Cele mai des intalnite probleme la Forester
Subaru club Romania

Cele mai des intalnite probleme la Forester

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #340 on: October 06, 2016, 09:26:57 AM »
Salut, pentru ca s-a racit afara au aparut niste probleme la SG: pornire relativ greoaie (2-3 invartiri) cu baterie noua si revizie acum 2000 Km si un zgomot ciudat si cam puternic cand apas ambreiajul - ca sa descriu cat de cat apropiat de ce aud, este ca un fel de zgomot de rasnita de metal, care se misca relativ incet.
Este posibil ca aceste probleme sa se fi discutat ceva, dar sincer, nu am timp sa caut asa ca as aprecia un sfat initial si daca-i nevoie o sa ajung si la service.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Răspuns:
« Reply #341 on: October 06, 2016, 09:30:44 AM »
Treaba cu pornirea e normala la temp scăzute.Nu îți fă probleme.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #342 on: October 06, 2016, 10:07:28 AM »
Nu cred ca e "normal" sa porneasca greu la temperaturi mai scazute, ci doar ca "asa face multe"  :D
Fosta mea aspirata era de groaza din acest punct de vedere, mult mai rau decat la tine. Am mai redus timpul de pornire, cam la jumate, trecand pe benzina petrom 99 in loc de 95, dar tot era prea greoaie pornirea.
Din fericire XT-ul se afla (inca  :) ) in categoria de masini normale din acest punct de vedere, porneste la fel de fiecare data. Cand e foarte frig porneste mai greu pentru ca bateria nu e in stare sa invarta decat foarte greu (la -15 grade de ex), dar altminteri e mult mai OK decat aspirata.

Cu ambreiajul - face tot timpul? sau doar cat e rece masina? Sa nu fie pe duca rulmentul.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #343 on: October 06, 2016, 10:25:21 AM »
Daca stau bine sa ma gandesc, ambreiajul face asa cam tot timpul, probabil ca dimineata il aud pentru ca e masina rece si muzica nepornita. O sa trag cu urechea si probabil c-o sa ma duc la un consult, pentru siguranta.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

puiu

  • 787
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #344 on: October 06, 2016, 13:37:11 PM »
Vinde wrx-ul sa repari sgul. Simplu.
Iti trebuie rulment de presiune la sg.

Later edit: cumpar wrx albastru break. ;)

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #345 on: October 06, 2016, 14:21:41 PM »
Eu zic sa vinzi SG-ul sa scapi de probleme.
Iti ofer eu la schimb un hyundai accent. Tocmai ii voi schimba distributia peste doua zile. Ca nou (in urma cu 12 ani).
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #346 on: October 30, 2017, 13:42:11 PM »
Salut, detin de 2 luni un Forester III, sunt multumit de masina aceasta. Am o problema cu diferentialul central, supa aprox. 30 de km parcursi, se aude un zgomot foarte dur dinsprw diferential, parca dintii nu ar intra normal una langa cealalta ci ar sari una peste alta. Toata masina leagana un pic cand incerc sa parchez sau volanul este aproape complet rotit in dreapta sau stanga. Interesant este ca nu face deloc dimineata cand pornesc masina pama nu parcurg 25-30 km. Fenomenul insista atat in mersul inapoi cat si in fata, cu ambreiajul impins pana la podea, face si cand cutia este in liber, etc. Parca s-ar bloca diferentialul. Am fost la servis unde mi s-a spus ca trebuie schimbat diferentialul. Ce parere aveti, aceste diferentiale nu se pot repara? Trebuie schimbat integral? Nu poate sa fie de la vreun senzor acest defect?

razvy

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #347 on: May 05, 2018, 13:42:15 PM »
a patit cineva sa i se indoaie supapele  la Forester 2006 2.0L 158 cai?

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #348 on: May 05, 2018, 17:29:42 PM »
a patit cineva sa i se indoaie supapele  la Forester 2006 2.0L 158 cai?

