Forester 2.0 2006
Subaru club Romania

Forester 2.0 2006

mvilt

  • 109
Forester 2.0 2006
« on: February 19, 2012, 13:20:26 PM »
Salut,

De 1 saptamana mi-am luat si eu un Subaru Forester 2.0 din 2006 (158 cai) manual.
Trebuie neaparat sa mentionez ca intotdeauna am fost un fan urias subaru si intotdeauna mi-am dorit un Forester si am avut o bafta chioara la inceputul lui ianuarie cand tocmai veneam acasa si am vazut bijuteria pe care tocmai mi-am cumparat-o.
Am cumparat-o la 7500 euro (dupa negocieri intense), masina are 69500 km, este full-option (interior piele crem, incalzire scaune, reductor, cd-changer, plafon sticla, etc...)
Acum am putut sa negociez mai mult ptr ea ptr ca avea totusi niste mici defecte:

1: La revizia de 60.000 km nu cred ca i s-au schimbat sincer uleiurile si antigelul, (asa cum era scris in carte) asta ca sa nu mentionez ca inteligentii aia de la SMT au pus ulei 5w40 in ea la ultima revizie (desi in carte scrie clar ca ala e ulei strict de vara conditii desertice, in nici un caz nu se pune asa ceva intr-o tara cu 4 sezoane decat daca intentioneze sa schimbi uleiul iarna).
O sa ma duc saptamana asta la service ca sa rectific toate problemele mai sus mentionate(la renault de pe splai pentru ca ma inteleg foarte bine cu ei si sincer am incredere in ceea ce fac).

2. Batul de semnalizare faruri are un mic joc pe faza scurta si nu face contact cum ar trebui atunci cand aprinzi faza scurta si daca misti capul batului spre exemplu cand semnalizezi noaptea s-ar putea sa ti se stinga farurile. (sper sa rectific usor adica doar sa schimb lamela nu sa schimb tot batul cu tot cu circuit electric ca atunci sigur dau 500 de lei ptr o maneta si 2 cabluri)

3. Am eroarea (aparent comuna) cu Check Engine si martor Cruise care clipeste doar cand pornesc de la rece; dupa ce se incalzeste motorul si il inchid si redeschid dispare. Sper sa ma lamureasca si pe mine cineva defapt care e problema cu eroarea aceea (m-am mai uitat pe forum dar tot nu m-am lamurit inca)

4. Curg amortizoarele de pe spate. (din nou am vazut ca e o problema comuna) dar ma mai tin minim 3000 km deci inca nu le dau jos.

5. Masina e zgariata pe toate partile (a fost condusa de o donshoara inaintea mea). Pe de alta parte, interiorul este ca nou.

Concluzionand mi-am luat masina visurilor mele (mai putin consumul care doamne sfinte este URIAS, adica merg foarte calm cu schimbat trepte in 2500 si mananca peste 15 in bucuresti, dar am inteles ca check engine plus martor cruise s-ar putea sa aiba un impact in aceasta problema, ca sa nu mentionam crema aia de ulei de vara care au puso intelectualii de la smt).
Dupa ce ii repar toate hibele sper sa nu mai aiba probleme prea multe si ca masina sa se ridice la reputatia ei de masina extrem de fiabila.

Ca imbunatatiri pe viitor vreau sa ii pun un LSD 50 sau 75 pe spate, nu imi e f clar daca se poate si pe fata ca sa ii imbunatatesc calitatile in zapada/noroi (nu ca as fi eu mare temerar de off-road dar mai ies la padure de 2 ori pe an). Sunt foarte multumit de cum se descurca sistemul 4x4, adica intr-adevar se vede ca are dif central blocat permanent deci nu ai probleme ca alte masini din clasa in care zici ca ori sunt tractiune fata ori spate pe zapada.

