Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Subaru club Romania

Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009

Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« on: April 02, 2017, 22:58:53 PM »
Salutare tuturor!

Sunt nou pe forum, nu sunt inca fan Subaru, dar sunt fan masini japoneze (hope it counts).

Am rezervat recent aceasta masina postata pe mobile.de. Din fericire a fost tatal meu prin zona respectiva din Germania si a putut sa plateasca o parte din bani. Urmeaza sa plateasca diferenta in cateva zile si o sa conduc si eu un Subaru Forester. Asadar o sa fac si eu parte din aceasta comunitate, sper sa nu va exasperez cu prea multe intrebari.
Sumar:
Mi-am dorit sa cumpar o masina second de familie cu mici abilitati offroad si am avut de ales intre urmatoarele modele, toate 2009/2010:
- Subaru Forester Diesel - The one
- Suzuki Grand VItara (A ajuns in finala cu subaru forester si mi-a placut mai mult subaru)
- Nissan Qashqai Diesel (Cam scumpa pentru o masina care e cam un Duster cu un interior mai placut)
- Honda CRV (Impozite/asigurari mari, cam nepotrivita in off-road din ce am vazut in review-uri)
- Toyota Rav4 (cam sportish, cam micuta, mortor 2.2 = impozite/asigurari mai mari)
Nu a fost o decizie foarte grea, mi-a placut foarte mult Forester, am gasit si un model care pare destul de intretinut, M-a convins pentru ca a bifat toate casutele (Spatioasa, pare o masina de familie, garda la sol ok pentru weekend-uri la cort, interior/exterior placut, motor de 2000, care e ok ca si impozit/asigurare in tara noastra). Ca sa fiu sincer, nu am studiat foarte mult inainte, nu am citit review-urile negative ale masinii, respectiv motorul boxer diesel. Ca idee am mai avut doua masini japoneze in trecut, ambele pe benzina: Honda Civic si Mitsubishi Lancer. Amandoua masinile au fost exceptionale, nu am schimbat nimic in afara de consumabile.
Asadar, sunt fan japoneze si mi-am dorit acest Subaru Forester, a fost jumatate platit inainte sa citesc toate chestiile negative legate de motorul boxer diesel. Pentru ca nu ma pricep asa mult la mecanica si nici nu am experienta cu masini Subaru, am doar cateva intrebari super simple:
1. Exista cineva care sa nu aiba problema cu motorul boxer diesel si daca da, cum a reusit si cum a ingrijit masina?
2. Am inteles ca sunt niste modele care au avut probleme si ca ar fi o problema din fabrica..Daca ar fi o problema din fabrica asumata, de ce nu s-au returnat toate modelele pentru a rezolva problema, fara sa astepti sa se strice de la sine?
3. Daca nu e problema din fabrica, ce pot face sa am grija de masina incat sa nu se strice motorul? (As putea sa fac schimbul de ulei/filtre si la 5000 de km daca e necesar, nu m-ar deranja asta)
4. Sunt din Craiova si nu prea am gasit informatii despre un service autorizat Subaru in orasul meu. Any ideeas? Daca nu o recomandare de service autorizat subaru din alt oras :)
5. Cum se conduce un Forester diesel all road? (Am cautat pe forum detalii specifice dar nu am gasit ceva concret, au fost doar niste idei postate si atat) Sunt interesat de, pornit de pe loc, mersul in oras, mers in afara, la cate ture se schimba viteza si asa mai departe..M-ar ajuta asta ca o sa vina tata cu ea din Germania si as vrea sa nu o aduca deja cu becurile aprinse in interior, dar si pentru perioada cand o sa merg eu cu ea :)
6. Legat de upgrade-ul ala de soft, am citit multe rubrici dar tot asa, nu a fost prea clar..Puteti sa imi ziceti si mie cum se procedeaza si ce imbunatatiri aduce masinutei?

