Sfat achizitie Legacy/Outback
Subaru club Romania

Sfat achizitie Legacy/Outback

je

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #440 on: January 05, 2023, 19:36:54 PM »
@Muttley, iti respect opiniile, chiar daca avem puncte de vedere diferite.

Da', fara suparare, cu PS-ul ai cam dat-o de gard.

Cat despre PPS, am retinut - pe tine sigur nu o sa te deranjez vreodata cu asemenea impertinente :)

@Aer curat, de acord cu tine. Mai demult, cand benzina era la acelasi pret cu motorina (sau unori chiar mai scumpa), iar pretul gazului era unde trebuie (50-55% din cel al benzinei) o masina cu GPL era o alternativa atractiva - pentru ca obtineai costuri de exploatare similare cu diesel-urile.
Eu acuma am un opel cu motor de 1.8 si gpl pe ea. Trag de ea de 12 ani, si periodic am facut etalonari - si de fiecare data calculul imi dadea, pentru traseul facut, un consum echivalent de ~4.5-5% motorina - adica un mers civilizat cu un diesel de ~100-120 CP (in conditiile in care pe vremurile alea purtam 45 la picior - deh!, si masina mai tanara.... )
Legat de reglaje pe gaz: Vialle are de vreo 20 ani, acuma am vazut si la Prins, si parca auzisem ca si BRC are, instalatie LPI - adica injectie directa, cum ar veni, fara vaporizator. Instalatiile astea nu se regleaza cu surubelnita, si preiau semnalele de la o seama de senzori si module (debitmetru, sonde lambda, ECU, etc) si regleaza debitul de gaz in conformitate cu nevoile masinii.
Anyway, motivul pentru care l-am intrebat pe Sese de detaliile defectiunilor aparute la motoarele cu gaz e ca vreau sa confirm o discutie avuta cu un montator de gaz acum cativa ani. Discursul lui (sustinut si de o documentatie de la producator, care lista o seama de motoare sensibile) era ca:
- sunt motoare carora, pentru a le creste performantele, li s-au montat supape din materiale usoare
- din pacate aceste materiale sunt mai sensibile
- gazul arde la temperaturi mai mari decat benzina
- si, pe cale de consecinta, in timp arde supapele

dan_b

  • 1236
Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #441 on: January 05, 2023, 21:38:01 PM »
GPL si Subaru nu sunt compatibile.
Am avut ghinionul sa detin un Forester cu mizeria de GPL Vialle montata de dealer (spun doar ca nu era vorba de AK ), care a distrus motorul - da, supape si altele. Motorul a fost ulterior refacut prost de fostul proprietar, dar asta e alta discutie si alta problema.
Si da, era celebra instalatie Vialle care nu necesita reglaje din surubelnita, nu avea filtre separate, cost 2000 euro doar instalatia. Si nu a fost caz izolat, ci problema generala si valabila pe toate masinile cu respectiva instalatie.
Se gasesc detalii destule si pe acest forum.
Cum spunea si Sese, in Italia e posibil sa vina ceva masini cu aliaj diferit la supape, dar si asta e alta discutie. GPL si Subaru nu sunt compatibile si nici nu ajuta in vreun fel experienta cu masina, dimpotriva.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1236
Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #442 on: January 05, 2023, 21:45:37 PM »
Si poate colegul Muttley a fost mai direct/glumet, intr-un stil destul de consacrat, insa da, daca exista temeri serioase legate de consum, atunci nu Subaru este alegerea potrivita. Sau in niciun caz Outback, poate Forester sau in final XV, care ofera aceleasi senzatii awd, siguranta etc, dar fiecare cu nivelul lui de confort direct proportional cu spatiul. Sunt jurnale de bord detaliate si frumoase pentru Foresterul actual, ca si pt XV.
Cat despre condus masina altcuiva, chiar e delicat, mai ales necunoscand persoana respectiva, nu prea poti sa iti dai intalnire in oras...
Iti pot da eventual un pont/sfat - daca ramai setat pe Subaru, poti reveni la AK si eventual de acolo sa setezi o eventuala intalnire cu un alt posesor de Subaru, client AK, astfel avand cumva garantia unui spatiu/oficial si omul respectiv sa aiba incredere pentru un drive test super controlat si redus.
Si tot cu titlu de recomandare - poti face drive test cu Foresterul, iar daca ala iti va placea, atunci poti sa fii sigur de multiplul de confort si senzatii intr-un Outback. Foresterul actual l-am incercat si a fost super senzatie comparativ cu modelul SH pe care il detineam atunci, cu totul alta masina, desi are acelasi motor.
Succes!
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

je

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #443 on: January 05, 2023, 22:49:44 PM »
Eu sincer nu inteleg.
Daca cineva intreaba cat consuma un subaru, sariti toti ca nu conteaza, ca daca exista temeri, ca blablabla.

