2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #380 on: January 08, 2016, 12:35:37 PM »
Tot ce se poate. Dar conducta e celebra pentru calitatea ei proasta. Iar oricat de prost ar fi fost montata, colierul original a facut ravagii. Raman la parerea ca ambele componente de fabrica sunt proaste.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #381 on: January 08, 2016, 20:04:14 PM »
CATLESS UPPIPE.
O iau in ordine si-ncerc sa comasez aici tot ce am citit.
WRX-urile 2001 - 2005 (parca) au un catalizator mic in up-pipe, teava care intra in turbo.
Crapa, se face flenduri, iar cand o face, pleaca in singura directie posibila, direct in turbina, ocazie cu care o distruge.
Alternativa la turbo crapat: teava fara catalizator, anglofonii-i spun catless uppipe.

Rolul acestui mic catalizator e sa suplineasca functia aluia mare din downpipe (dupa turbo) pana acesta din urma se incalzeste. Adica face ceva util cu motorul rece, adica timp scurt. Dpmdv, aceasta modificare nu omoara balenele mai mult decat o facem dormind cu TV-ul pornit. Control emisii afectat - se pare ca nu. Inclusiv la noi, aceste controale se fac cu motorul cald, ori catalizatorul mare din downpipe e treaz si functional.

Informatii utile: aici si in special aici, unde sunt informatii complete.
__________________

Aparent ar exista 3 metode, detaliez mai jos:
- teava originala se goleste de maruntaie, adica de catalizator;
- teava originala se inlocuieste cu piesa echivalenta de WRX dupa 2005 sau de STI orice an, versiuni ce nu au catalizatorul (ce chestie, STI-ul are voie sa omoare balenele);
- teava originala se inlocuieste cu una after-market.
__________________

Alte detalii constructive pe care eu le iau in calcul si urmeaza sa le dezvolt in continuare:
- teava originala are protectie termica;
- unele versiuni ulterioare de teava (pare-se ca incepand cu motorul de 2.5l) au tronson flexibil;
- tevile cu catalizator au un senzor de temperatura esapament (EGT, exhaust gas temp) al carui rol, cred eu, e sa taie elanul soferului via ECU cand temperatura in esapament creste prea mult si risca sa dezintegreze catalizatorul in chestiune. Daca gresesc, asta e, cert e insa ca orice ar face senzorul EGT, are strict legatura cu catalizatorul din uppipe.
__________________

Protectia termica - un feature al fabricantului cu care sunt de acord. Nu din motive de crestere a puterii prin evacuarea mai rapida a gazelor calde care au volum mai mare, ci din considerente de caldura in compartimentul motor ce dauneaza randamentului intercoolerului (am citit in linkurile cu informatii, mi se pare un argument valid), de fire arse, de antifon ars, de incendiu. Consider ca indiferent de solutia care se adopta, trebuie asigurata izolarea termica a tevii.

Tronsonul flexibil - e foarte bun, previne tensiunile in ansamblul esapamentului, tensiuni ce pot genera scapari de gaze sau fisuri in uppipe (am citit in unele reviewuri de Invidia). Pe de alta parte, e restrictiv. Personal nu agreez restrictiile gratuite, asa ca as opta la tigaia mea pentru o teava rigida. O teava rigida, evident, trebuie sa fie perfecta dimensional.

Senzorul EGT - se fixeaza-ntr-un bosaj filetat de pe uppipe. Exista 2 variante - se pastreaza EGT-ul (nu face practic nimic), implicit bosajul, sau se renunta la EGT, caz in care: teava cu bosaj se astupa, teava fara bosaj e ce trebuie. Am citit in linkul de pe nasioc, EGT-ul se poate dezintegra si ajunge tot in turbo si-l face praf. Desi nu-mi surade sa plantez sigurante prin mufe, cred ca e de preferat in loc de turbo spart. In plus se simplifica teava.
__________________