Mai multe informatii despre masina achizitionata le regasiti mai jos, asa ca sa va faceti o idee..

a) Maintenance History of Subaru Dealers:

1. Customer service on 10.10.2011 at 41.798 km
2. Customer service on 04.02.2013 at 73.977 km
3. Customer service on 21.10.2013 at 90,326 km
4. Customer service on 03.07.2014 at 105.001 km
5. Customer service on 16.03.2015 at 119.833 km
6. Customer service on 05.11.2015 at 135.900 km
7. Fresh customer service on 24.11.2016 at 145.134 km (Acum tot numarul asta de km ii are, masina a stat la dealer cateva luni).

b) Masina are o garantie de 12 luni din momentul achizitiei (garantie care sincer nu stiu ce valoare are, avand in vedere ca e la dealer, nu la Subaru).
c) Origin: English edition - nu am inteles chestia asta deloc, adica masina e cu volan pe stanga, e facuta in japonia, dar scria english edition in anuntul de pe autoscout/mobile, aveti vreo idee ce poate sa insemne?

Va multumesc pentru rabdarea cu care cititi acest post si va multumesc anticipat pentru sfaturi.


andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #1 on: April 02, 2017, 23:54:29 PM »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #2 on: April 02, 2017, 23:54:33 PM »
Ai platit o masina inainte de a o testa ? :)
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #3 on: April 03, 2017, 00:17:08 AM »
A mers tatal meu cu ea 50 de km..mi-a zis ca merge super bine, nu are niciun defect estetic, totul e functional, motorul se auzea bine, full service history..am incredere ca e ok.
Tot el pleaca miercuri sa achite restul de bani si sa o aduca.

Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #4 on: April 03, 2017, 00:49:16 AM »
Vezi ezac cum e cu garantia aia, nu de alta, da' sa nu ai nevoie daca e motorul original  ;)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #5 on: April 03, 2017, 10:26:22 AM »
Singurele dieseluri din prima generatie pe care le stiu sa nu fi picat sunt niste modele Legacy sedan. Unul este userul Stefan si altul scuby.
Stefan stiu ca merge foarte linistit cu masina si nu foarte mult. Dar reviziile dese (sub 10.000 km).

Scuby stiu ca merge cu ea ca si cand ar fi benzinara. Schimba sus in ture, merge turat chiar si in afara orasului. A avut probleme cu diff-ul central schimbat si acum cu DPF-ul care ii da eroare iarna, dupa ce merge mai mult in oras. Revizii tot asa destul de dese.

Cam toti cu dieselul in stare buna am observat ca il lasa putin sa mearga la ralanti inainte de a pleca la drum.

In Craiova este userul FAB. A avut o impreza multi ani si poti sa iei cu el legatura pentru a vedea unde se ducea.

marr

  • 2205
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #6 on: April 03, 2017, 10:54:37 AM »
Confirm cele spuse de Mihai:
- Dieselul asta se conduce ca un .... benzinar! Adica se schimba sus in ture ( daca mergi "normal" la peste 3000 rpm, daca mai in forta - la peste 4000 rpm). Avand in vedere faptul ca vii de pe benzinare japoneze carora le plac turatiile ridicate, nu o sa ai o problema de acomodare !
- Ulei BUN si schimbat la 10.000 km ( sau chiar mai devreme). NU il lasa 15.000 km cum spune cartea.
- Legat de plecarea de pe loc - am sa repet vorbele unul clasic in viata: manevreaza pedala de ambreiaj ca si cum ti-ar fi "oo"-le sub ea !
Daca patinezi mult ambreiajul o sa-l schimbi mai des ... Dar oricum o sa-ti dai seama cand l-ai incins: PUTEEE !
- Up-date de soft - nu stiu la ce te referi, dar daca are toatte reviziile facute la dealer Subaru ar trebui sa aiba toate up-date-urile facute.
Ca sa fii sigur, eu zic ca, dupa ce ajungi in posesia masinii, sa-ti faci o programare la SMT Bucuresti ( ca-i mai aproape de tine) sau la Auto Kino ( daca ai chef sa faci si putin turism) pentru o revizie extinsa. Cu ocazia asta se va verifica si versiunea de soft instalata.
Din cate tin eu minte, urmatoarele up-date-uri de soft au fost "critice"
- unul pentru modificarea curbei de cuplu ( a rezolvat in buna masura problemele cu prajirea ambreiajelor)<
- unul pentru modificarea parametrilor care declanseaza regenerarea DPF-ului ( la inceput era setat sa porneasca regenerarea la un grad ridicat de unplere a filtrului de particule - undeva pe la 80 %; au coborat acest "prag" pe la 35 % = semnificativ mai putin probleme cu DPF-ul).
- unul pentru rezolvarea unei probleme ce se manifesta vara, la temperaturi ridicate, cand, cu clima pornita fiind, la reducerea vitezei ( de exemplu la intrarea intr-o intersectie sau sens giratoriu), motorul se balbaia si dadea sa moara. Sau chiar murea de-a binelea !
Dar toate aceste up-date-uri au aparut demult, in primii 2-3 ani de la lansarea modelului, deci ar trebui sa le cam ai facute.

