Subaru XV MY2018 Dark Blue
Subaru club Romania

Subaru XV MY2018 Dark Blue

marr

  • *
  • 1466
Subaru XV MY2018 Dark Blue
« on: March 05, 2019, 14:52:41 PM »
Si iata ca a venit vremea celui de-al patrulea Subaru din ograda ...
Sper ca, de acum - cel putin o vreme - sa ma linistesc !

Scurt istoric:

1. De ce ?
Pentru ca-mi doream 3 lucruri pe care ”vechiul” XV nu le avea:
- motor pe benzina;
- cutie automata;
- Eye Sight;
Detalierea motivelor mai incolo, cand oi avea timp si chef ..

PS: Sper ca Subaru e de la sine inteles !

2. Cum ?
Din intamplare !
Mie mi-a placut foarte mult noul XV inca de anul trecut ... dar nu si jumatatii mele mai bune !
Asa ca, de pe la inceputul anului acesta, am inceput sa studiez variantele.
In mod evident, dat fiind faptul ca la acel moment XV-ul nu era in schema, au ramas Foresterul si Outback-ul.
Outback-ul e un model care mie mi-a placut dintotdeauna, in toate variantele !
Forester am avut, mi-a placut teribil masina aia iar doamna mea a fost pur si simplu indragostita de ea.
Studiat, analizat, cerut oferte, calculat, discutat, comparat, iar analizat, iar studiat ...
Fiecare dintre ele avea insa cate un ”-”:
- Outback-ul mi se parea prea mare. Iar pentru nevoile noastre - muult prea mare.
- Foresterul - nu eram convins de dinamica si mai aveam si ”cuiul” cu iminenta aparitie (si) in Europa a noului model.
Cand cu intalnirea de la Tusnad, am zis ”ia hai sa facem un mic ocol pana la Brasov sa vedem si testam ambele variante”.

Ca atare, am ajuns la Auto Kino cu cele doua variante in cap !
Dupa o serie de discutii ”aplicate” cu Sese si Paul (multumesc pentru rabdare, solicitudine si sfaturile pertinente) ... Foresterul a iesit din schema.
Apoi am studiat Outback-ul ! E super mishto dar e ... huuuge !
Asta-i masina de croaziera, sa te urci in ea si sa faci turul Europei !
Nu-i masina de frecat zilnic prin traficul urban.
Intre timp, din fericire, ne-au cazut ochii pe frumusetea asta de XV !
Si, cum Dumnezeu ii face pasarii chioare cuib, a fost si in culoarea potrivita ... asa ca a mea jumatate a acceptat sa-i dam o sansa.
Am urcat in masina, am facut un scurt drive-test iar concluzia evidenta a fost: ASTA-I !!

Ca atare, am plecat cu doua variante-n cap si ne-am intors cu a treia !
Care - zicem noi - este perfecta !
Big enough, but not too big !
Burdusita cu sisteme si elemente de siguranta.
Dotata chiar mai mult decat am fi avut nevoie sau ne-am fi dorit.

Asa ca ... asta-i !

Prima reuniune de familie:


Si inca doua-trei poze de la prima iesire ...






Mai multe poze si impresii ... dupa ce se aduna !

PS: Sper ca am pus bine pozele ....
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

adinegru

  • 1394
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #1 on: March 05, 2019, 15:02:03 PM »
Domnul fie cu tine.

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #2 on: March 05, 2019, 15:04:56 PM »
Felicitari pentru achizitie! Interiorul de generatie noua de la Subaru mi se pare foarte fain, o clasa buna peste cel vechi. Sa o folosesti multi km fara incidente!

De curiozitate, ai testat si outback-ul in comparatie? Nu de alta dar sunt si eu intr-o dilema similara, insa de partea outback-ului, exact pentru motivele descrise de tine (tur de europa, capacitate, etc) :)
Outback V 2015, Forester SH 2009

marr

  • *
  • 1466
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #3 on: March 05, 2019, 15:21:35 PM »
Multumesc !