Cine a zis ceva de temeri? Vreau sa ma documentez, sa stiu ezact cum sta treaba. Pana la urma, pentru mine masina e un tool - si trebuie sa stiu exact ce pot si ce nu pot face cu tool-ul ala. Si asta, preferabil, inainte de a da banii - ca poate nu e tool-ul potrivit.

Daca voi imi spuneti ca Subaru e o masina pe care o judeci cu inima, nu cu capu', la achizitie, atunci da, poate aveti dreptate - nu o fi potrivita pentru mine. Eu doar la ales nevasta am mers dupa inima, in rest....

Muttley

  • 4920
Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #444 on: January 05, 2023, 22:58:44 PM »
E ok ca tool, ca nu e Ferrari de colectie. Doar ca o sa consume mult, e pe benzina si e mare RAU!
Scuze dac-am fost badaran mai in urma.
WRX SW 2002

dan_b

  • 1236
Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #445 on: January 05, 2023, 23:14:29 PM »
Pai teoria consumului a fost rezolvata acum cateva comentarii - cu exemple si situatii.
Si nu a sarit nimeni ca nu conteaza, au fost doar niste concluzii dupa ce s-a tot explicat si exemplificat ce inseamna repere de consum la Outback si tot pe acolo se invartea discutia. Ca si gpl-ul tot despre saving la consum ar fi. Si nu, nu e o solutie la Subaru.
Eu cred ca au fost multe reactii obiective si de suport, cred ca forumul asta tocmai prin asta se remarca - oamenii comunica si ofera raspunsuri/pareri, in majoritatea lor super civilizate. Astia sunt clientii sau pasionatii de Subaru.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #446 on: January 06, 2023, 01:07:12 AM »
Domnilor nimeni nu doar că nu se ceartă cu nimeni, dar nici măcar nu bagă bățul prin gardul nimănui, pentru că nu avem absolut nimic indispensabil vieții în sine de împărțit și nici la o vârstă preadolescentină nu suntem. Este foarte bine că suntem diferiți, pentru că dacă am fi la fel, indiferent cât de perfectă ar fi persoana model, ar fi o lume tristă.

@je, trebuie să înțelegi două chestiuni:
1. suntem pe un forum Subaru, consumul este un subiect cam tabu!
Observă că stimabili membrii, mai ales cei cu vechime, ai respectabilului stabiliment nu vorbesc/scriu prea mult. Aceasta, pe lângă înțelepciunea și capacitatea de înțelegere ce i-a consacrat, se datorează și faptului că atunci când se duc să facă plinul la îndrăgitele autoturisme Subaru au un mic șoc la benzinărie, cât de des o vizitează, cât intră în rezervor (la început se verifică să nu care cumva să curgă, ori să nu fie pus pistolul pompei pe lângă gura de umplere a rezervorului și să curgă nectarul oricărui ”petrolhead” alandala pe lângă), cât de mult mai costă plinul. Iar acest lucru se întâmplă des, mult mai des decât ar vrea oricine să recunoască. Singurul scenariu în care Subaru nu consumă este dacă-l lași oprit în parcare și cu bateria scoasă, pentru mai multă siguranță.
Ei bine, cu trecerea timpului, încărunțire accelerată și pierderi ale podoabei capilare (aici și cu un mic avantaj, mai puțin păr - mai puțină greutate - plus măcar un acatist la biserică - poate poate nu crește consumul), șocurile inițiale nu se mai resimt chiar precum la începuturi, dar tresărirea interioară rămâne într-o sihăstrie a solitudinii neexteriorizate, precum și ce urmează după. Adică rămân cu puține cuvinte! Evident că vor drămui cu mare înțelepciune puținele cuvinte rămase, pentru comunicarea cu propria familie și cele strict necesare. Pe cale de consecință nu au prea multe a sporovăi pe forum, mai ales cu niște zăbăuci ca mine, ca tine (nu te considera jignit) ... Noi nu înțelegem și nu suntem pregătiți pentru sălbatica violare a portofelului în stil ”gangbang”, fără a ține cont de lubrefiere, la benzinărie. Totodată poate nu înțelegem pe deplin nici fiorii interiori, nebănuitele plăceri sublime ce ți le poate oferi o experimentată și înalt iscusită gheișă autentică, un rafinament al excelenței, ca experiență a condusului unui Subaru, altfel recunoscut și ca bețivul satului, bând benzina cu găleata precum Raba din '57.
Punctul ăsta fu un adevăr într-un pamflet.