Alte recomandari:
- scoate masina cat poti de mult la drum intins. Daca ai doua-trei saptamani de frecat exclusiv in oras, fa-ti timp si scoate-o la un drum mai lung, sa se dezmorteasca si sa poata sa-si faca regenerarea DPF-ului ( sa mergi minim 25-30 min la peste 2500 rmp)
- ca sa previi aparitia unor probleme neplacute si stressante, recomand ca la prima revizie serioasa, sa inlocuiesti si furntunele din compartimentul motor. Cauciucul are prostul obicei sa imbatraneasca. Daca nu toate, macar furtunul de la intercooler sr trebui sa-l ai in vedere ( asta, de regula, crapa primul si da o serie de simptome .... neplacute !).
- pentru protectia turbinei, dupa un drum mai lung, NU opri imediat motorul. Mai lasa-l sa merga in relanti macare 30 sec- 1 munut ( de exemplu, pana-ti aduni maruntisurile de prin masina). Bine, asta este o recomandare general valabila pentru motoarele cu turbina ...
In rest - sus in ture, motorina buna, ulei bun si schimbat des, filtrul de aer schimbat si el ( o sa vezi cum arata dupa 7-8 10.000 km parcursi in Romania !).
Si, desi nu-i foarte comod, recomand ca totusi reviziile majore sa le faci intr-un service specializat Subaru. Cel mai aproape de tine este SMT Bucuresti, apoi Auto Kino Brasov sau Trakia Sibiu ( pentru modelele pana-n 2012 au si ei expertiza, soft si oameni priceputi). Sau poate o fi fost si prin zona ta un service Subaru care sa mai aiba oamenii si interfata de diagnoza specializata.

PS: Sa fie intr-un ceas bun si sa te bucuri de masinuta !!!
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #7 on: April 03, 2017, 13:33:16 PM »
pentru o interfata de diagnoza specializata incearca la reprezentanta Honda/Suzuki din Craiova -> singurii din Tg-Jiu care au asa ceva sunt reprezentanta Honda

Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #8 on: April 03, 2017, 21:12:22 PM »
Multumesc pentru sfaturi, o sa tin cont de toate cand intru in posesia masinii.
@andrei0241 Masina cred ca are motorul original pentru ca e cel Euro4, din cate am citit pe forum majoritatea celor cu probleme si cu motoare schimbate au acum euro5.

@MihaiFlorescu Wow, cunosti doar doi oameni care nu au avut probleme cu motorul asta..Asta inseamna ca procentul ala de 10/12 la suta la masini cu probleme e de fapt invers, 10/12 la suta nu au avut probleme. Ce e dubios e ca masina asta a dus 145000 de km fara sa se schimbe motorul.
Multumesc pentru sfaturi. Ca si idee, daca masina are reviziile la Subaru si o sa le fac in continuare la ei, sunt sanse sa se mai schimbe motorul daca dau de necaz?
Ca si idee, cat ar costa un motor de Subaru nou/second? As vrea sa stiu toate chestiile astea ca sa fiu pregatit mental si financiar just in case..

@marr Raspunsul tau e foarte complet, chiar ai acoperit tot ce vroiam sa stiu, thanks!

