Forester Diesel MY09
Subaru club Romania

Forester Diesel MY09

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #120 on: March 31, 2015, 14:56:01 PM »
Felicitari pt toata povestea scrisa de tine in ultimii 2 ani. Mi-am facut timp si am citit de la inceput.
Vad ca esti foarte multumit de masina, pe de alta parte vad ca ai si avut grija de ea si ai schimbat tot ce trebuia schimbat la momentul potrivit.

Cum sunt amortizoarele Pedders schimbate acum 1an si jumatate ? Vad ca ziceai mai devreme ca vrei sa-i faci un test de amortizoare. L-ai facut? Pe fata banuiesc ca nu ai schimbat amortizoarele. Sau nu ai zis de ele.

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #121 on: March 31, 2015, 18:21:30 PM »
Da sunt multumit de ea. Si-a facut treaba cu brio si si-a scos banii !

Legat de amortizoarele Pedders - sunt absolut OK.
Nu stiu cum de mi-a scapat partea cu testul de amortizoare ( probabil am scris doar pe Jurnalul de Bord tinut pe Softpedia de la momentul achizitiei masinii - in urma cu mai bine de 6 ani ).
Am facut testul de amortizoare in urma cu mai bine de o luna.
Amortizoarele pe spate ( Pedders) eficienta = 80 % !
Ciudat e ca la alea de pe fata mi-a rezultat o eficienta de 90 % !!!! ( mai bune decat in urma cu 1 an jumate !??).
Testul l-am facut in acelasi loc, pe acelasi stand de fiecare data.

Nepatrunse sunt caile Domnului !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #122 on: April 29, 2015, 11:27:46 AM »
Booon !

Ca tot n-am mai scris pe-aici de o vreme ....
Noutati nu prea sunt.
Am incaltat "adidasii" ( Bridgestone Potenza Adrenalin). Alta viata !

PS: Ca tot ziceam in urma cu vre-o doua luni ca un injector se cere "la pensie" ( la rece mergea in 3 pistoane, scotea fum la pornirea de dimineata, la tester mi-a aratat presiune mai mica pe unul dintre injectoare).
Pare-se ca m-am inselat si mai duce o vreme !
In vacanta de Pasti am vrut sa dau jos toate injectoarele si sa le trimit la verificat / curatat ca sa vad ce-i cu ele.
In ultimul moment, la sugestia sefului de service, am zis - hai sa incerc inainte de toata tevatura asta si o solutie de curatat injectoarele.
Mi-a adus si am pus ceva de la Liqui Moly ( un flacon cica ajunge pentru max. 75 l motorina - eu l-am pus la ~ 1/2 rezervor - asta e: http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/en_2186.html?OpenDocument&land=GB&voilalang=e&voiladb=web.nsf).
Desi eram foarte sceptic, pare-se ca totusi are efect !
Masina porneste smooth, nu mai merge in trei pistoane la rece ( si am mai avut dimineti cu temperaturi in jur de 0 grade de-atunci), nu mai scoate fum la pornire ... intr-un cuvant: merge ca noua !
Am mai cumparat un flacon si dupa ce termin rezervorul asta ( am mai facut un plin de cand am pus solutia-minune), la urmatorul plin il pun si pe-asta.
Dupa ce-l ard, ma duc sa testerul sa vedem daca mai apare vre-o problema ( diferenta de presiune) la injectoare.

PPS: ODO: 181.748 km
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #123 on: May 13, 2015, 19:00:15 PM »
Salut,
la instructiunile Liqui Moly 2186 spune ca:

Mod de utilizare
Folosire preventivă
Se adaugă motorinei conform intervalelor inspectiilor tehnice periodice.
Folosire în caz de remediere
Desfaceți furtunul de alimentare cu motorina (turul) si îl introduceți în doza cu Diesel Purge. Inchideti returul sau introduceti-l in interiorul dozei de aditiv. Porniți motorul si lasați motorul să meargă la diferite turatii cu Diesel Purge nediluat. După procesul de curățare, refaceți legăturile inițiale ale mașinii. In cazuri extreme, repetați procesul de curățare dacă este necesar.


Nu l-ai turnat direct in rezervor sau ai urmat pasii cu furtunul de alimentare... ?

