Forester 2.0 2006
Subaru club Romania

Forester 2.0 2006

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #20 on: February 20, 2012, 15:13:27 PM »
Ufff.. ai grija ce faci cu motorul ala ca nu suna nimic bine pana acum. Nu ma intelege gresit, dar de cand e forumul asta am vazut tot felul de experimente esuate. In primul rand, se recomanda acelasi antigel, chiar si la completare. Apoi ai grija sa fie pentru bloc de aluminiu ca au mai fost altii cu antigel din supermarket si apoi s-au trezit ca au ulei in antigel ca sa constate ca tipul de antigel era gresit si a mancat motorul pe interior. Pune antigel de la Subaru si o sa stai linistit.

In al doilea rand, cand motorul e rece (mai ales cand e foarte rece), trage tot antigelul in el. Si eu m-am speriat intr-o dimineata inainte de un drum lung prin tara ca am ramas fara antigel si dupa ce am luat masina, m-am dus sa iau antigel si am ridicat capota, nivelul era la normal. Mi-au explicat atunci baietii ca asa face masina, isi trage tot antigelul in motor si cand ajunge la temperatura normala da afara surplusul in vasul de supraplin.

Succes!

mvilt

  • 109
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #21 on: February 20, 2012, 15:17:50 PM »
Mai in principiu antigelul baza glicol-eter e cam albastru de la mama lui, eu unul nu am vazut alta culoare vreodata deci da am bagat aceeasi culoare evident.
La uleiul de motor da cam bagi acelasi lucru de preferat dar nu e capat de tara nici daca bagi altceva in cel mai rau caz se uniformizeaza si ai facut o ciorba intre diversele vascozitati care le aveau uleiurile, dar ulei de motor in principiu nu ar trebui sa ai motiv sa completezi decat daca e ceva defect la masina sau ai bagat ulei prea subtire de la bun inceput, caz in care e de preferat sa dai afara tot si sa pui altul mai gros. In principiu cand completezi bagi acelasi ulei pentru ca ala e uleiul care consideri tu ca e bun (p.s. recomand oricui si tuturor sa foloseasca full-sintetice mai ales la motoare turbo, mineralul mai face surprize si mai intra la ardere chiar daca e mai gros, plus ca sa consuma si mai repede).
La un motor aspirat cu revizie standard de 15.000 cam la 4000-5000 de km de condus majoritar urban uleiul ar trebui sa fie deja de culoarea unei portocale bine coapte, dar iar am luat-o pe carare cu discutia :D.

@Mihai, cu antigelul nu-mi fac griji nu e prima oara cand completez deci sunt sigur ca nu fac vreun experiment stiintific si oricum am urmarit instructiunile la litera din cartea tehnica, in care nu e scris nicaieri ca trebuie antigel subaru, e scrisa doar baza de antigel si temperatura minima de utilizare. Antigelul e tot ala fie ca e de la subaru fie ca e de oriunde, sa fie baza glicol-eter si sa fie de -34, altceva... noi sa fim sanatosi. In carte nu scrie nicaieri ca antigelul trebuie sa fie de la acelasi producator, sau ca trebuie completat cu acelasi tip sau altceva, sunt doar cele 2 info de mai sus.

P.S. motor rece la verificat nivel antigel inseamna pornesti motorul 2 minute, lasi 5 sa stea masina relaxata cu motorul oprit si abia dupa verifici. Nu am vrut sa zic ca se verifica la motor rece rece ( si in carte sunt descrise aceleasi instructiuni pentru verificare nivel). Evident ca la motor bocna antigelul se condenseaza mai mult in motor si la motor cald vorbim de expansiune de iti da iama in vasul de expansiune dar asta e scopul lichidului albastru, sa limiteze variatiile de volum ale apei distilate si sa nu inghete :D.
« Last Edit: February 20, 2012, 15:23:48 PM by mvilt »

Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #22 on: February 20, 2012, 15:57:09 PM »
...tu sti ce e mai bine pentru tine si masina ta!
am mai citi si eu, am mai discutat cu mecanici...antigeluri diferite..nu da bine! Albastru..hm...nu am mai vazut sincer ...de mult..imi zice un amic ca folosea el al dacia 1300!
pretul de pornire...al masinii este mic ( piele etc), km putini , a acceptat o reducere substantiala ( la mine, doar cei care erau samsari acceptau usor sa scada 1000 euro). Masina mea am negociat intens...si 500 cam toata lumea lasa..si am mai tras de 200. Ai niste defecte la masina...iar...care sunt discutabile, nu stiu cit ai testat tu masina si in ce service...blatul acela de semnalizare...indica o uzura destul de serioasa...cel putin asa la o prima citire ( sincer sper sa ma insel).

alias

  • 152
Rspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #23 on: February 20, 2012, 16:01:37 PM »
parca am mai spus pe aici, la Outback s-a intamplat de doua 3 ori sa se parinda ckeck engine si sa clipeasca cruise control. Si asta intodeauna cand am pus combustibil prost.

