Subaru XV MY2018 Dark Blue
Subaru club Romania

Subaru XV MY2018 Dark Blue

Forester

  • 2368
  • The other right!
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #20 on: March 19, 2019, 14:02:58 PM »
...

PS: nici la a mea nu este montat pe volan un buton dedicat pentru comanda MUTE
...

A ta ce?  :o
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

marr

  • *
  • 1362
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #21 on: March 19, 2019, 14:29:22 PM »
Nici eu nu vad fotografiile.

In postarea de azi este o singura fotografie.
O atasez direct.
Acum se vede ?

PS: Doar pe asta nu o vedeti, sau nu se (mai) vad nici cele din primul post ?


« Last Edit: March 19, 2019, 14:34:35 PM by marr »
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #22 on: March 19, 2019, 15:13:29 PM »
Asta se vede :)

Celelalte nu se vad pentru ca sunt uploadate pe un cont google, nu are nici o legatura cu migrarea forumul :)

Heliotropus

  • *
  • 2752
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #23 on: March 19, 2019, 15:37:50 PM »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

marr

  • *
  • 1362
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #24 on: March 19, 2019, 15:42:01 PM »
Ciudat !
Pare-se ca unii vad primele poze, altii nu !
Sau nu le mai vede nimeni acum ?

Ca sa fie treaba ”oabla”, acum ca m-am prins ca merge si asa, le atasez si pe alea aici !
« Last Edit: March 19, 2019, 15:43:29 PM by marr »
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

marr

  • *
  • 1362
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #25 on: March 19, 2019, 15:45:31 PM »
Si cum nu pot atasa mai mult de 4 poze intr-un post, sa mai fie inca doua ... in pereche !

PS: Chiar nu se mai vad pozele din primul post ??

Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

MihaiFlorescu

  • *
  • 11382
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #26 on: March 19, 2019, 15:46:47 PM »
Restul se vad. Doar ce postata azi nu se vede.
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual

Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

marr

  • *
  • 1362
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #27 on: March 19, 2019, 16:10:06 PM »
Inseamna ca primele doar in Elvetia nu se vedeau.
Pierderi de transmisie prin cablu...

E totusi ciudat ca asta din urma nu se vedea. E pusa in acelasi album ca si primele ......
« Last Edit: March 19, 2019, 16:10:47 PM by marr »
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

marr

  • *
  • 1362
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #28 on: March 25, 2019, 09:33:19 AM »
Oki-doki !

In acest week-end, am facut un drum pana la Cluj.
Am profitat de faptul ca traseul Sibiu-Cluj are multi km de autostrada ca sa vad ce si cum e cu Pilotul Automat Adaptiv (ACC).
Pe scurt - e senzational !

Cum functioneaza ?
Simplu !
Setezi viteza de croaziera similar cu orice Pilot Automat (Cruise Control) si ... te relaxezi.
Atat timp cat drumul e liber, masina merge cu viteza setata (140 km/h in cazul meu).
In momentul in care detecteaza o masina in fata, reduce viteza pentru a pastra distanta presetata fata de aceasta (distanta difera in functie de viteza, dar la ”sensibilitate maxima” este de cca. 20-30 m).
In momentul in care masina in fata paraseste banda, sau cand trec eu pe banda 2, masina accelereaza pana la viteza presetata.
Daca intra o masina in fata ta pe banda, o ia pe aceata drept reper si franeaza pentru a restabili distanta de siguranta.
O chestie bine gandita este faptul ca, In cazul in care este nevoie sa franeze mai puternic la detectarea unei masini in fata, se aprind si stopurile de frana ca sa vada si cei din spate ca ai redus viteza !

Una peste alta, este un sistem excelent care-si merita fiecare banut platit in plus (bine, la Subaru nu-i cazul fiind oferit standard la toate masinile noi) !
Pacat ca avem atat de putine autostrazi !
Oricum, dupa ce am vazut cum functioneaza, pot spune fara teama de a gresi ca ACC-ul poate fi utilizat fara probleme si pe DN-uri sau chiar in oras. Mai ales avand in vedere aglomeratia teribila de pe toate drumurile din tarisoara noastra !

