Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
Subaru club Romania

Blob STI “nascut si crescut in Japonia”

Muttley

  • 4913
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #80 on: March 26, 2019, 10:49:58 AM »
Din ce vad pe net, in pozele cu brembo de STI:

- pe spate e simplu, ai 2 pistoane, furtunul de alimentare vine in MIJLOC, foarte convenabil. Purjezi pe la aerisitorul pistonului exterior (traseul cel mai lung din etrier), eu unul cred ca va iesi tot lichidul vechi pe acolo;

- pe fata e mai problematic, ai 4 pistoane, furtunul de alimentare vine pe SUS, ceea ce ar face ca prin bazinele celor 2 pistoane inferioare sa nu circule prea mult lichidul cu ocazia purjarii, cum lichidul va alege calea rezistentei minime. Adica bazinele superioare.

Cum as face eu pe fata...
As purja pe la aerisitorul exterior pana vine lichid curat. Atentie, cu etrierul pe pozitie, cu placutele care la tine sunt relativ noi si groase. Adica cu bazinele cu volumul relativ redus, urmare a pistoanelor inserate mult.
Si aici vine faza cu dichis... Ai nevoie sa pompezi lichidul de jos. Practic vrei sa scoti pasta de dinti de la baza tubului de Colgheit. Adica lasi etrierul pe pozitie, scoti placutele si le inlocuiesti cu niste sipci din lemn mai subtiri. Grija sa nu fie prea subtiri, ca vomita pistoanele afara si esti mancat :D
Pui sipcile alea subtiri, faci pedala cu aeristoarele inchise. Etrierele se vor umple cu lichid proaspat. Desfaci aerisitorul exterior, comprimi manual (cumva) cele 2 pistoane de jos. Lichidul de jos, contaminat cu lichid vechi, va migra spre aerisitor. Lichidul de sus va iesi prin aerisitor. Blochezi pistoanele de jos (cu ceva cale) in pozitia asta, de insertie totala. Comprimi manual si pistoanele de sus. Lichidul de sus, contaminat cu lichid vechi, va iesi pe la aerisitor.
Repeti daca simti nevoia si te chinuie OCD-ul.
Astfel se va purja, zic eu, tot.

Ai inteles ceva?
WRX SW 2002

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #81 on: March 26, 2019, 11:21:42 AM »
Sau dai jos etrierele si le scurgi  ::)

Muttley

  • 4913
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #82 on: March 26, 2019, 11:27:24 AM »
In conditiile-n care el schimba si furtunurile, da, ar merge. Cu ocazia asta verifica si daca suruburile-s sudate.
WRX SW 2002

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #83 on: March 26, 2019, 11:35:50 AM »
Nu e nimic sudat ca am dat jos etrierele in toamna.
1. Voi schimba lichidul pana imi iese lichid nou pe la fiecare surub de purjare.
2. Voi pune placutele noi pe fata.
3. Schimb furtunurile.
4. Aerisesc.

Daca nu imi convine, mai schimb o data lichidul.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #84 on: March 27, 2019, 14:18:08 PM »
Am schimbat furtunurile si placutele fata. Completarea lichidului s-a facut cu ceva mai ieftin si urmeaza sa schimb lichidul cu Motul 660 RBF.
Nu am golit etrierele si operatiunea a fost de asa natura incat sa pun piesele noi si sa pierd cat mai putin lichid.

Asa arata niste placute de strada (Project MU B Spec) abuzate pe circuit:



Am facut si bedding la placute: franari progresive ca intensitate de la 100km/h pana la 40-50km/h si apoi cateva de pe la 140km/h pana la 50-60km/h. Problema e ca s-a inmuiat pedala pe la a doua serie de franari (chiar daca nu am franat maxim), de unde deduc ca mi-a fiert lichidul. Dupa racirea franelor si-a revenit.