Solutii aftermarket.
Aici (trebuie filtrat dupa "Turbo uppipes") am gasit cea mai variata oferta.
Cum am spus, personal le elimin pe cele cu tronson flexibil.
Invidia e cea mai ieftina, si ca un avantaj major, se gaseste si la noi, si costa ca in state, dupa costurile de transport insa, probabil e mai ieftina. Initial, prezenta ambutisajului EGT o vedeam ca pe un avantaj. Acum nu. E cea cu cazuri de suduri crapate, pe YT am vazut ca e prost finisata (nu iremediabil ce-i drept), dar pentru mine pica.
Raman cu Perrin si Cobb. Imi surade cea din urma, din motive de 2 lei, deci nu dezvolt. Or mai fi si alte modele pe alte saituri, am sa vad.
Singurele cu protectie (acoperire) termica sunt cele cu flexibil. Deci rigidele dintre care as alege eu sunt calde.

Teava originala golita - cea mai ieftina varianta. Conteaza, de acord, dar prefer sa ignor aspectul asta de dragul eficientei tevii.
Avantaj major: are protectie termica.
Alt avantaj major: se va potrivi perfect, e aceeasi piesa.
Trebuie astupat bosajul senzorului EGT, sau remontat.

Teava fara catalizator de fabrica, +2005 sau STI.
Are tot ce trebuie. Tre' sa dai bani pe ea, asta daca o gasesti.
Riscuri (probabil paranoia mea) - posibil trantita, tras de ea, cu ecrane crapate, stata-n ploaie, etc.

Se pune problema care e mai eficienta, care da castiguri de cuplu si putere mai mari, care se simte mai bine in mers. Soc si groaza - sunt la fel. Dar nu comparabile, ci identice, si e vorba de cea de WRX golita si una aftermarket (nu zice care).
__________________

Concluzia mea de moment ar fi...
Cea mai buna solutie - cea de fabrica fara catalizator, pentru ca nu mai trebuie sa astup gauri.
A doua cea mai buna - a masinii golita.
Ramane pe ultimul loc aia aftermarket, ceea ce ma bucura cumva, cacosta o avere.

Daca are cineva o teava de fabrica fara catalizator de dat si nu vrea un rinichi la schimb, sa ma anunte il rog.
Daca are cineva observatii la ce am aberat mai sus, sa intervina, multumesc. Am de gand sa o las fara catalizator cand umblu sub galeria de admisie. Relativ curand.
« Last Edit: January 08, 2016, 21:30:42 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #382 on: January 08, 2016, 21:20:16 PM »
personal as pastra egt-ul, daca vei avea planuri pe viitor de tuning&stuff este unul dintre chestiile importante de monitorizat ...

Muttley

  • 4923
Răspuns: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #383 on: January 08, 2016, 21:29:21 PM »
Perfect, ti-l pastrez!  ;D
Ca urmare, raman cu teava masinii golita de maruntaie. Ce-mi place cand se aliniaza planetele si-mi fac umbra  :D

Mersi, andea!
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #384 on: January 16, 2016, 14:40:49 PM »


Vai, cat de praf poate fi poza...  :-\
Mi-a decedat telefonul, iar acum stau cu unu' de imprumut. Poate n-o fi asa rau, ca si-asa n-am ce face la masina pe frigul asta.

Bun... zilele astea, printre alte bunataturi, o sa ajunga la mine si pompa de benzina. Anuntat fiind de oligofrenu' ala de Busu ca de maine vine iadu' alb, am zis sa pregatesc terenul cat inca mai pot... Am desfacut toate cofrajele alea din portbagaj, le-am adus in casa, am ignorat scandalul monstru, am iesit inapoi afara, si ajutat de o periuta de dinti, detergent de vase si apa calda din abundenta, am spalat zona. Zona ce reprezinta partea superioara a rezervorului, deci era relativ mizerabila. Mai curata insa decat ce am vazut pe youtube sau prin poze. Am dat la final cu WD40, scrie pe ambalaj ca face multe chestii ce-mi convin, gen absoarbe apa (  ??? ), degripeaza, protejeaza, samd, am acoperit cu banda in caz ca ies cu masina pe zapada zilele astea, si atat.
Cand ma apuc de treaba am sa degresez cu spray de frane cred, si cam aia e.
Asteptarea ma omoara, frigul asemeni.

