Primul Forester, prima mașina
Subaru club Romania

Primul Forester, prima mașina

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #220 on: December 28, 2018, 23:51:52 PM »
In practica am luat cablu de otel pt 3T sa pornesc la sufa Corsa sefei mele. S a rupt instant. Cat are o Corsa ?
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #221 on: December 29, 2018, 00:06:12 AM »
... mai bine renunta intrucat vorbim despre un Forester cu o greutate de cel putin 1.500 Kg fata de un Jimny cu o masa de sub 1.000 Kg.
Cred ca nu doar greutatea ar trebui sa duca la renuntare. Daca nu ma insel, Jimny si Forester au sasiuri diferite (structural, vorbind).
Oricum, treaba asta cu troliile si cu tractarile trebuie tratata serios, mari sanse fiind ca masina sa cedeze inaintea troliului.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #222 on: December 29, 2018, 00:17:00 AM »
Corsa ar trebui sa aibe o masa cuprinsa intre 50 si 100kg. Nu comentez calitatea produsului.

@Ziggy, cand vine vorba despre transport de persoane se folosesc coeficienti mult mai mari.

Mai exista o jucarie periculoasa numita chinga "cinetica". Entuziastii ii spun asa pentru ca intai o intind si dupa aceea ea smuceste masina blocata. Jucaria respectiva poate produce deformari sau chiar ruperi ale prinderilor.
Un ochet rupt in cap este ultimul lucru pe care si-l imagineaza un binefacator.
« Last Edit: December 29, 2018, 00:21:07 AM by BOXER »
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #223 on: December 29, 2018, 00:25:47 AM »
In practica am luat cablu de otel pt 3T sa pornesc la sufa Corsa sefei mele. S a rupt instant. Cat are o Corsa ?
Pai, da. Cred, si nu cu mirare. Mdeh, cam ce e de asteptat...unii sunt producatori, altii? nici cu jena nu pot sa-i numesc.
Cat are o Corsa? nu stiu, dar poate....asfaltul uscat, compresia buna....(acum zambesc) >:D
Si o iertaciune de la titularul topicului?!

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #224 on: December 30, 2018, 15:30:57 PM »
@Mr. Ziggy, Eu te iert, chiar dacă nu știu pentru ce, dar te iert.

Revenind puțin la topic, ieri am fost la o plimbare de 4-5 ore prin zona Cavnic (Maramureș), la urcare cu a 2-a și a 3-a s-a ridicat acul la temperatura puțin mai mult decât unde sta normal și la coborâre, a coborât pana pe prima linie, normal sta puțin deasupra liniei.
Pe drumurile cu zăpada, am oprit de câteva ori in panta doar sa văd cât de bine pornește din panta pe zapada (de obicei fără nicio pierdere de aderentă). Am și intrat pe ceva drum de țara abrupt înzăpezit, încă o data nu a avut nicio problema. Era cât pe-aici, intr-o curba, chiar dacă eram atent sa o scap in Șanț, mergeam in a 3-a și când sa iau curba, Foresterul a continuat sa meargă drept, am lăsat de accelerația, încercând sa readuc tracțiune pe rotile din fata și împreuna cu zăpada de pe marginea drumului am scăpat fără o întâlnire cu parapetul spre care ne îndreptam.  Cred ca Semperiturile astea se simt la tracțiune...sunt bune la viteze mici, dar la rulare, parca nu au așa tracțiune buna pe cât ar trebui. Oricum, siguranța care o inspira pe orice suprafața, nu se compara cu nimic. In plimbarea asta a împlinit și o vârsta memorabila și am și detectat ceva bătaie din fata pe partea pasagerului la denivelări mici și bruște, oare ce ar putea fi?















Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #225 on: January 09, 2019, 09:03:06 AM »
Azi dimineața mi-a fost folosit pentru prima data cârligul. In drum spre lucru, m-am oprit la un semafor și ca de obicei am început sa ma uit in oglinda ca sa supraveghez ce se întâmpla din spate. Văd ca vine o Skoda, destul de repede și îmi zic in gând ca are viteza prea mare pentru vremea asta...totuși mi s-a părut ca se descurca și frânează. De frânat, a franat, dar de oprit tot la mine in cârlig s-a oprit :o iese afara (un tip cam pe la 30 de ani), ies și eu, chiar dacă nu prea aveam chef sa pierd timpul, la mine nimic, la el numărul și suportul împrăștiate pe jos.
Dialogul nostru:
Eu: Știți ca viteza se adaptează la condițiile meteo?? Ați venit cam cu viteza!! :police:
El: Nu, ca aluneca...
Eu: Normal ca aluneca, doară e zapada pe jos! :o
Între timp s-a făcut și verde și m-am urcat in mașina și am plecat...oricum n-aveam ce sa stau la povesti ca tipul era ignorant total, cică o alunecat...ce se aștepta sa se întâmple când vii cu viteza și nu lași spațiu de frânare??

Oricum, tipul mi-a făcut ziua mai buna, ca a fost prea comica faza, probabil și faptul ca toți merg cu super viteza de melc și se plâng ca nu pot sa iasă din parcări și sa își dezghețe mașinile ma face sa fiu foarte încântat de plimbările cu foresterul, la care pana ii dau zapada jos deja îs dezghețate oglinzile, parbrizul (mai ales stergatoarele) și luneta și mai da și putina caldura foarte repede după ce plec ;D

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #226 on: January 16, 2019, 13:51:26 PM »
Ieri, am schimbat rotile cu cauciucuri de iarna Semperit cu cele de iarna Nokian, mașina pare mai confortabila cu astea, nu știu dacă din cauza ca nu sunt xl sau din cauza ca au DOT 2017 in loc de 2011-2013 cum aveau celelalte. Când apucam, vrem sa dam cauciucurile jos de pe jante și sa restaurăm jantele, urmând ca la vara sa punem ceva cauciucuri de vara pe ele. Încă nu am apucat sa văd dacă se simt diferit pe gheata/zapada.
In legătura cu restaurarea, e ok sa dau eu jos toate greutățile de pe jante și sa merg la echilibrat după ce le vopsesc?

