Merci pentru  urari, bajeti  !  Si Merci si pentru critici.  Sa fie primite  toate    

Prea multe impresii nu am deocamdata.  Am facut de ieri pana acuma vreo 30  km.   Ce am observat :  e mai mare, mai incapatoare  peste tot (habitaclu, portbagaj) . Mai puternica,  se simt cei 12 caluti in plus.  Ma enerveaza capacele alea de jenti,  poate iau mag uri, poate le las asa,  nu stiu inca. Pare mai stabila, probabil din cauza ca e mai lata sau poate e doar o impresie. Inca nu am incercat-o  la viteza mare+viraje. Oglinzile laterale sant mai mici decat la cealalta.  Farurile sant cu  LEDuri,  nu stiu daca asta e bine sau nu. Voi vedea.  Luminile au  si optiunea automat,  cealalta nu avea. Are oprire/pornire automata  la Stop sau Semafor.  Asta nu imi place deloc (sau poate e din cauza ca nu am avut niciodata). Partea buna e ca are buton de dezactivare. Frana de mana  la buton,  cam aiurea  dupa o zi de utilizare, inca nu m-am obisnuit.  Hill-holder (ii zice AVH), celalta nu avea. Butonul de  X-Mode si VDG  e amplasat cam aiurea jos la mijlocul consolei,  exact acolo unde se varsa cafeaua sau sucul.  Uleiul de motor  folosit  0W20 (nu stiu ce marca) . Luminile din habitaclu cred ca sant si ele LED ptr ca  lumina e mult mai puternica si mai alba. Usile se blocheaza automat dupa plecarea de pe loc, cealata nu era asa.  Are mod de  conducere  I  si  S , cealalta  nu avea. Azi am incercat S-ul, diferenta mare intre  ele.  Camera de  recul iti arata  traiectoria probabila si pe viraje,  cealalta era unidirectionala.  Ventilatia  putin mai silentioasa.  Gura de ventilatie de sub parbriz e mai mica si e numai  pe centru.  Nu prea stiu cum o sa faca fata  la iarna dezaburirea la  -40 Gr.C,  insa poate cu incalzirea planetei nu o sa mai fie nevoie.   Scaunele  noi si tari,  confortabile,  se vor inmuia ele  in 2-3  ani pana o schimb cu alta noua, probabil    

   Unitatea media  pe langa cele 1000  de aplicatii inutile, are  in plus fata de cea veche Android Auto si Apple Car,  se conecteaza la telefon prin cablu.  Dupa ce ieri  si azi mi-am facut  o mie de draci  ca nu puteam  sa conectez telefonul meu la unitatea masinii, pe cand ma pregateam sa ii dau un ciocan  ca sa se invete minte,  am  descoperit ca cablul meu era problema. Am pus alt cablu si acuma merge brici.  Am GPSul telefonului pe ecranul  masinii  (ceea ce ma intereseaza  cel mai mult pe mine)  ,  pot sa vad  SMSurile si o gramada de alte chestii  pe care deocamdata nu  am habar cum si ce. Constatare :  masina are doar  o intrare USB,  care va fi ocupata in cea mai mare parte a timpului cu cablul dinspre telefon. Deci nu voi putea avea  si cheia USB conectata in acelasi timp, deci nema muzica de pe cheie. Un pic cam nashpa chestia asta, zic eu.  Alta constatare :  bumperul fata  e mai mare ca cel de la masina cealalta,  deci cred ca  mai rar cu offroadul   si noroaiele  fara fund  la tura asta, caci de nu iarasi o sa vin cu juma'  de masina in portbagaj. 
Dupa negocieri la sange  am obtinut  si cauciucuri de iarna  gratis  (sa zicem)   si demaraj la distanta la un pretz  mai mic.  
Si partea cea mai trista :   NU ARE  BECULETZ  IN TOREPDO !!  Ce  zgarciobi japonoii astia  !   

