2001 WRX SW Bugeye
Subaru club Romania

2001 WRX SW Bugeye

Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #20 on: May 14, 2018, 21:50:00 PM »
Decizia mea este ca raman. Respect si apreciez sinceritatea ta, nemaiintilnita in alta parte, dar dupa cum am mentionat si mai sus: am ales aceasta masina, aceasta janta cu toate defectele ei pur din motive emotionale. Condusul cu o masina performanta si puternica a fost intotdeauna periculos, eu trebuie sa invat sa conduc aceasta masina in primul rand...

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #21 on: May 14, 2018, 22:00:23 PM »
Ok, nici nu stii s-o conduci si mai are si roti care se rup din senin. Stam bine =))))
WRX SW 2002

Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #22 on: May 14, 2018, 22:53:09 PM »
Toate se invata. Incet si sigur :)

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #23 on: May 14, 2018, 23:11:14 PM »
Toate se invata. Incet si sigur :)

Poate prin Ardeal însă cu cât te vei apropia mai mult de bazinul mediu al dunării cu atât învățăturile vor fi mai năpraznice ca și evoluție pe unitatea de timp.
Îmi exprimam și eu o opinie, nimic personal...  ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #24 on: March 14, 2019, 10:09:23 AM »
UP!



"Scurta" aducere la zi: masina a stat la Pfaizar iarna asta, acum are mecanica completa de STi JDM V7. Motor, transmisie, suspensie, brate, frane, tot. Mai putin caseta de directie care a ramas cea originala. Nici nu vreau sa ma gandesc cat s-a muncit... Poate-si face timp Pfaizar sa mai adauge si el una-alta.
Acum, webe... Sebi mi-a lasat mie cotetu', ca sa-i aplic tratamentu' Matli, adica bani irositi pe tampenii inutile.

Eu cel putin, am de gand:
- caseta 2015+ (Sebi inca nu vrea, eu insist, el se uita in alta parte);
- izolare termica motor (blanket, phenolic);
- admisie, macar inlet;
- radiator aluminiu si furtunuri de radiator (se opune toata lumea. Andea, ajutor  >:( );
- AOS (Andea, lumea zice ca nu trebuie, asa o fi?);
- refresh pe suspensie;
- refresh pe articulatii;
- ce-oi mai gasi;
- ce-oi mai reusi sa-l conving pe proprietar sa faca.

Impresii pana acum...
Cel mai tare ma incanta ce vad cand ma uit intre scaune.



Si luati-o ca atare, levierul ala de schimbator de non-sti, banal, nefinisat, acum levierul asta cu aluminiu, cu inel de mers inapoi, cu rama aia pe care scrie ce scrie... Diferenta mare.
Cu oarecare legatura, transmisia. E ciudata rau asta de Japonia, cu etajarea asta scurta, fantastic de scurta, cu 100 la ora la 3k rpm in 6... Adica daca-i dai tare, schimbi trepte ca vindizel.
Iar daca-i dai tare pana la capat... mno. JDM. Am zis si in alt topic, e o alta experienta.
Motorul e single scroll, cu turbo mare si UEL. Bine ca-s inegale, ca are sunetul specific. Bine, nu-l are inca, da' ii pun finala mea diseara si rezolv pe perioada cat sta la mine. Acum e silentioasa moarta.
Spool-ul e... naspa. Chiar foarte naspa. In 5 sau 6, la 3 mii, daca o calc... Pauza. Nimic, liniste. WRX-ul, cu a lui turbina mica, rupe. Asta rupe de pe la 4 mii in sus. Da' rupe mult mai tare. Sa vedem daca se va schimba ceva dupa ce-i fac una-alta pe hardware, iar colegul din Cluj pe soft.
Si atat momentan.

Desi e deja spectaculos brecu', abia astept sa vad ce va fi in cateva luni.
Voi baga aici povesti nemuritoare.
 
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #25 on: March 14, 2019, 10:51:14 AM »

Eu cel putin, am de gand:
- caseta 2015+ (Sebi inca nu vrea, eu insist, el se uita in alta parte);
- izolare termica motor (blanket, phenolic);
- admisie, macar inlet;
- radiator aluminiu si furtunuri de radiator (se opune toata lumea. Andea, ajutor  >:( );
- AOS (Andea, lumea zice ca nu trebuie, asa o fi?);
- refresh pe suspensie;
- refresh pe articulatii;
- ce-oi mai gasi;
- ce-oi mai reusi sa-l conving pe proprietar sa faca.


pai nu vreau sa te dezamagesc dar evident ca nu trebuie neaparat nimic adica absolut nimic din ce scrie mai sus ... merge si asa no problems ... :)

ca racirea/radiatorul nu este punctul forte la subaru si radiatoarele oem se mai imprastie (curg/crapa) si nu sunt cele mai eficiente/bine dimensionate mai ales vara cand tragi de masina sustinut si mai ai si ceva softuletz ... este total altceva :) ... se poate merge si asa pana crapa ceva (doar radiator sau garnituri de chiuloasa sau ...)

iar legat de AOS - vaporii de ulei bagati in admisie sunt exact ce trebuie pentru mediu , ca in rest pelicula de ulei depusa in intercooler reduce din eficienta transferului termic si aceeasi vapori cresc riscul de detonatii ... este evident total altceva si se poate merge si asa - doar ej207 e super mega rezistent si nu crapa veci :)
(ar mai fi si variantele mai ieftine cu catch can nu AOS - aici recomand cu iesire exterioara nu in admisie dar din nou  - nu e obligatoriu)

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #26 on: March 14, 2019, 10:58:41 AM »
Biutiful!

WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #27 on: March 14, 2019, 11:46:10 AM »
Am sa trec peste expunerea de motive pentru care este obligatorie montarea unor LED-uri intrucat actul estetic este deosebit de complex si respecta, in opinia noastra precum si a altor mari oameni de stiinta, arta si cultura, standardele unui asemenea prolific si monumental proiect artistic, mai ales atunci cand este vorba de modificari ce se doresc a avea o insemnatate fundamentala, cu consecinte serioase in formarea unui nou stil emblematic  ;D





PS: succes in munca titanica pe care o vei depune si multa, multa inspiratie sa ai pentru a ne uimi cu finalitatea tehnico-artistica!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #28 on: March 14, 2019, 15:53:40 PM »
Fain tare fierul :) Jantele sunt ok, Muttley are o problema personala cu ele sustinuta probabil si de ce am patit cu ale mele :)

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #29 on: March 14, 2019, 16:19:44 PM »
Nu știu cum și dacă merge :P, dar arată foarte bine. Felicitări vinovaților!
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #30 on: March 14, 2019, 16:22:44 PM »
Eu ma bucuram ca e salvata de la rugina si casare, dar vad ca a ajuns mai mult decat o simpla restaurare cum incepuse. Ma bucur si mi-ar placea sa ajung sa o vad si eu odata.

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #31 on: March 15, 2019, 07:05:25 AM »
Ieri seara m-am ocupat de:
- schimb jante. I-am pus unele de le adunsasem din cateva seturi, le sablasem si le vopsise Pfaizar. Daca si astea se indoaie, putem anunta oficial ca are ceva modelul. Dar cred ca va fi ok;
- spalat riguros pe dedesubt. Poti sa mananci de pe burta ei.





Probleme:
- cea mai enervanta, nu pot sa-i citesc ECU cu Torque. Am gasit pe nasioc ca e OBD1 cacalatorul asta de Japonia. Mai insist;
- porneste greu rau la rece, e ca si cum ar incerca s-o ia fara socul tras. Dupa ce porneste se comporta normal, sta turata pana se incalzeste, toate-n regula. As exclude senzorul de temperatura antigel dar n-am voie pana nu vad ce face. La cald porneste bine, in rest nu-s alte simptome ciudate;
- la bracaj maxim stanga (dreapta n-am incercat) si dat cu spatele, face poc-trosc. Imi amintesc ca si a mea, wrx pricajit ce este, a facut la inceputuri. Deci nu cred ca e motiv de alarmare, poate doar se dezmorteste (?);
- si alte maruntisuri.

Diseara ii pun finala mea, ca nu inteleg nimic din masina. Parca as merge cu troleul.
Vor urma saptamana viitoare test de amortizoare si verificare articulatii.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #32 on: March 15, 2019, 09:38:34 AM »
pai ... tu vrei sa ma pacalesti :)
ziceai ca la rece porneste greu si parca merge subturat & sarac deci am zis ca poate maybe o fi senzorul de temp antigel care in urma swap-ului citeste / nu citeste prostii si ca urmare ECU nu aplica compensarile specifice la rece ...
bateria presupun ca ai verificat-o ....
ma mai gandeam acum ca poate tot in urma swap-ului a ramas ceva masa cu contact aiurea ... care la rece face figuri ...

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #33 on: March 15, 2019, 09:44:56 AM »
Bateria am s-o ajut cu inca una si cabluri maine dimineata. Desi sa stii ca invarte ok. A mea, cu bateria oricat de lesinata, daca apuca sa faca o compresie, s-a terminat, porneste instant.
Voi restrange tot ce vad cablu de masa. Si ce nu vad.
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #34 on: March 15, 2019, 09:47:56 AM »
verifica iacv pt ca si eu am patit cu un motor de sti !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #35 on: March 15, 2019, 09:51:57 AM »
Dap, la aia ma cam gandeam si eu, mersi.
Andea, imbogatirea la pornire se face din injectoare sau IACV?
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #36 on: March 15, 2019, 10:38:43 AM »
pai IACV controleaza aerul - aka il lasa sa treaca pe langa clapeta
tot ce e benzina trece prin injectoare/controlate de ECU (sa zicem cu o mica exceptie vaporii din sistemul de evap )

sau raspuns scurt : da prin injectoare, ECU utilizeaza timpi de deschidere mai mari ...
« Last Edit: March 15, 2019, 10:40:00 AM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #37 on: March 15, 2019, 10:53:04 AM »
daca mai ai chef de teste incearca o pornire la rece cu acc apasata -> ECU taie din benzina in acest caz  - asta ca sa vezi daca nu e prea bogat - but again ziceai ca merge sarac

cam asa arata tabelele de compensatii la cranking pe fueling
(prima e pulse width in ms iar restul compensari procentuale la pulse width)

« Last Edit: March 15, 2019, 10:57:14 AM by andea79 »

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #38 on: March 15, 2019, 10:57:55 AM »
E posibil sa mearga si bogat/inecat, nu-s vreun mecanic cu experienta.
Am incercat dimineata, am apasat acceleratia foarte putin si a luat-o mai usor.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #39 on: March 15, 2019, 11:01:21 AM »
pai daca e prea bogat - porneste mai usor cu acc apasata (vezi mai sus la ce unghi de pedala cat taie din benzina) - poate fi IACV care nu lasa cat aer ar trebui sau (desi nu foarte probabil zic eu) ceva injector care curge/ineaca instalatia :)