Referitor la Outback - da, l-am testat.
Este extrem de confortabil, foarte bine dotat inca de la echiparea de baza si daca pentru tine primordiale sunt confortul si spatiul interior, pentru drumuri lungi este exceptional.
Dezavantajele (pentru mine) sunt:
- Dimensiunile exterioare (e chiar MARE);
- pozitia la volan mai catre limuzina (eu prefer o pozitie mai ridicata, mai ... SUVish)- dar poate tie asta-ti place;
- costurile pe termen lung. Deocamdata nu-i mare lucru diferenta de impozit intre 2.0 si 2.5... dar nu stii ce la mai oua mintea astora la ce foame de bani au ..
Din punct de vedere dinamic, atat cat am putut eu sa-mi dau seama, nu-s diferente intre ele.
Una-i mai usoara si mai fasneata, ailalta-i mai puternica si o ajuta si modul Sport al cutiei.

Trebuie sa le vezi si testezi tu ca sa-ti dai seama care se pliaza cel mai bine pe nevoile tale.
Pentru noi, XV-ul asta e masina perfecta. Din toate punctele de vedere.
Dar noi nu mai avem copii mici iar in concedii plecam cu un troller si cardurile  ....

PS: Acum am realizat ca se fac 11 ani de cand am achizitionat Foresterul !
11 ani !!!
Moamaaa cu zboara timpul ....
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #4 on: March 05, 2019, 15:33:13 PM »
Mersi, ai expus foarte bine diferentele, cam astea sunt si in mintea mea ... o sa vad, mai am timp de gandit :)

ps. Nu tin minte sa mai fi vazut culoarea asta pe subaru, e foarta faina ;)
Outback V 2015, Forester SH 2009

Forester

  • 2431
  • The other right!
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #5 on: March 05, 2019, 16:17:12 PM »
...
ps. Nu tin minte sa mai fi vazut culoarea asta pe subaru, e foarta faina ;)

Scriu eu in locul lui Dragosh, o fi ocupat cu munca: Forester SG avea de toate, inclusiv (aparent) culoarea aia!  ;D ;D

Ceva de genul:

Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

marr

  • *
  • 1466
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #6 on: March 05, 2019, 16:27:30 PM »
Dar si niste ani si km in spate ...
Si niste dotari de siguranta in minus (si asta-i un aspect la care eu unul am inceput sa tin tot mai mult) !

Revenind la noul XV - fata de ”vechiul” XV asta-i din cu totul alt film !
Desi la exterior diferentele-s minore, lucrurile se schimba complet la interior !
Si nu ma refer doar la calitatea materialelor, design si dotari ci la ce este chiar ”la interior”.
In primul rand, noul sasiu pe care eu unul nu pricepeam de ce-l lauda toata lumea prin review-uri.
Nu intelegeam cum poti sa simti tu, ca sofer ”normal”, faptul ca acest nou sasiu are o rezistenta torsionala cu 70% mai mare fata de precedentul.
Dar, incredibil - am simtit nu doar eu ci si sotia, de pe locul din dreapta !
La primul drum, in niste curbe (destul de lejere dealtfel), a spus: ”Mama, cum sta masina asta pe drum ! Parca ar fi pe masa nu pe serpentine !”

Apoi cutia de viteze,  comparativ cu cea de pe Impreza, se misca diferit.
La acceleratii mai hotarate, are un comportament diferit de cel al unui CVT clasic - nu urca in 6000 de ture si sta acolo, ci simuleaza (automat) schimbarea treptelor (ca si la o cutie clasica) - urca in 6000 de ture, ”cade in 5000, apoi iar urca ... Super fain se comporta !
O sa mai tot scriu pe aici pe masura ce imi aduc aminte / descopar ceva.
Sunt super incantat de jucarie !
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

Heliotropus

  • *
  • 2813
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #7 on: March 05, 2019, 18:18:31 PM »
Am certitudinea ca perfectiunea este un deziderat pe care tinzi a-l atinge si de aceea iti apreciez orientarea intelectuala de a-ti imbunatati stilul insa nu inteleg cum reusesti sa parchezi un model cu adevarat revolutionar intr-un cotet, pardon, garaj subdimensionat?  ;D



Luand ca referinta truismul conform caruia Canada ar trebui sa fie recunoscatoare intrucat are guvern englez, cultura franceza si tehnologie americana tot asa si sibienii pot fi mandri caci in urbea lor a inflorit o tehnologie care le va organiza universul auto astfel incat Marr sa nu fie nevoit a-l experimenta  >:D

Drumuri frumoase, sigure si confortabile sa aveti!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 11557
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #8 on: March 05, 2019, 18:45:14 PM »
Sa il stapaniti sanatosi si sa va duca in siguranta oriunde va doriti! Cel mai important este ca voi sunteti fericiti cu alegerea facuta. Acum chiar ca aveti pereche in parcare :)

Si eu sunt fan al acestei culori. E preferata mea. Dragos poate sa spuna ca am fost chiar suparat cand a vopsit fostul meu WRX in albastru de STi. Mie imi placea mai mult cum arata in Blue Ridge Pearl.

