2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #580 on: April 14, 2016, 21:09:44 PM »
it was just a joke :)

n-are nimic, in cel mai rau caz la variatii mari de diametru interior poate genera variatii de boost (restrictor pill ?) dar partea de boost control oricum trebuie reglata daca s-a renuntat la catalizator deci ... se regleaza din soft :)

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #581 on: April 14, 2016, 22:03:11 PM »
Bun, n-am rezistat ispitei si am iesit echipat de ploaie la masi... cazan. Cele 2 furtunuri infipte in boost controller erau, cum era de asteptat, TARI. Cu WD40 si cu multa atentie si emotie am reusit sa le scot fara sa rup electrovalva. Sunt curios cat ar costa una noua...

Bucatile recuperate (noroc ca am pastrat bucatile rupte prin primele zile):



Am inceput cu cel de vacuum dinspre turbo inlet. Furtunurile de pe conectorii aia albi au trebuit sectionate pe generatoare, cu grija sa nu tai conectorii. N-a mers altfel, toate erau pietroi. Asta a mers repede, fara coliere, fiind doar vacuum acolo, 3 furtunuri.

La celalalt insa, pare-se ca americanul a masurat gresit.
La piesa cu T e asa: bratele mici de la wastegate si iesire turbo (cel cu diuza (restrictor pill)) au 4mm. Celalalt brat, ala lung, e din 2 tronsoane unite intre ele cu un conector simetric (l-am pastrat, mi-e sa n-aiba rol de restrictor), si tot bratul are 3mm. Aici a masurat gresit americanul. Am pus furtun ca el, furtun de 4. Ma gandesc totusi ca acel cuplaj, cu interior foarte mic (aprox 1mm) face sa nu mai conteze atat de tare diametrul furtunului. Daca pocneste motorul de la asta, fie-i de bine.

Pe celebrul restrictor pill l-am impins afara cu coada unei mine de pix, ca sa nu-l decalibrez. Asta e:



Furtunasele au trebuit descoperite de protectia aia textila ca sa pot refolosi colierele. Astea 2, scurte si cu coliere, impreuna cu al 3-lea de pe coada T-ului, inca aveau flexibilitate. Mai departe, intarite complet.
Am adaugat coliere din plastic (soricei) in restul conexiunilor, unde nu erau.

Asta a iesit, practic primele furtunuri noi din padurea aia de pietrificate  :D
Si daca nu gresesc prea tare, astea-s si cele mai periculoase, ca ele controleaza presiunea din turbo. Asa ca, note to self: verifica-le des!



O lectura interesanta despre boost-control de fabrica si ajustari. Pe mine m-a pierdut spre final, da' am s-o reiau dupa ce mai invat chestii si poate va fi mai limpede.
« Last Edit: April 15, 2016, 12:13:46 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #582 on: April 17, 2016, 02:59:47 AM »
Azi am plecat la 8 dimineata si m-am intors la 2 noaptea din cea mai cretina tura cu bicicleta. Prima tura serioasa din sezon, forma oribila dupa iarna, traseu de tortura. Rasplata insa ma astepta acasa:



Cum poza e de mare angajament, traducere:
- AOS-ul IAG (caracatita aia e coplesitoare, probabil c-o sa-mi para rau);
- Samco radiator;
- Samco ancillary (anexe);
- coliere cu tensiune constanta pentru tot ce inseamna silicon mare (vreo 12 buc);
- folie termica pentru IC. E ieftina, nu are cu ce dauna, merita o prosteala mica.

Din state mai tre' s-ajunga cateva maruntisuri si am terminat pentru o buna perioada de timp cu spartu' banilor de pe Stift. Doar daca nu-mi crapa ambreiajul in curand. Sau altele...
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #583 on: April 17, 2016, 07:42:22 AM »
In drum spre Bucuresti ne-am propus sa trecem pe la tine, in caz ca nu te descurci cu pliculetele din poza...
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #584 on: April 17, 2016, 08:46:38 AM »
Noah, cine-s eu sa refuz o tava de prajituri de casa...
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #585 on: April 18, 2016, 19:49:27 PM »
...uppipe-ul e gol.....
Ramane sa-l mai spal de praf si sa-i verific cumva etanseitatea. Am batut in el de l-am zapacit, nu m-ar mira sa scape p-undeva si sa fie compromis. Poate rezolv maine. Tot maine trimit turbina la reparat.