Cand ai de facut un drum lung si vrei sa ajungi relaxat la destinatie - e ceea ce-ti trebuie !

Am mai facut cateva observatii - spre deosebire de setarile CC-ului de la precedentul XV si de la Forester, asta pastreaza viteza presetata constata, indiferent de panta / rampa.
La cele dinainte, cand urcai o rampa, CC-ul lasa viteza sa scada usor iar la coborarea unei pante o lasa sa creasca usor peste viteza prestabilita.
La asta - NU !
Am surprins de cateva ori motorul turat la 5000 rpm pe rampe mai accentuate ca sa mentina viteza la 140 km/h.
Asta nu-i neaparat un lucru bun, deoarece va conduce la un consum ceva mai mare decat cel obtinut cu vechiul sistem CC sau chiar fara CC.

Ce am mai remarcat  este mult mai bine antifonata fata de precedentul XV (sa nu mai vorbim de Forester). La viteza de 140 km/h nu auzeam decat zgomotul de rulare al anvelopelor (si asta bine estompat desi am inca anvelopele de iarna si afara erau catre 20 de grade) sau vajaitul vantului.

Apropo de vant, am prins intre Turda si Cluj, pe A3, o zona cu rafale puternice de vant perpendiculare pe axul drumului.
Colegul meu, cu care am fost impreuna pe acelasi drum, el avand un Sportage 1.6 T-GDI AWD, mi-a spus ca o rafala din asta aproape ca l-a mutat de pe o banda pe alta !!!
Eu am perceput rafalele doar ca si zgomot de vant (a fost si singurele momente in care am auzit vantul din masina).
XV-ul nu a schitat nicio clatinare/ruliu/ezitare ! Chiar ma miram de unde-i zgomotul ala de vant ca eu nu simteam nimic !

PS: Sunt tot mai acut surprins de dinamica masinii.
Sincer sa fiu, ma asteptam sa fie foarte sigura si confortabila, dar nu m asteptam deloc sa se miste si sa accelereze atat de bine !
Preconceptiile legate de CVT si motor aspirat .... din pacate atat de prezente si printre cei de aici, m-au marcat si pe mine !
Dar ma tratez cu fiecare drum in compania XV-ului !
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

Heliotropus

  • *
  • 2752
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #29 on: March 25, 2019, 09:44:57 AM »
Bine, bine da' cand rulezi pe drum cu ACC-ul activat, la 100 Km/h de exemplu, si in fata ta se interpune un autoturism care incetineste si incetineste si apoi se opreste din diverse motive, cum actioneaza ACC-ul:
a) opreste masina si iti activeaza frana de serviciu?
b) te notifica optic/acustic pentru a prelua manual functiile de franare?
c) iti citeste din psalmi? ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

andea79

  • *
  • 3269
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #30 on: March 25, 2019, 09:48:45 AM »
deci ai fost la cj si nu m-ai chemat la o cafea ?

BOXER

  • *
  • 1857
  • +
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #31 on: March 25, 2019, 10:07:18 AM »
Nici in Bucuresti nu il prindem cand este in timpul lucrului.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • *
  • 1362
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #32 on: March 25, 2019, 10:17:56 AM »
Bine, bine da' cand rulezi pe drum cu ACC-ul activat, la 100 Km/h de exemplu, si in fata ta se interpune un autoturism care incetineste si incetineste si apoi se opreste din diverse motive, cum actioneaza ACC-ul:
a) opreste masina si iti activeaza frana de serviciu?
b) te notifica optic/acustic pentru a prelua manual functiile de franare?
c) iti citeste din psalmi? ;D

Raspuns corect: a) !
Opreste masina !
PS: Dupa o oprire completa, chiar daca masina din fata se pune in miscare, nu pleaca singura ci doar te avertizeaza ca ala a plecat.
Trebuie sa decizi tu daca vrei sau nu sa pleci si sa actionezi in consecinta.
Nu stiu daca-i un bug sau un feature ...