Pai nu era vorba ca stam pana crapa CeVeTeu ?
Nope,  .Cand am zis eu ca  astept pana la 300.000  de mile ??    

................................................................................
ps. Teoretic acesta nu mai e SJ, ci SK, nu ar fi bine sa apara o sectiune noua?
In acte  scrie  KJ225. Sper ca nu ma insel, am uitat actele acasa.   

Acum m-am uitat la pret. La 20k euro chiar nu ai ce scuze sa gasesti sa nu il iei nou, daca mai dai si la buy-back unul cu putini km.... Si inainte sa mai faci recomandari de genul "Fa rate la unul nou." pe forum, sa stii ca aici, pe batranul continent asa ceva e cu 50% mai scump. Deci nu e chiar asa la indemana sa cumperi o masina noua. 
Fara sa mai pun la socoteala venitul mediu lunar (3k euro Canada si 1k euro Romania).
Ca sa o luam pe parti, imagineaza-ti ca Foresterul pe care l-ai luat ar costa de patru ori mai mult. 
  Una peste alta, cu taxe, impozite, taxe ecolo, impozit la taxe  , masina costa putin peste 30.000 CAD.  Fara buy-back,  nu am avut ce sa dau in loc. Le-am dat inapoi  masina veche care  oricum era a lor .    

Cand le spun la unii sa isi    ''faca rate la unul nou''   e ptr  ca asa gandesc eu. Consider ca sant prea sarac ca sa imi iau un lucru ieftin . Decat sa dau  XXX,xx mii de copeici pe o masina veche  si apoi sa mai dau alte XXX,xx  pe piese, reparatii, asteptari si timpi morti + nervi , mai bine dau  banii disponibili ca avans  la una noua si restul in rate lunare  esalonate pe timp cat mai lung ca sa nu ma sufoce.  Nu dau nume si nici nu arat cu degetul,  dar multi pe aici  tot cumparand masini vechi si bagand bani  in reparatii, au pierdut mai multi bani decat  echivalentul la o masina noua  sau aproape noua. Ca sa nu mai zic de  timp, nervi  si perioade lungi de timp in care nu s-au putut  folosi de masina. Mai deunazi se plangea un clasic in viata ca are 3 Subaru uri  si nu ii merge niciunul   

 . No offence   

  Iar altii care  si-au luat dieseluri  din tari straine  le-a crapat motorul  la 300 km  dupa ce au ajuns in tara.  Deh,  fiecare cu experienta lui. 
Iar daca Foresterul meu ar costa de 4 ori mai scump,  .... nu stiu,  cred ca as emigra din nou.
 Initial negocierile au pornit  pentru un Ascent,  pe care din motive practice nu prea  vroiam sa il cumpar.  Dar daca dealerul m-a tot f.......recat la cap cu el  (din motive de comision care ar fi intrat un buzunarul lui)  , am acceptat sa negociez pana l-am dus la exasperare,  a cerut si acceptul de la banca pe care l-a si obtinut in mai putin de 3 minute, apoi am coborat stacheta la un XV,  si dupa ce a terminat cu  calculele aritmetice i-am zis ca de fapt eu vreau un Forester, modelul de baza,  caci nimic altceva nu ma intereseaza de la el. Am crezut ca pana la final va face o criza de nervi la creierul din cutia craniana.   

Daca era aici ca acolo , murea fabrica Dacia...de mult
Cred ca nici nu se nastea   

Nu prea imi place mie spatele ala, dar misto masina. 
..............................
Sincer  nu ma prea dau in vant dupa designul asta. Mie imi plac liniile drepte, simplitatea, partea practica a chestiilor tehnice. Ma obosesc teribil  atatea linii curbe , accesorii, plasticaraie  si accesorii inutile . Dar ce sa-i faci, asa e moda la masini acuma. Dar in general nu prea dau doi bani pe aspectul exterior al masinilor,  pe mine ma intereseaza mai mult interiorul si  partea de care eu beneficiez  cel mai mult,  exteriorul e pentru ceilalti.