Schimb lichidul si revin cu impresii.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #85 on: March 27, 2019, 14:35:36 PM »
Pedala moale e de la lichid. Asa am patit cu haspiratul doamnei mele acum 2 ani dupa Prejmer. Dar eu l-am copt , fiert , rascopt si apoi inca 15 min la foc tare si de sus si de jos.
Placutele mai mergeau. Altii le-ar vinde de noi .  ;D
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #86 on: March 27, 2019, 20:58:32 PM »
Ce chestie, astea par sa fie placute din alea care tin bine dupa ce se incalzesc  :o.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4007
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #87 on: March 27, 2019, 21:11:16 PM »
ia niste carbon lorraine ... :)

Muttley

  • 4913
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #88 on: March 28, 2019, 08:21:34 AM »
Astea-s alea de le ai tu, care musca inclusiv la rece si scartaie si cand te uiti la pedala de frana?
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #89 on: March 28, 2019, 09:49:59 AM »
asa ceva, dar macar tin franele :)

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #90 on: March 29, 2019, 15:06:05 PM »
Lichidul de frana a fost schimbat cu Motul RBF 660.
Circuitele de frana sunt in “X” asa ca nu conteaza cu care incepi. Parerea mea este ca important e sa incepi cu purjatorul cel mai apropit de pompa per circuit si sa mergi din aproape in aproape pana la cel mai indepartat purjator.

Exemplu:
Circuitul DreaptaFata-StangaSpate
1. Purjator interior etrier dreapta fata.
2. Purjator exterior etrier dreapta fata.
3. Purjator interior etrier stanga spate.
4. Purjator exterior etrier stanga spate.

La fel si pentru cel de-al doilea circuit.

Consider ca la inlocuire, avand in vedere ca nu avem aer in instalatie, trebuie purjat mai intai pe la purjatoarele interioare, astel avem lichid nou pana la etrier si in jumatatea interioara a etrierului. Daca as fi inceput cu purjatorul din exterior, ma gandesc ca ar fi fost sansa sa ramana ceva lichid vechi in jumatatea interioara, sau intre cele doua jumatati, lichid pe card nu as fi reusit sa il scot la purjarea jumatatii din interior.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #91 on: March 31, 2019, 16:00:37 PM »
Musteste pe la un bleeder fata-stanga:
E strans la maxim si scapa intre etrier si hexagon.
Oare are vreun o-ring sau etanseaza pe con?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #92 on: March 31, 2019, 17:39:42 PM »
E pe con. Si vezi ca se papa filetul. Daca l scoti iese sigur cu filet cu tot. Ideal ar fi un aerisitor mai mare si alt filet. Eu asa am avut ghinion sa fac...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #93 on: March 31, 2019, 17:41:46 PM »
Pai strange, nu merge in gol.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #94 on: March 31, 2019, 17:43:08 PM »
Pai da. Dar nici nu strange bine...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #95 on: March 31, 2019, 18:04:24 PM »
Poate e uzat fundul conului in etrier, ca daca strange, filetul e bun.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4913
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #96 on: March 31, 2019, 18:04:37 PM »
Posibil sa ai fie aerisitorul deformat ori, mai degraba, "scaunul" din etrier, ca e mai moale acolo. La ce presiune e pe circuit, nu trebuie mult pana sa cedeze nervos.
WRX SW 2002

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #97 on: March 31, 2019, 18:08:49 PM »
“Scaun” am vrut sa spun prin “fundul conului”.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #98 on: March 31, 2019, 18:35:08 PM »
In caz ca as trece la5x114,3:

-Planetarele de widetrack se potrivesc in cutia si grupul spate actuale?
-Fuzetele au alta prindere pentru amortizoare?
-Vor trebuie alte brate spate. La fel si pentru basculele fata?
-Cu antiruliu cum e?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Blob STI “nascut si crescut in Japonia”
« Reply #99 on: March 31, 2019, 20:11:28 PM »
Aerisitorul e problema comuna la brembo. Nu stiu daca nu cumva e filmulet pe topicul "Totul despre frane"... Se pun aerisitoare noi oversized. Gasesti pe ebay sau site-uri specializate de Subaru mai mari. Erau ieftine parca.