Forester 2009 2.0D manuala
Subaru club Romania

Forester 2009 2.0D manuala

Forester 2009 2.0D manuala
« on: October 03, 2017, 14:20:35 PM »
Salut,

Sunt posesorul unui Subaru forester SH din 2009, motor de 2.0 D, cutie manuala. Sunt al 2 lea proprietar, primul a schimbat motorul pe garantie, dupa care am cumparat-o eu.

As avea nevoie de solutie pentru urmatoarele :
- cand schimb din viteza 1 in 2 sau 3 in 2, simt ca nu merge lin fiind nevoie sa trag putin mai tare (mi se pare ca nu e linie dreapta intre viteza 1 si 2) - asa fac toate sau unde ar trebui umblat astfel incat sa mearga mai lin ? (doar cand trec intr-a 2 a e mai greoaie trecerea)
 - am niste gauri in bara spate (unde se monteaza pragurile pentru noroi) - imi puteti spune ce dimensiune de suruburi de metal/plastic se pot pune in acele gauri ?
- filtrul de particule - mi-a scos peri albi. Din ce am discutat cu cei de la serviceul unde ii fac regenerarea fortata (update de soft, etc.), nu am reusit sa identific cand face regenerarea automata (mereu cand mergeam la ei, le aparea pe diagnoza ca ultima regenerare automata - failed, s-a facut acum 1-2 mii de km) - lipsa martorului cand incepe regenerarea ma enerveaza la culme. Am gasit pe net un cod care aprinde de 2 ori consecutiv (blink) martorul de filtru de particule cand face regenerarea automata. A mai facut cineva modificarea ?
- cand ascult muzica mai tare aud cum vibreaza "sertarul" pentru ochelari. Am incercat sa ii pun burete adeziv - fara succes. Aveti vreo solutie in acest caz?


Pana acum am schimbat la ea (nu intra in calcul consumabilele):
- curatare filtru particule
- injectoare
- senzor spate faruri
- furtunase pe la turbo

Pe offroad este o placere masina, sta foarte bine in curbe pe strada.

PS: Are cineva niste jante de 16" de vanzare ?  ::)
« Last Edit: October 04, 2017, 00:26:07 AM by r1cco »

Re: Forester 2009 2.0D manuala
« Reply #1 on: October 04, 2017, 14:47:40 PM »
Salut
- La schimbarea vitezei 1-2 si a mea face la fel (ai senzatia că "agață")
- filtrul de particule...regenerarea se face in timpul mersului, ar trebui sa se aprinda martorul pentru DPF, iar după regenerare să se stingă (cel putin asa face la mine)
Sa o stapānesti sănătos

marr

  • 2205
Re: Forester 2009 2.0D manuala
« Reply #2 on: October 05, 2017, 09:14:35 AM »
Ca unul "trecut" prin Forester Diesel MY2009 cale de aproape 200.000 km, hai sa zic si eu cate ceva:
- Intr-adevar, "asa face toate". La generatia asta, schimbarea vitezelor nu este cea mai smooth.
Se poate totusi imbunatati senzatia si se obtine o schimbare mai usoara a treptelor de viteza prin gresarea mecanismelor / cablurilor ( nu stie exact ce-i acolo) ce fac legatura intre schimbator si cutia de viteze.
Am facut operatiunea asta de doua-trei ori, dar nu am stat langa mecanic sa vad exact ce face ...
Dupa facelift s-a reolvat si aspectul asta, iar generatiile curente de cutii schimba chiar placut si usor.
- Habar n-am ! Si la mine erau pe-acolo, dar le-am ignorat. Fiind vorba de plastic atat la bara cat si la protectia aripii, nu este cazul de rugina, asa ca ...

