Forester Diesel MY09
Subaru club Romania

Forester Diesel MY09

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #140 on: June 22, 2015, 14:38:58 PM »
Imi pare rau sa aud asta tocmai de la tine :(

M-a ajuns si pe mine, din urma, "blestemul" Boxer Diesel !
Am fost miercuri la Autokino si vverdictul a fost: Motor Kaput !
Acum urmeaza a luuuunga perioada de asteptare pana la transplantul de inima !

PS: Doar cuvinte de lauda am pentru Autokino !
Multumesc lui Sese pentru promptitudine si lui Ovidiu pentru rabdare si explicatii !

Sa auzim de bine !

SIGUR este aceeasi problema? (vilbrochenul)
Mi-a crescut tensiunea cu doo puncte cand am citit!... stau stresat si io!
Dar cum tot raul e spre bine, poate ca odata cu inlocuirea motorului, ai un motiv in plus sa tii mai mult Padurarul.
Te urmaresc cu maaaare atentie! :)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #141 on: June 22, 2015, 18:49:36 PM »
Nu stiu sigur - la modul ca (inca) nu era rupt si motorul inca merge.
Dar se auzea o bataie nasoala si puternica !
Din acest motiv, ca sa nu risc sa raman in drum, am si dus machineta pe platforma la Brasov.
Din cate spunea Ovidiu Munteanu, in doua-trei saptamani vor desface motorul ( mai aveau la coada vre-o 4 bucati !!).
Dar verdictul e: MOTOR KAPUT !
Din ce am discutat cu Sese ( ii multumesc din nou pentru rabdare), problema la acest motor vine de la cuzineti.
Si sunt doua varinate "de lucru"
1 - Se blocheaza si se rupe vilbrochenul;
2 - se deplaseaza, vilbrochenul vibreaza, loveste si crapa blocul motor;

Oricum poimaine trec cu ceva treaba prin Brasov si intru si pe la Autokino  - desi nu pot avea vesti intr-o saptamana, vreau sa-i rog ca daca tot sta la ei, sa o "ia la mana" si sa schimbam cu ocazia asta cam tot ce-i de schimbat la masina.

In alta ordine de idei - in tot raul si-un bine !
Dupa inlocuirea motorului, Padurarul va fi ca nou ( pe langa motor, va fi facuta si o revizie extensiva - bucsi, pivoti, injectoare, tot ce este necesar) si va mai sta la mine inca pret de vre-o 6-7 ani / 200k km !
Cu tot cu aceasta problema - I still love this car !

PS: Ca sa nu stam degeaba 3-4-6 luni, saptamana asta ridic o noua machineta ! Tot japoneza, de data asta bezinara aspirata - Honda Civic sedan 1.8 i-VTEC !
Am avut o bafta porceasca ( vorbisem si cu Sese si  mi-a facut o super oferta la Kia Sportage, dar depasea atat nevoile cat si bugetul din acest moment) - am prins ultima masina pe stoc la pretul de .... 14.900 Euro TVA inclus !!!
Este echiparea de baza (LS), dar are strictul necesar: clima automata, geamuri electrice fata-spate,  scaune incalzite, oglinzi electrice si incalzite, senzor de ploaie si de lumina.
Ma folosesc de ea pana renaste Padurarul, apoi o va prelua sotia iar al ei Polo il scoatem la pensie !
In felul asta, parca nu mai simt atat de rau nefericitul eveniment !
« Last Edit: June 22, 2015, 18:52:42 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #142 on: June 22, 2015, 19:44:17 PM »
Poate dupa ce termini rodajul la honda faci un topic si pentru ea. Ca si pe mine ma batea gandul tot pentru sotie sa schimbam corsa pe un civic 1.8, desi ma incanta mai mult noul break.

Sunt curios cum se simte, desi venind de pe subaru diesel probabil ca primul lucru pe care o sa il remarci o sa fie lipsa cuplului si faptul ca trebuie turat mult. Dar sunt curios totusi cum e zi de zi + un consum real dupa ce te obisnuiesti cu ea.

PS: bafta cu motorul la subi.

moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #143 on: June 22, 2015, 20:54:21 PM »
Cred ca doar 2.0 asta nou de la Mazda sa consume mai putin decat 1.8ul Honda.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

marr

  • 2208
Răspuns: Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #144 on: June 23, 2015, 08:02:01 AM »
Poate dupa ce termini rodajul la honda faci un topic si pentru ea. Ca si pe mine ma batea gandul tot pentru sotie sa schimbam corsa pe un civic 1.8, desi ma incanta mai mult noul break.

.....

PS: bafta cu motorul la subi.