Pune-i benzina buna, da-i o forja de jumatate de rezervor, s-ar putea sa se simta mai bine, Cu ocazia asta scoti si depunerile din toba. Mai ales daca a fost harsaita prin Bucuresti.

La impreza era pe testate, si chiar am facut testul. Pui benzina de la Agip si te-ai ales cu check engine aprins si cruise control clipind.

Daca Outback-ului ii trecea de la sine cadn puneai benzina buna, la Impreza doar cu testerul se putea sterge oroarea.
Subaru Forester 2.0 MY-->08
ex Subaru Impreza 1.5 MY 08-->
ex Subaru Outback 2.5 2005

mvilt

  • 109
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #24 on: February 20, 2012, 20:38:08 PM »
Sincer pretul mi se pare foarte normal pentru o masina din 2006, totusi ne aflam in anul 2012. La o estimare de nou a autovehiculului de 25.000 de euro devalorizarea mi se pare ok. Cei de la asigurari mi-au facut calculul de valoare de piata si au spus ca masina valoreaza 9100 de euro in stare tehnica perfecta daca o vand catre un dealer si 10300 daca o cumpar de la un dealer deci pret de 7500 + imbunatatiri tehnice (cauciucuri iarna + schimbat sonda lambda + schimbat diverse uleiuri si alte fluide) inseamna undeva 8500 de euro care sincer mi se pare un pret foarte corect pentru o masina de 6 ani.
Inainte de subaru forester am avut un renault megane coupe din vara lui 2009 care avea pret de catalog de 17.000 de euro. Eu l-am cumparat de la dealer (era masina de drive-test) cu 10.800 euro in vara lui 2010 si l-am vandut cu 9.000 de euro in toamna lui 2011. Deci devalorizarea este ok a masinii pana la 8500 euro.
Problema cu senzorul de oxigen este ca totusi vorbim de o piesa consumabila care la orice masina se schimba undeva in jurul a 60-80 mii km (eu personal pe toate masinile am fost nevoit sa il schimb pana in 80.000 km) deci nu mi se pare o defectiune deosebita, mai ales ca vad ca multa lume cu forester de pe forum are aceeasi problema cu senzorul de oxigen. Am vorbit astazi la subaru si mi s-a confirmat ca problema check engine + cruise control este in general o eroare generata de senzorul de oxigen care trebuie schimbat si nu are nici o legatura cu combustibilul, iar masina este gandita sa utilizeze benzina mult mai proasta decat cea romaneasca (vezi in vest unde cifra octanica 95 este deja combustibil peste standard sau sua unde cifra octanica standard este 87 si premium 91 adica echivalent european 91 si 95). Faza cu benzina din nou este un mit urban ca 95 e prea proasta, multa lume cu motoare pe benzina turbo si-a ars bobine pentru ca masina nu este gandita sa functioneze cu cifre octanice peste 98 (am un vecin care e la al treilea set de bobine pe bmw 335xi in 100.000 mii km din cauza asta).
Antigelul este doar un anticoagulant pentru apa distilata nu este cine stie ce inginerie tehnica si este irelevant producatorul pentru ca toate sunt cam acelasi lucru, majoritatea autovehiculelor folosesc antigel pe baza de eter glicol (care conform clasei de chimie este albastru) (pentru mai multe informatii accesati: http://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze )
Mai exista si antigel pe baza de propilen glicol dar ala e ceva mai rar in masini(eu personal nu am intalnit) pentru ca produce bacterii si nu cred ca vreti sa va creasca copacei si muschi in pe langa motor.
Puteti pune orice antigel doriti in masina cat timp e pe baza de eter glicol si respectati punctul de inghet recomandat al producatorului masinii. Cine nu ma crede poate face o verificare rapida pe net si veti afla ca am dreptate.
Acuma ajungand la depunderi in circuitul de evacuare din nou as putea mentiona ca in motoarele pe benzina cam sunt un mit urban din nou, doar motoarele diesel sufera de problema asta atunci cand mergi prin oras subturat si nu apuca motorul sa se incalzeasca. Motoarele pe benzina se incalzesc mult mai rapid si urca mult mai mult in ture de unde si circuitul de evacuare se incalzeste mult mai rapid si arde orice ramasite. (motoarele mai noi diesel adica euro 5/6 in general folosesc uree acida care arde orice depunere din catalizator sau circuitul de evacuare iar cele cu filtru de particule adica de la unele euro 4 in sus au ciclu de cogenerare adica motorul va ridica relantiul din cand in cand si va modifica injectia din cand in cand ca sa ridice temperatura in evacuare si sa arda resturile) Din nou asta este o problema strict de motoare diesel care se remediaza instant atunci cand scoti masina la un drum mai lung in afara orasului, eventual pe autostrada si apuca evacuarea sa se incalzeasca corespunzator.
Batul de semnalizare eu zic ca e doar ghinionul nu e vreun semn de uzura pentru ca istoricul masinii mi-a fost confirmat de SMT prin lucrarile de service efectuate la ei iar masina nu are alte semne de uzura care sa indice vreun kilometraj modificat in vreun fel.
« Last Edit: February 20, 2012, 20:46:15 PM by mvilt »

