Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
Subaru club Romania

Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #40 on: January 06, 2018, 19:42:44 PM »
Acolo unde, tara aia unde ziceai ca nu crapa Subarurile? Neah, nu vad nici o legatura cu schimbul uleiului la 10k!  ;D ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #41 on: January 09, 2018, 14:16:50 PM »
cine a zis ca nu crapa ?
nu am zis asa ceva.  Au fix acealsi probleme clasice., ca peste tot.   Ce treaba are praful si caldura cu  intervalul de schimb al uleiului ? cu filttrul de aer poate, cu gradul de vascozitate recomandat, sa zicem desi acum uleiurile multigrad asigura o plaja comfortabila, un 5w-30 e bun si in Alaska si in Egipt..  dar ma rog..
  subaru nu mi se par masini fiabile oricum. 
Suspensia e simpla, usor de lucrat la ea, componente foarte ieftine.   dar motorul e complicat si  greu accesibil la cele mai simple operatii.   Cred ca e prima masina  care o vad la care nu se pot schimba niste bujii fara niste complicatii infioratoare.. 
IN Ro manopera e ieftina, dar la 70 de euro pe ora fara TVA intr-un service pe aici.. .. se aduna. 
Distributie pe curea, alt punct slab si costisitor. 

 Interior  clasic de masina japoneza, mult plasitic dur   care inevitabil o sa zornaie in timp. 
Cine vrea masina fiabila  si de care sa traga, costuri rezonabile de intretinere    cumpara altceva.   
Eu am luat-o pe asta din cauza impozitelor si asigurarilor enorme din Belgia. la orice e motor de peste 2L. 
Orice masina e un compromis.  La mine  au fost 3 restrictii majore, impozitul anual  / asigurare deci obligatoriu motor de pana in 2L    + spatiul de parcare, sa nu sara de 4.8 m.   A treia restrictie, fara  diesel. dIn cauze de depreciere masiva, interdictie in multe orase europene, etc.  ..
Oricat ma va costa sa o pun la punct, in 2 ani maxim renteaza, numai din diferenta de impozitare. 

In cazul asta,   la  mine   practic au ramas vreo  2 masini pe lista, Grand Vitara si Forester.  As fi luat si Duster, dar nu exista   4x4 cu cutie automata. 
Nu sunt fan vreo marca anume.  Au toate  + si - , piata lor, nisa lor, sunt unele marci fantastice cu modele excrabile, si invers..
Marca in sine, firma din spate, are   importanta  doar la masini noi,   ce suport garantie si post garantie ai,   in rest e mai putin relevanta la SH. 

Am avut tot felul de masini,  Dacia 1300,  Renault, BMW vreo 2 bucati, si benzina si diesel,, SAAB,   vreo 3 mazde  incepand cu  una veche 323F, si terminand cu  3  si 6 cumparate noi, Toyota.. etc... 
Acu am ajuns si la Subaru. Daca isi va face treaba, ramane, daca nu,  ii fac vant, gasim altceva.. lac sa fie.. :) 

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #42 on: January 09, 2018, 16:09:48 PM »
Nu ma refeream la ce-ai spus tu, ci:
Nu vreau sa pun gaz pe foc dar  si aici unde nu e praf si caldura reviziile la aspirate se fac tot  la 10.000  km. Oare asa trebuie ?  ::)
Am mai avut cu Adi discutii in care ne-a specificat faptul ca in Canada sunt foarte multe Subaru, cu foarte multi km si care nu au motoarele crapate/refacute etc. Si ma intrebam (doar retoric!  ::) ) daca are vreo legatura si cu schimbul de ulei la 10.000km :)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #43 on: January 09, 2018, 16:31:39 PM »
Eu insist sa cred ca pe langa intervalul scurt al schimbului de ulei efectuat la companii autorizate ar mai fi de luat in calcul si stilul de condus asociat cu interventiile de pionierat (folosesc acest substantiv fara scop abuziv) suferite de bietele motoare precum si alte componente mecanice ori electronice.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4920
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #44 on: January 09, 2018, 19:25:43 PM »
Ce treaba are au praful si caldura cu  intervalul de schimb al uleiului ? cu filttrul de aer poate, cu gradul de vascozitate recomandat, sa zicem desi acum uleiurile multigrad asigura o plaja comfortabila coNfortabila, un 5w-30 e bun si in Alaska si in Egipt.. 
Praful trece de filtrul de aer, la fel cum trece si de fundul aspiratorului. Amestecat cu uleiul creeaza o pasta abraziva care-si face de cap prin motor.
Caldura ambientului se adauga caldurii de sub capota. Daca e mare, uzeaza uleiul mai repede.
Un ulei "bun si in Alaska si in Egipt" e un compromis.


