2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

Muttley

  • 5406
Re: 2008 STI
« Reply #1560 on: March 24, 2025, 10:12:15 AM »
Haida. Topic.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14197
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2008 STI
« Reply #1561 on: March 24, 2025, 14:58:08 PM »
Chiar sunt curios! O aveam si eu pe lista, dar pentru mine, subiectiv fiind, mi s-a parut mai misto ca design generatia anterioara pe care am avut-o in familie. Dar ca tehnologie e interesant pachetul si masina se mista bine, statea bine pe viraje, deci ma astept ca N sa fie 2 clase mai sus decat ce aveam eu. Sunt curios cum o sa ti se para, asa ca hai cu topic dedicat in sectiunea de non-subaru.

andea79

  • *
  • 4075
Re: 2008 STI
« Reply #1562 on: October 11, 2025, 23:58:44 PM »
latest in Dallas:

- motorul inca merge :) presiunea la ulei in continuare super ok/mare si in general motorul pare stabil somehow

- am trecut la o alta varianta de Kinugawa, un mix admisie g30-770 cu evacuare td05 AR mic, castig 300rpm la boost threshold si 30 de cai din avion sus in ture, cealalta turbina e pe raft, la o adica se pot mixa - cea veche are AR mai mare

- se simte ca motorul este usor sufocat de hotside sus in ture dar merge asa de fun pe plaja 3400rpm-7400rpm ca o vreme asa ramane

- utilizez totusi si wastegateul intern al turbinei impreuna cu cel extern pentru un smoother boost line :)

- de cateva zile am repornit si injectia apa-alcool ... extra fun as expected :)

LE:
- am pus si un filtru de aer BMC in carcasa de carbon cu aductie prin proiectorul de ceata (pe care le-am dat jos si inlocuit cu niste capace/grile de diesel :) )

aici intre timp am pus si hotside-ul cu AR mai mare de la turbina anterioara - testat si cam plictisit si de configuratia asta :) - ma gandesc ce sa schimb
si cum am ramas cu sechele de la directia si feelingul mult mai exact al I20n-ului am mai pus ceva ALK/bucse brate si caseta si reglaje directie ... it's a little better dar just a little :( 

Forester

  • 3184
  • The other right!
Re: 2008 STI
« Reply #1563 on: October 13, 2025, 08:16:07 AM »
i20 nu are directia asistata electric? Desi n-ar trebui sa ma (mai) mir, ca vad si la ford ca directia are un feedback incredibil, pe care nu il credeam posibil la directii electrice.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4075
Re: 2008 STI
« Reply #1564 on: October 13, 2025, 13:48:23 PM »
ba da, e cu helectric dar ....functioneaza ....
are si 3 setari care o fac mai "direct and responsive in the Sport and N modes" ca sa citez plus oricum are 1,25 "invarteli" maxim de la drept la maxim virat ...

Muttley

  • 5406
Re: 2008 STI
« Reply #1565 on: October 14, 2025, 20:12:14 PM »
Daca nu gresesc prea tare, mari schimbari n-au fost pe Impreza la directie hidraulica, de la aparitie pana la stinsu' luminii.
Or o directie proiectata la inceputul anilor 90' si alta cu 30 de ani mai tanara nu prea au cum sa se compare.

Pe directie am cam toate modificarile cat de cat plug and play posibile, caster cat se poate, caseta cu raport mic, rigidizari. Chiar si-asa, cand am iesit cu ea dupa o pauza de vreo luna sau doua, mergeam serpuit, si nu-ntelegeam. Era de la faptul ca masina ailalta aduce ferm directia pe centru din asistarea electrica, ca altfel nu se explica, casterul mecanic e aproape zero. Si repet, am de toate pe directia Imprezei, si tot e modesta fata de cea a masinii noi.

Revenind...
Sper ca ALK e setat pe caster maxim din excentricitatea aia a bucsei. Adica aproape sa-ti atinga anvelopa in bara fata.

Mai ai de pus flanse amortizor cu offset, Pedders (la mine-s ok) sau Whiteline (cica se fisureaza), mai dau alea un grad, ajuta.
Iar daca spui ca rajnita moderna are 2.5 ture capat-capat, inseamna ca a inceput sa-ti pese de "viteza" casetei. Aici, 34110VA120. Nu stiu cum ai rezistat aproape 10 ani fara ea, mai ales ca la tine se monteaza fara adaptari.

Deci flanse excentrice si caseta 13:1. Esti abia la ~40%.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4075
Re: 2008 STI
« Reply #1566 on: October 15, 2025, 00:06:22 AM »
yes of course ... caster&camber maxim posibil cu ce este pe masina  - doar ca saracul camber nu prea a iesit :))

intradevar in plan mai sunt flanse cu offset/ajustabile fata si ceva brate reglabile spate sa pot desparti reglajul de toe/camber

caseta insa e cam ultima pe lista :) am fost nu o data si cu STI 2015 si cu altele cu caseta de 2015 si sincer nu am fost dat pe spate ca sa nu zic ca nu am simtit mare filosofie - deci daca / cand crapa caseta actuala se pune din aia altfel ... nu ma agit

LE: am zis mai sus '1,25 "invarteli" maxim de la drept la maxim virat' asa ..un pic la nimereala dar cred ca e mai putin , e un pic peste 1 dar nu am stat sa masor exact :) am cautat acum pe net specs la i20n asta si am gasit steering ratio de 12:1 si Steering wheel lock to lock turns. 2.16 ....doar asa ca barfa zic :)
« Last Edit: October 15, 2025, 00:19:32 AM by andea79 »

Muttley

  • 5406
Re: 2008 STI
« Reply #1567 on: October 15, 2025, 07:16:29 AM »
'1,25 "invarteli" maxim de la drept la maxim virat' = 2.5 ture capat-capat  ^-^

Camber n-are treaba cu felu-n care se simte directia. Chiar prea mult camber face sa se simta naspa, ca masina merge "pe tocuri".
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4075
Re: 2008 STI
« Reply #1568 on: October 15, 2025, 09:33:55 AM »
'1,25 "invarteli" maxim de la drept la maxim virat' = 2.5 ture capat-capat  ^-^

Camber n-are treaba cu felu-n care se simte directia. Chiar prea mult camber face sa se simta naspa, ca masina merge "pe tocuri".

yes of course cu invartelile, eu subliniam doar ca ei zic ca e 2.16 nu 2.5 cat am estimat eu :)

la camber nu vreau avioane, vroiam parca 1 grad fata cu 1.5 spate dar s-a putut doar 0.5, pe spate se strica toe daca vroiam camber mai mult iar pe fata una din roti nu merge mai mult din ceva motive de varsta :))

Muttley

  • 5406
Re: 2008 STI
« Reply #1569 on: October 15, 2025, 09:37:38 AM »
Vesca experientele cu 13:1 pe alte subaru sunt mult diluate de alte diferente, pozitie scaun, motor, miros habitaclu, pasageri, curatenie geamuri, orice. O comparatie directa se poate face doar fara alte variabile, adica pe masina ta. Nu am pretentia sa ma crezi, doar ca la mine, la trecerea de la 17:1 la 13:1 a fost wow. Tu probabil ai 15:1, deci n-ar fi spectacol. Dar e ceva, si se aduna.
WRX SW 2002