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #227 on: January 16, 2019, 13:55:52 PM »
Clar le faci fara plumbi. Echilibrarea se face pentru anvelopa nu janta.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Muttley

  • 4919
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #228 on: January 16, 2019, 13:59:37 PM »
E ilegal sa mergi cu carligul atasat.
WRX SW 2002

Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #229 on: January 16, 2019, 14:08:11 PM »
E ilegal sa mergi cu carligul atasat.
Daca e detasabil ;)

Muttley

  • 4919
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #230 on: January 16, 2019, 14:10:18 PM »
Prin deductie logica, cel nedetasabil e si mai ilegal. Desi, la noi...
WRX SW 2002

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #231 on: January 16, 2019, 14:35:36 PM »
Pai cum asa ? De ce e ilegal? Ca nu am mai auzit.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #232 on: January 16, 2019, 14:45:07 PM »
Pentru ca in caz de accident e o treaba numita sanse egale la viata. Cum e si cu roll cage pe strada.

kkennyy

  • 1763
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #233 on: January 16, 2019, 14:51:26 PM »
Fara citat din cod rutier, viata e degeaba  ;D Si eu stiam din povesti ca nu e legal cu el nedemontat cand nu tractezi ceva, dar avand in vedere ca am trecut inclusiv pe la rar cu carligul pe masina, nu stiu ce sa zic. Normal asa ar fi, dar astea nedemontabile dupa o iarna sunt cam pe viata ...
Forester XT SJ 2018

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #234 on: January 16, 2019, 15:48:05 PM »
@mtfga deci având in vedere ca pun alte cauciucuri, chiar e de dorit sa le dau jos și mai ales ca trebuie sa le vopsesc, mersi de asigurare :)

Pai...ce sa zic...nu demult am aflat de amenda pentru mersul cu bicicleta pe zapada, deci de ce sa ma mire ca e ilegal cu cârligul...al meu are ceva chestie rotativă pe o latura care pare ca ar putea sa fie demontat, daaaar, nu am reușit sa învârt in nicio parte de el și in rest nu mi s-a părut ca ar fi demontabil, adică sunt ceva șuruburi care probabil desfăcute ar elibera cârligul, dar nu am investigat problema. In rest, și eu am fost la itp cu el montat, așa cum am și cumpărat mașina și nu s-a sesizat nimeni măcar sa ma informeze de acest fapt, oricum ma bucur ca l-am avut, deoarece nu am chef sa schimb bara/haion/stopuri etc din cauza ca unii au impresia ca pe polei se frânează ca pe uscat... in plus, am crezut ca doar in USA sunt făcute cârligele sa fie demontate, unde defapt interfața este doar o țeava in care poți baga ce accesorii vrei, inclusiv cârlig și pe la noi cele retractabile care ma gândeam ca sunt din fabrica :o

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #235 on: January 16, 2019, 21:51:25 PM »
daca are o rotita pe lateral ... sigur e demontabil si tre sa cauti butucul de la cheie ( are undeva jos , loc sa il inchizi/deschizi cu cheia sa nu il desfaca vecinii :D ) . Al meu se prinde in suruburi ... deci nu e fezabila partea de demontat cand nu tractez ceva..
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #236 on: January 16, 2019, 22:59:25 PM »
Asta e ce am eu...dacă e cu cheie, e nasol deoarece nu am primit o asemenea cheie de la vânzător și chiar dacă ar fi sa îl contactez, probabil ca e demult pierdută  :-\







Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #237 on: January 20, 2019, 12:50:59 PM »
Ieri am dat jos cele doua apărători din fata roților din fata...fiind prinse doar cu clipuri și de plasticul din jurul roților când am intrat in zapada mai mare au rupt acele plastice aproape de tot, din păcate nu m-am gândit la aceasta posibilitate înainte sa intru in zapada...ma bucur ca nu s-au rupt de tot. :(

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #238 on: January 25, 2019, 23:07:18 PM »
Am și eu o întrebare...la ultimele plinuri, cu calculație din plin in plin am avut următoarele consumuri:
277.2 km- 38.02 l => 13.715 l/100km
399.2 km- 35.37l => 8.86 l/100km
332 km- 40.52l => 12.204 l/100k
446.8 km - 45.3499l => 10.1499 l/100km
210.6 km- 36.5103l => 17.3363 l/100km
Unde cel de 8 a fost un drum Timișoara-Baia mare cu puțin mers și prin Baia Mare și cel de 17 a fost luna asta in care am fost prin Timișoara fără sa o menajez prea tare...toate mi s-au părut ok, dar asta de 17, parca e prea de tot...ii normal așa un consum pt ej205?? Acuma am venit pana la Râșnov, BV, și voi posta când fac plinul cât a consumat ???

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #239 on: January 25, 2019, 23:15:50 PM »
17 e foarte obisnuit. Eu am scos si peste 19 in bucuresti iarna. In schimb nu prea am scos sub 10 afara, deci stai foarte bine :)
OK, la mine e motorul putin mai mare, sa zicem ca e explicabil.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008