E pentru prima oara-n viata mea cand astept cu sufletu-n gura primavara. Pana acu' eram indiferent  :-[
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #385 on: January 16, 2016, 17:25:57 PM »
WD40 poate dizloca apa, nu o absoarbe
Chiar sunt curios cum va decurge inlocuirea pompei, si eu vreau sa o fac in vara si sunt curios de starea in care vei gasi furtunele/colierele

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #386 on: January 17, 2016, 08:44:17 AM »
  :D

WRX SW 2002

UXE

  • 1731
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #387 on: January 17, 2016, 09:40:34 AM »
Unde ai fugit asa repede?  ;D

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #388 on: January 17, 2016, 15:55:44 PM »
Spre benzinarie.

Si continuarea:

Incepem sa ne imprietenim, parca nu ma mai "ingrozeste".
« Last Edit: January 17, 2016, 16:54:25 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #389 on: January 18, 2016, 10:00:39 AM »
Se aude bine trocariciu. :)

Schimbatul pompei este o idee buna. Fie ca elimina CEL-ul sau nu, tot o sa simti schimbare in bine, mai ales pe turatie inalta.

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #390 on: January 18, 2016, 10:41:17 AM »
Trancarici  :P

Pompa nu cred ca va stinge martorul din bord, am eu un filing. E doar din categoria "sa corectam fabricantul" :)
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #391 on: January 18, 2016, 18:04:40 PM »
Si a ajuns prima transa de piese.  Spre marea-mi tristete, lipseste personajul principal, dar va ajunge saptamana viitoare mi s-a spus.

WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #392 on: January 18, 2016, 18:57:05 PM »
In punga e kitul pompei?

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #393 on: January 18, 2016, 19:04:44 PM »
Da (click pentru poza).

Mufa - nu trebuie;
Furtunul - nu stiu daca trebuie;
Colierele - eu n-am de gand sa le folosesc, le prefer p-alea resort de pe masina;
Filtrul - (cred ca) nu trebuie, insa presupun ca-i indicat;
Siguranta filtrului - aia cred ca trebuie;
Tamponul de sub pompa - nu stiu daca trebuie, dar nici sa fac improvizatii nu vreau.

In concluzie, l-am luat, sa nu-mi para rau :D


« Last Edit: January 18, 2016, 19:07:52 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #394 on: January 18, 2016, 21:03:44 PM »
Filtrul, din ce'am vazut, e indicat a se schimba. Si eu o sa iau kitul complet, nu doar pompa. Chiar sunt curios in ce stare vei gasi tu filtrul

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #395 on: January 18, 2016, 21:06:59 PM »
Vezi ca am eu o poza cu filtrul murdar in jurnalul de bord pe ultimele pagini undeva. Uite aici:
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=396.msg70589#msg70589

O sa ai nevoie de cam toate piesele de acolo, parca in afara de mufa sau ceva...
« Last Edit: January 18, 2016, 21:09:09 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #396 on: January 25, 2016, 17:40:06 PM »
In sfarsit!!!  :D

WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #397 on: January 25, 2016, 18:28:34 PM »
Ce-i omida asta diforma??  :D :D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #398 on: January 25, 2016, 18:57:16 PM »
Altcineva a numit-o "omida avortata"  :D :D :D

Furtunul care intra in turbina ar fi. Lucreaza doar pe vacuum, de la valori foarte mici la maricele. Ori la valori de vacuum maricele, eventuale imprefectiuni si neetanseitati se vor traduce prin scapari de aer in admisie, undeva pe furtunul asta. Acum, pentru ca debitmetrul, aka MAF, e inaintea acestei omizi, acel aer scapat in admisie va fi necontorizat. Si va face el chestii de capul lui p-acolo prin motor, iar ECU-ului ii va da cu virgula. Si va trimite sesizare abonatului, de tipul P0171. Cel putin asta-i ideea.