- Regenerarea DPF-ului NU este semnalizata in bord. Cand se aprinde martorul din bord, deja e nasol si trebuie purces de urgenta, fie la o tura se regenerare activa ( mers cel putin 20-25 minute, cu motorul cald, la peste 2500 rpm, fie la service pentru regenerare fortata !
Daca faci des drumuri lungi, nu ar trebui sa fie probleme - isi face singur regenerarea fara sa o simti.
Daca folosesti masina preponderent in oras, la drumuri scurte, nu va apuca sa-si faca regenerarea DPF-ului si va trebuie sa o "ajuti" cu una din variantele de mai sus.
Poti totusi sa-ti dai seama cand isi face regenerarea - se schimba atat turatia cat si tonalitatea motorului, ba chiar se pot resimti si niste vibratii date de variatiile de turatie a motorului.
Dar, probabil, astea le "simti" atunci cand esti obisnuit cu masina. Sa - in cazul meu - cand sesizezi imediat orice functionare anormala a motorului.
Oricum, indicat este ca in cazul unei utilizari preponderent urbane, sa-ti faci timp ca, in functie de km parcursi prin oras,  la 2-3 saptamani sa o scoti la un drum lung. Este mai sanatos si pentru masina si pentru buzunar !

- Sertarasul pentru ochelari - nu am avut aceasta problema ( dar nici nu mi-am pus vreodata ochelarii acolo - aia stau pe nas, ca altfel sunt chior !)
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Forester 2009 2.0D manuala
« Reply #3 on: October 05, 2017, 10:56:26 AM »
Va multumesc pentru raspunsuri.
-Pe partea de cutie de viteze, ii rog sa-mi greseze timoneria (sau ce e nevoie).
-Pe partea de sertar de ochelari, chestia e ca-mi vibreaza plasticelele la nivelul capului si e deranjant. Dar rezolv cumva problema.
-Pe parte de DPF, ma puteti indruma va rog cu un link pe forum, cu ce tip de diagnoza si soft am nevoie pentru a face regenerarea DPF-ului acasa? Totodata, cablul vreau sa-l folosesc sa-mi si modific softul cum am scris in postul 1 al acestui thread.

Cat despre motorina folosita, scrie clar pe capac NO BIODIESEL, iar la pompa scrie ca ar contine pana la x% biodiesel (cum biodiesel-ul este mai ieftin, mi s-ar parea normal sa mearga pana la maxim). Pana acum am alimentat de la MOL si OMV, atat cu motorina simpla cat si aditivata - n-am simtit nicio diferenta.

De obicei cu ce alimentati Padurarul ? motorina simpla sau aditivata ?

PS: este primul meu diesel, si inca nu stiu exact ce motorina ii place, etc. :)
« Last Edit: October 05, 2017, 10:57:44 AM by r1cco »

Stefan

  • 620
Re: Forester 2009 2.0D manuala
« Reply #4 on: October 05, 2017, 11:36:51 AM »
Salutare. Ca si motorina incearca sa mergi o perioada mai lunga doar cu un anumit tip - cel de la OMV pana acum s a dovedit destul de OK. Acum depinde si de statia de unde alimentezi.

marr

  • 2205
Re: Forester 2009 2.0D manuala
« Reply #5 on: October 05, 2017, 15:19:35 PM »
Eu am folosit la Forester (aproape) exclusiv motorina de la OMV.
De regula cea standard, insa iarna am mers pe cea adiviata.
Vara nu am observat diferente intre cele doua tipuri de motorina. Dealtfel, singura data cand am simtit o diferenta WOOW a fost la o alimentare ( in Bulgaria sau Grecia) cu Shell V-Power.

Din cate am vazut, OMV MaxxMotion are un continut mai redus de biocarburant, ca atare, la XV am alimentat doar cu acest sortiment ( cu 2-3 exceptii cand am pus de la Rompetrol).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Forester 2009 2.0D manuala
« Reply #6 on: October 12, 2017, 17:11:37 PM »
Eu am folosit la Forester (aproape) exclusiv motorina de la OMV.
De regula cea standard, insa iarna am mers pe cea adiviata.
Vara nu am observat diferente intre cele doua tipuri de motorina. Dealtfel, singura data cand am simtit o diferenta WOOW a fost la o alimentare ( in Bulgaria sau Grecia) cu Shell V-Power.

Din cate am vazut, OMV MaxxMotion are un continut mai redus de biocarburant, ca atare, la XV am alimentat doar cu acest sortiment ( cu 2-3 exceptii cand am pus de la Rompetrol).