2.Muttley mi-a lăsat impresia, virtuală pe unde ne-am mai intersectat, că-i foarte de treabă, chiar dacă are maniera caracteristică de manifestare, deci poți sta liniștit că nu are nimeni nimic impotriva ta.
Însă are perfectă dreptate în privința unui drive test cu mașina unei proprietar privat, sunt rețineri deplin întemeiate. Sunt foarte puțini cei care ar accepta un astfel de drive test. Plus, este posibil ca mașina respectivă să sufere o problemă în perioada imediat următoare, fără să derive neapărat din testarea respectivă, iar proprietarul va rămâne cu dilema dacă nu cumva tocmai acelui gest de bunăvoință din partea sa se datorează neplăcerea.
Sincer, eu chiar dacă aș avea drept a 10-a mașină personală un Trabant nu aș da-o la drive test nici cunoscuților, darămite unui necunoscut. Fiecare cu păsărelele sale, poate eu am mai multe.
Mașinile pentru drive test ar trebui să fie apanajul exclusiv al dealerilor auto, face parte din afacerea respectivă, că place au ba.

Outbackul actual este o mașină deosebită, chiar dacă mai domoală, dar gândește-te serios la consum. Dacă faci trecerea de la o benzinară cu gpl și nu ești împăcat cu un consum mai ridicat, nu te vei bucura cum trebuie de Outback. Și nu ar avea niciun rost, mai ales că achiziția nu-i tocmai ieftină și nici vremurile actuale tocmai limpezi și încurajatoare.
Pe de altă parte, un 1.5 turbo benzinar modern, sau un 1.6 benzinar aspirat mpi consumă în București 9-10-12% uzual, ceea ce înseamnă că Outbackul ar consuma cu 2-4% mai mult, dar și oferă mult mai mult, de la integrala permanentă, un motor mai relaxat, garda la sol, confortul și tehnologia oferite, masa și dimensiunile mașinii (cu o dinamică uneori mai bună decât mulți dintre competitorii săi).

je

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #447 on: January 06, 2023, 07:41:57 AM »
@Aer curat, respekt!
Mi-ai luminat ziua :)
La ce frumos manuiesti dex-ul, ar trebui sa te apuci sa scrii...

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #448 on: January 06, 2023, 09:19:14 AM »
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #449 on: January 06, 2023, 21:13:26 PM »
@je, mulțam fain! Dar sunt alții mai talentați și mai iuți în ale condeiului.

@Forester, cre' că da, nu am acu' buletinu' la îndemână să verific, familia așa pare să considere. Da' să nu mai spui nimănui, aici suntem în siguranță, nu ne citește nimeni năzbâtiile.  :D
Ar mai fi fro' 2-3 care să știe, da'-s tăcuți precum peștii pe fundu' apei.  :)

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #450 on: January 08, 2023, 07:53:13 AM »
Eu's la suprafata apei...

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #451 on: January 08, 2023, 20:07:37 PM »
@andrei0241 la tine ar fi bai mare de tot să nu fie așa!  :D
Când mă mai nimeresc eu prin Ct și ceva mai liber, dar și tu pe uscat, poate ne vedem la Briceag la o scoică.  ;)