Din studiile mele, exista:
- OEM - nu cred sa fie piesa de fabrica mai combatuta pe masina asta. Sau or fi, da' asta-i oricum pe podium;
- siliconice - cele mai raspandite solutii aftermarket;
- aftermarket rigide, din aluminiu, inox. Legaturile tot prin flexibile siliconice se fac. Scumpe, unii spun ca-s bune, ca astea nu fac "implozie" cand vacuumul trece de nivelul "maricel", adica la boost imens, dat de turbine cam mari. Se monteaza de la greu la extrem de greu, la "nu se poate monta". N-am sa ajung la puteri nesimtit de mari, nu asta urmaresc cu masina, nu asta-mi doresc. Mi se pare aberant sa dai 3-4 sute de dolari pe o teava, un racord si 2 coliere.

Am ales in cele din urma siliconic, pentru ca mi s-a parut ca ofera cel mai mult pentru cat costa (e facut manual, e ceva munca acolo), pentru ca se monteaza usor (uneori), pentru ca nu prea are ce sa se strice la el, pentru ca racordurile nu exista, adica nu exista trepte de curgere a aerului, pentru ca asa am simtit eu.
Am luat Samco pentru ca celelalte-s cu probleme, absolut toate. Asta... nu. Are o problema, da, insa am sa uit cu timpul. Ori ma las de fumat si compenseaza.

Si era o schimbare pe care o aveam in plan inca de cand am luat masina, dar era pentru mai incolo. Am grabit-o din cauza problemelor cu amestecul.
Ah, sa nu uit. Emotiile au fost mari cu omida. Cand mi-a ajuns comanda din state, lipsea. S-a dovedit mai tarziu ca ramasese in urma din cauza unor probleme logistice. Dar pana sa aflu motivul, juma' de zi am vorbit singur. Si inca o saptamana, pana a ajuns... Na, e aici acum, poate-o rontaie matza.

Cam asta-i omida diforma ;)

Edit, c-am uitat: fata de piesa originala, asta are sectiune mai mare, suprafata lisa, fara neregularitati (OEM are un "acordeon" undeva). Ambele detalii permit turbinei sa "suga" mai usor, ceea ce-i permite sa faca treaba mai repede cu cateva sute de ture, spool mai bun ii zic unii. Bine, asta fac mai toate siliconicele.
« Last Edit: January 25, 2016, 19:08:17 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #399 on: January 30, 2016, 18:27:32 PM »
Azi fu iesit din comun de frumos afara, asa ca... Walbro.

Am sa incerc sa explic in detaliu cum am facut EU, nu e neaparat procedura corecta, apreciaza fiecare.

Reamintesc primul pas, enuntat mai in urma: am facut loc pana am ajuns la capacul care acopera partea de sus a ansamblului pompei, am spalat cu apa si detergent, apoi am stropit cu WD40, pe post de degripant, conservant, ma rog.

Astazi am inceput prin a spala degripantul cu spray degresant de frane. Consider cu convingere ca e absolut esential a se asigura curatenia zonei inainte de a se scoate ansamblul pompei. Praful in rezervor cred ca e de evitat orice ar fi.
Cat am lasat sa se usuce, am scazut presiunea de pe tur, ca sa nu fac dus cu benzina cand scot furtunul. Pentru asta am scos mufa electrica a pompei si am dat la demaror lung de cateva ori. Nu mai mult de 10 secunde, cu pauze intre actionari, ca sa nu supraincalzesc demarorul. La prima cheie a pornit putin.

Eu avand wagon, n-a fost nevoie sa scot bancheta, a fost suficient sa rabatez partea dreapta a spatarului. Am lucrat de pe locul din spatele soferului, pozitia fiind destul de comoda as aprecia. Poza, desi nu suficient de sugestiva.



Cu o carpa dedesubt, am scos turul. E furtunul orientat catre motor, cu mufare cu clips portocaliu. Se apropie capetele clipsului, se impinge, iese usor. A curs benzina, insa nu multa, si mai ales nu cu presiune. Mai degraba ce era pe circuit la un nivel mai inalt decat unde umblam eu.
Pentru celelalte 2 furtunuri, cu coliere, am vazut intr-un film pe youtube ca un individ s-a chinuit tare rau, a injurat si a incercat prin multe metode, cu clesti, ciocane si forta bruta. Ce am facut eu, am mai povestit o data la filtrul de benzina... am mers in casa si am luat un bold din trusa de cusut a fetei. Cu mare grija, l-am bagat intre stutul metalic si furtun. Am cracanat furtunul si am picurat WD40. La scoaterea boldului, uleiul s-a-ntins pe toata circumferinta furtunului si a avansat pe stut. Nu agreez patentul pe cauciuc, asa ca am tras furtunurile cu o cheie fixa. 8mm la furtunul subtire, 9mm la cel gros. Doar cheia asta o aveam, s-a potrivit perfect si a facut treaba neasteptat de bine.





Cele 3 furtunuri si mufa trebuiesc date la o parte, sub deschiderea din traversa caroseriei. Pe youtube parea simplu, da' eu n-am avut loc, erau si alte maruntaie p-acolo. Inainte de a le baga dedesubt, am impachetat capetele furtunurilor cu powertape, din nou, sa nu bag praf pe ele.

Am desfacut piulitele M5 pentru cheie de 8, au mers toate usor. Cu niste hartie pregatita alaturi, am scos pompa. Intr-adevar, tocmai usor nu iese, trebuie-nvartita-n toate directiile, si acordata muuuuulta grija tijei plutitorului. Acolo e o articulatie foarte firava, si ar fi fost cu adevarat nasol sa rup ceva. Odata scoasa, evident ca benzina curge pe toate partile. Iata 2 poze cu ce iese.





O chestie ma mai gandeam sa fac cand schimb pompa, si anume sa fiu cu benzina pe rosu, sa golesc rezervorul cumva si sa-l curat de depuneri si eventuala apa, in zona sorbului pompei macar. Dar am renuntat la idee, ca mi se pare peste mana. M-am uitat totusi in rezervor si... ce sa zic, n-am vazut nimic alarmant, mi s-a parut extrem de curat.
Asta-mi mai aminteste de un detaliu, sau macar un punct de vedere ce-mi apartine. Cred ca e bine sa se faca treaba asta pe racoare, nu in conditii de canicula, pentru nu a avea concentratie de vapori nesimtit de mare. Eu am lucrat cu hayonul deschis, iar de fiecare data cand am intrat in masina am tinut o mana pe tabla, sa ma descarc electrostatic. Am supravietuit.

Revenind, pompa veche se inlatura usor, se demufeaza, se trag in sus pe teava cele 2 coliere elastice, apoi se scoate. Iata poze comparative intre cele doua. Cand aveam dubii legate de cumpararea kitului de montaj, am cautat astfel de poze si n-am gasit mare lucru.







In afara micilor diferente de forma pe fund, Walbro e cu putin mai lunga. Vizibil in cele 2 poze de mai jos, unde se vede ca spatiul dintre stutul pompei originale si teava ce pleaca in sus, in cazul Walbro e zero. Bine ca nu e cu minus.





Kitul contine o siguranta mica si rotunda pentru fixarea filtrului. Doar ca e ca o saiba, nu are crestaturi. Mi-am dat silinta, insa n-am reusit s-o montez, asa c-am scos-o pe cea originala (e vizibila in prima poza cu comparatii) si am pus-o p-asta. Ca s-o bag pe pozitie, am impins-o cu tubul unui pix.
Filtrul (sorbul) original mi s-a parut curat. Totusi l-am folosit pe cel nou. Mai exista un filtru din burete undeva pe ansamblu, pe retur, intr-o carcasa din plastic, am preferat sa nu umblu.
Tamponul original de sub pompa nu se portiveste cu Walbro. Probabil c-ar merge inghesuit cumva acolo, dar daca exista cel dedicat care vine absolut perfect, l-am folosit.
Furtunul din kit e gros, lung si mai ales foarte rigid. Furtunul original e moale, flexibil si-n stare buna. Fara retineri l-am pastrat pe cel original. Colierele din kit sunt ordinare. Cele originale sunt foarte ok, strang bine, si pentru ca am pastrat furtunul, au ramas si colierele.