mvilt

  • 109
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #25 on: February 23, 2012, 22:49:11 PM »
Rezolvat problema cu consumul si martorii de pe bord. Dupa cum ma asteptam, murise senzorul de oxigen iar costul schimbarii (la SMT) cu un nou senzor plus curatat clapeta de acceleratie a fost de 2300 lei.
Am mai schimbat si maneta de semnalizare/aprins faruri (sau mai pe romaneste blocul de lumini), pentru ca desi era doar o problema de un contact nu se putea fixa usor la loc si oricum avea toate sansele sa reinceapa din nou sa faca figuri asa ce am zis ca mai bine il schimb cu totul (inca 600 de lei ceea ce mi se pare enorm ptr o maneta de plastic dar in fine, macar am rezolvat-o si p-asta...)
Cost total inclusiv diagnoza/manopera/piese ptr ziua de azi: 3080 lei. :(
Macar am rezolvat toate problemele masinii acum si pot fi relativ relaxat (mai putin ca va trebui sa ii schimb distributia curand ptr ca masina face 6 ani si distributia trebuie schimbata chiar daca nu am 90.000 km pentru ca curelele imbatranesc in timp iar perioada de schimbare e 90.000 km sau 6 ani, dar operatiunea asta o aman ptr sfarsitul verii ca nu ar trebui sa am probleme daca nu bag prea rau piciorul in acceleratie)
« Last Edit: February 23, 2012, 22:53:02 PM by mvilt »

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #26 on: February 23, 2012, 22:53:17 PM »
Sustin opinia de mai sus! Poti sa-ti intretii masina la preturi onorabile! Ce ai platit la SMT este prosteala! No ofence...
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

mvilt

  • 109
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #27 on: February 23, 2012, 22:57:31 PM »
Stiu ca e o prostie... dar chestia asta cu sonda lambda trebuia rezolvata rapid nu de alta dar ma ucidea consumul masinii iar blocul de lumini nu il gasesti chiar pe toate drumurile.
Am gasit acum un dealer de piese originale subaru de la un prieten (yoyo care e si pe forum) si ptr distributie si altele o sa imi cumpar eu si le montez in alta parte (nu de alta dar SMT mi-a facut oferta de 4500 lei ceea ce e un picut cam mult fata de ce sunt eu dispus sa platesc ptr asa ceva).
Deacord ca nu a fost cea mai inteligenta chestie pe ziua de azi ceea ce am facut dar am zis macar sa rezolv cu piesele astea care le gasesc mai greu sau care dureaza sa le gasesc rapid nu de alta dar erau operatiuni cam urgente.
P.S. Era sa fac un anevrism cerebral cand mi-au zis astia cat costa un rahat de senzor de oxigen la ei, la renault l-am schimbat la dealer cu 500 de lei.
« Last Edit: February 23, 2012, 22:59:40 PM by mvilt »

celalalt

Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #28 on: February 24, 2012, 07:13:36 AM »
4500  e un picut cam mult?Fata de 1800 de exemplu?Mie mi se pare enorm...

Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #29 on: February 24, 2012, 10:02:37 AM »
Salut!
Eu am factura de la fostul propietar, cu piese,manopera etc pentru distributie si este de aproximativ 8300 ron. Au mai bagat discuri frina,placute,bucse bara stabilizatoare,filtre ,stergatoare luneta, parbiriz, un pivot si un bec, , fata de consumabilele legate de distributie. Oricum iti dau in scris ca nu te incadrezi in 4500 roni la ei., ca o sa mai apara ceva cind se apuca de ea. Sfatul meu, vorbeste aici pe forum sa vezi unde isi fac colegii aceste operatii ( cum o sa fac si eu peste vreo luna- doua) cind o sa ii schimb uleiurile si filtrele). Te interesezi de piese etc, eventual ti le cumperi tu si stai cu inima impacata.
Si aceasta operatie te-ai grabit sa mergi sa o rezolvi la SMT, macar faceai o plimbare la Brasov si rezolvai acolo. Nu intelegi ca SMT...te jupoaie. Poate o sa inteleaga si ei, daca o sa citeasca forumurile unde discuta posesori de Subaru ca atitudinea lor este paguboasa si preturile imense.
NU te astepta la consumuri de Logan in oras ( chiar daca mergi calm, linistit etc, sub 14 cred ca ar fi vise pe vremea asta), oricum nu te sfatuiesc sa schimbi vitezele sub 3000 ca...nu prea e bine. Trebuie sa mai vada din cind in cind macar 5000 de ture.
« Last Edit: February 24, 2012, 13:05:52 PM by cosdan »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #30 on: February 24, 2012, 10:06:24 AM »
Arunca un ochi si pe forum la firme partenere. Te asigur ca iesi mult mai ieftin la o distributie de exemplu.

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #31 on: February 24, 2012, 10:07:55 AM »
distributia la Forester 2,5XT (2006) facuta la Autokino a costat 4300 lei cu totul...
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

celalalt

Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #32 on: February 24, 2012, 14:06:40 PM »
distributia la Forester 2,5XT (2006) facuta la Autokino a costat 4300 lei cu totul...
Scump nene scump.Pe mine m-a costat 2000 in conditiile in care toate distributia s-a potrivit doar cu cea de turbo.Si m-a ars rau.Adica tot mi-a luat mult.

mvilt

  • 109
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #33 on: February 24, 2012, 14:13:58 PM »
Eeeh nici chiar asa... 2000-2500 lei mi se pare un pret normal pentru un kit de distributie inclusiv pompa de apa. (nu de alta dar planuiesc sa imi comand piese originale subaru ptr schimbat distributia)

bodi123

  • 33
  • Forester SG 2.0X 2007
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #34 on: March 14, 2012, 17:51:45 PM »


Ptr cei interesati de amortizoare magazinul se afla la intersectia intre blvd-ul Basarabia si Chisinau in cartierul Balta Alba.



Salut

Am un forester din 2007 si se pare ca am amortizoarele curse. Poti te rog sa-mi explici mai exact unde e magazinul de care vorbeai sau sa-mi dai numele lor, ca am fost in zona azi si nu i-am gasit.
Cu bucsa bascula fata posterioara a avut cineva probleme pana acum? Ca din ce am cautat pe la magazine de profil am vazut ca nu exista decat cele originale pe la 550 ron bucata.

bodi123

  • 33
  • Forester SG 2.0X 2007
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #35 on: March 24, 2012, 23:35:25 PM »
Pana la urma le-am lat pe cele originale pt ca u am reusit sa gasesc aftermarket. Sper sa tina mai mult decat cei 85.000 care ii am acum :)

mvilt

  • 109
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #36 on: March 25, 2012, 12:55:26 PM »
Salut!
Scuze, nu vazusem post-ul cu intrebarea.
Personal nu am fost la magazinul ala din Balta Alba, unchiul meu a fost si s-a interesat.
O sa ma duc si eu pe acolo in urmatoarele saptamani (nu de alta dar pe spate aproape s-au scurs cu totul amortizoarele) pentru ca sub nici o forma nu planuiesc sa imi iau amortizoare originale de la Subaru pentru ca sunt foarte proaste din cate vad/aud. Imi pare rau dar in conditiile in care nu alerg masinile nu mi se pare normal sa schimb amortizoarele mai des de 100.000 km, si cu siguranta nu sunt dispus sa dau 1900 lei per amortizor la SMT, care este un pret ridicol pentru un amortizor pe ulei care oricum e si prost din fabrica. O sa vad ce gasesc acolo la magazinul respectiv si daca nu sunt pe gaz si sa-mi convina si brand-ul o sa iau niste Bilstein-uri pe gaz (700 de lei bucata de la magazinul Bilstein din Bucuresti). Oricum ma doare undeva de self-leveling-ul ptr Forester, prefer niste amortizoare cu rata de amortizare mai buna si care sa ma tina mult mai mult decat sa-mi tina fundul mai sus cu cativa centimetrii cand am masina incarcata.
In locul tau le-as duce inapoi si mi-as lua banii inapoi (ai dreptul legal sa returnezi orice piesa timp de 10 zile lucratoare fara nici o explicatie), vorbeste cu Boddo(vezi la contact pe forum) si iti va putea si el da niste recomandari de amortizoare la complet alte preturi fata de SMT.