@Vali - am fost pe fuga si cu o multime de intalniri intr-un timp scurt.
Cand vin mai ”cu ragaz” in mod cert te convoc la o cafea si o analiza comparativa a agregatelor din dotare !
Poate, dupa o analiza pe viu, o sa privesti mai ingaduitor si modelele mai noi.
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

marr

  • *
  • 1362
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #33 on: March 25, 2019, 10:54:31 AM »
Ce am omis sa spun cu privire la ACC - din cate stiu functioneaza identic la toate modelele Subaru:
- Nu interfereaza cu vointa soferului (decat in cazurile in care sistemul EyeSight sesizeaa o coliziune iminenta).
De exemplu, daca sunt pe banda 1 si ajung din urma un autovehicul mai lent, iar eu nu pot sa intru in depasire imediat din cauza unor masini de pe banda 2, pot sa las masina sa incetineasca ca sa pastreze distanta de siguranta presetata sau, pot sa accelerez eu si sa ma apropii de masina din fata pana cand am posibilitatea sa intru in depasire.
Similar CC-ului clasic, in momentul in care soferul actioneaza acceleratia sau frana, sistemul ACC este temporar dezactivat.
La fel ca si in cazul CC-ului binecunoscut, la eliberarea pedalei de acceleratie ACC-ul se rectiveaza, dar la eliberarea pedalei de frana este nevoie sa reactivezi sistemul de la butonul de pe volan.

Aaaa - si inca ceva (citisem in carte despre acest aspect):
- Daca in fata intalnesc o masina ce tracteaza o platforma (goala), ACC-ul va lua drept reper masina nu remorca !
Asta am si sesizat la drumul asta - am intalnit la un moment dat un Patrol ce tracta o platforma, iar masina mea s-a apropiat mai mult de el (ma rog, de platforma) decat o facea in mod normal fata de o masina ”intreaga”.
Este vorba despre inaltimea maxima si de forma obstacolelor pe care le ”vede” Eye Sight-ul.

Din cate am inteles, sistemul asta nefunctionand pe baza de unde radar, recunoaste contururile obiectelor (masina, pieton, biciclist, etc) si actioneaza in consecinta. In plus, daca am retinut corect, ”vede” doar obiectele cu inaltimea mai mare de 1 m (sau ceva de genul asta).
De asemenea, o alta limitare despre care am citit prin carte consta in faptul ca, daca masina se afla in fata unui perete /zid mare, este posibil sa nu actioneze frana - nu recunoaste conturul obiectului.
Din acest motiv au si fost publicate pe youtube ceva filmulete cu ”failure” al sistemului EyeSight - erau unii care intinsesera in fata masinii un cearceaf mare (si albastru) iar masina nu a franat in fata lui.
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #34 on: March 25, 2019, 11:17:40 AM »
Nu stiu cum e la Subaru, dar la alte marci ACC'ul nu detecteaza de nici un fel obiectele stationare, deci daca ai in fata o masina oprita, risti sa te opresti in ea daca o lasi la voia sistemelor de asistenta
ACC'ul la XV functioneaza la orice viteze? (ma intereseaza la viteze mici, de 20-30km/h). Franeaza pana la oprirea completa? (intreb ptr ca la Seat imi franeaza pana pe la 20-30kmph, dupa care ma avertizeaza in bord sa preiau eu franarea ... dar asta la cutie manuala, poate de'aici diferenta)

Mihnea

  • 22
  • Forester 2.0D, Forester 2.0 X, Xv 2.0 i Cvt MY2018
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #35 on: March 25, 2019, 11:25:23 AM »
Da, franeaza pana la oprirea completa

marr

  • *
  • 1362
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #36 on: March 25, 2019, 11:49:49 AM »
Nu stiu cum e la Subaru, dar la alte marci ACC'ul nu detecteaza de nici un fel obiectele stationare, deci daca ai in fata o masina oprita, risti sa te opresti in ea daca o lasi la voia sistemelor de asistenta
ACC'ul la XV functioneaza la orice viteze? (ma intereseaza la viteze mici, de 20-30km/h). Franeaza pana la oprirea completa? (intreb ptr ca la Seat imi franeaza pana pe la 20-30kmph, dupa care ma avertizeaza in bord sa preiau eu franarea ... dar asta la cutie manuala, poate de'aici diferenta)