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #124 on: May 14, 2015, 09:52:41 AM »
L-am turnat direct in rezervor, dupa cum am spus - primul flacon l-am pus cand aveam cca. 1/2 rezervor plin.
Acum cateva zile am pus al doilea flacon la un plin de motorina.
Dupa ce-l "ard" si pe-asta, ma duc sa pun testerul sa vedem ce si cum.
Oricum, parerea mea este ca se simte o imbunatatire vizibila in functionarea motorului - cel mai pregnat se simtel la pornirea la rece.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #125 on: June 07, 2015, 09:56:57 AM »
Mda ....
Zilele astea am "facut buba" !
Am plecat vineri dimineata spre Zalau. Cum am intrat pe autostrada la SIbiu am simtit ca ceva nu-i in ordine - motorul nu tragea peste 2500 rpm !
Pe drum drept ( sa nu mai vorbim la urcare) nu puteam trece de 120 km/h.
Pana la 90-100 mergea OK, dupa aia, parca se sufoca.
Interesant e ca nu mi s-a aprins nimic in bord. Am suspectat ca o fi de la motorina ( de la ultima alimentare parca motorul nu mai mergea chiar asa cum stiam eu).
Am oprit la OMV la Turda si am facut plinul cu motorina MaxxMotion.'
Dupa aia mtorul tragea exceptional - asa cum obisnuia sa o faca !
Am parcursa bucatica de A3 de la Turda la Gilau cu 140-150 km/h. Cand s-a terminat autostrada, la coborare ( frana de motor) - PAC !  Check Engine + VDC off aprinse !
Si iar nu mai tragea peste 2500 rpm !!!
Am mers catinel pana in Zalau. Am oprit masina, am rezolvat una-alta rapid si aopi am purces sa caut un mecanic care sa arunce o privire.
Culmea, desi becurile in bord erau aprinse, dupa ce am pornit masina, motorul tragea din nou intr-un mare fel !
Dupa vre-o 3 incercari, am gasit un atelier ce sa aiba un tester cu soft si pentru Subaru Diesel.
Asta se uita la erori si zice ca-i o problema cu debitmetrul de aer. Si nu stie/poate face nimic. Eu suspectam - ca si prima data - o problema cu EGR-ul. Ciudat mi s-a parut totusi ca, dupa repornirea motorului, o vreme, acesta merge bine.
Ieri, la intoarcere - la fel: pornesc motorul merge excelent o perioada, dupa care iar se puturoseste.
Am sesizat aspectul asta - dupa o oprire a motorului, la repornire merge bine o perioada asa ca, am oprit si pornit motorul de vre-o 4-5 ori pana am ajuns in Sibiu.

PS: Desi baiatul ala a sters eroare din bord -  si prin urmare si becurile din bord, acestea sau reaprins in aceleasi circumstante ca si data trecuta - venit pe A3 Gila- Turda cu 140-150, la iesirea de pe autostrada - PAC, s-au reaprins !

Maine dimineata sunt prezent in service sa vedem ce si cum.
« Last Edit: June 07, 2015, 10:01:00 AM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #126 on: June 07, 2015, 13:56:42 PM »
las ca nu-i grav :)
cel mai probabil e ceva legat de EGR/regenerarea DPF-ului , ar fi recomandat sa mergi la service de tip "reprezentanta" poate au si ceva update-uri de soft (daca nu esti la zi cu ele) pentru ca in rest nu prea gasesti persoane pricepute pe subaru diesel ...

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #127 on: June 07, 2015, 18:48:28 PM »
Pun o intrebare dummy: dieselu are si el debitmetru de aer? Poate chiar ala e. Am avut si eu surpriza asta, cu debitmetrul original merge ce merge binej, gen zeci de km dupa care da in gat de numa numa. Il am si acum prin portbagaj pe undeva...
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #128 on: June 08, 2015, 12:26:40 PM »
Are si dieselu' debitmetru.
Azi am fost la service - testerul a confirmat problema la fluxul de aer.
Deocamdata am curatat debitmetrul si am lasat masina sa-i facem si revizia ( are aproape 13k km de la revizia precedenta si fitrul de aer era colmatat !).
Cu ocazia asta le-am cerut sa demonteze si injectoarele si sa le trimita la verificat.
Deci vre-o 3-4 zile sunt pieton.
Vedem apoi daca mai face si trebuie sa purcedem si la inlocuirea debitmetrului ( care nu-i foarte ieftin ~ 1100 lei !).

Deocamdata asteptam !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #129 on: June 08, 2015, 12:31:09 PM »
si ti-am zis sa il schimbi la +5k. :)
al meu dupa 5k era plin. imi pare rau ca nu i-am facut o poza.

uite unu de acum ceva vreme, la fel schimbat la +5k km.:


Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

UXE

  • 1731
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #130 on: June 08, 2015, 14:15:38 PM »
Offtopic: De cate ori citesc posturi d-astea..  ma felicit ca nu mi-am luat dizel  ;D

Ontopic:  La ce service o rezolvi?



Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #131 on: June 08, 2015, 14:20:11 PM »
pai ce treaba are dizelu' cu prafu'?
la benzinoase arata mai bine filtrul de aer?
marr are masina luata de noua si dusa la 180k+, o fi bine, o fi rau ... :)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

UXE

  • 1731
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #132 on: June 08, 2015, 14:43:05 PM »
Ma refeream  preventiv..  daca e vorba de debitmetru...  nu de praf.. ;D  Daca a ajuns la km aia fara probleme si cheltuieli neprevazute majore, atunci felicitarile mele. :)

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #133 on: June 08, 2015, 15:49:19 PM »
.....

Ontopic:  La ce service o rezolvi?


La Siibu, unde o "doftoresc" de la achizitie.

Referitor la intreberea ta privind "costuri neprevazute", acestea au fost:
- schimbat ambreiaj la ~ 150k km;
- schimbat bujii incandescente la 90k km si de atunci la cca. 30k km :( ;
- bucsi bara stabilizatoare ( fara numar);
- pivoti + semibielete anul trecut ( la cca 150k km);
- EGR - tot anul trecut la aproximativ aceiasi 150k km;
- discuri de frana - idem ( anul trecut);
Si cea mai cea "NEPREVAZUTA" - taxa de poluare la incheierea leasingului = 1700 Euro !!!
Dupa cum se vede, anul trecut a fost plin de "neprevazute" !!!!

O fi mult, n-o fi mult .....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #134 on: June 09, 2015, 10:45:09 AM »
Treaba cu taxa de poluare e o mare mizerie dar asta e tara in care traim. S-a blocat piata de second hand si s-a umplut tara de bulgari.

Cand am luat masina era scutita de taxe (vreo 200EUR) pt ca avea filtru de particule. Deci si sa fi vrut sa platesc nu aveam cum.
Intre timp s-a mai schimbat legea de cateva ori si acum vezi-Doamne nu am platit taxa.

Probabil asa o sa se intample si cu cei care am isi iau Hybride. O sa apara alta lege si o sa zica ca daca nu e Full Electric atunci e poluanta si trebuie platite taxele din urma.

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #135 on: June 14, 2015, 10:47:53 AM »
Cu ajutorul neprecupetit al lui @Wrangler ( multumesc inca o data!), am inlocuit debitmetrul de aer. Am schimbat si filtrul de aer.
Problema nu s-a rezolvat.
In plus, se aude si un zgomot ciudat de la motor ( ca un tzacanit).
Prietenii mei de la Trakia Sibiu s-au declarat depasiti si mi-au sugerat sa apelez la Autokino, acestia din urma fiind mai experimentati si mai bine dotati.
Ca atare, zilele urmatoare ( mai exact miercuri) m-am programat la Autokino Brasov ( multumesc @Sese pentru promptitudine)  sa vedem daca ei ii dau de cap ( la o prima discutie mi s-a spus ca, dupa simptomele si informatiile transmise, ei nu cred ca ar fi debitmetrul de aer vinovatul).
Astept cu interes rezultatele verificarilor si sper la o rezolvare de la ei .... mai ales ca pentru mine urmeaza o perioada extrem de aglomerata cu muuulte drumuri lungi prin tara ( caci la concediu inca nu pot sa ma gandesc) !

Sa auzim de bine !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #136 on: June 19, 2015, 12:14:06 PM »
M-a ajuns si pe mine, din urma, "blestemul" Boxer Diesel !
Am fost miercuri la Autokino si vverdictul a fost: Motor Kaput !
Acum urmeaza a luuuunga perioada de asteptare pana la transplantul de inima !

PS: Doar cuvinte de lauda am pentru Autokino !
Multumesc lui Sese pentru promptitudine si lui Ovidiu pentru rabdare si explicatii !

Sa auzim de bine !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #137 on: June 19, 2015, 14:36:48 PM »
Nasol moment, cunosc sentimentul, este inca proaspat sa zicem asa, dar se rezolva pana la urma, avand in vedere ca acuma este o oarecare legatura directa cu Autokino prin forumul acesta.
Bafta sa ai si asteptare cat mai scurta!
Ceva nu e bine oricum!

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #138 on: June 19, 2015, 15:25:44 PM »
 :-\

Sa inteleg ca oficial esti "in regula" cu actele si reviziile si totul se face pe culanta? Sper ca da.
Multa bafta si asteptare usoara.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #139 on: June 19, 2015, 16:25:17 PM »
Toate reviziile sunt facute la zi - marea majoritate "in avans" ( la cca. 12-13k km fata de 15k prevazuti in carte).
Toate interventiile au fost efectuate doar la Trakia Sibiu.
NU s-a umblat la motor ( gen chip tunning sau alte modificari) nici la evacuare ( gen anulare DPF).
Deci da, eu cred ca sunt cu toate actele in buna regula !

PS: Au trecut 3 zile si deja ii simt lipsa Padurarului !!!!  :'(
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020