Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
Subaru club Romania

Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #120 on: July 15, 2018, 20:03:55 PM »
Ca să parafrazez preopinentul eu īți doresc să abordezi drumuri cu cote hidrologice ridicate astfel īncăt să poți simți adevărata senzație SUBARU și totodată să te remarci printre ceilalți participanți!  ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #121 on: July 15, 2018, 21:48:54 PM »
Drumuri bune și frumoase! Și poze!
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #122 on: July 15, 2018, 22:04:55 PM »
Ai putea sa si filmezi sectiuni care sunt spectaculoase.Salveaza si track-uri pentru portiunile off road.Nu se stie cand va avea nevoie vreun coleg de ele ;)

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #123 on: July 16, 2018, 19:43:16 PM »
vrem mai multe poze :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #124 on: July 22, 2018, 15:54:27 PM »
Am ajuns si la finalul  partii de offroad.  .
pana acum am reusit doar sa fac toba sport, am dat cu ea de ceva si si acum baraie, altii dau bani grei pentru un astfel de sound.. :)
 
In rest ok. Am avut brake fadding de 2 ori pe niste pante mari, destul de abrupte si lungi.  Nici o sansa cu frana de motor, trebuia sa merg foarte incet.  Dar fiind la viteza mica, opream, faceam o pauza sa se mai raceasca, porneam iar.  E clar ca imi trebuie ceva cu hill descent control si reductor.   Drumurile nu erau extrem de dificile  tehnic, gen santuri si noroaie, dar era offroad si   etapele erau lungi, faceam si cate 60 de km fara sa vad un 1km de asfalt si numai in viteza 1-2..ma mir ca nu a crapat ceva pe la racire sau AC.  La pante mari, fiind si incarcat la greu si fortat sa merg incet si cu grija, ar fi mers un diesel cu cuplu jos.....
In vreo 2 locuri am avut nevoie s folosesc maxtrax-urile, unghiul si un nisip ciudat pe jos.. nu treceam fara alea. 
Masina e ok, dar am ajuns la concluzia ca imi tebuie ceva mai mare.  Pierdeam 1.5 h sa strang cortul,  saltele,  etc,  solutia e un RTT ( cort de acoperis) , mai ales cand mergi din loc in loc si nu stai x zile in aceeasi locatie. 

Pe subaru, daca pun cortul de acoperis, nu mai am loc de bagaje si echipament de campare.  Probabil ca 2 persoane s-ar descurca,  cu bancheta pliata complet si cu un managemnt foarte bun al greutatii.  Dar nu 3.  Si inca nu aveam   frigiderul si aragazul de campare cu mine  . Ca sa nu mai zic ca in zone izolate nu strica sa ai un bidon de apa de vreo 25l si o macar o canistra de combustibil..
Pana la urma,  oricat ma zgarcesc eu si nu vreau sa dau bani la stat pe taxele enorme din belgia la ce e peste 2 l, , tot la landcruiser ajung. 400 kg sarcina utila vs 1200 kg.. acolo e diferenta majora. 
Ne-am intalinit cu unii cu un landcruiser, era ceva 2004, deci mai vechi ca subaru meu si ne-am dat putin cu el. Ca spatiu interior, portbagaj,  si comfort nu exista grad de comparatie...   
nevasta dupa ce s-a dat jos, mi-a dat termen pana la urmatorul concediu ( decembrie ) sa cumpar unul.. :)
Asa ca probil cand revin masina va fi pusa la vanzare. 
e foarte ok un forester pentru ce e el, am incercat eu ceva, dar asta e, pentru mine nu e destul. 
Poze cand mai ajung, am net de kko  in hoteluri.  I-am trimis lui Lorian niste filmulete pe whats up, daca are el timp poate posta...

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #125 on: July 22, 2018, 17:26:44 PM »
Lorian postează contra cost, only...  ;D, după ce ai declarat negru pe alb că schimbi marca...  :'( :'( :'(

Īntr-adevăr am urmărit cu pasiune, admirație și pe alocuri invidie traseele parcurse de către colegul leeloo și confirm atāt gradul mare de dificultate cāt și condițiile de campare.

