Sayonara Boxer Diesel
Subaru club Romania

Sayonara Boxer Diesel

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Sayonara Boxer Diesel
« on: May 19, 2017, 19:31:19 PM »
"We have already stopped developing it. Diesel is a difficult question for us. Officially, some European dealers or members request us to continue to make it, but our top management direction is to discontinue diesel."

- Masahiko Inoue, project manager Subaru Impreza -

Sursa

In cazul asta, singura optiune pentru o noua masina de familie pentru mine cel putin, ramane Forester 2.0XT.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Sayonara Boxer Diesel
« Reply #1 on: May 19, 2017, 20:11:18 PM »
Si Volvo au declarat ca nu vor mai dezvolta diesel deloc, Renault a declarat ca pe clasele mici nu vor mai oferi diesel, deci cam asta e trendul ptr puteri mici/medii

puiu

  • 787
Răspuns: Sayonara Boxer Diesel
« Reply #2 on: May 19, 2017, 21:08:18 PM »
mai da-i in moloz de producatori.
ani la randul au tot dat-o pe cartea diesel. e eco domle. ECO! ECO! ECO! da halatu? cat e halatu?
acum nu mai e bun ca i-a cam luat lumea la ochi. ba ca pacaleli la teste, ba ca au tinut ascuns pericolul din fumul de diesel...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Sayonara Boxer Diesel
« Reply #3 on: May 19, 2017, 21:31:08 PM »
Din ce vad in semnatura domnului, este responsabil de Impreza. Posibil pe forester si outback sa il mai bage, desi suntem cam singurii din lume cu asa ceva. Chiar e posibi sa renteze inchiderea diviziei diesel avand in vedere cresterile din SUA si la nivel global pe benzinare.

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: Sayonara Boxer Diesel
« Reply #4 on: May 19, 2017, 21:59:59 PM »
Vazusem acum vreo 2 zile rezultatele unor teste de emisii in conditiile reale pentru mai multe masini diesel comercializate in europa. Masinile erau clasificate dupa multiplul de depasiri ale emisiilor. Existau si cateva care chiar se incadrau in norme, dar majoritatea erau varza, inclusiv subaru, cu de vreo 4-5 ori parca peste norme. Mi-e lene sa caut articolul.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Răspuns: Sayonara Boxer Diesel
« Reply #5 on: May 19, 2017, 22:01:57 PM »
Pe mine nu lipsa dieselului mă agasează, ci pleiada de motoare mici pe mașini normale. Vrei o Skoda Rapid, au doar motoare 1.4. Kia Ceed la fel. Renault Megane la fel.

UXE

  • 1731
Răspuns: Sayonara Boxer Diesel
« Reply #6 on: May 19, 2017, 22:21:44 PM »
Corect. Un motiv in plus sa detin Subaru. ;D

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Sayonara Boxer Diesel
« Reply #7 on: May 19, 2017, 22:56:26 PM »
Din ce vad in semnatura domnului, este responsabil de Impreza. Posibil pe forester si outback sa il mai bage, desi suntem cam singurii din lume cu asa ceva. Chiar e posibi sa renteze inchiderea diviziei diesel avand in vedere cresterile din SUA si la nivel global pe benzinare.

E acelasi care zice de XV ca e "underpowered" ... ceea ce am zis si eu ca ar fi! :)

Sursa

... si o arde pe partea de hibride, ca tot e la moda!

“Hybrid, now we are thinking of it: many types of hybrid – plug-in, series hybrid. Electric, we have to think of that to have a zero-emission vehicle with some volume in the market in future”



****************
edit:

Astia au cheltuit deja 1 miliard de para ca sa faca din noul model de Impreza mega-masina!!!

Asa zice Forbes
« Last Edit: May 19, 2017, 23:02:31 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: Sayonara Boxer Diesel
« Reply #8 on: May 19, 2017, 23:25:37 PM »
Pe mine nu lipsa dieselului mă agasează, ci pleiada de motoare mici pe mașini normale. Vrei o Skoda Rapid, au doar motoare 1.4. Kia Ceed la fel. Renault Megane la fel.