N-a fost "maine", a fost ceva mai tarziu. Cand ajung garniturile va fi prima piesa pe care o pun la loc...
Deci e uimitor de etans, in conditiile in care am batut in el cu ciocanul si levierul si am dat cu el de pamant de i-am amestecat gandurile.



Procedura:
- o tabla suficient de rigida, 2 gauri de 8mm;
- de acum obisnuita camera de bicicleta pe post de garnitura de etansare;
- un dop in locul EGT;
- turnat benzina Rompetrol pe sus;
- bucurat ca nivelul nu s-a schimbat minute bune.

Asa, sa-mi notez aici, ca am sanse sa uit: aseara am verificat colierele Turbosmart cu tensiune constanta. Nasol. Teoria si practica n-au treaba. De exemplu luasem un anumit diametru pentru radiator, 4 bucati, insa desi strang, se deformeaza dubios, asa ca renunt la ele. Intamplarea face ca cele doua coliere de la furtunul de bypass IC sa fie la fix pe radiator, insa la randul lor sa se deformeze pe bypass. Asa ca le permut, astfel incat:
- colierele de radiator ajung pe Y-ul de la IC (imi ramane unul orfan);
- colierele de la Y-ul de la IC raman in aer, 3 bucati. Macar al 4-lea vine perfect pe turbo inlet, conform planului initial;
- colierele de la bypass merg pe radiator sus;
- pentru bypass am sa iau coliere tip T de la Hidraulica Sacele (reclama, stiu, dar o merita), cum ma gandesc ca acolo n-or fi conditii asa severe, la un capat e presiune, la celalalt vacuum, temperatura nu-i cine stie ce;
- pentru furtunul de jos de la radiator, care e mai rece, am sa iau coliere de tip T din aceeasi sursa. Ma consolez cu ideea ca atunci cand se incalzeste radiatorul si se dilata, creste strangerea. O fi de bine.
Important e ca circuitul de boost va primi coliere cu tensiune constanta.
Si ca o paranteza: MERITA! Sunt chiar reusite colierele alea, din mai multe motive, am sa revin cu detalii la momentul fericit.

AOS-ul nu se inchidea perfect la capete, ambele capace veneau cam stramb. Noaptea trecuta l-am facut bucati, am ales o anumita ordine de strangere a suruburilor si am cam dres problema. Mesaj pentru mine: daca o sa curga antigel... desfa-l la loc si descurca-te, e greu de explicat :D

M-am plictisit de asteptat s-o adun la loc, deja nu mai e exercitiu de control, e agonie...  :'(


Edit: nu cred c-au sa fie probleme de spatiu  ;D ;D ;D

« Last Edit: April 18, 2016, 20:36:03 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #586 on: April 20, 2016, 16:37:08 PM »
Nu-mi spune nimic ce citesc aici. E ceva iesit din comun?
Se baga cineva cu experienta sa-mi traduca?



WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #587 on: April 20, 2016, 16:53:32 PM »
Italia! Revizii la +15k

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #588 on: April 20, 2016, 16:58:49 PM »
 :D

Da, foarte plauzibil. Iar 15kkm in oras e si mai economic  ;D
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #589 on: April 22, 2016, 11:32:02 AM »
N-am mai rezistat...  :-\

WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #590 on: April 22, 2016, 11:39:33 AM »
Vine si cu trei sferturi de rezervor?  :D :D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #591 on: April 22, 2016, 11:49:25 AM »
 :D :D :D

Am observat ca si actualul face la fel. Cu motorul oprit, masina incuiata, arata nivelul real din rezervor. Ceea ce-i cam aiurea, ca vad si aia cu surubelnita si ligheanu'.
Mai mult, masina e cu bateria scoasa de mult timp. Si a ramas pe ultima indicatie. Bug dpmdv.
WRX SW 2002

Răspuns:
« Reply #592 on: April 22, 2016, 11:56:22 AM »
Dash cluster-ul are soft?

