Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Subaru club Romania

Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback

Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« on: March 17, 2019, 21:51:46 PM »
Bună,

Cum Outbackul meu 2.0D 2010 e tai-tai (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2287.new.html#new), cel mai probabil nu mi se va renta o reparație, am început așa cu pași timizi să mă uit la alte mașini.

Înainte de acest lucru, vreau să spun că pentru mine Outback-ul 2.0D 2010 era tot ce îmi trebuia, nu simțeam nicio lipsă. Am dus-o de la 95k la 205k km, și am făcut următoarele schimburi/reparații:
  - kit ambreiaj + volantă
  - curea/role/fulie acesorii
  - EGR
  - baterie
  - bujii
  - furtun intercooler
  - bucșe/bielete/capete/etc..

În rest am făcut reviziile destul de la timp. S-a întâmplat să întârzii cu schimbul de ulei la motor cu câteva mii de km, dar asta e, nu cred că e o problemă asta.
Per total, decent zic eu. Merg cu mașina și offroad ușor, munte, zăpadă, drumuri forestiere, fiind un om care își petrece timpul liber în natură.
Am făcut și drumuri lungi de autostradă unde s-a comportat impecabil.

Dacă ar fi fost după mine, aș fi ținut mașina asta până o mânca rugina.

Problema cea mai mare pe care am simțit-o, a fost neîncrederea în service-uri. Frica că fac ceva greșit la mașină, prețuri de șmecheri cerute de "service subaru timișoara", care mai apoi mergând în brașov era ceva mai decent.
Am întâlnit chiar un service mărișor, care mi-a spus sincer că mașina mea va fi cobai, pentru că ei nu au experiență pe boxer (asta când era vorba de schimb bujii).

============
Bun, acum nu mai are sens "să plâng", viața merge înainte. Nedumerirea pentru mine e... oare ce o să-mi iau. Aici știu sigur ce vreau și ce nu.
1) sigur nu mai vreau diesel
2) nu vreau să trec în altă clasă... deci aș rămâne la compact-SUV / wagon sau cum le zice la astea
3) iau în calcul și achiziția de nouă, dar cel mai probabil second totuși, cu puțini km. și o vechime de până pe la 3 ani.
4) nu mă interesează viteza în general, dar m-am obișnuit cu cuplul nesimțit de la diesel :) și cred că îmi va fi greu să nu mai simt așa.
5) menționez că îmi place să am o mașină și s-o țin si să am grijă de ea, nu mă plictisesc în general de mașini cât timp sunt funcționale pentru ce vreau eu.

Uitându-mă așa pe net, m-am oprit puțin la următoarele:
Honda CRV, Subaru, RAV4, VW Alltrack.

Acuma, dintre toate astea, inimioara mi-e cumva tot la Subaru. Am încredere în transmisia aia... deși recunosc că nu le-am condus pe restul, dar uitându-mă la diferite video-uri ... mi se par puțin sub Subaru, chiar dacă au motoare mai "faine".  Garda la sol câștigă tot la Subaru.

Dacă e să rămân pe Subaru, probabil aș merge pe Forester, chiar dacă ador Outback-ul. Motivul? viața nu e lungă și hai să mai schimbăm.. ;). Știu că nu am atâta spațiu precum în Outback, dar nici diferență enormă nu e.

.... și întrebările .....
Mă sperie puțin modelul Forester 2019. Văd prea multe tehnologii de care nu am nevoie. Văd că au schimbat la 60-40, o noutate pentru Subaru din ce știu eu.. Văd 2.0 fără turbo, aici nu știu ce să zic dacă e important sau nu, și nu mai văd cutie manuală.
   Nu am experiența cutiei CVT pe offroad/zăpadă. Este decent? Sunt probleme? Cum te descurci ???

Uitându-mă și pe mobile.de, văd Forester-uri de prin 2017-2018 chiar la prețuri bunicele. Toate sunt cu CVT însă. Peste tot citesc că motorul de 2.0 aspirat și cu CVT se simte foarte foarte lent.

Luând în considerare și cuplu, am găsit și anumite oferte interesante de Forester 2.0 XT. La astea ce părere aveți? Oare cât sunt de fiabile ? Cum rezistă motorul/turbina? Sunt și alte modificări la mașină, sau doar motor ? Cum se descurcă pe offroad?


Vă mulțumesc tare mult pentru răbdare.

Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #1 on: March 18, 2019, 16:56:47 PM »
știu că mi-ați răspuns unii în mesajele dinainte de mutarea serverului, vă mulțumesc, încerc să rezum:
  - În principiu ați spus că din ce zic eu, cea mai bună variantă ar fi XT.
  - faptul că la XT trebuie făcut schimb de ulei mai des, la fel și la cutie.

Dar am următoarele nelămuriri...
1) Cât e de fiabil XT? fiind benzină cu turbo, ce știți?
2) Cum se comportă CVT pe offroad
3) partea de suspensii e modificată față de un Outback ?

Ce dezavantaje în afară de consum ar fi în a alege XT față de Forester normal?

Mulțumesc mult

Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #2 on: March 18, 2019, 17:22:23 PM »
...
1- Uitându-mă așa pe net, m-am oprit puțin la următoarele:
Honda CRV, Subaru, RAV4, VW Alltrack.
Acuma, dintre toate astea, inimioara mi-e cumva tot la Subaru. Am încredere în transmisia aia... deși recunosc că nu le-am condus pe restul, dar uitându-mă la diferite video-uri ... mi se par puțin sub Subaru, chiar dacă au motoare mai "faine".  Garda la sol câștigă tot la Subaru.

Dacă e să rămân pe Subaru, probabil aș merge pe Forester, chiar dacă ador Outback-ul. Motivul? viața nu e lungă și hai să mai schimbăm.. ;). Știu că nu am atâta spațiu precum în Outback, dar nici diferență enormă nu e.

.... și întrebările .....
2- Mă sperie puțin modelul Forester 2019. Văd prea multe tehnologii de care nu am nevoie. Văd că au schimbat la 60-40, o noutate pentru Subaru din ce știu eu.. Văd 2.0 fără turbo, aici nu știu ce să zic dacă e important sau nu, și nu mai văd cutie manuală.
   Nu am experiența cutiei CVT pe offroad/zăpadă. Este decent? Sunt probleme? Cum te descurci ???

3- Uitându-mă și pe mobile.de, văd Forester-uri de prin 2017-2018 chiar la prețuri bunicele. Toate sunt cu CVT însă. Peste tot citesc că motorul de 2.0 aspirat și cu CVT se simte foarte foarte lent.
..............................................................

1 -  Dintre cele enumerate  de tine  Subaru  castiga fara drept de appel.  Celelalte  joaca la  juniori.
       Daca modelul Forester  crezi ca e cel mai potrivit,  atunci  inseamna ca ai facut alegerea corecta.

2 - Nu inteleg de ce te sperie  Foresterul  2019 . L-ai condus ?  L-ai incercat  ?  Ai cerut macar parerea  cuiva care  are unul  si a facut cativa  km  cu el ? De unde frica  asta ?   Ti-e  frica  de prea multa tehnologie ?  De ce ?  Uite ce se intampla  celor care le e frica de tehnologia  anilor 2019   si circula cu tehnologia  mai veche  :   ''Romania also has the EU's highest rate of road deaths. In 2017, Romania recorded 98 deaths per million inhabitants due to road accidents, double the EU average and more than three times that of the UK.  ''More people die each year than those who died in the 1989 revolution," says Mr Mandachi, who arranged a car crash scene next to his motorway, with an ambulance and a funeral car, highlighting Romania's deadly roads.''     https://www.bbc.com/news/world-europe-47582694?source=biziday

    Turbo  ai nevoie doar daca  vrei  viteza si  putere mare  ca sa  ii spargi pe cei cu BMWuri la semafor. Daca vrei  offroad usor si plimbari  la munte si in natura  nu ai nevoie de asa ceva.  Turbo=piese  in plus = bataie  de cap si cheltuiala in plus.  Asta e doar parerea mea .
     CVTul  este mai mult decat decent la offroad si la zapada,  pot sa zic ca e chiar  superior.  As afirma chiar ca CVTul combinat cu electronica   fac treaba  mai buna  decat  transmisiile  de tip vechi.  Spun asta din punctul de vedere al unuia care isi terorizeaza  de  3 ani propriul CVT  in conditii  mai mult decat  inumane  si nu m-a  dezamagit niciodata.   Asta e tot parerea mea  de  doua parale.

3 - 2017  si  2018  cu CVT  nu e lent,  dar nici nu te duci la curse cu el.  Daca nu ma insel atinge suta in vreo 9 sec.  ceea ce nu e prea rau pentru o masina de 1,6 tone  care are forma de caramida.   Dar intr-un  final trebuie sa te decizi ce vrei. O masina  buna ptr  offroad  si iesiri in natura sau o masina  de viteza ptr  sosea si asfalt.  Ambele amandoua nu prea se poate,  mai ales la banii astia.
......................................... parerea mea de  2 centzi.  :angel:

.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

WIM

  • 670
Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #3 on: March 18, 2019, 17:25:31 PM »
Dar am următoarele nelămuriri...
1) Cât e de fiabil XT? fiind benzină cu turbo, ce știți?

