Eu am experienta de la Visi, cu amortizoarele spate.
Arcurile sunt King, toate 4, heavy duty.
Initial, am luat amortizoare B4, toate.
Dar masina topaia de spate puternic, la viteze mari, pe denivelari.
Am incercat alta suspensie spate, luand arcuri KYB+inalatatoare si amortizoare Excel G.
O idee mai ferma masina, dar tot sare de fund in viraje cu denivelari.
Am trecut la imperecherea arcurilor KYB+inaltatoare cu amortizoarele B4.
Tot cam rigida de spate, a fost.
La final, m-am intors la configuratia pe spate initiala : arcuri King cu B4.
Pare varianta cea mai ok.
Dar tot este diferenta mare intre suspensia spate si cea fata, cand trec pe denivelari, de parca ar fi alta masina ...
Strict comparand amortizoarele, gasesc ca B4 este mai moale decat ExcelG.
Daca as fi avut masina noua, preferam ExcelG.
Insa la o masina veche, ce scartaie din incheieturi, si la mers mult pe coclauri, amortizoarele B4 le consider mai potrivite.
LE:
La Visi conteaza foarte mult reglarea geometriei.
Chiar daca pe hartie, la reglari facute de ateliere diferite, par sa fie doar cu diferente minore in toleranta de reglare. Totusi feeling-ul resimtit la volan este foarte diferit.