leeloo

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #452 on: July 25, 2023, 11:45:29 AM »
Salut. 
Ma uit si eu  un Subaru outback nou sau din generatia noua oricum. Masina care o am acum, un Wrangler  4xe 2022  nu o mai suport, si pentru mine Outback pare a fi un inlocuitor. 
Cu wrangler-ul am 2 probleme majore, unul este calitatea execrabila si suportul Jeep Europa.  Pe scurt masina a murit pe autostrada, bateria de 12v nu se mai incarca.  Ok, se mai intampla, de aia dai o groaza de bani pe o masina noua,  ai asitenta si garantie, masina de schimb etc...
 Am sunat la Jeep asistenta Luxembourg, unde masina era inmatriculata si servisata, m-au pus sa sun la Jeep  Germania, ca am luat-o de la un dealer  de acolo de pe stoc, la 200 km de mine. Eu, adunat cu sotia, vorbim impreuna vreo 4 limbi, Jeep Germania, fiind  Germania nu vorbeau nimic. Dupa 4 telefoane nici nu au mai raspuns.  Mi-am adus aminte ca am pe Casco  asistenta, am sunat la asigurare,  era deja noapte, zi libera a doua zi, a dura 20 h in total sa  vina o platforma sa ma ia. 
Dupa 3 zile m-au sunat ca masina e gata, cand i-am intrebat ce a avut, au dat din umeri " electronics  " .
Pana si bateria care ajunsese la 6V au pus-o inapoi pe masina. Am cumparat eu un Bosch nou, nu am mai avut probleme.  Eu nu mai am  incredere neam sa plec cu masina asta nicaieri, ca sa nu mai zic de asistenta si garantie, e 0 la Jeep.  A doua problema e zgomotul  foarte mare la vant pe autostrada.  Da, stiam de cand am luat-o, dar am inceput sa fac drumuri de cate 1400 km, in ultima tura am facut 7000  in 3 saptamani si e foarte obositoare.  Regret mult ca l-am cumparat, dar in 2022, nu era absolut nimic pe stoc, si la Logan stateai 6 luni.  In plus l-am luat extrem de ieftin,  era pe stoc de  ceva vreme.. 
Cum am ajuns la  Outback ?  In concedii imi place sa mai merg la camping, sa mai fac cate un traseu  ( nu caut off road dur, dar sa ajung in locuri frumoase )  . Am mai avut in tinerete un Forester 2004,  era   destul de capabil, era automat si frana de motor neam, cam sufeream la pante lungi,  si cu tot cadabalacul de camping  3 persoane, il cam cocosam.  eram peste sarcina utila . 
Acum lucrurile sunt diferite,  intre timp, in majoritatea Europei de vest off road-ul  e  interzis, in Est  si sud  au inceput sa asfalteze mult,  sau macar sunt  drumuri forestiere bunisoare,  ma  descurc si cu ceva gen Subaru.  Cutia CVT nu ma deranjeaza, am avut un CH-R, nu e drama,  in schimb o omoara la off -road, sunt sigut ca generatiile   anterioare , fie manuale sau cu cutie automata clasica erau mai capabile.  Sa speram ca e destul . 
Am fost la un drive test aici in Luxembourg,  masina pare foarte   incapatoare si practica, comfortabila,  varianta de baza are cam tot ce iti trebuie, pielea si chestiile cosmetice nu dau nici 2 bani pe ele,  am un labarador si chiar daca vroiam  piele, nu se poate, o face pardaf.
Cel putin aici  are un pret incredibil de mic  comparat cu sa zicem un RAV 4.   Aici varianta de baza,  Comfort e 36.000, am obtinut si un discount de 3 k,    un Rav 4 varianta 4x4 pleaca de la 44k....
Pur si simplu sunt satul sa mai arunc banii pe niste fiare cu niste servicii execrabile.   
La Comfort am inclusiv scaune incalzite in spate, are cam tot ce iti trebuie.   