Urmeaza sa adaug poze.
Daca cineva are sugestii/opinii/pareri la problemele exprimate mai sus.. va rog, cu cat le rezolv mai repede cu atat sunt mai fericit (mai ales pct 2 si 3 care nu imi sunt f clare inca).
P.S. abia astept sa ne vedem la o intalnire ceva sa mai imi scald si eu ochii prin subaru-uri ptr ca sunt pe bune indragostit de ele.

mvilt

  • 109
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #1 on: February 19, 2012, 13:26:39 PM »



P.S. numarul de la masina s-a schimbat intre timp in b-511-miv
« Last Edit: February 19, 2012, 13:28:36 PM by mvilt »

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #2 on: February 19, 2012, 14:04:51 PM »
Salut si bune ai venit!
Ai facut un super business! O sa-ti rezolvi micile probleme si ai sa vezi cat de fiabila este... ;)
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #3 on: February 19, 2012, 17:23:25 PM »
Bun venit! Nu inteleg ce problema ai cu uleiul?

mvilt

  • 109
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #4 on: February 19, 2012, 18:22:44 PM »
Salut, problema e simpla 5w40 e mult prea gros ptr masina asta. Standardul e 5w30 iar cel de iarna e 0w20. Ei au pus 5w40... Ma enerveaza d mor cand service-urile isi varsa stocurile in exces in reviziile clientilor. 5w40 e mult prea gros, nu e facut sa functioneze in motorul masinii mele sub 0 grade, deci masina porneste greu acum si mai si consuma mult, plus ca imi chinui motorul. Scrie mare in carte. Uleiul all-season e 5w30, si doar in cazul in care locuiesti in tari cu temperaturi permanent scazute sau crescute treci pe extremele de ulei, sau poate daca schimbi uleiul depinzand de sezon. Este iresponsabil din partea unui service sa faca asa ceva intro tara cu 4 sezoane la o masina care schimba uleiul odata pe an.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #5 on: February 19, 2012, 19:10:14 PM »
Salut! Este foarte bun uleiul si sper ca glumesti cu 0w-20. In primul rand, acel 5w ii permite motorului sa fie pornit fara nici o problema pana la -25 grade celsius. Daca il pornesti la temperaturi mai joase, atunci trebuie neaparat sa il lasi putin sa se incalzeasca. In al doilea rand Subaru are nevoie de uleiuri mai groase si cand zic mai groase ma refer la acel 40 care reprezinta grosimea (densitatea) la temperatura normala de operare a motorului (adica 87-96 grade) si asta nu are legatura cu vremea de afara.

Ai exact ce trebuie in motor! Eu am avut 0w-30 in masina cand am cumparat-o si manca uleiul pe paine. Acum umblu cu 15w-50 si efectul a fost ca de motor nou. Iarna ar fi fost bine sa trec si eu la un 5w-40, dar am mers in continuare cu acest 15w-50. L-am verificat si la rece si arata bine. Singura problema e ca trebuie sa incalzesc motorul macar pana la 40 grade si apoi sunt gata de plecare.

Mai citeste pe forum sa vezi ce au pus si alti posesori de forester si posesori de subaru in general. 5w-30 merge cand masina e noua, dar cu timpul si kilometrii e nevoie de uleiuri mai groase pentru a sigila puterea atunci cand motorul e cald.

PS: uite te trimit direct unde trebuie: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=405.0
« Last Edit: February 19, 2012, 19:17:59 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #6 on: February 19, 2012, 21:07:05 PM »
Salutari si multa bafta cu masina.

Uleiul e perfect pentru clima de la noi (vara cald, iarna frig), am facut peste 200K fara nici o problema cu uleiul asta, pe 3 Foresteruri diferite.

Vezi ca Foresterul nevestei din 2006 are LSD pe spate si la fel avea si cel din 2004, insa inteleg ca unele serii nu aveau. E usor de verificat cand mergi prima data la service si o urci pe elevator, mai bine verifici inainte sa faci vreo modificare.

Consumul e foarte mare, eu n-am trecut niciodata de 12,5. Insa fiind in BUcuresti si iarna, poate fi diferit... Oricum verifica filtrul de aer, bujiile si fa o curatare la clapeta de acceleratie, e simplu si nu costa mare lucru.

Amortizoarele spate le poti reconditiona cu 300RON/buc la Subaru BV. Eu le am reconditionate de 25k si inca sunt OK. Cele noi niciodata nu m-au tinut mai mult de 40K si costa 1500RON/buc.

Sper sa fi fost de ajutor.

mvilt

  • 109
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #7 on: February 19, 2012, 22:03:15 PM »
Salut,

La ulei totusi cred ca o sa merg pe recomandarea manualului de la subaru cu 5W30 ca ulei all-season.
LSD ma indoiesc sincer ca am desi in carte zicea ceva de un LSD 25% pe spate dar nu mi sa parut ca am deoarece in situatia in care ramai impotmolit pe spate se misca doar o roata ceea ce nu prea s-ar intampla cu un LSD. Probabil masina mea face parte din categoria celor care nu au.