Bingo!
Am testat de curand un Golf 1.4tsi 150 de cai DSG - cam asta ar fi minimum pentru gustul meu pe o compacta.
Cat de cat parca au inceput sa mai apara cu motoare ceva mai ok, doar ca la scoruri gigantice. Un i30 tot 1.4 turbo costa mai mult decat am dat eu pe Foresterul aspirat, wtf!
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: Sayonara Boxer Diesel
« Reply #9 on: May 20, 2017, 00:25:25 AM »
Preturile nu are rost sa le discutam, ia vezi cat costa un S-Class in 2005 si cat costa acum.
Un 1,4tsi ofera 0-100 sub 9 sec si reprize bunicele (cuplul la turatii mici chiar exista, eram sceptic de asta daca'mi spuneai acum jumatate de an). Noi oricum avem alte asteptari de la o masina, sunt destui care se multumesc cu masini cu 0-100 in 11-12 secunde si care oricum fac depasirile in ultima treapta, asa ca pe aceia si un 1.0-1.2tsi e de ajuns atat timp cat consuma putin (la mers linistit, evident)

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: Sayonara Boxer Diesel
« Reply #10 on: May 20, 2017, 08:36:14 AM »
Clar exista piata babana pentru motoarele mici, problema mea este ca pana de curand nu exista posiblitatea de a avea si o optiune mai decenta. Odata cu moartea aspiratelor mai mari, ofertele s-au redus foarte mult pe benzina pentru a avea motoare cat de cat decente. La un moment dat daca voiai o masina sub 10 secunde (sub insemna 9.x, 9.0, nu 5!) nu puteai lua decat versiuni sport, RS, GT, PLM si alte d-astea.

Oricum inca se ofera motoarele mai potente doar in versiuni de echipare de varf, alta tampenie.

In fine, asta fu mega off-topic. Revenind, eu sunt curios cum rezolva Subaru media de emisii pe marca daca moare dieselul. Poate se scoate cu hibride.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Sayonara Boxer Diesel
« Reply #11 on: May 20, 2017, 09:59:01 AM »
Media o scoate din vanzarile de 660cc in Japonia. E vorba de acele key cars.

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: Sayonara Boxer Diesel
« Reply #12 on: May 20, 2017, 10:27:00 AM »
Pai media cred ca se refera la ce vinde in Europa.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: Sayonara Boxer Diesel
« Reply #13 on: May 20, 2017, 10:55:29 AM »
Uitasem de buburuzele Subaru. M'am uitat acum si oficial alea au consumuri de 3-5%, deci trag media in jos.
Daca media e totusi pe continente si nu global, vor trebui sa mearga pe electric (fie si partial).
Oricum, la cat vand la americani 2.5 si 3.6, media aia ar ava de suferit dac'ar fi la nivel global

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: Sayonara Boxer Diesel
« Reply #14 on: May 20, 2017, 22:23:29 PM »
Pai media cred ca se refera la ce vinde in Europa.

Exact, media pe CO2 conteaza doar in Europa, in sensul ca EU i-a obligat pe producatori s-o scada treptat dupa un anumit calendar.
In State, Japonia! etc conteaza doar nivelul de emisii, nu media de CO2

Răspuns: Sayonara Boxer Diesel
« Reply #15 on: May 22, 2017, 07:41:04 AM »
 Subaru a decis sa investeasca, pana in 2018, 1,2 mld. USD in cercetare-dezvoltare pentru versiuni electrice. Poate asta sa fie unul din motivele care i-a facut sa nu mai continue saga diesel.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-05-21/subaru-considers-electric-versions-of-its-cars-to-leverage-brand


LE:

In plus, japonezii au alte optica despre cresterea vanzarilor:

https://www.wsj.com/articles/subaru-is-betting-big-on-staying-small-1495386003?mod=e2tw
« Last Edit: May 22, 2017, 07:44:01 AM by Subarino »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Sayonara Boxer Diesel
« Reply #16 on: May 22, 2017, 09:48:37 AM »
Sa ramai mic este uneori un avantaj intr-o piata competitiva. Sunt intr-o corporatie gigant si ca sa se schimbe ceva dureaza in medie cam 2-3 ani pentru a atinge viziunea respectiva. Cat despre a performa in directia aceea, mai pune 1-2 ani peste.

Deci, e bine sa fii si mic.

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Sayonara Boxer Diesel
« Reply #17 on: May 23, 2017, 21:02:58 PM »
Poate nepotii mei sa ramana "mici", ca eu fara un minim de 1 CP la 10 kg  se pare ca nu ma simt prea bine!! :)
Iar motoarele astea din ce in ce mai mici care au puteri dn ce in ce mai mari .... va fi un moment cand vor trebui inovate materiale speciale doar ca sa reziste motoarele macar in garantie.

O sa imi tatuez pe cur: 2.0 4 life!!! :))
Va ramane si boxerul diesel cum a fost rotary: o idee buna!
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste