Impreza 2.0D 2010
Subaru club Romania

Impreza 2.0D 2010

Impreza 2.0D 2010
« on: August 06, 2018, 20:53:57 PM »
Hello :)
Astazi am adus masina acasa de la Pitesti asa ca nu am decat pozele de pe Autovit.
Masina are 221.000 Km asa ca sper ca a scapat de faimoasa problema la motor (sau o fi fost inlocuit)
Motorul trage foarte bine, nu scoate fum decat cand nu sunt atent si schimb viteza subturat ) sau o calc prea brusc la turatie mica (obisnuit pe benzina care nu este la fel de pretentioasa la turatii mici).
Se aud cate ceva batai pe la bucse, deci o sa trebuiasca schimbat cate ceva pe acolo.
Acum problema mare este ca a stat destul de mult pe loc inainte sa o iau eu si discurile de frana au ruginit ( a fost adusa si pe platforma din Franta) doar ce a plimbat-o putin tipul din Pitesti. Cat am mers prin Pitesti, in afara de un raspuns un pic mai slab la franare, nu s-a simtit nimic altceva. Cand am iesit pe autostrada si i-am dat 180, dupa vre-o 3 Km a inceput sa tremure masina, se simtea si in volan. Am lasat-o pe la 80 si tot tremura, asa ca dupa vre-o inca 2 km am tras pe dreapta (nu am oprit motorul) si m-am dat jos sa vad care e treaba. Cand am iesit din masina am simtit un miros de metal incins asa ca m-am dus sa verific rotile si am constatat ca 3 dintre ele erau anormal de fierbinti. Dupa vre-o 5 minute am plecat din nou la drum dar nu am mai depasit 120 Km/h si am mers fara probleme vre-o 50 de km fara sa mai vibreze masina Dupa aia a inceput din nou dar nu la fel de tare ca inainte. Am oprit din nou si am verificat, acum doar o roata din spate mai era anormal de fierbinte. Dupa ultima pauza a mai facut, dar aproape insesizabil (insa nu am mai depasit 120 ca sa vad daca o ia din nou mai tare)
Acum sper sa fie doar de la discurile de frana si nu de le transmisie (nu s-a aprins nimic in bord) O sa ma duc cu ea la verificare oricum...












« Last Edit: August 06, 2018, 21:17:03 PM by Lup_Alb »

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #1 on: August 16, 2018, 17:44:30 PM »
Update:
Comandat de pe www.autopieseonline24.ro
- discuri frana BOSCH (fata si spate)
- placute frana BOSCH (fata si spate)
Damage: 974 Lei
Comandat de pe https://partsouq.com
- Seturi reparatie etrier (fata si spate) - original
- Becuri nr de inmatriculare - 2 buc
- Diverse clipsuri de plastic - multe bucati
Damage: 60,59 $ + posibil vama ?

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #2 on: August 16, 2018, 18:29:56 PM »
De pe partsouq am vrut sa comand si eu, dar transportul era prea mult comparat cu pretul pieselor. La valoarea aia se va adauga vama (3.5% ar trebui sa fie la piesele auto) + TVA!

Te'ai lamurit daca motorul a fost inlocuit?

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #3 on: August 16, 2018, 19:14:54 PM »
Transportul a fost 16 $ cu FedEx (TNT la noi) astazi m-a contactat si cineva de la ei pentru actele necesare la vama.

Nu am reușit sa aflu daca e schimbat sau nu. M-am tot uitat dar nu am găsit unde anume pe motor este ștanțată seria. Ma gândeam sa o compar cu cea de pe sticker-ul cu informații din dreptul ușii.

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #4 on: August 18, 2018, 18:56:56 PM »
Au ajuns ieri piesele de pe autopieseonline24.ro. Din pacate se pare ca nemtii nu mai sunt ceea ce au fost...
Una din cutiile cu placute de frana era noua si sigilata, cealalta (cu placutele de fata) era aproape franjuri si lipita cu banda adeziva, iar doua placute sunt putin ciobite la margine :(
In mod normal le-as trimite inapoi, dar sa stau cu masina neterminata inca cel putin 2 saptamani...



« Last Edit: August 18, 2018, 20:54:05 PM by MihaiFlorescu »

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #5 on: August 18, 2018, 21:52:03 PM »
A fost pretul atat de mic incat sa nu cumperi din tara, eventual si cu preluare din magazin?

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #6 on: August 18, 2018, 23:51:36 PM »
Eu nu am gasit un asemenea magazin (sa fie si pretul ok si sa le si ridic din magazin). Daca cumva stii un astfel de magazin, m-as bucura sa aflu  :)
Pretul online pe la noi este in jur de 50 de lei mai mare, cred ca la toata comanda ar fi trebuit sa mai adaug 200 de lei in plus.

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #7 on: August 19, 2018, 11:39:39 AM »
In Cta iau de la autokarma consumabilele, comanda pe net, ridicare de la sediu

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #8 on: August 19, 2018, 12:12:44 PM »
Se pare ca au magazine si in Buc. O sa ma uit si la ei inainte de a comanda din afara.