Consumul stiu ca e mare fata de ce ar trebui sa fie (si uleiul mai gros are un mic aport aici), dar e probabil in principal sa fie din cauza problemei cu check engine + martorul cruise care clipeste, oricum o sa ma lamuresc si cu problema asta la service. Oricum o sa ii curat tot acum cand o duc inclusiv clapeta, schimbat filtre, schimbat antigel, schimbat ulei diferential, cutie, ambreiaj, adica toate operatiunile care trebuiau facute la revizie si nu s-au facut (operatiuni care SMT nu le-a facut desi scrie clar in carte ca la 60 mii km trebuiau schimbat si cand am luat-o nici macar nu se obosisera la service sa complecteze nivelul de antigel si lipsea cam 1 L care l-am completat eu).
Amortizoare spate mi-a gasit unchiul meu care mai are cateva forester-uri la firma cu 550 lei bucata (au auto-leveling) la un magazin de unde ia el piese ptr masini si mi le-a recomandat cu caldura deoarece mi-a zis ca cele subaru sunt foarte proaste si se strica repede pe cand astea pe el il tin pe masinile de la firma  cam 70-100 k km. 1500 ron mi se pare absolut exagerat ptr un amortizor sincer si nu sunt dispus sa platesc atat ptr ele mai ales cand se strica pana in 50 mii km ceea ce din nou este sub orice standard de amortizor modern (e mai ieftin sa mi le comand de la subaru din germania, adica aia macar cer 200 euro per bucata)...

Ptr cei interesati de amortizoare magazinul se afla la intersectia intre blvd-ul Basarabia si Chisinau in cartierul Balta Alba.

Mersi ptr sfaturi tuturor, chiar nu ma asteptam sa fie lumea asa saritoare.

Referitor la problema cu uleiurile in carte este explicata problema destul de clar 0w-20 ptr iarna (si consumul cel mai mic) si este gandit ptr temperaturi intre -30 si 40 grade celsius ale aerului exterior, 5w-30 -20 -> 40+, 5w40 0 -> 40+. Mai este si specificat clar in carte ca uleiul 5w40 nu este gandit sa functioneze sub zero grade in motorul de 2.0 aspirat ceea ce poate duce la porniri grele ale motorului de la rece, consum crescut si uzare mai rapida a unelor piese din cauza efortului suplimentar care trebuie sa il depuna motorul pentru a functiona in caz de temperaturi sub 0 grade, precum scrie si la 0w-20 ca nu este gandit ptr utilizare la temp de 40+ pentru ca nu mai lubrefiaza cilindrii corespunzator ceea ce duce la uzura mai rapida. Eu personal... merg dupa cum spune cartea chiar daca s-ar putea sa existe si alte solutii.

Totusi a aflat cineva ceva despre problema cu check engine + cruise? Nu imi place sa ma duc in necunostinta de cauza in service-uri nu de alta.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #8 on: February 19, 2012, 22:18:29 PM »
Sonda lambda e problema la check engine + cruise.  Tot de aici si consumul crescut.

Ai grija cu uleiul. Nu as vrea sa ajung sa spun "Ti-am zis eu!"

mvilt

  • 109
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #9 on: February 19, 2012, 22:20:50 PM »
Ok sonda lambda... si e reparabila sau schimbabila problema, si deasemenea daca ai vreo idee cam cat costa daca am diverse de schimbat nu de alta dar nu vreau sa fac infarct cand mi se spune la service o cifra astronomica, macar sa ma pregatesc spiritual.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #10 on: February 19, 2012, 22:23:43 PM »
gasesti toate informatiile in mesajele lui dann de aici: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=939.0

celalalt

Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #11 on: February 19, 2012, 22:56:57 PM »
Pana nu este extrem de sigur catrebuie nu cumpara nicio piesa.La mine ceck+cruise s-a rezolvat prin curatare admisie si repozitionare clapeta.Sau cel putin asta au zis ei ca au facut.

mvilt

  • 109
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #12 on: February 19, 2012, 23:04:16 PM »
Baieti mersi frumos de info. Suna plauzibil faza cu sonda lambda deoarece odata ce s-a incalzit motorul daca inchid motorul si dupa il redeschid dispare problema deci intr-adevar e posibil ca senzorul sa fie dus. Asta ca sa nu mentionez si consumul anormal de mare. Oricum un senzor de oxigen in principiu se cam duce in 60-80.000 km deci nu ma surprinde cu nimic.
Sa curat totul si verfic clapeta oricum planuiam acum cand o duc in service nu de alta dar si astea sunt sigur un motiv ptr consumul ridicat nu de alta dar masina a stat foarte mult timp fara sa fie pornita/miscata deci diverse cu siguranta s-au depus pe la motor.
« Last Edit: February 19, 2012, 23:11:28 PM by mvilt »

Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #13 on: February 20, 2012, 11:23:32 AM »
Salut!
Am si eu citeva intrebari legate de masina ta!
Mi-am luat si eu destul de recent Forester ( octombrie) , tot din 2006 !
Dupa ce am avut ceva peripetii la diverse vizionari, am nimerit-o pe cea cu care merg acum, multumit 100% deocamdata si sper sa nu fiu dezamagit de acum incolo!
Am si eu un jurnal de bord in care am povestit despre achizitionare si vreau sa amintesc doar faptul ca din 5 masini pe care le-am vizionat 2 erau masini "conduse"  de femei dar erau si cele mai hartanite! Kilometraj pina in 90 k km dar realitatea si aspectul lor imi arata altceva! Sincer mie nu mi se pare un Forester masina de femeie! Ambreiajul ala tare si gabaritul nu prea o recomanda ( pot exista si exceptii - chiar aseara am vazut un 2.5xt condus de o doamna), dar totusi...sunt rare.
Vreau sa te intreb la negociere ai discutat cu sotul doamnei?? De la cit ai inceput negocierea?? Ai dus-o la vreun atelier specializat sa o testezi?? Are vreo carte de servisare?? ( ma rog la una din masini mi-a fost aratata un fel de carte de servisare...dar nu te poti baza pe niste hirtii decit daca te duci la reprezentanta sau sa fie cit de cit o stampila de service..nu vreun garaj dupa blocuri si factura detaliata cu piesele si manopera aferenta). Sincer sa fiu in km care zici ca are masina , sunt cam multe probleme! La cit te duce toata operatia de servisare acum ca sa o aduci in parametrii normali?
Ca sa zic si despre masina mea, tot full piele etc discutia a inceput de la 9500 si am batut palma la 8800 , avea 110.300 km cind am luat-o si acum are 112.700 km si nu am facut absolut nimic la ea, doar benzina ! Uleiuri si restul dupa ce se mai incalzeste! Am amortizoare originale, disc ambreiaj original si nu dau semne nici una de oboseala (masina a facut mult drumuri afara, respectiv Slovenia) distributie facuta la 95k km cu factura originala si tot ce tine de asta la SMT si foarte foarte multumit, repet!
Sper sincer sa fie asa cum crezi despre masina, si sa nu aiba si alte probleme ascunse sau trecut dubios, dar ...ai reusit un pret bun la achizitie dar o sa bagi din prima ceva bani ca sa o aduci pe linia de plutire in ea!
Am uitat...de consum...eu zic ca e normal 15% in oras, iarna, aglomeratie doar viteza 1 si doi maxim viteza 3 ( eu cel putin) unde mai pui la socoteala si stat in parcare vreao 20 min sa se dezghete parbrizul si luneta). In decembrie am mers la munte si spre Horezu mi-a luat 9 % afara , fara sa abuzez , zic eu si 13 % in oras la vremea care era atunci, fara zapada.
« Last Edit: February 20, 2012, 13:17:06 PM by cosdan »