1. O sa schimb vitezele la turatii mari si o sa ii dau si perioada aia de relaxare cateva minute inainte sa plec/stationez. Iarna mai e nevoie de tratament mai deosebit, sau se aplica aceleasi principii?
2. O sa incerc sa schimb uleiul la 8000, inclusiv toate filtrele, nu ma deranjeaza...probabil o sa am ani in care nu o sa fac 8000 de km. Banuiesc ca o sa imi recomande cel mai bun ulei la reprezentanta, right?
3. Treaba aia cu ouale :) cred ca nu am inteles-o prea bine, zici sa nu apas ambreiajul pana la podea cand schimb viteza?
4. Legat de prima verificare ampla, cred ca o sa aleg service-ul Trakia din Sibiu (imi place orasul). Daca zici ca sunt si ok, e perfect.
5. Legat de udate-ul de soft, cum zici si tu, o sa aflu la prima inspectie la reprezentanta.
6. DPF, e ceva nou pentru mine, incerc sa inteleg cum functioneaza, m-am uitat recent la o chestie pe net https://subdiesel.wordpress.com/ecu-analysis/dpf-management/, nu am inteles mare branza, doar ca daca apar problemele o sa ma avertizeze martorul ala din bord, daca ajunge sa palpaie e grav. Ce se intampla cand se duce DPF-ul asta, poate strica si motorul?
Din cate am vazut, in graficul ala apar niste procente la partea de jos (vad acolo 85% ca incepe regenerarea aia banuiesc, dar daca zici ca dupa update incepe regenerarea la 35 % e destul de ok)
7. Sa dau comanda de furtunele alea de pe net si ma duc eu cu ele la reprezentanta, sau le au ei acolo? Ca sa fiu sigur, banuiesc ca trebuie sa ii sun dinainte sa ma prezint si sa le zic ce fel de revizie vreau sa fac..ca sa aiba timp sa comande tot ce trebuie, right?
8. Legat de alimentare, habar nu am la ce peco gasesc cea mai buna motorina, as avea nevoie de o sugestie, sa iau numai de acolo.. Am citit intr-un articol ca un tip facea doua plinuri cu motorina normal (nu stiu ce inseamna) si unul cu motorina cu aditivi (nu stiu iar ce inseamna)...ai idee despre ce e vorba?

Multumesc inca o data pentru sfaturile profi. Sper sa ma tina, initial am zis ca nu mai schimb masina 7 8 ani ca vreau sa prioritizez alte chestii, sper sa nu fiu nevoit sa o schimb. O s-o tratez cu respect! :)

@pmrazvan Legat de expertiza celor de la Honda, e ok sa fac asta? Adica nu imi afecteaza cumva isoricul ala de service Subaru pe care masina il are?
Mersi pentru sugestie, iau orice chestie in calcul si la final aleg ce mi se pare ca e mai intelept.




Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #9 on: April 04, 2017, 01:13:09 AM »
Pusese un coleg niste sume pentru un rebuild de diesel. De curiozitate adunasem sumele, sarea bine de 10k euro, de aceea si sunt multe, mai ales la nemti, la ~3500 la vanzare, cu motoarele pocnite

marr

  • 2205
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #10 on: April 04, 2017, 08:58:25 AM »
....

......
2. O sa incerc sa schimb uleiul la 8000, inclusiv toate filtrele, nu ma deranjeaza...probabil o sa am ani in care nu o sa fac 8000 de km. Banuiesc ca o sa imi recomande cel mai bun ulei la reprezentanta, right?
3. Treaba aia cu ouale :) cred ca nu am inteles-o prea bine, zici sa nu apas ambreiajul pana la podea cand schimb viteza?
4. Legat de prima verificare ampla, cred ca o sa aleg service-ul Trakia din Sibiu (imi place orasul). Daca zici ca sunt si ok, e perfect.
5. Legat de udate-ul de soft, cum zici si tu, o sa aflu la prima inspectie la reprezentanta.
6. DPF, e ceva nou pentru mine, incerc sa inteleg cum functioneaza, ......
7. Sa dau comanda de furtunele alea de pe net si ma duc eu cu ele la reprezentanta, sau le au ei acolo? Ca sa fiu sigur, banuiesc ca trebuie sa ii sun dinainte sa ma prezint si sa le zic ce fel de revizie vreau sa fac..ca sa aiba timp sa comande tot ce trebuie, right?
8. Legat de alimentare, habar nu am la ce peco gasesc cea mai buna motorina, as avea nevoie de o sugestie, sa iau numai de acolo.. ......