Detecteaza (si) obiectele stationare - cu limitarile de mai sus - respectiv sa fie din gama de obiecte pe care ”le stie” si sa nu aiba o inaltime prea mica / sub raza de detectie.
Masinile stationare le detecteaza in mod cert ! Idem pietoni, bicilisti, etc.
Dupa cum spuneam, limtarile sistemului tin de forma si dimensiunile obiectelor nu de viteza masinii, viteza lor sau viteza relativa dintre masina ta si obstacol.

Si da, ACC-ul de la Subaru functioneaza la orice viteza - si franeaza pana la oprirea completa a masinii.
Chiar este un film cu noul XV pe youtube ( facut de tipul de la autogefuhl) unde este testat (si) EyeSight-ul inclusiv in conditii de trafic urban / blocaje pe/la iesirea de pe autostrada.

Bine, trebuie sa nu uitam ca sistemele astea sunt gandite sa ajute nu sa inlocuiasca soferul !
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #37 on: March 25, 2019, 12:02:29 PM »
Pana acum nu m-am intalnit decat cu sistemul Start-Stop. Si m-a scos din minti pana am gasit butonul de off. Cred ca daca as merge cu o masina care mai si franeaza singura m-as **** pe mine . Un agent care ne mai viziteaza , a facut accident fix din cauza sistemului asta. A vrut sa o taie repede de pe o banda pe alta , masina lui a sesizat alta masina in fata , i-a ****t o frana si s-a lovit cu toti din jur. In rest cica era multumit de masina cand o avea. Era un VW parca , dar nu prea mai conteaza.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

marr

  • *
  • 1362
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #38 on: March 25, 2019, 12:21:50 PM »
Toate sistemele astea  au si buton de OFF !
Vel putin la XV sunt cel putin 6 butoane de OFF (ESP, Start-Stop, EyeSight, Lane assist, etc).
Cat despre franare aiurea, eu inca nu am patit sa franeze singura, de nebuna in oras.
Da, cand am mai ”crosetat” printre masini sau am tasnit la limita, m-a avertizat, dar de pus frana ... inca nu s-a intamplat !
Din cate-mi dau eu seama pana acum, ca sa ajunga sa puna frana singura, trebuie ca distanta dintre tine si masina-obstacol sa fie cel mult egala cu distanta de franare pana la oprirea completa/ evitarea coliziunii. Deci atunci cand esti la un pas sa intri in rahat.
De asemenea, din cate am vazut pana acum, tine cont nu doar de distanta dintre tine si masina din fata ci si de viteza ta, acceleratie si de viteza relativa fata de obstacol ( intr-un fel actioneaza cat ambele masini se deplaseaza cu viteze diferite, in alt fel cand cea din fata-i oprita).
E chiar reusit EyeSight-ul asta si nu mi s-a intamplat pana acum ca eu sa vreau una si masina sa nu fie de acord cu mine si sa ma contrazica !  ;D

Dar, dupa cum am mai spus - e un sistem care trebuie sa te ajute nu sa te inlocuiasca !
Daca esti bou, nici mama EyeSight-ului nu te face bine !
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

Muttley

  • 3606
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Reply #39 on: March 25, 2019, 12:46:47 PM »
A vrut sa o taie repede de pe o banda pe alta , masina lui a sesizat alta masina in fata , i-a ****t o frana si s-a lovit cu toti din jur. In rest cica era multumit de masina cand o avea.

Am citit asta acu' 10 minute. Inca am lacrimi la ochi si respir greu.

Parca vad p-unu' care depaseste lansat. Pentru profani, accelerezi in spatele "victimei" si iesi in ultima clipa. Si franeaza conserva fix cand iesi pe contrasens.
Creca continui eu franarea intiata de d-ei, opresc civilizat pe acostament, imi aprind o tigara si apoi o aprind si pe ea.
WRX SW 2002