« Last Edit: March 05, 2019, 18:47:33 PM by MihaiFlorescu »
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual

Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

dmp

  • *
  • 100
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #9 on: March 05, 2019, 19:03:22 PM »
Sa o folositi cu placere !
My 2009 Outback 2.5 i

marr

  • *
  • 1466
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #10 on: March 14, 2019, 14:37:11 PM »
Multumim !

Din pacate, in astea doua saptamani de la achizitie nu am apucat sa o scot la drum. Compensez in schimb saptamana viitoare !
Intre timp, am inceput sa ma familiarizez cu multitudinea de indicatoare, mesaje si flash-uri de avertizare generate de sistemele de siguranta activa.
Si, daca la inceput resimteam un oarecare disconfort ... acum m-am obisnuit cu ele si am inceptul sa le inteleg utilitatea.
Sa le luam pe rand:
- Bild Spot Monitoring - e bun, mai ales cel de pe partea dreapta, pe unde se gasesc o gramada de ”colegi” sa depaseasca (mai ales pentru a fenta coloana oprita la semafor/sens giratoriu. In special prin zonele de intrare/iesire din centrele comerciale sau benzinarii.
- Rear Cross Trafic Alert  - foarte bun cand iesi cu spatele din parcare. Cum eu nu prea parchez ”cu fata”, am avut doar vre-o 3 ocazii sa-l vad in actiune. Are raza de detectie destul de mare (estimez la peste 10-15 m in lateral) si ”vede” si pietonii.
- Lead Trafic Alert - asta-i un ghizmo deloc politicos ! A bipait o singura data cand am lasat loc unuia sa intre in coloana de pe o straduta laterala.
- Eye Sight - l-am vazut de vreo doua ori semnaland ”Obstacle ahead” cand am intrat mai in hotarat in sensul giratoriu. Nu a apucat sa franeze deoarece nu a fost cazul - am apreciat in cat timp trece prin fata mea masina din incadrata in sensul giratoriu si am accelerat cand era deja cu spatele masinii aproape trecut de coltul din dreapta fata a masinii mele. Dar camerele l-au vazut pe-acolo, au coroborat pozitia lui instantanee cu pozitia pedalei de acceleratie si a decis ca-i bine sa ma avertizeze. Acum n-a fost deranjant, dar alta data poate va fi util !

Si ieri, pe principiul ”Foaie Verde- Bat / N-ai de lucru, fa-ti !” am pierdut vreo doua ore ca sa ”activez” Apple Car Play.
Vazusem eu pe undeva, ba chiar si prin manual citisem asta, ca-i suficient sa infigi cablul in telefon si intr-unul dintre porturile USB din consola centrala (alea din cotiera cica-s doar pentru incarcare). Si sa-i dai OK pe telefon la prima utilizare.
Am bagat si scos cablul din telefon de vreo 20 de ori. Am schimbat cablul, am schimbat portul USB si ... nimic, nada, niente, nothing !
Am cautat prin meniurile telefonului ... gaseam ca-i conectat la unitatea multimedia (btw ... cica-i Harmann Kardon !) dar nu gaseam CarPlay-ul.
Cand eram gata sa renunt si sa zic ca-i stricata masina, am gasit un tutorial mai detaliat si ... mi-am dat seama ca aplicatia CarPlay exista dar trebui sa-i ”dau permisiunea” de a rula !! Atat de simplu !
Dupa ce i-am dat voie, la conectarea cablului s-a lansat instat. Si era acolo aplicatiile ce ma interesau: Waze si Google Maps !
Am verificat si comezile vocale pentru navigatie - merg si astea !