mvilt

  • 109
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #14 on: February 20, 2012, 13:39:32 PM »
Salut.
Masina era condusa de fata tipului de la care am luat masina, care aparent e fana masini mai inalte (acum si-a luat un nissan juke).
Discutia de pret am inceput-o de la 8500 euro si dupa verificari am coborat la 7500, am fost la SMT la verificare, masina avea cartea de service cu toate verificarile facute la timp.
Operatiunile de service ca sa o duc la un optim tehnic sincer nu stiu ce sa spun pentru ca nu stiu cam cat m-ar costa sonda lambda plus schimbat toate uleiurile care ma indoiesc ca au fost schimbate la revizia de 60.000, eu sper undeva pana in 1500-2000 lei, la care se mai adauga sa ii repar/schimb si maneta de semnalizare deoarece nu face bine contact pe faza scurta. O alta cheltuiala care o sa o am curand va fi cu amortizoarele pe spate, care eu le-am gasit la 1100 lei (fara montare) pentru ca cei de la SMT mi-au facut oferta cu tot cu montare la 4000 lei ceea ce mie mi se pare exagerat pentru 2 amortizoare care oricum stiu ca sunt foarte slabe calitativ (foarte multa lume s-a plans de amortizoarele spate de subaru forester din generatia aceasta) deci mai mult de 50.000 km ma indoiesc ca ar tine.
Masina am luat-o cu 68.800 km, acum are 69.500 km. Consumul din pacate este dezastruos momentan in bucuresti, adica cu un plin reusesc abia un 250-300 km in oras deci media este cam apropiata de 20 L/100.
Din punct de vedere istoric cei de la SMT mi-au confirmat ca masina nu a avut vreun accident si ca reviziile s-au facut la timp, asa cum este scris in cartea de service.
Consumul ma astept sa coboare la undeva 12-15 l/100 in oras pentru ca eu merg foarte linistit cu masina, dar trebuie neaparat sa ii schimb uleiul si sonda lambda ca asa ceva sa se intample. Ambreiajul nu da semne de uzura.
Masina are diverse zgarieturi pe caroserie (probabil de la parcari, din nou tipic feminin, nu ca as vrea sa fiu misogin) dar nici una serioasa deci nu prea ma deranjeaza.
Sonda lambda este relativ normal sa pice intre 60-80 k km, deobicei cam atunci se schimba mai la toate masinile. Altfel tehnic sincer mi s-a parut ca masina este intr-o stare foarte buna.
Deci fara rezolvat zgarieturile exterioare eu ma astept ca 1500-2500 de lei sa rezolve toate problemele tehnice.
Am reusit sa fac si un drum in afara orasului; acum 2 weekenduri am fost pana la sinaia si masina a fost chiar decenta la consum, as aproxima eu un 7L/100 pana la sinaia, acolo a crescut putin deoarece m-am dus pana la 1400 ca sa o testez putin in zapada si overall dus-intors 300 de km cu ceva mai putin de jumatate de rezervor, deci un 9 L/100(care am descoperit ca are putin peste 50L). Deci consumul este decent si sunt sigur ca ar fi si mai scazut daca as schimba uleiul si sonda lambda plus curatat/schimbat diversele gen clapeta de acceleratie, filtru de aer, etc...

Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #15 on: February 20, 2012, 13:45:36 PM »
Consumul este normal,nu iti bate capul, oricum nu ti-ai luat Subaru Forester sa te uiti la indicatorul de benzina...te uiti la drum! ;D !
Nu te astepta la consumuri de Logan 1.4 si nici nu merge subturat cu ea...cel putin in jurul a 3000 rmp sa schimbi viteza...maiales ca de acolo incepe masina sa prinda viata.
Nu imi imaginez cum naiba sa nu ii schimbe uleiurile?? Chiar asa pe japca ori fi astia de la SMT , adica platesti si doar o sterg de praf?? Sincer nu prea cred, se poate si de aceea la reviziile care le-am facut cu cealalta masina, am stat linga ea sa vad ce si cum!

mvilt

  • 109
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #16 on: February 20, 2012, 13:54:38 PM »
Nu e vorba ca nu au schimbat uleiul, problema mea este ca l-au schimbat cu ceva care nu prea e recomandat in cartea masinii ca ulei all season ci ca ulei de vara strict. La verificarea de 60.000 km mai trebuiau schimbate si alte uleiuri fata de o revizie standard si eu am niste indoieli ca s-au schimbat (exemplu uleiul in cutie/diferential/ambreiaj/servo/frana/antigelul). Antigelul cu siguranta nu a fost schimbat si asta am vazut din culoare si din faptul ca ducea lipsa cam de 1L antigel dar asta l-am rezolvat eu repede de unul singur, si defapt antigelul mi-a ridicat suspiciunile asupra restului operatiunilor de service de 60 k km care nu cred ca au fost facute, dar mai multe pot afla numai daca ridic masina pe o rampa si ma uit mai in detaliu.
Consumul stiu ca nu e chiar cel mai mic la masina asta adica ma asteptam la un 12-15L /100 in conditiile in care eu merg foarte domol cu masina dar... totusi, acum consuma cam un 18L-19L/100 in bucuresti ceea ce e un pic cam mult peste ceea ce e scris in carte si fata de experientele altora (adica o diferenta de +50% in conditiile in care nu am bagat piciorul in acceleratie mi se pare cam mult).
Sunt sigur ca dupa ce rezolv aceste "micute" inconveniente masina se va comporta asa cum trebuie pentru ca nu imi pare a avea alte probleme.
Defapt aceste mici probleme cu diversele operatiuni de service ma asteptam ca cei de la SMT sa le descopere la verificare, ei au descoperit ca am nivelul scazut la antigel dar de faptul ca nu mai e chiar culoarea care ar trebui nu au mentionat nimic ceea ce mi se pare cam neprofesional din partea unui service. Daca as fi avut o rampa sa ridic masina si o zi mai cu soare verificam si schimbam si singur diversele ca nu e mare filozofie mai ales ca sunt descrise ca la prosti in cartea tehnica. Aceste motive ma fac sa fiu un pic suspicios asupra calitatii operatiunilor de service la SMT, iar costul de manopera la ei este totusi foarte mare, 140 lei/h este totusi multisor, iar sa ceri 1800 lei pe un amortizor... nu mai comentez, mai ales cand acelasi amortizor de la un service subaru germania costa 200 euro. Macar pentru preturile astea ma asteptam la un anumit standard calitativ, asupra caruia nu sunt prea sigur ca exista.
« Last Edit: February 20, 2012, 14:01:02 PM by mvilt »

Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #17 on: February 20, 2012, 14:37:41 PM »
Sunt perfect de acord cu ce spui despre SMT! NU am avut pina acum vreo intilnire cu ei si nici nu o sa se intimple vreodata! Vezi aici pe site poti obtine informatii de la anumite service-uri unde ceilalti membrii isi duc masinile , treaba facuta cu profesionalism 100%. Cind o sa imi duc si eu masina , o sa ma interesez sa vad unde sa merg cu ea!

Al doilea lucru...legat de antigel...lichidul cind masina era oprita era sub nivelul minim?? Ce antigel ai folosit cind ai completat?? acelasi care era deja existent in recipient...diluat banuiesc cu apa distilata!
 Te pricepi cit de cit la mecanica?? Nu zic ca sunt eu prea stiutor in acest domeniu, dar din cite stiu nu este bine sa combini doua tipuri de antigel...sa nu dai in alte belele!

mvilt

  • 109
Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #18 on: February 20, 2012, 14:49:48 PM »
Nu are nici o legatura cu combinatul antigelului. Nu sunt mare expert in mecanica dar sunt la a 4-a masina si am prin familie oameni care se pricep destul de bine la masini de la care am mai invatat cate ceva. In plus, scrie si in carte, antigelul se completeaza dupa nevoie. Tot ce trebuie sa respecti e sa fie cu baza glicol-eter si sa fie de minim -34 grade. Eu am luat din kaufland de -37 cu 6 lei/litru. Se combina 50-50 cu apa distilata (subliniez APA DISTILATA nu apa plata sau alte prostii, 3 lei/litru tot din kaufland acolo) si voila, ai combinatia magica. La subaru forester 2.0x ai in dreapta radiatorului (cum te uiti din fata masinii) rezervorul de antigel, nivelul se verifica la motor rece (preferabil temperatura ambientala 14,5 grade daca e vorba sa fim exacti dar nu e asa relevanta ptr ca diferentele de nivel sunt infime la motor rece) si trebuie sa ai nivelul in rezervorul de antigel intre high si low (sau full si empty sau alte expresii folosite de diversi fabricanti).
NU ai voie sa combini tipuri de antigel sub forma de glicol-eter cu alta baza... aici da, dar fabricantii sunt irelevanti. Conditiile in care completezi sunt clar descrise in cartea tehnica iar la motorul meu zice atat: baza glicol-eter si temperatura de minim -34 grade (adica merge si pana in -40 -> -45, dar alea deja sunt antigeluri scumpe).
Nu exista alte conditii genul sa nu pui antigel nou peste cel vechi sau alte prostii, astea sunt doar mituri urbane.
Deja m-au ajutat baietii si mi-au recomandat unde sa ma duc cu masina ptr operatiunile de rutina.
Da masina avea nivelul sub minim la motor rece cu aproximativ 1L au zis ei la SMT(eu am constatat cam 500 ml dar in fine).

Răspuns: Forester 2.0 2006
« Reply #19 on: February 20, 2012, 15:06:14 PM »
...nu te contrazic...dar macar avea aceeasi culoare? adica..daac il aveai rosu ...sa nu fii pus verde..etc! Mituri urbane...probabil...dar nu imi suna bine sa amestec mere cu pere! Si la ulei..daca ar fi sa completezi nu completezi cu acelasi tip de ulei??