La copiii neascultatori si inventivi se mai strica valve, chiulase, chiar si pistoane.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #349 on: May 05, 2018, 17:51:07 PM »
A dat chix distribuția?
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #350 on: July 26, 2018, 21:54:07 PM »
Buna seara,

Am doi martori aprinsi in bord la Subaru Forester diesel 2010 (Euro 5) - check engine si vehicle dynamics control.

Masina merge bine, aceeasi putere, acelasi consum de combustibil. Singurul inconvenient - nu mai cupleaza cruise control. Martorii s-au aprins la pornire motor dupa 12 ore stat in parcare.

2 intrebari:

Este adevarat ca daca am check engine aprins nu se mai face regenerarea DPF chiar daca merg turat la 3000 de ture pe autostrada minim 30 minute incontinuu?

Daca am martorul de vehicle dynamics control aprins masin nu mai face fata in conditii de aderenta scazute (respectiv iarna)?

Mentionez ca am facut vreo 1500 km de cand s-au aprins martorii si masina se comporta exemplar.

Vreo sugestie de service unde pot merge la o verificare in afara de SMT?

Multumesc!

Forester SH 2.0D 2010
197k km @ February 2020

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #351 on: July 31, 2018, 09:08:00 AM »
Buna seara,

Am doi martori aprinsi in bord la Subaru Forester diesel 2010 (Euro 5) - check engine si vehicle dynamics control.

Recomand vizita la reprezentanta. Am și eu unul la fel; și mie mi-au apărut acei martori in bord la 1 saptamina după ce l-am cumpărat. M-am speriat și am mers la Subaru București. După ce au investigat mi-au spus ca am o bujie arsa. Sint programat pe 6 August la schimbare; merg de 3 săptămîni cu martorii aprinși. Tot ei mi-au spus ca nu e o problema; doar ca din aceasta cauza nu voi avea activ cruise control. Le-am spus ca voi avea drumuri lungi; au zis ca nu e o problema.

marr

  • 2207
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #352 on: July 31, 2018, 09:18:32 AM »
Buna seara,

Am doi martori aprinsi in bord la Subaru Forester diesel 2010 (Euro 5) - check engine si vehicle dynamics control.

Masina merge bine, aceeasi putere, acelasi consum de combustibil. Singurul inconvenient - nu mai cupleaza cruise control. Martorii s-au aprins la pornire motor dupa 12 ore stat in parcare.

2 intrebari:

Este adevarat ca daca am check engine aprins nu se mai face regenerarea DPF chiar daca merg turat la 3000 de ture pe autostrada minim 30 minute incontinuu?

Daca am martorul de vehicle dynamics control aprins masin nu mai face fata in conditii de aderenta scazute (respectiv iarna)?

....

Din descrierea ta, apre a fi o problema de EGR.
Probabil a ramas blocat pe "inchis" - asta inseamna ca motorul primeste doar aer curat, din exterior si nu se mai face recircularea gazelor de esapament.
Ce se intampla:
- In primul rand, motorul va trage mai bine, dar, ar trebuia sa ai un consum ceva mai mare;
- DPF-ul se va infunda mai repede, dar daca folosesti masina preponderent la drum intins, nu ar trebui sa fie probleme - regenerarea se face oricum, indiferent daca ai sau nu EGR-ul functional;
- Dupa cum ti-ai dat seama, nu mai poti folosi Cruise Control si VDC-ul este dezactivat. Pe vremea asta nu-i o problema - ar putea insa fi o problema in conditii de aderenta scazuta.
Eu am circulat peste 3000 km inainte sa inlocuiesc EGR-ul si nu au fost niciun fel de probleme.