Incer sa-ti raspund la intrebarile de mai sus ( atat cat ma pricep):
2. Depinde ce inteleg ei prin "cel mai bun".
Daca vei merge la Trakia, cel mai probabil o sa-ti puna Mobil 1 ESP Formula. Este un ulei absolut OK ( eu am mers aproape exclusiv cu asta).
3. Ha-ha-ha ! Faza cu ouale .....
Nu inseamna sa nu calci pedala pana la capat de cursa ( dimpotriva) !. Ideea este sa nu stai cu piciorul pe ambreiaj mai mult decat este efectiv nevoie ca sa schimbi vitezele !
4. Sunt OK. Daca vrei, iti trimit datele de contact prin PM. Si poti sa le spui ca vii din partea mea ( sunt client veeechi).
5. Neaparat sa le spui sa verifice asta ! Desi, nu cred sa nu le aiba facute deja in Germania.
6. Principiul de functionare al DPF-ulu, la nivel teoretic, este destul de simplu.
Practic, avem un filtru ce retine particulele rezultate in urma arderii motorinei. Cand gradul de umplere al filtrului atinge o anumita valoare presetata, computerul de bord comanda asa numita regenerare activa. Respectiv, incearca sa creasca temperatura din foltru pentru a se produce arderea particulelor adunate acolo. Acest proces poate fi sesizat cu usurinta deoarece  va ceste turatia motorului si va fi mentinuta ridicata chiar daca tu nu calci pedala de acceleratie iar, uneori, va scoate si fum.
Daca folosesti masina preponderent extraurban nu vei avea probleme cu DPF-ul. Probleme pot aparea la utilizare preponderent in oras, pe distante scurte.
In aceste conditii, temperatura filtrului nu va ajunge la valori suficient de ridicate pentru a se produce arderea particulelor. SI se mai poate intampla sa nu-ti dai seama ca masina a intrat in modul de regenerare al DPF-ului si sa opresti motorul, intrerupand astfel procesul.
Daca tot mergi in service, roaga-i sa veriofice si gradul de umplere al DPF-uliui si, daca este cazul sa-i faca o regenerare fortata. Dar, daca vii de la Craiova pana la Sibiu nu cred sa fie cazul - probabil isi va face regenerarea pe drum ...
7. Poti sa ti le comanzi si pe net ( cauta pe aici ca au pus unii colegi codurile respective). Sau ia legatura cu userul @Foreste sa-ti recomande unele din silicon ( stiu ca el si-a pus asa ceva).
Oricum, este bine sa le spui ce vrei sa faci la masina ca sa aiba toate piesele si consumabilele pregatite - just in case !
8. Referitor la motorina - parerile sunt impartite.
Eu, de exemplu, la Forester, am alimentat aproape exclusiv de la OMV. Vara cu cea standard, iarna cu cea aditivata. La XV nu am pus decat adivitata ( am vazut ca asta are continut redus de biodiesel si pe capacul rezervorului scrie mare NO BIODIESEL). Am alimentat de vre-o doua ori si de la Petrom sau Rompetrol si a fost OK.
Nu am alimentat niciodata de la Lukoil.

Daca mai ai intrebari si am raspunsuri - cu placere !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #11 on: April 04, 2017, 22:07:05 PM »
Multumesc inca o data pentru sfaturi. O sa incerc sa merg cu ea cat mai rar in oras, poate mai iau o masina pe benzina la 1000 de euro sa o folosesc in oras..
Pana una alta iau orice chestie in calcul, am inceput sa ma interesez deja de motoare si alte chestii, desi nu am mers nici un metru cu masina :)
Am vazut cateva postari pe net cu motoare Euro5 la dezmembari..Pretul era pe la 2000 2500 de euro.
Legat de reparatia motorului, chiar nu exista un mecanic in tara sa le poata repara cand crapa?
Mi-e greu sa cred ca in 2017 nu se pot rezolva problemele astea mecanice..

Daca masina are reviziile facute si sa zicem ca imi crapa motorul, oare nu primesc si eu un motor nou de la reprezentanta? Sau nu se mai practica..?


@marr O sa te contactez in privat pentru contacte si recomandari atunci cand ma pregatesc sa le fac o vizita astora de la Trakia Sibiu. Thanks!

De curios, tu acum tot subaru cu motorul boxer diesel conduci?

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #12 on: April 04, 2017, 22:21:18 PM »
Legat de reparatia motorului, chiar nu exista un mecanic in tara sa le poata repara cand crapa?
Mi-e greu sa cred ca in 2017 nu se pot rezolva problemele astea mecanice..

cauta detalii/poze despre ce si cum crapa si te lamuresti singur :)
se rupe vilbrochenul/arborele cotit care la randul lui rupe bucati din bloc pe interior ... adica efectiv nu ai ce repara , ai nevoie de alt bloc motor/ alt vilbrochen, biele ..etc..
mecanici gasesti ... doar sa le dai si piesele necesare ...

Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #13 on: April 04, 2017, 22:29:56 PM »
Inteleg, o sa fie fun. Imi faceam planuri ca o sa plec prin concedii prin tarile non eu..cred ca o sa umblu mai local, prin zonele astea frumoase..Sibiu, Brasov..unde au si service-uri :)


Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #14 on: April 05, 2017, 00:23:56 AM »
Informatiile de care ai nevoie vin de la cei care au trecut prin experiente proprii cu Boxer Diesel. @marr este unul dintre ei. Pana iti raspunde el, iti pot spune eu ca acum conduce al doilea boxer diesel, luat dupa experienta neplacuta cu cel anterior. Mai mult decat atat, il mai are si pe acela.

Pentru a te mai binedispune, afla ca daca poti dovedi ca nu a fost umblat la motor ("tuning", eliminare DPF si alte alea) si ai reviziile la timp, sunt sanse mari ca in cazul in care crapa sa poti sa il inlocuiesti cu unul nou cu costuri aditionale minime.

Singurii mecanici in care poti sa ai incredere in cazul in care ai probleme serioase cu motorul, sunt exclusiv cei de la (fostele) reprezentante. Basca faptul ca daca nu vrei asta mortis, nu tre' sa le dai tu piese ca sa isi faca treaba, ci iti vand ei tie.

Daca ajungi vreodata la o operatiune de asa mare anvergura ca schimbarea blocului motor, cred ca mai indicat este sa fii pe mana unuia care a mai desfacut boxer diesel in viata lui.

Contrar parerilor benzinosilor aici pe forum, care altminteri imi sunt amici si chiar prieteni o parte dintre ei, boxer diesel este un motor care ofera performante bune si ingrijit la timp (consumabile, etc) si turat normal, te va tine suficient cat sa-l placi neconditionat. Vorbesc din proprie experienta.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #15 on: April 05, 2017, 01:12:03 AM »
Salut, chiar iti citisem articolul de be blog acum cateva zile..
Legat de modelele astea cu probleme, am o singura nelamurire..

Ce au adus in plus la motoarele noi fara probleme?
E mult upgradat, sau e pur si simplu o piesa care nu se mai rupe asa de des pentru ca e facuta din alt material sau ca are alte dimensiuni (presupun ca e ceva de genul)?
As prefera oricand sa schimb ceva pentru a preveni treaba aia nasoala..iar daca e vorba de o piesa din motor, de ce n-as schimba-o preventiv? De ce a asteptat toata lumea sa se strice motorul, ca apoi sa se rezolve cu unul nou?

Sincer as prefera asta decat sa stau cu teama ca se strica motorul pe autostrada "in the middle of nowhere" cu sotia si copilul in masina..
Nu sunt ipocrit, se poate intampla sa se strice orice masina, oricand..dar parca e ciudat cand stiu ca e cam inevitabil..

O sa aflu toate detaliile legate de istoricul masinii (inclusiv daca sa umblat la motor) cand ma duc sa ii fac o verificare foarte amanuntita.
Cei din Sibiu, Trakia, sunt ok pt un diagnostic si o comunicare deschisa, eventual o discutie legata de posibila inlocuire a motorului in caz de hazard?

Nu credeam ca o sa pun atatea intrebari cand am pus primul post..ma gandeam ca daca imi raspundeti la primele sunt satisfacut..aparent mai am curiozitati (stupide sau nu..gotta find out more) ..


marr

  • 2205
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #16 on: April 05, 2017, 10:13:13 AM »
....
Legat de modelele astea cu probleme, am o singura nelamurire..

Ce au adus in plus la motoarele noi fara probleme?
E mult upgradat, sau e pur si simplu o piesa care nu se mai rupe asa de des pentru ca e facuta din alt material sau ca are alte dimensiuni (presupun ca e ceva de genul)?
As prefera oricand sa schimb ceva pentru a preveni treaba aia nasoala..iar daca e vorba de o piesa din motor, de ce n-as schimba-o preventiv? De ce a asteptat toata lumea sa se strice motorul, ca apoi sa se rezolve cu unul nou?

.......