bakero

  • 29
  • SUBARU.FRIENDS INCLUDED
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #37 on: April 05, 2012, 00:10:38 AM »
@mvilt
Pretul e foarte bun.Eu n-as da masina cu banii astia,desii are 150.000 km.Nu stiu ce dotari are a ta - gen trapa panoramica si alte nimicuri d-astea optionale.
Forester-ul aspirat are consum ok la schimburi 3000-3500 rpm,la 2000-2500 e subturata.Problema asta o avea taica-miu care a condus masina cam 20 mii si era panicat de consum (cam 13-14).
Mie imi consuma in medie in oras 12.E drept e Constanta,dar avem si noi trafic :D .Daca ma chinui putin ajung si la 10.
Extra am reusit de vreo 2-3 ori 8-9 in conditii de 120-130 km/h.
In rest nu-i panica,masina asta face o groaza de chestii,eu le-am incercat pe toate...
Si mai e o chestie:toata lumea,indiferent de ce masina conduce,te va intreba:ce masina e asta?merge?e benzina?consuma mult?Chestia asta n-am reusit s-o inteleg...
SUBARU.FRIENDS INCLUDED

mvilt

  • 109
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #38 on: April 05, 2012, 00:43:50 AM »
Pretul a fost relativ ok. Masina este full, inclusiv piele beige si a fost foarte bine intretinuta la interior, chiar nu are nici un semn de uzura nicaieri.
Consumul nu e chiar cel mai ok sincer (iarna pe viscol in februarie faceam cu un plin cam 180-200 de km ceea ce sincer este cam ridicol de mult pentru un 2.0 benzina). Acum ca a mai crescut temperatura pot spune ca ma invart in zona 13-15 L/100. si in afara in jurul 9-10 L/100.
Masina este competenta dar acuma ma cam deranjeaza pe mine putin ca am cate ceva de schimbat la ea. Franele scartaie ingrozitor cam de 2 saptamani (in mers nu cand franezi) pentru ca sau cam ovalizat si oricum erau pe duca deci va trebui sa imi iau discuri noi (cu ocazia asta o sa ii pun si niste discuri mai de doamne ajuta), distributia trebuie sa o schimb pentru ca masina are 6 ani deja (desi inca nu a facut 90.000 km in carte scrie 90 k km sau 6 ani), a trebuit sa schimb o sonda lambda, mai trebuie sa ii schimb un senzor de viteza care mi l-a reparat boddo cam ad-hoc sa functioneze pentru ca era spart, ar trebui sa o vopsesc pentru ca e zgariata pe toate partile, amortizoarele pe spate sunt curse cu totul si aproape imi sta pe tampoane. Adica investitia initiala nu a fost mare mai ales ca masina nu are probleme tehnice serioase doar ca sunt o gramada de consumabile care au trebuit schimbate(am schimbat toate uleiurile acuma inclusiv difful, servo, etc pentru ca nu fusesera schimbate la 60k km).
Masina sincer imi place la nebunie dar ma cam strange un pic la buzunare acuma ca tot trebuie sa ii fac toate operatiunile astea, sunt sigur ca dupa ce rezolv toate problemele astea o sa ma bucur de ea mult si bine. :D
Si 7500 k km ptr o masina 2006 cu 70 k km care e cam zgariata pe toate partile si are diverse "probleme marunte" nu mi se pare putin sincer. Deja ma costat 8700 euro (incluzand cauciucuri noi all-season pentru ca ea inca le avea pe cele originale care nu mai erau evident bune de nimic) si mai am de bagat inca vreo 2000 de euro in ea ca sa o aduc in stare perfecta(inclusiv vizual).
Deci masina defapt si de drept cam cu totul ma va costa undeva in jur de 11.000 de euro.
Nu doar pretul initial de achizitie e important, costul total sa aduci masina in stare perfecta de functionare conteaza ceva mai mult pentru ca ala este costul real al masinii.

bakero

  • 29
  • SUBARU.FRIENDS INCLUDED
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #39 on: April 05, 2012, 01:38:02 AM »
Ai platit putin pe ea.crede-ma.eu deja consider masina pe care o am masina pe viata pentru ca eu cu 7500 n-o vand la 150k km e prea putin ,iar la 300 k  nu-mi da nimeni 7500...aia e. ;D 8)
SUBARU.FRIENDS INCLUDED