Acum doar de niste drumuri lungi mai am nevoie !
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

Mihnea

  • 22
  • Forester 2.0D, Forester 2.0 X, Xv 2.0 i Cvt MY2018
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #11 on: March 14, 2019, 17:15:03 PM »
Felicitari domnule ! Sa o stapanesti sanatos !

marr

  • *
  • 1466
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #12 on: March 15, 2019, 07:18:53 AM »
Merci !
Un Jurnal de Bord la XV-ul tau cand citim ?
Ca deja ai mai bine de un an cu jucaria ...
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

Mihnea

  • 22
  • Forester 2.0D, Forester 2.0 X, Xv 2.0 i Cvt MY2018
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #13 on: March 15, 2019, 12:35:26 PM »
Cat de curand osa fac jurnal  ;D

marr

  • *
  • 1466
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #14 on: March 19, 2019, 11:51:20 AM »
Booon !
Am revenit din delegatia la Ploiesti si-s dator cu un update.

Traseu la dus: Sibiu - Codlea-Rasnov - Paraul Rece - Predeal - Comarnic  - Ploiesti.
La intoarcere, am venit prin Brasov (am avut ceva treaba si pe acolo).
Masina se comporta extraordinar si-mi depaseste asteptarile.
In primul rand, ca si tinuta de drum este net peste tot ce am avut pana acum.
Incet-incet inteleg de ce noul sasiu al celor de la Subaru este atat de laudat in toate review-urile.
Sta exceptional pe drum, suspensia absoarbe perfect denivelarile si bumper-ele de pe sosea, pe serpentine merge .... ca pe masa ! Nici macar pe serpentinele dintre Rasnov si Paraul Rece nu am avut niciun strop de ruliu ! Vorbeam la telefon cu un coleg inca de la iesirea din Rasnov si, efectiv nu am realizat cand am ajuns in Paraul Rece.
Chiar m-am intrebat ”Unde-s serpentinele alea ?”
La fel, drumul destul de ”cariat” de pe aceeasi portiune nu l-am simtit deloc ca pe un disconfort.
Dar partea cea mai buna tine de dinamica masinii.
Nu aveam asteptari deosebite din acest punct de vedere - motor aspirat cuplat la CVT. Ce asteptari sa am ?
Dar m-a surprins intr-un mod mai mult decat placut.
Nu stiu ce au facut inginerii de la Subaru cu aceasta generatie de cutie, dar le-a iesit !
Este practic, o cutie ”2 in 1”.
La viteze mici si prin oras, se comporta ca un CVT ”clasic”. Apesi usor pedala de acceleratie, si masina merge smooth, accelereaza usor si constant, fara zgomot, fara sincope sau smucituri.
In schimb, la viteze de peste 70-80 km/h, cand calci hotarat pedala de acceleratie, totul se schimba !
Sare instant la 5000 ture, urca rapid la 6000, coboara scurt la 5000 si iar urca la 6000 ... simuleaza practic o cutie clasica - si o face extrem de bine !
Dupa experientele cu Impreza, aveam niscaiva retineri la depasirile mai din scurt. Si Impreza accelereaza bine, dar in momentul in care calci acceleratia la podea, are o ezitare de o fractiune de secunda, apoi urca rapid in 5-6000 de ture (in functie de cat de hotarat si pentru ct timp calci acceleratia)  si sta acolo, accelerand liniar pana termini depasirea. Ca atare, depasirile se fac fara probleme, dar clar nu-i o masina pentru depasiri din scurt.
In consecinta, asa am abordat depasirile si cu XV-ul. Pana am realizat ca se misca complet diferit !
Desi motorul e nou si diferit fata de cel de la Impreza (fiind cu injectie directa), datele tehnice nu ma fac sa-l creditez cu dinamica diferita a masinii (sunt doar 6 CP in plus). In opinia mea, marea schimbare s-a facut la cutia de viteze (si, foarte probabil, la intreaga transmisie).
Nu stiu prea bine ce au facut - ideea e ca le-a iesit !
Cu XV-ul poti face fara probleme depasiri ”din scurt” - si, la intoarcere, am si facut cateva ... de control !
Ma repet - sunt extrem de placut suprins de modul in care se misca masina asta !