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #593 on: April 22, 2016, 11:59:59 AM »
Nu stiu. Probabil ca are stocat undeva parcursul total, vad poze cu alte ceasuri pe ebay care afiseaza parcursul desi ceasurile-s pe masa. Daca informatia e in ceasuri, "cineva" cu un leptop poate mi-l va putea da inapoi putin.
De ce intrebi?

Edit: sau rev-warningul e inclus in ceasuri, caz in care are o mica tentativa de procesor. Nu stiu, nu ma pricep, nu ma pasioneaza.
« Last Edit: April 22, 2016, 12:07:56 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns:
« Reply #594 on: April 22, 2016, 12:16:45 PM »
Pai ziceai că e bug.....fără soft nu e bug....
Informația să rămână în cluster?mă gândeam că rămâne în ECU și ceasul rămâne blocat la ultima informație/setare primită...

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #595 on: April 22, 2016, 12:20:02 PM »
Nu se schimba situatia, tot nu ma pricep  :P
Poate o fi foarte bine echilibrat acul si ramane-n ultima pozitie in lipsa unui semnal de la plutitor/calculator/uatevar care sa i-o schimbe. Adicacum zici tu de fapt.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #596 on: April 22, 2016, 12:38:24 PM »
Benzina din rezervor trimite semnal la plutitor, la ecu la ceas. Nu trebuie sa ii faci nimic. Se ajusteaza singur.

La kilometraj in schimb e complicat. Ori vezi daca exista o cale oficiala, adica la reprezentanta de a sincroniza km. Ori apelezi la baietii care dau ceasul inapoi si ii rogi sa ti-l dea inainte sau unde trebuie ;)

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #597 on: April 22, 2016, 12:49:32 PM »
Mihai, bine zici, reprezentanta sigur poate.
Am sa-mi notez diferenta cand o fi sa-l pun si incerc sa rezolv.

La benzina stiu ca nu exista nicio problema, doar o functionare mai atipica a modelelor astora. Farmecul lor, am mai zis de 2485 de ori  :)
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #598 on: April 22, 2016, 13:23:44 PM »
Mai numără odată.....era de 2486 ori....te rog să nu dai informații false.   ;D

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #599 on: April 23, 2016, 14:10:02 PM »
...am zis sa termin si cu IC-ul. Macar pentru moment.

Partea a 2-a astazi.
- i-am indreptat toate aripioarele si i-am scos pietricele, musculite si alte maruntisuri ce le avea printre dinti. El arata destul de bine comparat cu altele gasite pe net sau vazute live. Acum arata perfect, toate-s drepte. Ma voi uita cand scap de raceala la scoop, poate gasesc o metoda sa-l protejez ceva mai bine. Sper sa reusesc sa rezist tentatiei de a-l folosi drept tava de scule pe viitor.
- l-am captusit cu folie termica/reflectorizanta in zonele de mi s-au parut mie mai cu probleme: dedesubt si lateralele din dreapta, din zona turbo. Manevra asta-mi va aduce minim +20CP. Sau cel mai probabil absolut nimic. Vazusem la altii, folia-i relativ ieftina, asa ca am zis sa experimentez. Sa zic si de material: foarte bun mi s-a parut, aluminiu ranforsat cu ceva ce pare a fi fibra de sticla ordonata. Se muleaza binisor, ramane sa vad cat ca tine.

Si atat, acum isi asteapta garniturile si ziua fericita-n care-l pun inapoi sub capota.





Dimineata a ajuns turbina de la reparat. Stuturile de apa si retur ulei erau desfacute, am strans la inspiratie cele 2 suruburi M6 de la ulei la 15Nm (cel mai mare cuplu de l-am intalnit personal la M6 in aluminiu, aici e fonta) si cele 2 banjo de la apa la vreo 35Nm (gasisem informatia pentru ceva surub asemanator pe un site din state). Am folosit Loctite 243.
E un colier mare intre cele 2 jumatati, era prost pus, balamaua lovea in stuturile de apa si nu le puteam remonta. Am fost nevoit sa slabesc colierul, sa-l rotesc si sa-l strang la loc in alta pozitie. Habar n-am ce face, habar n-am daca nu cumva am deranjat ceva p-acolo. Eu sper sa nu. N-am avut de ales.
Partea de suflanta e vopsita. Cu tot cu wastegate, tija... Nu stiu ce sa zic, estetica turbinei nu m-ar fi interesat intr-o mie de ani.
Filetul tijei de wastegate pare sa aiba acelasi numar de spire vizibile ca la inceput, +/-1. Am avut norocul de a gasi o poza clara. Daca difera ceva, va compensa andea din soft sper.
Maruntaiele in turbina sunt noi, de vreme ce le-am primit si pe ceve vechi. Spre nelinistea mea insa, jocul din ax, cel ce m-a determinat s-o dau la reparat, e la fel ca inainte. Daca as fi stiut ca la asta se ajunge, as fi lasat-o-n pace. Imi ramane doar sa sper sa aiba viata multumitor de lunga, n-am ce-i face altceva.
Personal nu mai repar turbina vreodata. Sau astept sa crape de tot ca s-o repar. De data asta consider ca m-a mancat.



Pregatitor:

- Uppipe to turbo and turbo to downpipe bolt torque spec is 26-30 ft. lbs. (40Nm). Sursa
- TGV to head 18.1 Ft/lbs (25Nm)
- Manifold to TGV - 6.1 ft/lbs (8.3Nm)
- Fuel injector pipe - 13.7 ft/lbs - n-am treaba acum
- Ground lines - 13.7 (19Nm). Sursa
- 4 suruburi corp clapeta 22Nm;
- bride protectie injectoare - 19Nm;
- capac TGV - 3Nm;
- coliere mici benzina - 1.25Nm. Cam mic...
- doar ca info: coliere afta maf - 2.5Nm;
- doar ca info: coliere furtun IC-TB - 3Nm;
- suruburi coturi IC, bypass valve pe IC, fixare IC pe cei 2 suporti - 16Nm;
- banjo bolts apa pe turbo - 30Nm (eu am strans la 35, sper sa fie ok);
- suruburi M6 iesire ulei pe turbo - 4.4 (eu am strans la 15, ma duc sa desfac :D . Later: n-am acces fara sa desfac apa. Raman asa);
- fixare intermediara M6 conducta tur turbo - 5Nm;
- banjo bolt tur turbo pe turbo - 16Nm;
- screen (nu si la mine conf andea) banjo bolt pe chiulasa tur turbo - 29Nm;
- suruburi bride fixare turbo - 33Nm.

Note to self: distributia e la pagina 112. Suporti motor pag 119. Cupluri intinzatoare curele accesorii, ~pag 151.
- fulie arbore cotit - 127Nm. N-am cheie, deci pana curge zeama.
Distributie pag 154.
Diagnosticare zgomote motor pag 202.
- upipe pe galerie si pe turbo (adica toate) - 35Nm;
- suruburi ecran mare galerie - 19Nm. Merge oricat, ca-s mucificate alea;
- downpipe pe turbo - 35Nm;
- downpipe pe catback (suruburi cu arc) - 18Nm;
- fixare intermediara transverasala catalizator mare - 30Nm;
- fixare intermediara longitudinala inainte de catalizatorul mic - 35Nm;
- M6 in jurul turbinei (ecran, bride) - 7.4Nm;

- banjo bolt pe pompa DA - 39Nm. Sursa.
« Last Edit: April 24, 2016, 12:59:08 PM by Muttley »
WRX SW 2002