FXT 2.5
Subaru club Romania

FXT 2.5

Rainer

  • 4
  • Subaru Forester SG9 2.5XT MT
FXT 2.5
« on: July 30, 2018, 20:03:52 PM »
Salutare! De 2 luni mi-am luat un Forester 2.5 XT MT, l-am gasit la un pret foarte bun(fiind in cautare timp de 3 luni).

De mic voiam un Subaru WRX STI cand altii visau la BMW-uri, asa ca pot sa spun ca m-am apropiat foarte mult de target.

Are 165k km la bord, e din 2007. Cand am luat-o, motorul se comporta destul de bine(parere personala, e primul Subaru pe care il am si prima masina din bani proprii)
La exterior insa nu arata deloc bine, fiind zgariata peste tot, usa spate dreapta infundata usor, vopsea sarita pe capota etc (de acolo pretul redus).
Pana acum 2 saptamani nu am apucat sa ma bucur prea mult de ea fiind cu facultatea si cu munca, dar in ultima vreme am condus-o ceva mai mult Este o masina exceptionala, plina de vlaga.

Am avut si o mica problema cu ea, eroarea in bord P0327 Knock Senor 1 Low Input. M-au ajutat mai multe persoane pe Subaru Club Romania pe Facebook unde postasem problema, Malakay m-a indrumat si sfatuit ce sa fac asa ca tin sa ii multumesc pentru ajutor si aici.
De asemenea, JAD m-a ajutat si sfatuit in legatura cu modelul acesta.

In rest, toate bune pana cum, nu mai vad alte probleme in afara de consumul ridicat, aproape de 23(Bucuresti), dar ma asteptam la asta cand am luat-o.

Ca modificari, nu prea am avut timp sa ii fac cine stie ce, o conversie led pe interior, am schimbat becurile din bord pt ca erau arse, si pozitia(am vrut sa obtin look-ul acela de spranceana luminoasa noaptea)

In viitorul apropiat vreau sa ii fac o revizie(filtre, bujii, distributie).
Pe termen lung, o asteapta niste anvelope noi cu aderenta mai buna, niste jante Rota Gravel, evacuare, intercooler de STI, soft etc.

O sa atasez niste poze, unele sunt cu fostul numar, altele cu cel nou.

Va doresc o zi buna!

Poze: https://imgur.com/a/XXPltOA
Subaru Forester SG9 2.5XT MT

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: FXT 2.5
« Reply #1 on: July 30, 2018, 20:30:41 PM »
Ai inceput oarecum cu stangul.  Pretul foarte bun este primul semn ca masina are o problema.
Consumul este prea mare pentru XT, chiar si pentru manual. Daca ai fi scapat de toate problemele ai fi avut consum de 15-17.
Inainte de a face modificari ar trebui sa ii rezolvi toate probleme de ordin mecanic si electric. La partea de software este o discutie separata care se trateaza in alt subiect, de catre alte persoane.

La acest moment nu te poti gandi la estetica sau la imbunatatirea performantelor pentru ele se aplica doar masinilor in stare foarte buna de functionare.

PS: Foresterul XT, chiar si STI nu sunt masini de racing. Cele mai multe incercari de a transforma un crossover intr-un speeder au esuat.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: FXT 2.5
« Reply #2 on: July 30, 2018, 21:25:05 PM »
Bine ai venit la sfat ! - Sfat, care a sosit din prima, pertinent si bun de urmat, de la colegul BOXER. Urmeaza pasii corecti sa te bucuri de masina dorita, cum se intelege. Si...kilometri multi, cu zambet larg !!!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: FXT 2.5
« Reply #3 on: July 30, 2018, 21:30:04 PM »
Bun venit! Ai avut noroc cu malakay. Pagina respectiva de facebook, adica acel grup nu este parte a clubului, iar 90% din sfaturile date acolo sunt de tot rasul. La fel si persoanele care activeaza si promoveaza acel grup.

Ma bucur ca ai rezolvat si spor la treaba!
Spor la citit pe forum. Vei gasi discutii interesante de la persoane cu istoric pe aici si care pot emite judecati sau sfaturi tehnice de luat in seama. La fel, le pot fi verificate jurnalele de bord ce stau mărturie a priceperii si pasiunii lor pentru marca
« Last Edit: July 30, 2018, 21:31:14 PM by MihaiFlorescu »

Rainer

  • 4
  • Subaru Forester SG9 2.5XT MT
Re: FXT 2.5
« Reply #4 on: July 30, 2018, 21:50:02 PM »
@Boxer Nici nu vreau sa o transform in masina de curse sau ceva. Vreau in primul rand sa ma asigur ca merge perfect, cum ai zis si tu. Tocmai ce am comandat filtre ulei bujii, o sa mai iau si o distributie(vanzatorul a zis ca a schimbat-o la 140k, dar pentru linistea la cap o sa o schimb si eu), si desigur, pus la punct pe exterior.