Cu ocazia unor depasi mai ”din scurt”, am observat si un ”-” al sistemului EyeSigth - cand, asteptand sa treaca masina de pe contrasens ca sa pot intra in depasire, acceleram apropiindu-ma de masina din fata, lansa o avertizare (obstacle detected). Partea buna e ca se limiteaza la asta si nu pune si frana (bine, nici eu nu accelerez pana la 1 m de fundul celui din fata) !
Senzatia mea este ca distanta de la care lanseaza avertizarile variaza in functie de viteza masinii mele si de viteza relativa dintre masina mea si masina din fata. In oras, la viteze mici (cca. 20-30 km/h), avertizarea apare cand ma apropii la 2-3 m de masina din fata, in afara, la viteze de 100 km/h, avertizarea este lansata la cca. 10 m. In trafic ”bara la bara” nu a ”piuit” niciodata. Probabil o face la distante de 1 m sau mai mici.

Un alt ”-” al masinii este lipsa butonului de ”Mute” pe volan ! Atat Foresterul, cat si Impreza si precedentul XV il aveau. La asta l-au scos (probabil ca nu a mai incaput).

Si acum, despre consum (stiu ca pe multi ii intereseaza acest aspect).
Cand am dat fostul XV, aveam un singur regret:
”Nu o sa mai vad eu niciodata o autonomie de 1000 km la un plin !”

Si ce sa vezi !!??


Si nota bene, fotografia a fost facuta in parcarea la de iesirea din Banesti (prima localitate dupa Campina spre Ploiesti), iar plinul il facusem la OMV-ul din Rasnov !

Adica in urma cu 77 km !!!

Acelasi consum de 5,8 l/100 km l-a indicat atat in Brasov cat si atunci cand am ajuns acasa !

Conditii de trafic - relativ putin aglomerat pe Sibiu - Fagaras si Codlea - Rasnov - Predeal - Comarnic / foarte aglomerat pe Comarnic - Ploiesti si retur cat si pe Brasov - Sibiu.

Am mers aproximativ legal ( limita + 10 km/h) cu o serie de depasiri cu pedala la fund (mai mult din curiozitate decat din necesitate).

AC ON - pus permanent pe auto.

PS: Acum m-a uitat si exact 5,8 l/100 km este si consumul extraurban din specificatiile tehnice ale masinii !!!
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #15 on: March 19, 2019, 12:03:53 PM »
Domnul fie cu tine.
La cum are grija Marius de masini,in cazul la care te referi tu nu cred ca este cazul ;)

Scriu eu in locul lui Dragosh, o fi ocupat cu munca: Forester SG avea de toate, inclusiv (aparent) culoarea aia! ;D ;D
eu cand va zic ca SG rules nu ma credeti  ;D ;D ;D


intr-o nota mai serioasa, XV-ul este o evolutie aproape perfecta la ce ar trebui sa fie SG-ul in prezent.Daca ar fi putin mai "sportiv" CVT-ul sau macar optiune de MT cu Low range ar fi perfect.

Marius felicitari pentru achizitie si multi km fara probleme iti doresc!
Mai avem unu' de mutat la benzina........cough Foreste cough.... ;D ;)

marr

  • *
  • 1466
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #16 on: March 19, 2019, 12:22:20 PM »
Merci, Dragos !

PS: Buna cafeaua !
Dar nu mai ascunde linguritele !! ;D

PPS: Ar cam fi cazul sa-l ”descantam” si pe Foreste !
Un voodoo, ceva ...
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

Heliotropus

  • *
  • 2813
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #17 on: March 19, 2019, 13:14:15 PM »
Eu nu reusesc sa vizualizez poza insa il cred pe cuvant pe Marr.

PS: nici la a mea nu este montat pe volan un buton dedicat pentru comanda MUTE, daca aceasta stire te consoleaza  :D. In cazul modelului meu japonezii au gasit de cuvinta ca trebuie sa tii apasat timp de 2 secunde butonul SOURCE (pe volan in partea stanga) pentru a intra in modul MUTE.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

marr

  • *
  • 1466
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #18 on: March 19, 2019, 13:22:45 PM »
Sigur o fi si la mine ceva de genul asta ... dar cine sta sa citeasca manualul !!!
Mie da-mi buton dedicat nu shortcut-uri !


PS: Daca eu am scos 5,8 l/100 km, la tine cred ca producea nu consuma benzina !
« Last Edit: March 19, 2019, 13:24:02 PM by marr »
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

MihaiFlorescu

  • *
  • 11557
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #19 on: March 19, 2019, 14:02:21 PM »
Nici eu nu vad fotografiile.
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual

Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX