2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #540 on: May 16, 2016, 15:27:44 PM »
Legat de SC ma gandesc la un autorotor 3150, are capacitate de 1.5L per rotatie si suporta 14 000 rpm/min maxim deci cu o fulie de 1.5 suporta rpm al motorului de 9300, ceea ce nu este cazul, sau calculat invers de la max 7200 rpm motor rezulta o fulie max de 1.94

dimensiunile sunt ceva de genul 126 x 196 x 288 mm, 13.0 Kg

moguai

  • 2814
Răspuns: 2008 STI
« Reply #541 on: May 16, 2016, 15:28:52 PM »
aia pe brz ce pun?
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #542 on: May 16, 2016, 15:30:14 PM »
am impresia ca TSI ul de la vag are si SC si Turbo. poate te mai inspiri de acolo cu diverse informatii

are, dar alta configuratie, mai exact SC-ul este folosit la ture mici si apoi se trece pe turbo fara sa se "compuna" cele 2, functioneaza ca un setup in parallel nu in serie si nu in ordinea in care vreau eu :) (TC -> SC )

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #543 on: May 16, 2016, 15:32:55 PM »
aia pe brz ce pun?

pun tot felul de SC-uri, si twin screw si centrifugal dar acolo nu este compus cu turbo ... deci mai simplu ...

dar sunt si care se distreaza cu twin charge , asta de exemplu http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=74059

in linkul de mai sus se vede aici http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=74059&page=13 spool complet la 2600rpm cu ditamai turbina  pe motor de 2L ...
« Last Edit: May 16, 2016, 18:38:51 PM by andea79 »

moguai

  • 2814
Răspuns: 2008 STI
« Reply #544 on: May 16, 2016, 16:02:47 PM »
pai logic asa mi se pare si mie (ca la TSI) - supercharger de cat mai jos pana in 3-3500 si apoi turbina. tu vrei invers? pai e ok asa? problema turbinei de sti e ca e mare (si single) si intra tarziu, nu ai cuplu in turatii joase.
iar pt mers in paralel, la ce boost o sa ai acolo...iti trebuie niste interne superforjate, corect? sa nu zic de blocul in sine (cilindrii)
« Last Edit: May 16, 2016, 16:05:04 PM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #545 on: May 16, 2016, 16:16:21 PM »
pai tocmai asta am incercat sa explic mai sus si sa fac calculele , citez in engleza:

 "compounded boost is always produced as the pressure ratios of the two compressors are multiplied, not added. In other words, if a turbocharger which produced 10 psi (0.7 bar) (pressure ratio = 1.7) alone blew into a supercharger which also produced 10psi alone, the resultant manifold pressure would be 27 psi (1.9 bar) (PR=2.8) rather than 20 psi (1.4 bar) (PR=2.3). This form of series twincharging allows for the production of boost pressures that would otherwise be unachievable with other compressor arrangements and would be inefficient."

ca tocmai asta e contraintuitiv si mai greu cumva de inteles ... si eu nu vreau TSI, vreau sistem mai bun :)

repet, SC-ul de tip twin screw comprima volum de aer indiferent de presiunea acestuia, adica mai comprima o data aerul deja comprimat de turbo
la ture joase SC-ul trage aer prin turbo si genereaza gaze de avacuare ajutand astfel spool-ul -> ca si cum ai avea gazele de evacuare ale unui motor de 4.5L conform exemplului de mai devreme

si invers nu le poti pune pentru ca SC-ul NU lasa sa treaca aer prin el decat cat se invarte deci cu turbo in serie dupa SC turbo nu va face nimic in cel mai bun caz

si mai este variant TSI cu ele in paralel , varianta in care pierzi tocmai avantajul compunerii presiunii, faptul ca si aia 2-3psi generate de turbo la 2000 si un pic de ture se multiplica prin SC



(si interne si camasi si altele sunt de mult si daca chiar crapa crapa pentru o chestie misto si se reface :) )
« Last Edit: May 16, 2016, 16:22:21 PM by andea79 »

moguai

  • 2814
Răspuns: 2008 STI
« Reply #546 on: May 16, 2016, 16:19:49 PM »
si ce vrei tu acolo nu merge doar cu un turbo twin scroll mai destept si mai mare...? ai putea plusa si cu un equal header :D
« Last Edit: May 16, 2016, 16:21:43 PM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #547 on: May 16, 2016, 16:24:26 PM »
nu trebui nici twin scroll nici nimic :) :)

gandeste simplu altfel, SC-ul twin screw transforma motorul de 2.5 in motor de 4.5 (SC cu capacitatea si fulia din exemplul anterior) ... atat si nimic mai mult :)

pe de alta parte da :), trebuie turbo mai mare pentru ca turbo dimensionat pt. motor de 2.5L este clar subdimensionat pt. motor de 4.5L :)
asta daca vrei si more power, dar eu in prima faza vreau doar sa-mi largesc intervalul de rpm cu putere/cuplu , sa zicem un 2500 - 7000 :) si apoi daca vreau mai mult se schimba turbina sau macar hotside-ul ei si/sau fulia SC-ului
« Last Edit: May 16, 2016, 16:28:59 PM by andea79 »