Edit: Da... m-am uitat la ei dupa ce am vrut eu si nu au discuri BOSCH si nici placute fata BOSCH.
« Last Edit: August 19, 2018, 12:37:11 PM by Lup_Alb »

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #9 on: August 19, 2018, 13:40:41 PM »
Eu am mers pe ATE pana acum si la ei am gasit cel mai bun pret

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #10 on: August 23, 2018, 20:40:11 PM »
Am fost ieri la service si am montat discurile si placutele. Acum am si eu in sfarsit frane  :D  Placutele de pe fata erau cat de cat ok, dar la cele de pe spate s-a facut praf materialul, cand le-a dat jos, de coapte ce erau.
Pe langa placute am mai facut si o examinare vizuala la motor de pe dedesupt. Nu am observat decat o picatura de ulei la un furtun de la turbo (sub masina nu picura ulei, dar cred ca furtunul ala trebuie inlocuit in curand)
Marea surpriza proasta este ceea ce nu am gasit: filtrul de particule... Acum sa vad cum o sa rezolv cu RAR-ul, fara filtru nu cred ca mai ies noxele  :-\


« Last Edit: August 23, 2018, 20:41:39 PM by Lup_Alb »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #11 on: August 23, 2018, 21:43:09 PM »
Cred ca o sa continue surprizele daca ai inceput asa... Mirajul Germania continua.

Spor la reparat ce se poate.
« Last Edit: August 23, 2018, 21:44:00 PM by MihaiFlorescu »

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #12 on: August 23, 2018, 22:06:14 PM »
Masina e de Franta.
Tind sa cred ca nu o sa mai fie cine stie ce. Nu am vazut pic de ulei prelims prin alte parti (motor, cutie, distributie)
Pe 31 sunt programat la SMT pt o verificare amanuntita, vedem ce mai apare atunci.
Lichidele (cel putin cele vizibile) sunt curate. Ambreiajul nu tremura sau sa patineze, intra normal in viteze.
Ramane sa rezolv cu bucsele. Care brand este mai bun ?
« Last Edit: August 23, 2018, 22:10:01 PM by Lup_Alb »

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #13 on: August 28, 2018, 14:15:09 PM »
Gata... rezolvat cu RAR-ul. Urmeaza inmatricularea si pe 31 verificarea la SMT, unde o sa primeasca de la ei: filtre aer, ulei cutie si transmisie, bucse la barile stabilizatoare si ce o mai trebui pe acolo (nu prea mai e timp sa caut si sa le iau eu, poate data viitoare)
La poze o sa revin cu comentarii mai tarziu.



Edit:
In ordinea aparitiei:
- 2 kit-uri reparatie etrieri + 2 becuri nr de inmatriculare + diverse plastice, toate venite tocmai din Dubai.
- Nu stiu cum a reusit fostul proprietar sa toceasca cauciucurile de pe fata asa rau doar pe margini  pt ca in rest au "carne"(poate le-a folosit pe circuit ?) Cele de pe spate sunt aproape ca noi.
- O poza de cand incercam (fara success) sa gasesc seria motorului.
- Lista cu autoturismele Subaru care au omologare de serie la RAR (restul cred ca primesc nr de omologare individuala la fel ca mine).
- Tipul de ulei folosit de proprietarul din Franta si data ultumului schimb.
« Last Edit: September 18, 2018, 22:43:05 PM by Lup_Alb »

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #14 on: August 31, 2018, 16:30:58 PM »
Gata si cu verificarea la SMT. Nici o surpriza majora, doar cateva chestii marunte care se vor remedia in viitor.
Masina a avut parte astazi de:
- verificare generala
- schimbare bucse bara stabilizatoare fata x 2
- schimbare bucse inferioare bascula (cele mari) x 2
- bielete antiruliu fata x 2
- bec 5w (de la nr inmatriculare) x 1
- diverse consumabile

Damage: 1463 Lei

Probleme ramase de rezolvat pt data viitoare (13 septembrie) cand trebuie sa vina o piesa care nu era in stoc:
- simering planetara stanga fata
- etansare turbina (supureaza cateva picaturi de ulei pe undeva)
- senzor reglaj faruri (asta cred ca la anul...)
- schimb ulei cutie si diferential (busonul de scurgere de la diferential e blocat)

In concluzie: pret si calitate OK atata timp cat vi cu piesele de acasa (ca dealtfel la majoritatea service-urilor de marca)
- Piese de origine scumpe (la fel ca la oricare service de marca)
- pret manopera mai mare DAR cu orele de manopera inregistrate corect. In final ajungi la accelasi pret cu alte service-uri care au pretul la jumatate dar te umfla la orele de manopera.
Ca un exemplu: la service-ul la care ma duc eu de ani de zile (Autonesty - Reprez. Renault si Dacia) pretul pe ora este la jumatate DAR iti baga dublu (ca timp) fata de cat a durat repartia. Pt schimbat discuri si placute fata + spate mi-au bagat 5,4 ore de manopera cand toata treaba a durat 2 ore si jumatate...