Nu am curajul de a intra īn polemică indirectă cu distinsa ta soție īnsă am certitudinea că și cealaltă marcă are suficiente neajunsuri.

Bine ai revenit și așteptăm imaginile īn forma editată de mānuțele tale!  ;D

« Last Edit: July 22, 2018, 17:38:33 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #126 on: July 22, 2018, 20:48:10 PM »
Pentru excursiile in teren cu multe bagaje ar fi recomandat un off-roader cu sasiu si cu motor diesel de minim 3000cmc.
Din ce povestesti se pare ca transmisia automata s-a cam chinuit pe drumurile de munte.
Tu ai nevoie mai mult de o utilitara decat de un crossover contruit pe un sasiu sportiv. Si un pick-up ar fi bun pentru chinuit.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #127 on: July 22, 2018, 22:16:38 PM »
La rugamintea si totodata cu permisiunea colegului leeloo va impartasesc din emotiile drumurilor parcurse de catre acesta.
Il rog pe mai experimentatul si norocosul nostru coleg sa ne ofere explicatiile tehnice pentru fiecare etapa parcursa in vestul europei.



Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #128 on: July 23, 2018, 01:41:36 AM »
 Multumesc Lorian.
cea mai lunga etapa a fost cam de 170 de km, din care peste 120 au fost offroad.  Ce sa zic, peisajul mirifc, paduri meditarenene mai jos, conifere la altitudine mai mare,   si specifii zonei un fel de nisip   care se facea ca cimentul daca era un pic umed.  amestecat cu pietricele mici. Putina umezeala si  efectiv era sa cad in fund cand m-am dat jos din masina.  Nu am vazut nicaieri nici macar o sticla aruncata pe jos sau vreo hartie. 
Navigatia e o problema. practic pentru Europa nu exista ceva dedicat. wikiloc poti inregistra un traseu, il poti publica, dar nu il poti folosi la navigare direct din aplicatie.   
Am reusit sa il export si sa il import intr-o aplicatie google my maps, apoi   am dat jos harti offiline pe portiunea respectiva, si urmaream unde sunt in fuctie de traseu pe harta,  nu e navigatie turn by turn sau ceva foarte precis.  O mare bataie de cap ,
Pentru US, Australia si Africa exista navi de offroad foarte bine pusa la punct.   

Cutia automata  fost ok. problema e lipsa reductorului. 
Cum am mai spus sistemul 4x4 e bun, nu m-a lasat balta. Limitele au fost date doar de garda masinii si unghiul de atac. 
Din cauza ca eram incarcat asa tare, balansul era mare, si trebuia sa abordez totul foarte incet, chiar daca aprent as fi trecut fara drame.

Eu stiu ca multi au mai iesit pe aici off road  si ies in mod regulat. Ei pot confirma , cat esti de incarcat, chiar daca   garda la sol e inca ok, e un factor major.   
  Pot modifica masina dar costa la fel de mult daca nu si mai mult decat ceva construit pentru asa ceva. Iar spatiu la portbagaj   nu pot adauga.
De asta imi trebuie altceva.  Ma gandeam la Outback, dar ala are unghiuri de atac si mai proaste ca forester, si ai un mic damb de nu treci. 
Altfel masina nu m-a lasat. am avut zile de 35 de grade cand am urcat pante foarte lungi   cu treapta  1-2 incarcata full, etape lungi de tot.
   oricum cine incearca asa ceva  nu ii recomand sa faca cu vreo masina nou nouta abia cumparata.  Probabil   mori de 5 ori pe zi cand auzi scrasnetul crengilor pe vopsea, harjaitul barii fata cand atingi pe undeva ( inevitabil ) sau cand mai dai cu fundul de ceva..
« Last Edit: July 23, 2018, 01:43:04 AM by leeloo »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #129 on: July 23, 2018, 07:06:14 AM »
Voi urca si trei filmulete dupa ce imi vor fi fost validate de catre YouTube.
Pe diseara! ;)
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13896
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #130 on: July 23, 2018, 10:38:16 AM »
Poate ar fi mai potrivit pentru tine un Mitsubishi Delica. Parca Space Gear se numea in Europa.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #131 on: July 23, 2018, 10:47:33 AM »
Foarte frumoase aventuri!! Acuma nu prea stiu ce e și cum va fi, dar poate noul Ascent poate rezolva problemele de spațiu și sa se rămānă in familie (Subaru), nu stiu ce īncărcare suporta, nici cānd și dacă va fi valabil in eu, dar deja se lucrează la lift-uri pentru el (parca anderson design au făcut ceva de 4 Inch) și desigur, pică la problema cu crengile pe vopseaua de mașina noua :o
Oricum, succes la orice te așteaptă pe viitor și sper sa īți găsești jucăria perfecta pentru nevoile tale :)