  subaru nu mi se par masini fiabile oricum. 

Gresit. Sunt masini pretentioase, pentru ca sunt complexe. Daca le intretii simplist, da, nu sunt fiabile.
Subaru NU sunt pentru oricine!
Sunt pentru cei ce le inteleg specificul si accepta ca cer mai multa atentie. In momentul in care o primesc, devin foarte fiabile.

Suspensia e simpla.

Da. Identica cu a Dusterului de exemplu. Ce rost avea s-o complice cu patrulater deformabil sau multilink? Totusi... au facut-o, pentru generatiile mai tarzii.

Cred ca e prima masina care pe care o vad la care nu se pot schimba niste bujii fara niste complicatii infioratoare.. 

Subaru si Porsche. Doi distrusi.

Distributie pe curea, alt punct slab si costisitor. 

Aici esti culmea.
Cauta pe net un motor de subaru, sa-l vezi cat e de lat!
Cauta si o curea de distributie de Subaru, s-o vezi cat e de lunga.
Nu poti pune lant de 2m, nu ar rezista, ar induce niste defazari imense la cel mai mic nivel de uzura, ar face un zgomot ingrozitor.
Boxerul diesel are lant, dar are doua, ca sa nu se rupa si sa nu defazeze. Zgomotul e acoperit oricum. Solutiile extrem de exotice (e singurul motor boxer diesel in productie) costa.

Interior  clasic de masina japoneza, mult plasitic dur   care inevitabil o sa zornaie in timp. 

Subaru, astea din generatia din care-i si al tau, nu inseamna bord pufos, moale si "placut la atingere". Exceleaza la alte capitole, pe care nu le apreciaza toata lumea si, mai ales, care nu intereseaza (!!!) pe toata lumea.

Cine vrea masina fiabila  si de care sa traga, costuri rezonabile de intretinere    cumpara altceva.   

Absolut de acord!

Eu am luat-o pe asta din cauza impozitelor si asigurarilor enorme din Belgia. la orice e motor de peste 2L. 

Noaptea mintii. Nu mai gaseai masini cu motor pana-n 2l cu care sa te duci in expeditii???
Afla ca exista Duster 4x4 benzina automata, F4R cu DP8. Ca ai adus vorba, nu de alta.


Eu unu' vad aici o mare eroare cu masina asta. Tu vrei bord moale si pufos si service lejer.
Si daca am inteles bine, masina asta o vrei pentru expeditii transcontinentale? Pentru asta ar trebui sa fii capabil sa-ti schimbi singur bujiile!
Trebuia sa-ti iei altceva.
« Last Edit: January 09, 2018, 19:27:51 PM by Muttley »
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #45 on: January 09, 2018, 20:03:33 PM »
Oricat ma va costa sa o pun la punct, in 2 ani maxim renteaza, numai din diferenta de impozitare. 

Eu am pus la punct Foresterul si la momentul respectiv am facut totalul, pretul de achizitie al masinii plus investitiile au fost cat pretul ei de vanzare de noua.
Pentru cei care nu sunt familiarizati cu marca poate parea mult dar cand ajung la final vor observa ca a meritat fiecare leu investit.