Motorul asta, atat in configuratia de XT cat si cea pentru WRX (modelul american post 2015, unde are vreo 30 de cai putere in plus) este predispus la depuneri pe supapele de admisie.
Subiectul este larg acoperit: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=subaru+fa20dit+carbon+buildup
E o problema legata de tehnologia injectiei directe (si nu e specifica Subaru, se intalneste in egala masura la Toyota si BMW, de exemplu), pentru ca benzina e injectata direct in camera de ardere deci nu mai are ocazia sa curete valvele (ca la injectia in port).
Subaru are o solutie de curatare (care cred ca se foloseste anual) doar ca in unele cazuri isi atinge limitele eficientei si atunci singura optiune este demontarea admisiei si sablarea  :-\

Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #4 on: March 18, 2019, 18:07:02 PM »
1 -  Dintre cele enumerate  de tine  Subaru  castiga fara drept de appel.  Celelalte  joaca la  juniori.
       Daca modelul Forester  crezi ca e cel mai potrivit,  atunci  inseamna ca ai facut alegerea corecta.

2 - Nu inteleg de ce te sperie  Foresterul  2019 . L-ai condus ?  L-ai incercat  ?  Ai cerut macar parerea  cuiva care  are unul  si a facut cativa  km  cu el ? De unde frica  asta ?   Ti-e  frica  de prea multa tehnologie ?  De ce ?  Uite ce se intampla  celor care le e frica de tehnologia  anilor 2019   si circula cu tehnologia  mai veche  :   ''Romania also has the EU's highest rate of road deaths. In 2017, Romania recorded 98 deaths per million inhabitants due to road accidents, double the EU average and more than three times that of the UK.  ''More people die each year than those who died in the 1989 revolution," says Mr Mandachi, who arranged a car crash scene next to his motorway, with an ambulance and a funeral car, highlighting Romania's deadly roads.''     https://www.bbc.com/news/world-europe-47582694?source=biziday

    Turbo  ai nevoie doar daca  vrei  viteza si  putere mare  ca sa  ii spargi pe cei cu BMWuri la semafor. Daca vrei  offroad usor si plimbari  la munte si in natura  nu ai nevoie de asa ceva.  Turbo=piese  in plus = bataie  de cap si cheltuiala in plus.  Asta e doar parerea mea .
     CVTul  este mai mult decat decent la offroad si la zapada,  pot sa zic ca e chiar  superior.  As afirma chiar ca CVTul combinat cu electronica   fac treaba  mai buna  decat  transmisiile  de tip vechi.  Spun asta din punctul de vedere al unuia care isi terorizeaza  de  3 ani propriul CVT  in conditii  mai mult decat  inumane  si nu m-a  dezamagit niciodata.   Asta e tot parerea mea  de  doua parale.

3 - 2017  si  2018  cu CVT  nu e lent,  dar nici nu te duci la curse cu el.  Daca nu ma insel atinge suta in vreo 9 sec.  ceea ce nu e prea rau pentru o masina de 1,6 tone  care are forma de caramida.   Dar intr-un  final trebuie sa te decizi ce vrei. O masina  buna ptr  offroad  si iesiri in natura sau o masina  de viteza ptr  sosea si asfalt.  Ambele amandoua nu prea se poate,  mai ales la banii astia.
......................................... parerea mea de  2 centzi.  :angel:

Mersi de părere !
2 - nu am condus Forester 2019. Cumva iese din discuție la mine în primul rând că încă nu este disponibil la noi. Ar mai fi și prețul un argument, fiind nouă. Sunt convins că multe sisteme noi ajută .. în oarecare măsuri. Din ce am mai înțeles, la Forester 2019 s-au făcut foarte multe schimbări. Având deja un Subaru care va fi vândut ca epavă, parcă nu îmi vine să fac experimente. Nu știu nici dacă 2019-ele este mai bun sau mai rău pe offroad, având în vedere că este mult modificat. De asemenea, doar în america este varianta care are o setare în plus la transmisie.