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #132 on: July 23, 2018, 20:21:47 PM »
........................ 
nevasta dupa ce s-a dat jos, mi-a dat termen pana la urmatorul concediu ( decembrie ) sa cumpar unul.. :)
Asa ca probil cand revin masina va fi pusa la vanzare. 
e foarte ok un forester pentru ce e el, am incercat eu ceva, dar asta e, pentru mine nu e destul. 
Poze cand mai ajung, am net de kko  in hoteluri.  I-am trimis lui Lorian niste filmulete pe whats up, daca are el timp poate posta...

.......... si mai trebuie sa fie rosie  si sa aiba beculet la oglinjoara !! 😁
Inainte sa iei o decizie pe care dupa aceea sa o regreti te sfatuiesc sa incerci un Forester 2018  sau 2019  automat cu CVT si liftkit si apoi mai vorbim. Si daca tot nu iti ajunge spatiul urca-te intr-un Ascent si apoi iarasi vorbim.
Habar nu ai de cate ori  am  trecut fluierand prin locurile de unde se intorceau cu coada intre picioare cei  cu marcile pe care le ai enumerat tu mai sus.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #133 on: July 23, 2018, 20:42:32 PM »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #134 on: July 23, 2018, 20:42:56 PM »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #135 on: July 23, 2018, 21:03:21 PM »
Intotdeauna am apreciat comentariile pertinente asternute de catre posesori de masini care si le valorizeaza la adevarata sau spre adevarata lor capacitate constructiva.

In afara de colegii detinatori de Impreza, care participa la diferite evenimente organizate pe circuite, la modelul Forester nu prea am citit, cu mici exceptii, de utilizatori care sa le intrebuinteze in nobilul scop pentru care au fost proiectate.

Pererile de tip neopozitivist impartasite de catre Adi-Canada, Dragosh10, bob_ilie, Boxer, andrei80 si leeloo pot fi adunate si expuse intr-un compendiu intrucat se bazeaza strict pe empirism si le dau crezare intrucat cei enumerati si nu numai ne impartasesc din experienta lor senzoriala ca unica sursa a cunoasterii modelelor Forester in conditii apropiate de maximul efort proiectat si construit.

Ca atare, pentru hobby si incursiuni decente in natura eu cred ca Forester raspunde pe deplin nevoilor noastre.

P.S.: astept sa mi se valideze inca un filmulet (Forester_en route_2_leeloo) si il voi urca negresit aici.
« Last Edit: July 24, 2018, 08:11:42 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #136 on: July 26, 2018, 14:44:17 PM »
multumesc.
Nu zic ca nu e capabila off road.  Pur si simplu nu am loc in ea sa car  ce am de carat  si e problema si de sarcina utila.
Nici nu se pune problema de un ascent nou, sau noul forester. |Am mers destul sa stiu ca imposibil sa nu o atingi pe undeva.  Macar niste crengi pe marginea drumului  si tot iei.    Nu cumpar masina noua sa o tavalesc in halul in care o tavalesc eu.   
Stiu ca noul forester e mai mare decat SG, SG de fapt la standardul actual e chiar cu un portbagaj mic fata de modele noi.  Sa zicem ca rezolv spatiul. cu un forester sau outback nou.   Dar 530 de kg sarcina utila nu sunt deajuns pentru ce car eu.  Una e sa faci un drum pe autostrada ceva mai incarcat sau la maxim si alta e pe coclauri.  Suprasoliciti tot, suspensie, motor, cutie, ca sa nu mai zic de balans si altele..
Poate un landcruiser e mai slab la noroi sa zicem, dar nu e un factor, cata vreme  in orice versiune de subaru aleg nu pot cara suficient. 







BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #137 on: July 26, 2018, 14:57:00 PM »
Se pare ca Foresterul tau si-a atins limitele in excursia asta.
Ar fi vremea sa il vinzi si sa cumperi un Land Cruiser 100 de la inceputul anilor 2000.
Cumperi o masina buna pentru carat, mare si relativ simpla. Un bonus ar fi ca o vei repara in acelasi loc cu cealalta Toyota.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #138 on: July 28, 2018, 04:47:22 AM »
multumesc.
Nu zic ca nu e capabila off road.  Pur si simplu nu am loc in ea sa car  ce am de carat  si e problema si de sarcina utila.
.................
Poate un landcruiser e mai slab la noroi sa zicem, dar nu e un factor, cata vreme  in orice versiune de subaru aleg nu pot cara suficient.

Da da. Ia un  Landcruiser de prin 2000  (azi santem in 2018) deci vechi de 18 ani,  hamalit , busit si facut turul Saharei de n proprietari pe care nu i-ai cunoscut, care au modificat masina de nu ar mai recunoaste-o nici mama proiectantului care a conceput-o  si dupa aceea sa vezi ce o sa plangi cand  trec pe langa tine Forestierele fluierand.
Plus ca o masina mai veche de 10 ani incepi sa bagi bani in ea de o sa ajungi la pretul unui Forester nou. Incearca sa iti imaginezi cam cat te-ar costa sa iti pui la punct un Landcruiser  "nou"  de 10-15 ani. Motor,  transmisie, planetare, cardan, reductoare .....etc. Caci banuiesc ca nu crezi ca o sa o iei in stare foarte buna de functionare.
Daca problema ta sant bagajele,  eu zic ca mai bine iti lasi o parte din bagaje acasa si incerci sa te descurci cu mai putine lucruri.  Nu mai cara toata casa cu tine   ;D
............ parerea mea de 2 copeici.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #139 on: July 28, 2018, 16:30:29 PM »
adica ce sa las acasa ? Am 2 rucsaci cu mine unul de 80L si unul de 60l.  Sa las masa, scaune, Frigider, sa mananc numai conserve, sa las  echipamentul  de recuperare, cam ce adica  sa las acasa ?  Plec in concediul doar cand copilul e in tabara ?
 Eu stiu ca Forester e mama lor, dar nu e chiar un fel de speraclu auto..
Piesele si reviziile  la un Landcruiser costa 2 lei .  Cam totul e la jumat fata de subaru la pret, si OEM si aftermarket. 
Oricum se poate inchide, am fost azi si am vazut un landcruiser, am semnat contractul, am dat foresterul  + diferenta, am luat un LC din 2009 cu istoric de service complet.   Nu e perfecta dar  are cam toate dotarile posibile inclusiv suspensia spate pe perna de aer,  trapa, piele, scaune incalzite etc..   stare tehnica buna aparent, cel putin cat si ce am putut testa la o plimbare de 30 de min,   are si configuratia de fabrica cu 2 baterii, cea ce ma scuteste de a o face eu.

Scaunele putin uzate, ala de la sofer cel putin,   ceva zgarieturi pe bari, o sa fac altele noi in cel mai scurt timp :)
Probabil ca o ridic marti, dupa ce intra viramentul  si e gata si  trasferul de  placa de inmatriculare/asigurare.
Multumesc comunitatii pentru sfaturi si suport.
Topicul se poate inchide.
« Last Edit: July 28, 2018, 16:50:04 PM by leeloo »