Sincer sa fiu, habar-n-am !
Totusi, din cate povestea mai demult cu un prieten - vechi inginer auto si fost sef de service la Trakia Sibiu - pare-se ca problema cuzinetilor & vilbrochenului nu era doar din cuzineti. Ci si din sistemul de ungere.
Din cate am inteles de la Sese, versiunile actuale Euro 4 ( caci da, si motoarele noi utilizate la inlocuire sunt tot Euro 4) au suferit mai multe modificari ( de exemplu, cel montat la mine, era varianta Service Pack 2 !).
Eu sunt aproape convins ca nu sunt doar alti cuzineti / alt vilbrochen ci s-au operat modificari si la blocul motor si, probabil, si prin alte zone.

Legat de Boxer Diesel - desi a raspuns Foreste - da, conduc tot un Boxer Diesel. De fapt ... doua !
Vechiul Forester ( asta e masina sotiei si ajung mai greu la ea) si XV-ul cumparat anul trecut prin septembrie.

PS: Pentru celelalte intrebari ai PM !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #17 on: April 05, 2017, 10:23:41 AM »
Ce au adus in plus la motoarele noi fara probleme?
E mult upgradat, sau e pur si simplu o piesa care nu se mai rupe asa de des pentru ca e facuta din alt material sau ca are alte dimensiuni (presupun ca e ceva de genul)?
As prefera oricand sa schimb ceva pentru a preveni treaba aia nasoala..iar daca e vorba de o piesa din motor, de ce n-as schimba-o preventiv? De ce a asteptat toata lumea sa se strice motorul, ca apoi sa se rezolve cu unul nou?

din pacate nu e chiar asa simplu - schimbi o piesa/doua/trei si gata :) daca era asa facea si Subaru un recall sa nu se faca de cacao ...
din cate am inteles vilbrochenul dezvolta "vibratii/rezonanta" in anumite regimuri de functionare care in final conduce la ruperea acestuia si apoi restul damage-ului pana se opreste motorul ... iar vibratiile sunt cauzate de modul cum este asezat/"prins" vilbrochenul in bloc
adica "reparatia" preventiva ar trebui sa includa vilbrochen (se zvoneste ca astea noi sunt din alt material), bloc (asta nou este usor modificat), cuzineti .. etc .. adica new engine/short block ... adica mai bine il lasi sa mearga cat merge ca oricum si daca crapa si daca nu crapa tot acelasi c***t trebuie inlocuit

LE: de aici si legatura neoficiala dintre longevitate vs. mod de utilizare, cu siguranta in anumit mod de utilizare "vibratiile" nu apar asa des ...

LE 2: am vazut motoare imprastiate/desfacute pe care nu se vedea absolut nici o urma de problema de ungere  - pe cuzineti/arbore/etc (ce a ramas ma rog :) )  ... totul perfect ... doar ca s-a rupt ...
« Last Edit: April 05, 2017, 10:29:01 AM by andea79 »

moguai

  • 2814
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #18 on: April 05, 2017, 15:59:13 PM »
ia legatura cu AK/SMT si vezi ce ti pot spune in legatura cu garantia, macar asa informativ. le spui ce ne ai zis si noua despre masina si ei pot sa ti zica daca exista sanse sa ti se repare fara costuri mari din partea ta, cand va pica. bineinteles, nu ti pot promite nimic ca japonezu aproba sau nu asa ceva
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #19 on: April 05, 2017, 21:36:25 PM »
O sa fac prima revizie in bucuresti la autokino/SMT si o sa strecor in discutii si problema asta mai delicata. Eu as fi facut prima revizie la Trakia dar din ce inteleg, posibilitatea inlocuirii motorului e in mana celor din Bucuresti respectiv Japonia..
O sa le pomenesc si de discutiile pe care le-am avut cu voi..banuiesc ca sunt si ei aware ca motoarele astea se pot strica oricand.

Eu sunt optimist, poate nu se strica, trebuie sa fie cateva modele care scapa de boala asta :)

Va multumesc inca o data tuturor pentru sfaturi si incurajari..pana ajung la partea nasoala o sa incerc sa ma bucur de ea cat pot..Inca nu am condus-o, o sa ajunga vineri cel mai tarziu, o sa petrec weekend-ul la padure ;)

Bafta si voua si cat mai putine hazarde din astea costisitoare va doresc.