Avand in vedere pretul foarte mic se pot trece   cu vederea multe chestii. Cel mai enervant mi s-a parut  semanalizarea, e oribila manetuta aia, nu stii cand dai one touch,  cand e activata permanent, cateodata revine singura cand indrepti volanul, cateodata nu, banuiesc ca in timp te obisnuiesti.  Comenzile de AC puse  pe  display sunt o tampenie majora, dar asta e trend-ul.   DMS tipa  la mine sa stau cu ochii pe drum cand umblam la el,   deci propriul lor sistem de siguranta e contra idioteniei de AC .. :) .
Imi place nu are nici macar o tentativa de hibridizare. Va spun ca mecancii si dealerii, in afara de Toyota,  habar nu au ce vand in ultimii ani. NU stiu sa diagnosticheze, nu  au piese pe stoc, stai cate 4 luni blocat ca nu piese specfice variantelor hibride, si tot asa.    Mam m-am uitat si la Forester, dar  are si portbagaj mult mai mic ( pe cifre nu e rau, dar va spun din experirenta ca ce e verticala de la un nivel in colo e aproape inutilizabil ) , si motorul  e prea mic.  La forester   nebunia cu ecrane   a atins paroxismul, 3 ecrane diferite, fiecare cu setul  lor de butoane, si  functiile de pe cel central ar fi integrate usor in ala mare central, nu stiu ce boala au avut in cap... 
La drive test am facut si vreo 80 km pe autostrada, ca asta era cel mai important la mine, am scos cam 7.8  la 130 km/h pe bord.
Poate pare mult, pentru mine e cea mai economica masina care am avut-o  in ultimii 6 ani,  in afara de Toyota C-hr, care e alta clasa. 
Urban nu ma intereaseaza, Wrangler-ul are 34k km, cumparat sf lui Iunie  2022, din care cel mult 6k  sunt urbani. 
 ACC e bun, dar mi-as fi dorti si un cruise control simplu, ala il folosesc majoritatea timpului, doar cand sunt undeva super aglomerat folosesc ACC. 
Zgomult la vant e foarte ok. Auzeam ceva  pe la stalpii A, oglinda, dar nimic   spectaculos,  Pe anumite tipuri de asfalt auzi mai mult gumele.  La vant,  din ce masini am mai avut, doar   disco 4  era peste.  In wrangler la 120 km/h pe GPS, nici nu mai vorbeam cu nevasta ca ramaneam fara voce. 
Mai o chestie care enerveaza, sper sa o pot rezolva.  NU poti comanda o roata de rezerva full in Europa, desi e oferita pe alte piete.   Spatiu este,  teoretic pot scoate tot suportul ala din spuma sau ce e,   si exista un part number pentru chestia care vine peste roata   cu acea trusa de scule.  Planul ar fi sa comand de pe la un dealer o roata identica, si in cel mai rau caz   sa comand din State kitul, desi o sa ma ustere rau transportul si vama + TVA.  Asta mai studiez. 
M-am uitat si la VW golf Break all track, garada la sol e prea mica.  Volvo nu mai vinde nimic gen V70 cross country, si chair daca mai e   am un prieten cu XC 60 nou, numai volvo a avut de 20 de ani si nu stie cum sa scape de el mai repede, sau chinezit complet si astia.
Oricum sunt destul de hotarat,  in week-end spal si fac niste poze la wrangler,  il pun la vanzare,  cum se da caut ceva prin zona ori stoc ori  SH, daca e dupa 2021 si pana in 60k, ala e.  Nu tin sa fie nou,  dupa ce expereinta am avut ultima data,  ma lipsesc de "serviciile" lor...  O sa cer si o oferta de buy back, ar fi mai comod, dar de obicei dau in jur de 70 din valorea de piata, si  suma e prea mare, 30 % din 56 k,  e pierderea cam mare, peste 10 k. 
 

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #453 on: July 25, 2023, 16:14:04 PM »
36k + TVA sau TVA inclus? Al meu e 2015  roata de rezerva e " de fabrica" . Iti poti cumpara 1 buc de la dealer sau de pe ebay , nu ti teme:) . Foresterul este mai patrat  zgomotul pe autostrada este mai mare fata de Obk . Daca nu ti se pare prea mare Outback-ul , clar e o varianta mai buna dpmdv. Bafta!

leeloo

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #454 on: July 25, 2023, 17:50:59 PM »
e listat la 39 k cu TVA, cu 3 k discount, cam pe acolo iese, la un 36.    Se poate verifica pe subaru.lu. Pretule chiar bun, nu prea cumperi nimic de banii astia de alde Toyota  sau altii care sa ofere ce ofera un Outback.  Am vazut SUV cu 7 locuri chipurile care aveau spatiu interior mai mic :) .
Si dotarile standard   sunt suficiente.  In schimb pretul mic  se vede in CVT,  si alte cateva chestiii, gen ca inca nu are vitezometru  digital (  un plus pentru mine,  la multe branduri executia e naspa, noaptea ai probleme cu ele ca  negru nu e destul de negru  de exemplu )  . 

Din ce am vazut, cam toata lumea zice ca Outback  sta mai bine la comfort si zgomot si asta caut.   Nu e chiar caramida pura ca Forester, cum spui tu,  banuiesc ca asta ajuta.
Wrangler-ul are 4.85 m, nu e mare diferenta pentru mine.  Prefer  sa am spatiu mai mare. 
Oricum o sa dureze ceva treaba asta. Nu ma grabesc deci o sa tin la pret la Wrangler,  care nu se vinde ca painea calda oricum.

Comanda nu pot sa fac, ca nu stiu cat va dura sa il vand   si nu  am alta masina, ( am renuntat sa mai tin 2 masini cand am luat wrangler-ul ),   deci, cum il vand o sa vad ce gasesc pe stoc. Sunt cateva pe raza de 200 km,  majoritatea versiunea de top, dar pe ici pe colo e si cea entry level, comfort. 

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #455 on: July 26, 2023, 03:23:03 AM »
Varianta să faci buy back la un dealer care vinde Subaru ai încercat?
Prețuri cât de cât mai bunicele la Subaru erau prin Italia, comparativ cu alții în aceiași perioadă de timp.
La Rav4 singurul punct forte este sistemul hibrid, cu ceea ce implică el. Și oarecum cutia de viteze. În rest mie mi s-a părut sub Outback dpdv materiale, finisaje și calitate a execuției, echipări cât de cât comparabile. Nici costurile de mentenanță nu sunt chiar mici, dimpotrivă. Toți au umflat nejustificat de mult prețurile și așa mari pentru o amărâtă de revizie, dar Toyota și alții exagerează cu brio.
Dintre chestiunile ce nu-mi plac deloc, rezidă în economia de costuri, parbrizele foarte sensibile. Sticla-i mai subțire (nu înghit treaba cu scăderea greutății) și se sparg/crapă ușor, iar dacă coroborăm cu prețul/costul de înlocuire ... nu-i bine deloc.

leeloo

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #456 on: July 26, 2023, 19:01:37 PM »
Am schimbat multe mașini, dealingul anilor, o buna parte la buy back. În Vest ai noroc dacă  iei 75 % din prețul de piața, de obicei dau cam '70 %.  Poate iei mai mult gen  luat o Mazda de la dealer acum 5 ani, o dai înapoi la același dealer și. cumperi de la el ceva nou.  Riscul mare aici e ca ei trebuie sa asigure garanția, e data pe bune mai ales dacă o vând la vreun localnic.  Chiar dealerul Subaru mi-a zis ca îmi face o oferta, dar ca e mai bine sa îl vând eu.  Alta problema e ca eu dau la buy back o mașină de 54 de k sa cumpăr una de 36k.  El nu face bani de loc intr-o prima faza, din contra, isi  blochează capital .  Nimeni nu o sa îmi facă o oferta buna in condițiile astea. 
Cel mai ieftin Wrangler  4xe  de prin europa e cam 54k , 2021 cu vreo 30k km ca al meu, dar al meu e 2022. dacă obțin atât, sunt fericit.  LA buy back voi primi cel mult 42-43 k.  Dacă alte mașini date la buy back in trecut nu aveau cine știe ce valoare și considerând și alți i factori nu mă deranja, la asta merita sa fac un efort sa scutesc potențial 10.k.
Legat de Toyota  - Am avut un ch-r  luat de nou, ținut 5 ani, l-am dat la vreo 63 k km, nu am avut probleme cu absolut nimic.  Făceam naveta la munca iarna, 6 km 45 de min cu o medie de 6%, 4% vara.. Am avut și un Hilux, la ala inlocuiam un parbriz pe an. Cu cât e mai vertical parbrizul cu atât sunt șanse mai mari sa îl faci perdaf. 
LA wrangler am avut ca opțiune gorilla glass, a ținut fix 8 luni. Acustic contează calitatea, la rezidenta unghiul, dacă e mai aplatiz, mai sunt șanse  de deflectie, altfel, nu prea  contează din ce e făcut. 
« Last Edit: July 26, 2023, 19:06:07 PM by leeloo »

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #457 on: July 26, 2023, 21:29:43 PM »
Pentru vânzarea Wrangler-ului poți încerca la câțiva dealeri în Italia, fără buy back, poate primești vreo ofertă decentă, cine știe o avea valoare de revânzare mai bună acolo.
Bănuiesc că ai pus anunțuri pe site-uri gen mobile.de

Clar, unghiul de înclinare al parbrizului este decisiv pentru durata de viață a acestuia.
Interesant prețul pentru Outback pe la tine, prin RO se cere binișor peste, cine știe l-or fi suflat cu platină pe drum. Deși la suma aceea am o serioasă dilemă versus Tesla Model Y.
În locul tău aș încerca să rezolv cât mai repede și cât mai avantajos cu vânzarea, dar nu m-aș grăbi cu vreo achiziție, indiferent care ar fi ea.
« Last Edit: July 26, 2023, 21:30:47 PM by Aer Curat »

leeloo

Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #458 on: July 27, 2023, 10:23:32 AM »
Ce sa caut in Italia ?, e cam departe nu merita efortul pentru mine.
Nimic de la Tesla nu ma tenteaza si nici o poti folosi la fel ca  un ICE classic. 
Faptul ca nu ai   ceasuri si niste butoane fizice mi se pare extrem de nesigur. A doua problem e imposibil sa  faci drumuri lungi cum fac eu,  o sa explic de ce mai jos.  In al patrulea rand,, spre deosebire de altii, Tesla are monopol total la   toate piese de schimb si  nu ai nici o alternativa la centrele lor de serivice.  Sunt misto cand merg, dar daca ai ceva, mai ales in ROmania unde parca nu au nici un centru, nici macar nu m-as uita la una.  Au niste preturi la service care fac un   Landrover sa para masina ieftina..

   4xe, fiind plug in hibrid, si  calatorind mult cu el, mai incercam  sa il incarc ( nu e mare sfaralaia la drumuri lungi ) , doar ca sa vad care e experienta si cum funtioneaza treaba.  Lasand la o parte ca de multe ori nu gasesti borna libera sau nu funtioneaza, fiecare tara are macar 2-3 jucatori importanti pe piata  incarcatoarelor rapide.  Acestea pot fi accesate   doar cu un card rfid sau un app.   
Nu e ca la benzina , unde daca ai niste bani cash sau un card, ai facut un plin si platesti.  Au fost ocazii in care am traversat si 6 tari sa ajung unde aveam de mers.  Am un card local luxembourghez, de exemplu  ala merge si la cateva statii prin Germania si Franta, dar cam atat. 
In  Spania, fail total.  App-ul, dupa vreo 4 pagini de completat informatii perosnale ( nu inteleg cum li se permite asa ceva )  ajungeai intr-un punct unde se cerea   un fel de CNP spaniol.   Deci imposibil.  Sa obtii un card,  iti cereau cont bancar in Spania, la care iar aveai nevoie de un  CNP.  E un articol al unui francez   care explica cum a durat 2 luni sa ia un card spaniol. Asta ca sa faca un concediu la 200 km de casa, omul statea in Sud. 
Cati oameni am vazut   pe la statiile astea  smulgandusi parul din cap  ...  e incredibil. 
LA partea financiara, nu e nici o afacere pentru mine.  Pe autostrazi si  in orase, eu nu am fazut tarif sub 60  centi/ kw. Asta e doar inceputul. O sa fie si mai scump.    Cam 2/3 din ele pierd bani, chiar la tariful asta infiorator.  Cantitatea necesara de materiale e cu adevarat de neimaginat.  O statie cu 8  borne super rapide, avea un tranformator langa care putea alimenta un orasel. Toate astea costa.    Cam la orice electrica iesi undeva la pretul unui echivalent diesel.  Eu fac 6k km urbani si 24 k pe autostrazi.  Deci  neinteresant. 
In State, poti plati cu orice card bancar.  Pana nu dau o legislatie sa forteze nemernicii astia   sa o lase moale cu vandutul datelor personale,  masinile electrice o sa fie moarte in Europa.  Ai o companie   ca Google care iti da niste servicii gratis in schimbul datelor  , ok,  Dar umfli  60 centi/kw si mai ai tupeul sa ma mai si urmaresti peste tot...
  In nici un caz nu o sa ajung ala procentajele care le viseaza ei.  Ca a doua masina  de foit, sa o poti incarca acasa, foarte ok. 

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Sfat achizitie Legacy/Outback
« Reply #459 on: July 27, 2023, 11:16:59 AM »
Ah, multam pentru acest post, m-am mai racorit. Prea multi au luat-o fix cu capu-nainte in frenezia asta a electricelor. Da, este fun sa te fatzai ici-colo, dar atat, momentan este mult prea deconectata de realitatea economica, sociala, de infrastructura etc etc.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008