Viteză și putere mare nu vreau neaparat, nu e prioritatea mea. Doar ca vin de pe un diesel cu cuplu mare, și de aia mă gândeam la XT și din acest motiv întreb de fiabilitatea lui. Sunt curios dacă e ceva schimbat la ea și să afecteze dpdv offroad (suspensii, etc)

3. - Mă bucură ce zici de CVT, poate e momentul să îmi iau și eu o mașină cu CVT :)


Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #5 on: March 18, 2019, 18:08:21 PM »
Motorul asta, atat in configuratia de XT cat si cea pentru WRX (modelul american post 2015, unde are vreo 30 de cai putere in plus) este predispus la depuneri pe supapele de admisie.
Subiectul este larg acoperit: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=subaru+fa20dit+carbon+buildup
E o problema legata de tehnologia injectiei directe (si nu e specifica Subaru, se intalneste in egala masura la Toyota si BMW, de exemplu), pentru ca benzina e injectata direct in camera de ardere deci nu mai are ocazia sa curete valvele (ca la injectia in port).
Subaru are o solutie de curatare (care cred ca se foloseste anual) doar ca in unele cazuri isi atinge limitele eficientei si atunci singura optiune este demontarea admisiei si sablarea  :-\


Mersi de informații, mă uit la video.
Ce spui tu e doar la modelele americane? sau și la cele găsite în europa?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #6 on: March 18, 2019, 18:10:19 PM »
Toate astea noi au injectia directa. Posibil 2.5i sa nu aiba inca.

Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #7 on: March 18, 2019, 18:34:40 PM »
Mersi de părere !
2 - nu am condus Forester 2019. Cumva iese din discuție la mine în primul rând că încă nu este disponibil la noi. Ar mai fi și prețul un argument, fiind nouă. Sunt convins că multe sisteme noi ajută .. în oarecare măsuri. Din ce am mai înțeles, la Forester 2019 s-au făcut foarte multe schimbări. Având deja un Subaru care va fi vândut ca epavă, parcă nu îmi vine să fac experimente. Nu știu nici dacă 2019-ele este mai bun sau mai rău pe offroad, având în vedere că este mult modificat. De asemenea, doar în america este varianta care are o setare în plus la transmisie.

Viteză și putere mare nu vreau neaparat, nu e prioritatea mea. Doar ca vin de pe un diesel cu cuplu mare, și de aia mă gândeam la XT și din acest motiv întreb de fiabilitatea lui. Sunt curios dacă e ceva schimbat la ea și să afecteze dpdv offroad (suspensii, etc)

3. - Mă bucură ce zici de CVT, poate e momentul să îmi iau și eu o mașină cu CVT :)

2 - Inteleg faza  cu 2019ele.  In cazul asta orienteaza-te  spre un Frs  2014-2018  .  Eu am un 2016  si sant f. multumit de el. Sant cativa  useri pe aici care au,  cere-le sa te duca intr-o plimbare  cu el si iti faci o parere.  Sau  du-te la o reprezentanta care are  si fa un drive test.  Arunca ochii si spre un XV  , s-ar putea sa ai surpriza  iti placa.  E cam la fel ca Foresterul, doar ca are portbagajul  un pic mai mic..  Si XV uri sant pe forum.
3 - Uita-te pe topicul meu si ai sa vezi poze si video cu ce am facut eu cu el.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #8 on: March 18, 2019, 19:43:58 PM »
2 - Inteleg faza  cu 2019ele.  In cazul asta orienteaza-te  spre un Frs  2014-2018  .  Eu am un 2016  si sant f. multumit de el. Sant cativa  useri pe aici care au,  cere-le sa te duca intr-o plimbare  cu el si iti faci o parere.  Sau  du-te la o reprezentanta care are  si fa un drive test.  Arunca ochii si spre un XV  , s-ar putea sa ai surpriza  iti placa.  E cam la fel ca Foresterul, doar ca are portbagajul  un pic mai mic..  Si XV uri sant pe forum.
3 - Uita-te pe topicul meu si ai sa vezi poze si video cu ce am facut eu cu el.

Îmi e deja greu să scad de la Outback la Forester, nu vreau portbagaj și mai mic.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #9 on: March 18, 2019, 19:47:05 PM »
Dar ce cari de e insuficient ? Adica ala de la SG mie mi se pare suficient.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #10 on: March 18, 2019, 20:10:29 PM »
Dar ce cari de e insuficient ? Adica ala de la SG mie mi se pare suficient.
Prieteni, multe bagaje, indiferent :) Întodeauna am și deasupra ceva. Ori cutie, ori suporturi de biciclete.

marr

  • 2203
Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #11 on: March 18, 2019, 20:13:06 PM »
Dar ce cari de e insuficient ?
Nimic ! Da' sa fie ca poate trebuie ...
PS:
Acum am aterizat dintr-o delegație si-s rupt in 14 ...
Dacă nu uit, revin mâine cu un comparativ diesel manual / benzina CVT.
Am avut doua din alea, am doua de astea.
Nota bene - benzinarele sunt ambele 2.0 NA.