In urma cu vreo 4 ani, cand am avut problema asta, un EGR nou costa undeva la 1200 lei. Probabil  ca acum sa fie tot pe-acolo sau chiar ceva mai ieftin.
Totusi, recomand sa mergi intr-un service specializat pe Subaru ( daca este din Bucuresti, cel mai la indemana ar fi  SMT sau, cu un mic efort, Auto Kino Brasov).
Este foarte posibil ca, de fapt, problema sa fie alta decat cea descrisa de mine.
Aprinderea martorilor Check Engine + VDC Off semnaleaza mai multe erori - ar trebui pusa pe tester si depistata care-i cea "buna" in cazul tau.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #353 on: July 31, 2018, 10:00:18 AM »
Trebuie citite erorile, poate insemna orice eroare ce tine de motor. Avand in vedere ca probabil ca o sa ajungi oricum in service si ei iti vor pune testerul pe masina inainte de orice, poti sa te duci special pentru asta sa afli mai exact ce buba are.
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #354 on: August 07, 2018, 18:43:44 PM »
 Multumesc mult pentru raspunsuri si scuze pentru ca scriu cu intarziere, din lipsa de timp abia astazi am re-intrat pe forum.
 Cu ajutorul colegilor saritori de pe forum am pus masina pe un tester si a rezultat eroarea P1380. Cautand pe net am vazut ca multi s-au confruntat cu ea, in special in afara.

 Se pare ca este vorba de bujiile cu incandescenta, trebuie inlocuite. Am comandat online si am gasit de la Hidria, corespunzatoare la seria de sasiu a masinii (Euro 5). Urmeaza sa le schimb, am programare la service in data de 14 august.

 Am inteles ca e cu cantec inlocuirea bujiilor uneori, in special daca sunt intepenite in blocul motor, se mai foloseste spray, se mai incearca cu cheia dinamometrica la diferite valori inferioare cuplului de strangere maxim admis, se mai asteapta, etc.

 Aveti ceva experiente cu inlocuirea bujiilor cu incandescenta?

 Multumesc!

 PS - exista vreo modalitate sa primesc notificare pe e-mail cand apare raspuns la postarea de aici de pe forum?
« Last Edit: August 07, 2018, 18:44:48 PM by sudiadi »
Forester SH 2.0D 2010
197k km @ February 2020

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #355 on: August 07, 2018, 18:55:36 PM »
Glow plugs
Same problem occurred to me after 73,000 km.
40A fuse blown up, error code p1380.

Once replaced, the fuse did blow up again after 4 weeks (same error code).

Glow plugs are going to be replaced.

--------------------------------------------------------------------

 Ma gandesc sa pregatesc si o siguranta de 40A pentru inlocuire. Stiti cumva ce fel de sigurante foloseste Forester? Eventual unde e tabloul de sigurante?

 
Forester SH 2.0D 2010
197k km @ February 2020

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #356 on: August 07, 2018, 18:57:01 PM »

 PS - exista vreo modalitate sa primesc notificare pe e-mail cand apare raspuns la postarea de aici de pe forum?


Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #357 on: August 07, 2018, 20:19:16 PM »
Siguranta ptr bujii ar trebui sa fie in cutia din compartimentul motor, de langa baterie.
La Forester SG mai e un compartiment cu sigurante sub mini-torpedoul de la genunchiul stang al soferului, dar acolo nu am vazut valori mai mari de 30A.

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #358 on: August 07, 2018, 20:50:52 PM »
Multumesc frumos!
Forester SH 2.0D 2010
197k km @ February 2020

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #359 on: August 07, 2018, 21:41:42 PM »
Pentru bujii este foarte indicat sa mergi la reprezenta. O simpla greseala la schimbare acestor piese consumabile poate avea consecinte scumpe.
Operatiunile care par simple la prima vedere sunt de multe ori foarte delicate.

Chei de bujii au existat pe toate drumurile dar procedura corecta necesita pregatire si scule dedicate.
Sunt foarte putine ateliere care dispun de chei dinamometrice de calitate, precise in domeniul de masurare pentru bujii.

Un mecanic nescolit in marca ar avea nevoie de un training de cateva ore pentru a invata sa inlocuiasca "banalele" bujii.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.