Astept sa vina filtrul de aer K&N (pe care il voi monta singur)
« Last Edit: August 31, 2018, 16:50:38 PM by Lup_Alb »

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #15 on: September 04, 2018, 18:04:55 PM »
Tocmai ce a venit si a si fost montat  ;D
Astazi mi-au iesit si numerele de inmatriculare.



Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #16 on: September 06, 2018, 10:18:05 AM »
Frumoasa mașina, ăla ii alb perlat, nu? Superba culoare!
Sa o stapanesti sănătos și cu cât mai mulți km fără probleme. După câte am văzut eu, Subaru, dacă e in stare buna de la început, îți pune atâtea zâmbete pe fata câta grija ai de ea, dacă starea nu e așa buna, ca in cazul meu, începi cu o perioada de reparații pana când ajungi la linia de plutire (sper) și apoi îți pune zâmbete pe fata ^-^

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #17 on: September 23, 2018, 18:42:17 PM »
Multumesc pentru urari Theophilus+Julsey  :)

13 Septembrie:
Am rezolvat si cu uleiul de cutie si diferential plus semeringul de la planetara.
- Amsoil severe gear 75-90W - 5 L : 355 lei
- Semering + manopera la semering si ulei: 304 lei

22 Septembrie:
Am pus: http://www.stp.eu/en/products/fuel-additives/complete-fuel-system-cleaner-diesel   Cost:  87 lei.

Efecte observate pana acum: Daca pana acum turbo nu intra (cand calcam pedala mai serios) decat dupa 2000 de ture si cand intra scotea destul de mult fum negru, acum intra deja de pe la 1500 si se aude si zgomotul aerului care e tras fortat prin tubulatura (EDIT: zgomotul era de la cotul de la intercooler care avea o crapatura) si faptul interesant este ca nu mai scoate atat de mult fum negru cand o calc mai tare (nu am filtru de particule). Poate doar 30 % fata de inainte (EDIT: O estimare cam generoasa... mai corect ar fi: s-a redus cu 30% fata de inainte)
« Last Edit: March 09, 2019, 16:16:54 PM by Lup_Alb »

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #18 on: March 22, 2019, 22:16:14 PM »
Nu am mai adaugat nimic nou pe aici, dar nu cred ca mi-a simtit cineva lipsa.
Motorul a murit pe la inceputul lunii Octombrie 2018 pe la 222 de mii de Km. Era o zi ca oricare alta, am lasat motorul sa se incalezeasca pana s-a stins becul albastru, dupa aceea am pornit agale spre casa, insa de abia ce am apucat sa ies pe poarta ca a si inceput sa se auda o bataie ca de cican la motor. Fiind pe un sens unic prin centru nu am avut unde sa opresc imediat asa ca dupa vre-un KM motorul s-a blocat, am apasat ambreiajul si am lasat-o sa „curga” pana pe bordura in dreptul unei treceri de pietoni si cam asta a fost. Dupa vre-o doua zile am luat-o cu platforma si am dus-o la SMT in parcare.
Cand am luat masina stiam de problema motoarelor diesel din 2009 – 2010, mi-am asumat un risc gandindu-ma ca daca are 221 de mii o avea motorul schimbat deja (fara sa am istoricul de service al masinii). Am riscat si am pierdut.
Pe la inceputul lui Decembrie i-m scris mosului ca vreau un motor nou, asa ca pe data de 28 decembrie mi-a adus cutia care se vede in poza, cerandu-si scuze ca nu a reusit sa ajunga pe 25 din cauza ca renii au facut greva pentru ca era prea grea cutia.

Incercand sa-mi fac o lista cu ce piese mai trebuie achizitionate am ajuns la dezamagitoarea concluzie ca este imposibil sa gasesti pe internet aceasta informatie, ceea ce m-a determinat sa remediez eu situatia asta. Primul lucru pe care l-am facut a fost sa ma duc la Daniel la SMT sa-l intreb daca pot sa fac motorul la ei si sa-mi dea o lista cu ce piese mai sunt necesare. Am primit o lista lunga de piese si mi-a mai spus ca, doar daca iau toate piesele din lista respectiva, o sa-mi faca motorul la ei. Tin sa-i multumesc aici pentru bunavointa de care a dat dovada. Tind sa cred ca daca as fi nimerit intr-o perioada mai aglomerata a anului, nu mi-ar fi facut motorul la ei. Daca va duceti la SMT cu piesele voastre (short block si restul) sunt 90% sanse sa fiti refuzat pt ca nu le renteaza sa castige de la voi doar manopera cand ei schimba motoare pe banda rulanta.

O sa revin cu lista completa de piese si preturi.

Masina a intrat pe 19 februarie in service si a iesit pe 11 martie.

Cateva poze cu piesele in care se vad si codurile.
Tevile de combustibil sunt nebunesc de scumpe. Cel mai ieftin le-am gasit cu 95 de Euro/bucata. Pe la noi imi cereau 600 de lei pe bucata.






« Last Edit: March 22, 2019, 22:30:59 PM by Lup_Alb »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #19 on: March 22, 2019, 22:38:43 PM »
Nasol. Cat a costat?