Stiu ca Belgia are o anomalie la impozitare dar obisnuieste-te cu ideea ca pentru a folosi fara griji masina trebuie sa investesti serios in ea.  Impozitul economisit nu va fi atat de important in raport cu sumele pe care le vei aloca pentru upgrade-uri si reparatii.

Marca este excelenta daca esti atent la intretinere si nu cauti sa faci economii.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #46 on: January 09, 2018, 21:16:16 PM »
..........................................subaru nu mi se par masini fiabile oricum.  ...................................................................

Eu in 9 ani de mariaj cu Subaru am schimbat un bec de frana. 
Niste  prieteni de-ai mei au depasit 400.000  km.  fara reparatii capitale la masina.
Sa nu fie fiabile oare ??   ::)
Ma intreb si eu ,....................  parerea mea de 2 copeici ....  O0
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #47 on: January 10, 2018, 11:10:02 AM »
Nu veau sa incep vreun mare versus dar  treaba sta cam asa.
Am mentionat Duster ca e chiar decent offroad, versiunea 4x4. Exista duster automat, dar fara tractiune integrala.  Si invers. Nu cu ambele simultan.

Te rog sa imi pui un link catre unul, ca il cumpar maine. Si nou il cumpar, sh, cum o fi, numai sa vad unul. Renunt chiar si la ideea sa fie benzinar. 
 
Pot intelege de ce  la boxer  ai  nevoie  de curele in loc de lant, dar asta adauga niste costuri suplimentare   de intretinere.
 Un motor boxer e ca un mic motor in V, "intins" ,  Toti zic de avantaje, evidente, dar vine cu niste costuri suplimentare.   Ai 4 axe cu came, 2 garnituri de chiulasa/ capac  etc etc etc... 
Din punct de vedere al intretinerii, asta e un minus. 

Tocmai pentru ca    reparea unei masini  SH de 2l   maxim ma costa mai putin decat impozitul   am ales treab asta.    IN romania  fi cum zici tu, dar  in Belgia e diferit. 
Impozitele anuale  in Belgia sunt cam asa. La un motor de 3l Diesel, ( gen toyota landcruiser, pajero are 3.2 L.chiar . e in jur de 1200 de euro / an  + RCA inca aprox 1000, deci 2200 de euro pe an   doar sa stea masina parcata in fata casei.  ) ,
    Tot ce e offroad mare sunt diesel in europa. si astea vor fi eliminate foarte curand.    Deja de anul asta cu non euro si euro 1 nu mai poti intra  in regiunea Bruxelle de loc.  ( toate regiunea, 18 comune, nu doar centrul )   La  anul restrictioneaza euro2  si tot asa.. 
 La unul motor de 2l treaba junge undeva la 1000/ an.( rca + taxe.)   Deci diferenta o pot baga in reparatii.  cu 1200 de euro pe an diferenta, daca o tin 3 ani, fix repar cam tot ce e de reparat la ea. 
Stiu cat ma costa    o masina sa o pun la punct.
Am niste regului destul de stricte la masini, consider ca nu e sanatos sa cheltui  mai mult de 10 %  din venitul familiei pe masini pe an . Daca nu ma incadrez in aia 10 %  ( aici intra achizitie,  taxe, intretinere, combustibil.. etc ) renunt. 
Te asigur ca mi-am facut calculele cat se poate de bine.  Bineinteles ca pot aparea si factori imprevizibili, ca la orice masina SH, dar in general planul e facut pe  " worst case scenario"

Comparatia cu Porsche nu isi are rostul. Sunt clase diferite, alti bani.  Ca au ambele motoare boxer nu inseamna nimic.  Si eu am o masina cu motor hibrid ca ultima generatie de porsche, si chiar si frane pe disc pe toate rotile, asta nu inseamna ca o toyota ch-r hibrid  de 30 k euro  are cea mai mica tangenta cu un porsche  de 120 k .   
Subaru  are niste calitati evidente,  dar nu inseamna ca e perfecta.   Au si ei  minusurile lor, ca orice alta masina/marca.   