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #548 on: May 16, 2016, 16:26:38 PM »
si ce vrei tu acolo nu merge doar cu un turbo twin scroll mai destept si mai mare...? ai putea plusa si cu un equal header :D

Se poate obtine ceva asemănător cu Twin turbo, dar nu cu twin scroll. Dar doar asemanator (BMW M4).
STI 2008

moguai

  • 2814
Răspuns: 2008 STI
« Reply #549 on: May 16, 2016, 16:27:29 PM »
ok, acum inteleg un pic mai mult. deci teoretic aerul comprimat de turbo, mai e comprimat inca o data de sc. in aceelasi cilindru bagi de 2 ori si un pic mai mult aer fiind extrem de comprimat...
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #550 on: May 16, 2016, 16:29:34 PM »
si ce vrei tu acolo nu merge doar cu un turbo twin scroll mai destept si mai mare...? ai putea plusa si cu un equal header :D

Se poate obtine ceva asemănător cu Twin turbo, dar nu cu twin scroll. Dar doar asemanator (BMW M4).

ai citit ce ti-am trimis ? te bagi ? :) :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #551 on: May 16, 2016, 16:31:58 PM »
si ce vrei tu acolo nu merge doar cu un turbo twin scroll mai destept si mai mare...? ai putea plusa si cu un equal header :D

Se poate obtine ceva asemănător cu Twin turbo, dar nu cu twin scroll. Dar doar asemanator (BMW M4).

ai citit ce ti-am trimis ? te bagi ? :) :)

Inca ma mai intreb daca chiar vreau sa ma invart pe loc la 2000rpm :)
STI 2008

moguai

  • 2814
Răspuns: 2008 STI
« Reply #552 on: May 16, 2016, 16:32:30 PM »
si ce vrei tu acolo nu merge doar cu un turbo twin scroll mai destept si mai mare...? ai putea plusa si cu un equal header :D

Se poate obtine ceva asemănător cu Twin turbo, dar nu cu twin scroll. Dar doar asemanator (BMW M4).

ai citit ce ti-am trimis ? te bagi ? :) :)

Inca ma mai intreb daca chiar vreau sa ma invart pe loc la 2000rpm :)


do it man  ;D
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #553 on: May 16, 2016, 16:34:34 PM »
Tempting as hell......  :)
STI 2008

moguai

  • 2814
Răspuns: 2008 STI
« Reply #554 on: May 16, 2016, 16:38:51 PM »
daca banii nu s o problema...  ::)
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #555 on: May 16, 2016, 16:46:34 PM »
daca banii nu s o problema...  ::)

pai teoretic este tot ce trebuie, cea mai mare investitie fiind SC-ul (2000Euro aprox) .. restul se face pe plan local :)

moguai

  • 2814
Răspuns: 2008 STI
« Reply #556 on: May 16, 2016, 16:47:09 PM »
si ceva la saltea daca or sa pice chestii dupa...
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #557 on: May 16, 2016, 16:47:52 PM »
daca functioneste ... aia nu se pune :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #558 on: May 16, 2016, 16:53:32 PM »
daca banii nu s o problema...  ::)

pai teoretic este tot ce trebuie, cea mai mare investitie fiind SC-ul (2000Euro aprox) .. restul se face pe plan local :)

Da... "tot" ce trebuie. Asta ignorand ca ne trebuie la toti alte turbine. :)

Apropo, daca ma bag, scot la vanzare Borg Warner-a mea iubita... Ca va trebui alta - tot Borg Warner clar - mai maaaaare. Of of... Goana asta dupa cuplu ne baga in boala...

STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #559 on: May 16, 2016, 16:58:43 PM »
pai in prima faza mergem cu ce avem si cu wastegate-ul deschis maxim si redus la maxim spring pressure-ul ... ce sa facem
si apoi vedem :) :)

vezi ca ziceai ca ai ceva wastegate ce tine presiune mai mica - ar putea fi folositor :)