In legatura cu modificatul, de indata ce se prezinta bine mecanic/estetic, vreau sa ii deblochez rumble-ul de subaru, sa fei ceva mai puternica, si cel mai important sa stea bine pe sosea. As vrea sa o incerc pe circuit candva, dupa ce o sa mai bag niste bani in ea.
Consider Foresteru ca e un precursor bun pentru un blobeye STI. Pana strang bani de el, numai bine prind experienta despre motoarele boxer si Subaru pe Forester :D

Multumesc frumos de sfaturi. Nu stiam ca acel grup nu este parte a clubului. Eu de pe forum m-am documentat cu ceva timp inainte sa imi fac cont despre achizitia unui Subaru, chiar a fost un real ajutor!
Subaru Forester SG9 2.5XT MT

Re: FXT 2.5
« Reply #5 on: July 30, 2018, 22:13:54 PM »
Poti sa comanzi si prima sonda Lambda, daca zici ca are 23% consum urban.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Rainer

  • 4
  • Subaru Forester SG9 2.5XT MT
Re: FXT 2.5
« Reply #6 on: July 30, 2018, 22:37:02 PM »
@Pfaizzzer Am citit cate ceva pe grup si ma gandeam sa fac asta, ba chiar am pus-o pe lista. Am gasit sonda lambda precatalizator Denso la 460 de lei si ma gandeam sa o schimb.
Subaru Forester SG9 2.5XT MT

andea79

  • *
  • 4007
Re: FXT 2.5
« Reply #7 on: July 30, 2018, 22:52:54 PM »
am vazut ca folosesti romraider, cum arata learning view ?

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: FXT 2.5
« Reply #8 on: July 30, 2018, 22:56:29 PM »
Salut si bine ai venit in frumoasa comunitate care spre deosebire alte branduri nu este doar virtuala, sa o stapanesti sanatos si sa-ti aduca multe clipe de bucurie si cat mai putine frustrari.
Imi pare rau ca nu am vazut masina inca dar mi-a descris-o Iulia ca fiind lucrul de care te bucuri enorm iar despre asta este Subaru, despre oameni, vei zambi mai des decat o faceai pana acum.
Ca si ceilalti colegi iti pot spune ca primele tale intentii nu sunt printre cele mai potrivite.
pe langa uleiul de motor, bujii si filtre ai in vedere ca trebuie sa-l schimbi si pe cel din cutie, diferential spate si toate celelalte fluide.
Exteriorul mai poate astepta, verifica ce e de verificat, adu masina intr-o stare cat mai apropiata de cea initiala dpdv tehnic si bucura-te de ea prin drumuri si experiente, iti va aduce mult mai multe bucurii decat 0.5 secunde improovement pana la 100km/h,
Consumul este mare, a mea e automata iar din primavara se invarte intre 13-16%, am avut 21 intr-o singura saptamana cu nameti,incalzit masina si trafic infernal, e posibil sa nu-l calculezi corect, fa plinul, mergi 100km apoi fa plinul iar, (numarul de litrii bagati x100) : nr. km.

Toate cele bune.

Rainer

  • 4
  • Subaru Forester SG9 2.5XT MT
Re: FXT 2.5
« Reply #9 on: July 31, 2018, 13:08:58 PM »
@andea79 L-am folosit doar ca sa iar erorile. Nu prea ma pricep sincer la partea de soft a masinii, nu stiu sa interpretez valorile de acolo

@JAD Asa ma gandeam si eu, sa ma asigur ca functioneaza perfect dpdv tehnic. Bine, ma sacaie sa o vad zgariata in toate partile, fara jumatate din masca de la oglinda, dar na.
 Referitor la cutie si diferential, am vazut ca in carte recomanda pt diferential cam 85W, este ok sa bag asa sau trebuie mai mic?
Subaru Forester SG9 2.5XT MT

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: FXT 2.5
« Reply #10 on: August 06, 2018, 11:42:26 AM »
Trebuie 75w90 in ambele, la 5MT. Bun venit, have fun! Bestiala masina, chiar si dupa ce te mai obisnuiesti cu ea!
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Sebe

Re: FXT 2.5
« Reply #11 on: August 07, 2018, 21:26:56 PM »
Salut,
Bun venit.
Sa ai noroc si sa te bucuri de masina  8)