@mtm - dacă mai intri pe aici pana mâine  si ai niscaiva întrebări specifice / nelămuriri legate de cele doua variante de motorizare, scrie-le aici si - in măsura in care pot/știu - încerc sa-ți răspund.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #12 on: March 18, 2019, 20:31:31 PM »
Nimic ! Da' sa fie ca poate trebuie ...
PS:
Acum am aterizat dintr-o delegație si-s rupt in 14 ...
Dacă nu uit, revin mâine cu un comparativ diesel manual / benzina CVT.
Am avut doua din alea, am doua de astea.
Nota bene - benzinarele sunt ambele 2.0 NA.

@mtm - dacă mai intri pe aici pana mâine  si ai niscaiva întrebări specifice / nelămuriri legate de cele doua variante de motorizare, scrie-le aici si - in măsura in care pot/știu - încerc sa-ți răspund.

ar fi aur dacă poți face o comparație între cele două.
la fel, dacă îmi zice cineva diferențe între 2.0 și 2.0 XT :)

Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #13 on: March 18, 2019, 20:56:01 PM »
Îmi e deja greu să scad de la Outback la Forester, nu vreau portbagaj și mai mic.
  Asta tu stii, tu iti cunosti mai bine  necesitatile.
Ce pot eu sa iti spun e ca   Foresterul  2014-2018  merita  luat,  e foarte  ok la offroad  si la zapada sau in conditii de aderenta  redusa. Am facut si un test drive  cu un 2019. E si mai si , depaseste la asteptari.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #14 on: March 18, 2019, 21:02:06 PM »
la fel, dacă îmi zice cineva diferențe între 2.0 și 2.0 XT :)
~109 kw si ~184 kw

Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #15 on: March 18, 2019, 21:04:25 PM »
~109 kw si ~184 kw

aia da. putere și consum + întretinere.
sunt și alte diferențe? la suspensii? sau la comportament offroad?

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #16 on: March 18, 2019, 21:21:07 PM »
Eu zic asa. Cand iti iei masina ca e Subaru sau altceva....iti asumi. Te obisnuiesti. Prinzi drag de ea. Ia ce ai nevoie. Banii s relativi...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #17 on: March 18, 2019, 21:23:13 PM »
consumul e aproximativ la fel.....109 kw e prea putin pentru dulapul ala si 184 kw......iti tot vine sa ii dai
XT-ul are suspensii putin mai tari(si torque vectoring daca nu ma insel).Intretinerea este similara.Comportament offroad.....similare, dar cu un mic detriment la XT-jante mari,bara fata mai agresiva care reduce unghiul de atac,  talon mic la anvelope plus suspensia nitel mai tare(diferenta insesizabila dpmdv).
La generatia SJ nu merita luat aspiratul.e prea slab.....Loganul 1.5 dci isi va bate joc de tine pe uscat....
in ceea ce priveste intretinerea......nu sari 10k km schimbul de ulei in motor, mai repede daca o alergi mult.Schimbul de ulei la CVT sa nu sara 60k km in conditii normale de mers......daca se alearga mult si/sau se face offroad schimbat si mai repede.

Toate cele mentionate mai sus reprezinta o parere personala ;)
plus: ce a zis celalalt de mai sus






btw:SG rules! ;D ;D ;D

kay

  • 61
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #18 on: March 18, 2019, 21:33:55 PM »
Daca te raportezi la motorizarea pe care ai avut-o,avand in vedere cuplul,motorul de 2l aspirat iti va parea lent si cu raspuns intarziat(am renuntat la xv,2l,manual pentru senzatia pe care ti-am descris-o,desi comparatia o faceam cu Foresterul SG, aspirat tot 2l,cutie manuala).
      Iti recomand un drive test cu Foresterul XT(2014-2018)!Dincolo de recomandarile nostre privind  Foresterul aspirat sau supraalimentat,doar ceea ce vei simti dupa ce vei conduce ambele versiuni,te va ajuta in luarea deciziei.
Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
« Reply #19 on: March 18, 2019, 22:19:06 PM »
XT are si o cutie CVT high torque fata de cea de pe aspirat care e mai firava.