Daca  aici e ceva gen cantarea romaniei nu e nici o problema, o sa incerc sa ma abtin sa zic  mai  ceva de intretinerea si fiabilitatea
subaru.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #48 on: January 10, 2018, 12:03:38 PM »
Nu contesta nimeni ca nu te-ai documentat cu privire la impozite si cheltuielile administrative.

Colegii incearca sa-ti spuna ca cei care au ajuns din intamplare la Subaru, fara sa fie fani si fara sa isi doreasca exact subaru pentru ce este, nu pentru ca in urma filtrelor aplicate pe un site de masini au rezultat masini Subaru potrivite nevoii lor, de obicei au renuntat rapid la marca.

Subaru nu este marca de volum pentru ca masele nu inteleg si nu stiu cum sa se poarte cu marca.

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #49 on: January 17, 2018, 13:43:04 PM »
din ce stiu subaru nu vinde mult in europa, dar pe alte continente are o bucata zdravana de piata.
nu sunt pasionat de nici o marca, imi plac masinile si mecanica in general.
cand spuneamca are o suspensie simpla, e ceva pozitiv, scuze daca s-a inteles gresit.
Intre timp am primit o veste buna, in sfarsit a iesit certificatul de confirmitate, deci pot incepe lungul proces de inmatriculare
sper sa  fiu gata pentru vacanta in austria, as lua ladoiul...  ^-^

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #50 on: January 30, 2018, 20:58:32 PM »
am facut vama si azi am trecut inspectia tehnica fara probleme. 
Au verificat  emisii, frane, becuri etc. inclusiv stergatoare si alinierea farurilor, jocuri in suspensie. 
Eram un pic ingrijorat de frane, se pare ca sunt in parametri. Impresia mea de la volan e ca sunt un pic mai slabe   decat la masinile mai recente.  Poate e doar o impresie. Foarte probabil ca franeaza ca alte masini din clasa lui si anii aia, dar cumva nu imi inspira multa incredere. Poate din cauza cum se simte pedala..nu imi dau seama. MAi vedem, ca nici nu am multi km cu el.   Gumele sunt noi.
Oricum sunt pe lista discurile fata si   placutele. 
Uleiul il am, am comandat si filtrele, sper ca pana vineri sa am numerele si certificatul gata si sa pot merge sa  si sa fie cat de cat pregatit de vacanta de la mijlocul lui februarie.
LA inspectie era si un ferrari 328 GTS, misto masina, ingrijita pentru anii aia, suna bine.... se bateau aia pe acolo care o urca pe banc.. :)

« Last Edit: January 30, 2018, 20:59:41 PM by leeloo »

UXE

  • 1731
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #51 on: January 30, 2018, 22:10:17 PM »
Si a trecut? >:D

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #52 on: January 30, 2018, 22:33:42 PM »
cred ca da :)
bine, 328 GTS e batraior, era gen clasa poverty pack de la ferrari la vremea respectiva, probabil un diesel de 2 l contemporan cu un tuning de scara blocului  il manaca in linie dreapta, dar frumoasa tare.
Era modelul targa, se dadea jos acoperisul partial  si V8-ul ala suna bine tare...