Cum am pus eu pompa in ansamblu: prima oara, uns cu putin WD40, am bagat complet furtunul pe teava de sus. Am bagat pompa impreuna cu tamponul, apoi am tras furtunul pe stutul pompei. De fapt, prima oara am bagat colierele pe teava, ca dupa nu se poate. Tras colierele pe pozitie, cu urechile orientate spre interior ca sa nu agate in tabla cand bag ansamblul in rezervor si mufat cablajul. Si apoi o poza cu ansamblul cu noua pompa.





Cu foarte mare grija si atentie am bagat ansamblul in rezervor, am fixat cu piulitele si am rebransat alea p-acolo. Am amorsat de cateva ori la cheie (gizas, sunetul...) si a pornit.

Capacul din tabla de pe traversa, ce acopera furtunurile si mufa, etanseaza cu un burete. Am spalat buretele si m-am ales cu franjuri, la fel ca la alte diverse clipsuri de pe masina sau la lampile de numar spate. Japonezii folosesc burete de proasta calitate pe masini.
Intamplarea fericita facea sa am niste izopren in Swift, il foloseam iarna ca sa nu manjesc mocheta cand aveam covorase insuficient de mari, si din el mi-am confectionat o garnitura noua. Nu este cel mai bun material, in timp se taseaza si ramane asa, dar pentru cazul asta e absolut suficient. Izoprenul e etans la apa, asa ca inainte de a fixa capacul am pulverizat putina ceara pe traversa si pe capac.



Si cu asta am incheiat instalarea pompei.

Si de dragul jurnalului... Am profitat de ocazie si am umflat roata de rezerva la 60psi (4 bari). Avea 1 bar, ceea ce ar fi facut-o inutila in caz de nevoie. Am aspirat tabla din portbagaj, am pulverizat putina ceara in locasul rotii de rezerva si in dublura aripii stangi, unde sta cricul.



Am pus gramada aia de cofraje si capace la loc (5 piese mari in total, fixate judicios, executate perfect, grozava masina, trebuia s-o mai spun o data) si gata.

Am facut o proba pe centura. E alta masina. NOT! Nu spun ca cei ce declara ca e-ntradevar alta masina n-ar spune adevarul, e foarte plauzibil in anumite conditii sa fie diferenta de la cer la pamant si inapoi. Dar la mine merge fix si absolut la fel. Explicatia - cand a facut Vali (andea) logurile, mi-a spus ca pompa e aproape de limita, dar aproape si atat. Asta fiind si motivul pentru care la mine nu se simte nimic, pompa veche mai ducea. Ca veni vorba, am imbalsamat-o-n WD40 si am impachetat-o bine. Probabil c-am s-o las in masina, e loc berechet prin toate locasurile alea, nu ocupa mult spatiu, iar in caz de crapa asta noua la mama naibii, sa am solutie.
Singura chestie sesizabila in schimb e una naspa. Zgomotul... La relanti, daca e liniste, se aude un bazait discret in fundal. Mi-ar fi placut sa nu se auda, dar acum ce sa fac... va trebui sa ma obisnuiesc.

N-am resetat ECU-ul, ca n-am mai instalat Torque pe telefonul de imprumut. Poate maine, daca se mai usuca pe jos. Si asta pentru ca am fost la spalatorie si mi-a balacit-o ala pe dedesubt de-a zapacit-o. E nesarata complet si as vrea s-o tin asa o vreme.

Era sa uit, tot la capitolul jurnal. Dimineata nu mergea ceasul, m-a suparat teribil. Acum merge. Il tin sub observatie, iar daca mai face, sper sa aiba malakay pe stoc  :)


« Last Edit: January 30, 2016, 18:37:55 PM by Muttley »
WRX SW 2002