Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
Subaru club Romania

Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina

Muttley

  • 5347
Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #40 on: June 18, 2025, 15:22:35 PM »
SG facelift  EJ 2.0 158  AT
SH EJ 2.0 150 2008 - inceput de 2011 AT
SH FB 2.0 2011
SJ cu motorizarea FB20 AT

Am condus doar 3 dintre cele 4 de mai sus.
SG-ul e superb si atat.
SH-ul EJ mie mi s-a parut foarte naspa.
SH-ul FB m-a surprins, in sensul ca desi e aceeasi caroserie, e mult-mult mai rafinat si placut.

SJ aspirat n-am condus, doar XT.

Fiind vorba de o doamna, trebuie sa-i dai de ales, iar ea sa aiba ultimul cuvant. Altfel, daca ei ii place cum arata un model naspa si tu-i bagi pe gat un model mult superior care ei nu-i spune nimic, e lupta pierduta.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14157
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #41 on: June 18, 2025, 15:55:16 PM »

Imi doresc varianta cea mai simpla  si fiabila si  obligatoriu cutie automata, de aceea am ales doar motorizari aspirate.
FB20 stiu ca vine cu distributie pe lant, dar nu are atat de multa importanta acest aspect.

Tocmai distributia pe lant are importanta, intrucat imparte uleiul cu tot motorul si capacul distributiei este etansat cu silicon, care, dupa repetate cicluri de incalzire-racire, incepe sa cedeze si sa ai pierderi mici pe la capac. Iar ca sa repari banala problema, trebuie scos motorul de pe masina.
Partea buna e ca ai o mufa mare pentru tot ce e electric, conducta de A/C, conductele de benzina si decuplat cutia de pe motor, suportii de motor si deja poti sa ridici motorul. Adica se face mult mai rapid ca la modelele mai vechi.

As cauta SH facelift. Cel dupa mijlocul lui 2010.





Foarte util acest video




Daca gasesti ceva bine intretinut, nu e nimic de speriat. Tin bine si ai exemple si pe forum cu SH-uri aspirate care au depasit de mult borna de 200.000km
« Last Edit: June 18, 2025, 16:02:13 PM by MihaiFlorescu »

Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #42 on: June 18, 2025, 16:01:54 PM »
Multam, Muttley !

Am noroc ca e maica mea si nu nevasta mea, altfel nici nu aveam curaj sa ii dau variante. :laugh:

SG am si eu si doar asta a condus, dar varianta turbo.
M am gandit si la varianta asta, in care ii place cum se conduce doar pentru ca este turbo si clar are o dinamica buna.
Nici eu nu am condus vreun Subaru aspirat, poate ar fi o dezamagire si pentru mine.

As merge si pe varianta cu FB, dar sunt atatea pareri pe net, ca nici nu stii ce naiba sa mai crezi.
Ba consuma ulei in cantitati astronomice, ba consuma doar 1 litru intre schimburi, ba e problema doar la manuala.
 Si internetul asta, uneori mai mult te incurca daca nu ai pareri direct la utilizatori ai acestori masini, nu simpli parerologi.

Trebuie sa caut cea mai fiabila varianta in combinatia motor aspirat + cutie automata.
Inainte a avut RAV4 si i a placut,  ma gandesc ca nici la Subaru aspirat nu o sa faca mofturi.

Multumesc Mihai pentru parere si pentru video !

SH 2010 stiu ca inca vine cu EJ20 pe curea, abia din 2011 montandu se lantul.
Sa inteleg ca mi recomanzi ultimul an de fabricatie al SH cu EJ20.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14157
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #43 on: June 18, 2025, 16:15:18 PM »
Eu as zice SH 2011-2012, doar ca productia a inceput la final de 2010, asa ca nu exclude din cautari 2010.

Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #44 on: June 18, 2025, 16:43:20 PM »
https://www.youtube.com/watch?v=jDcpRuS0EdI

Am urmarit si acest video.

Cred ca e prea multa incertitudine in jurul lui FB20, si nu am chef sa ma leg la cap daca nu ma doare.

Adjudecat EJ20... ramane de vazut daca o sa fie SG sau SH.
SG urile sunt cu probleme mari la caroserie si e nevoie de ceva noroc pentru a gasi ceva bun.
SH este reproiectat, are aer mai modern si parca nu mai are aceeasi asamblare spartana ca la SG, ceea ce pentru o femeie conteaza. :laugh:

In afara de problemele comune cu scurgeri de ulei pe la senzorul de presiune si de la capacele de la distriubutie,  si inulititatea absoluta de  pompa de aer secundara, nu cred ca trebuie sa imi fac griji pentru nimic major.

Stiam ca la motoarele aspirate e mai greu cu anularea acestei pompe decat la modelele turbo. S a schimbat ceva intre timp ?

MihaiFlorescu

  • *
  • 14157
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #45 on: June 18, 2025, 17:46:07 PM »
Se rezolva si cu pompa la aspirate.
Recomand totusi SH. E diferenta mare de confort.

Muttley

  • 5347
Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #46 on: June 18, 2025, 18:48:39 PM »
As mai lua in calcul arhitectura EJ comparata cu F.
EJ e alezaj x cursa 92 x 75, arhitectura de formula 1. Nici nu ma mir ca aspiratele trag sa moara si cam atat. Nu mai stiu F-ul cum e, dar parca retin ca e subpatrat, cu cursa mai mare. Ba nu, google zice ca e fix patrat, 86 x 86. Or diferenta e majora.

Ok, voiam si eu XV cu motorul ala, am citit de low tension rings si tragedii de genul, chiulasele cu 7 etaje, lipite cu silicon, dar trebuie recunoscut ca pentru un utilizator normal, motorul e mult mai modern. Evident ca nu denigrez EJ-ul, as fi ultima persoana. Doar incerc sa fiu obiectiv.
WRX SW 2002

Ilie

  • 680
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Sfat acizitie Subaru Forester 2011-2012 2.0 Benzina
« Reply #47 on: June 18, 2025, 23:35:03 PM »
Vezi si pe la bulgari.. sunt multe masini venite din Elvetia in stare foarte buna.
Mai toate vandute de dealeri au taxele vamale deja platite.
Uite un SH cu FB25 adus din SUA.

https://www.mobile.bg/obiava-11629477821075734-subaru-forester-2-5-benzin-4h4