Am avut ocazia sa merg cu ceva V8-uri dar ferrari inca nu.. :), cred ca sunt fun si alea batraioare.



leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #53 on: February 05, 2018, 12:59:58 PM »
De abia miercuri sunt programat la inmatriculare.
Intre timp am trecut pe la un magasin de piese si am luat filtrul de ulei si aer, erau amabalate  nipponparts, cam 20 de euro in total, parca ala de ulei 8 si  de aer 12...


leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #54 on: February 07, 2018, 12:11:58 PM »
deci VICTORIE....!!!!!!!!
mi-au acceptat dosarul de inmatriculare, maine prin curier special vine certificatul si numerele.
Dupa amaiaza  ma duc sa schimb uleiul si filtrele, ca Duminica plec in Austria in vacanta, deci pot pleca cu Subaru, cum planuiam. 
Toyota i-a o pauza ca  a facut saraca 14k km din octombrie pana acum...
« Last Edit: February 07, 2018, 12:12:29 PM by leeloo »

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #55 on: February 12, 2018, 22:57:16 PM »
am facut  primul drum mai lung, pana in Austria.
A fost ok, cu o singura problema, dupa vreo 300  de km a aparut iar celebra eroare cruise + engine check . Si cam nasol la drum lung de autostrada fara cruise control.
Binenteles ca mufulina aia de diagnostic era acasa. DIn fericire a doua zi a disparut de la sine.
I-am facut si prima  data un consum, de la plin la plin,o data a iesit 9.3/100km , a doua 9.1 Avand in vedere ca e si automata si 3 persoane cu portbagajul full, zic eu ca e ok.Mers normal in regim de autostrada, cam 120-130.

A prins si ceva zapada mare prin statul asta de munte unde sunt cazat, foarte ok s-a comportat.
Una peste alta multumit de masina.


Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #56 on: February 13, 2018, 00:03:19 AM »
Consumul nu e punctul lor forte, dar compenseaza cu garda la sol, greutatea redusa si cu reductor/turbina, dupa caz :)

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #57 on: February 13, 2018, 09:16:00 AM »
...
I-am facut si prima  data un consum, de la plin la plin,o data a iesit 9.3/100km , a doua 9.1 Avand in vedere ca e si automata si 3 persoane cu portbagajul full, zic eu ca e ok.Mers normal in regim de autostrada, cam 120-130.
...

Consumul este identic cu cel obtinut de mine in conditii asemanatoare de condus prin Austria. Doar ca eu parca o tineam mai sus, gen 130-135 pe GPS, dar nu aveam nici cruise control... totul la talpica  ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #58 on: February 19, 2018, 12:55:47 PM »
am facut vreo 2500 de km concediul asta, masina s-a comportat ok, in afara de reaparitia erorii    cruise+check engine.
Bineinteles ca   aveam si interfata cu  mine, dar am gasit-o abia dupa ce m-am intors  acasa, era intr-un buzunar in portbagaj...
Am avut doar o ocazie sa testez sistmeul AWD, desi a nins zilnic, austriecii naibii curatau imediat tot. 
Totusi intr-un sat am dat de o panta destul de abrupta si necuratat, a urcat fara emotii.


Am comandat discurile de frana si placutele, sper sambata sa le montez.  Sunt Nipparts, sper sa fie ok.  44 de euro discurile,  20 placutele. Aveau aia pe site si stergatoare ieftine, cu 4 euro bucata le-am luat pe toate.


La placute am vazut ca sunt 2 dimensiuni, pe sistem Tokiko si Sumitomo,
Le-am luat pe alea mai mari, sper sa se potriveasca.

« Last Edit: February 19, 2018, 13:14:00 PM by leeloo »

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #59 on: February 19, 2018, 21:34:45 PM »
stie cineva un  cod la oglinzile laterale ?  Ma refer la tot ansamblul, nu doar sticla aia..
Ma dispera  faptul ca se dau peste cap aproape la fiecare pornire. 
Sau macar daca se poate sa dezactivez motorasul ala de pliere cumva, e enervant rau de tot.
Sincer as da si 400 de euro fara sa clipesc din ochi numai sa cumpar ceva sa scap de treaba asta.. si daca as gasi si cu incalzire ar fi si mai bine..
Astea care le am acum ori nu au avut din fabrica, ori nu mai merge.