Din ce-am citit la ei pe site scrie ca respecta procentul de biodiesel reglementat prin lege bla bla, la momentul producerii. Iar pe net in documentele de la minster am gasit ca e cumva progresiva astfel ca in 2020 sa fie 10% biodiesel. Mai scria ca procentul de biodiesel poate scadea la 0% la motorina facuta pentru zone cu climat arctic (nu cred ca e cazul la noi).
Linkuri la ce-am spus mai sus se gasesc pe google, o simpla cautare releva toate informatiile amintite mai sus.

Am cautat pe forum, si am gasit cateva raspunsuri referitor la cablu de diagnoza (pentru regenerare automata, curatare de erori, etc.). Ma intereseaza un cablu si soft pentru pentru regenerarea DPF-ului. Ce ati folosit si recomandati sa achizitionez ?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2009 2.0D manuala
« Reply #7 on: October 12, 2017, 17:39:04 PM »
Mergi la reprezentanta! Nu mai incerca experimente pe masina cu DPF, regenerari si altele. Exista o logica acolo si constructorul o stie cel mai bine. Dieselul este si mai sensibil de obicei.

Asta daca nu vrei sa ajungi sa cumperi motor nou din banii tai.

Re: Forester 2009 2.0D manuala
« Reply #8 on: October 19, 2017, 11:53:37 AM »
Dupa aproximativ 800 de km parcursi (700 drum intins, si 100 in oras), s-a aprins intermitent becul de DPF. Inainte sa plec la drum, filtrul a fost adus la 0% soot prin regenerare fortata.

De aceea doresc un cablu de diagnoza, sa nu mai merg la service sa dau 100-150 lei pe o regenerare fortata.

Telltale-ul nu s-a aprins static, ci direct intermitent. Deja devine deranjanta aceasta problema.
Si la voi face la fel ? Nu stiu ce sa-i mai fac. Practic sare peste faza de warning adica telltale aprins static.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2009 2.0D manuala
« Reply #9 on: October 19, 2017, 12:12:07 PM »
E ca si cand tratezi o fractura cu algocalmin. Elimini durerea, dar problema ramane. Incarcarea atat de rapida a DPF-ului este problema ta, nu regenerarea pe care trebuie sa o faci des.

Cauze ar putea fi multe: utilizare nepotrivita, motorina proasta, probleme la motor, turbina, ulei nepotrivit etc etc.
« Last Edit: October 19, 2017, 12:13:17 PM by MihaiFlorescu »

Re: Forester 2009 2.0D manuala
« Reply #10 on: October 19, 2017, 16:40:24 PM »
Masina din punct de vedere tehnic este in stare excelenta. Motorina folosita este de la MOL/OMG, ulei Motul Xclean 5W30 FE, dar problema este ca nu apare telltale-ul DPF aprins constant. Sare direct in clipit intermitent.

Am programat o vizita la service, si urmeaza sa vad cat % este incarcat.

Re: Forester 2009 2.0D manuala
« Reply #11 on: October 20, 2017, 10:10:27 AM »
Chestia cu aprinsul intermitent al becului la dpf am patit-o si eu. Am fost la service, pentru regenerare dpf, dar ... grad de umplere dpf 7% - asa arata pe tester, dupa care baietii de acolo mi-au spus ca uitasera sa reseteze dilutia la ulei cand facusera schimbul (in urma cu aprox. 3000 km). Au resetat dilutia si s-a rezolvat.
Cost 0 lei, greseala lor si nervii mei  :)
« Last Edit: October 20, 2017, 10:11:42 AM by pmrazvan »

marr

  • 2205
Re: Forester 2009 2.0D manuala
« Reply #12 on: October 20, 2017, 10:22:28 AM »
Vazand cele scrise de colegul Razvan, mi-am amintit ca in urma cu cca. 2 saptamani, imi povestea un coleg, posesor de Outback diesel ca a patit o faza similara !
La revizie s-a uitat a se reseta dilutia uleiului la revizie si, la un drum mai lung, a inceput sa-i palpaie martorul de la DPF !
Mai mult decat atat, masina a si intrat in safe mode si mergea ca ochiul mortului ...

Asa ca, este o idee foarte buna sa verifici si asta, inainte sa te apuci sa arunci banii pe alte interventii !
De foarte multe ori, o problema aparent grava, are cauze minore si o rezolvare extrem de simpla - vezi si problemele cauzate de nenorocirea aia de furtun de la intercooler ( am expus pe larg tarasenia pe topicul Foresterului meu) !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020