S-a marcat sefu' !
Daca totul merge bine, sper sa o iau saptamana asta, iar in urmatoarele doua spatamani am programate drumuri insumate de peste 2000 km ....
Dupa asta, deschid un topic la " alte modele" ca sa va spun ce si cum.

PS: @Mihai - daca esti interesat, am vazut la Autoklass Sibiu un Civic Tourer 1.8 i-VTEC la ~ 14k Euro ( echipare Sport, cu cca. 9000 km la bord).
Daca vrei, cand ajung pe la ei zilele astea, pot sa mai uit mai atent si sa cer niste detalii.

PPS: In urma unei discutii pe alt forum, mi-a "picat fisa" ca, la schimbarea motorului, este foarte posibil sa trebuiasca inlocuite si injectoarele !
Din cate stiu, cele pentru motoarele EE20 fabricate din 2008, codul de injector este 16613AA020, air pentru motoarele fabricate incepand cu 2012, codul de injector este 16625AA030 !

PS: Cele mai bune preturi la injectoarele astea le-am gasit la Milonas Diesel Systems Grecia = 240 Euro / buc !
Pentru cei interesati - link-ul: http://www.store.e-milonas.com/126/subaru-injectors-denso
« Last Edit: June 23, 2015, 13:11:34 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2208
Răspuns: Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #145 on: July 09, 2015, 16:05:47 PM »
Poate dupa ce termini rodajul la honda faci un topic si pentru ea. ...

S-a facut sefu' !
Vezi pe sectiuea cu alte modele ....

PS: Maine trec prin Brasov sa-l vad pe Subi cu matele scoase !!
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #146 on: July 12, 2015, 13:55:25 PM »
Am trecut vineri prin Brasov cu o "pauza" la Autokino.
Desi am nimerit intr-o perioada "aiurea" - Ovidiu in concediu, Sese abia reintors dintr-o deplasare, etc si-au facut timp si pentru mine.
Masinuta-i cu matele scoase si mtorul mutat "pe spate" ! Boxer pe puntea spate - ca la Prosche !

Tot ce mi-au putut spune acum e: "RABDARE"
Motorul a fost demontat, claim-ul de garantie transmis .... acu' nu mai avem altceva de facut decat sa asteptam OK-ul si .... motorul !

PS: Mi-a spus Sese ca tocmai au primit doua motoare, deci exista doi fericiti ce-si vor recupera in scurt timp agregatele in buna stare de functionare, cu o inima noua !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #147 on: July 13, 2015, 10:11:21 AM »
Sper sa se rezolve repede si mai ales bine.
Macar o sa primesti motor nou, Euro 6, nu?
Forester SH 2.0D 2011

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #148 on: July 13, 2015, 12:16:05 PM »
E o treaba sa-ti schimbe motorul la 180.000 pe gratis. Chiar merita asteptarea de 3 luni daca e asa.
Apropo, cat costa un motor nou ?

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #149 on: July 13, 2015, 13:07:14 PM »
la prima cautare, cca 5000 USD achizitia si inca 1500 transportul.
http://www.boxeer.com/ee20_parts

Probabil ca se poate si ai ieftin.

Pe canal oficial .... nu cred ca vrei sa stii!

Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #150 on: July 13, 2015, 13:21:09 PM »
Pe oficial costa intre 17 si 18.000.
Nu am vazut nici un motor cumparat de la americanii cu site-ul respectiv. Ultima data cand am intrat pe site erau plecati intr-o vacanta de o luna.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • 2208
Răspuns: Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #151 on: July 13, 2015, 14:38:21 PM »
....
Apropo, cat costa un motor nou ?

Din ce mi-a spus Sese, lor le este facturat la 50.000 lei ( zicea ca a primit doua motoare si trebuie sa achite la SMT 100.000 lei - do the math !)

Si da, in conditiile astea, asteptarrea de cateva luni MERITA cu varf si indesat !
Mai nasol era daca nu aveam masina de schimb .....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #152 on: July 13, 2015, 17:34:08 PM »
Adica un motor costa cat toata masina... crazy.
De ce i-a mai facturat daca e schimbat de FHI? Le da banii inapoi pe alt canal... Proceduri contabile.

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #153 on: July 13, 2015, 18:12:17 PM »
Cam asa !
Ei ( Autokino / SMT) cumpara motoarele, le monteza si apoi trimit facturile spre decontare la Fuji.
Din acest motiv se si misca atat de greu lucrurile - din ce am inteles, acum japonezii nu mai intarzie foarte mult cu OK-ul. Problema consta in posibilitatile financiare ale dealerului de a achizitiona motoare noi !
Va dati seama ca nici SMT nici Autokino nu se afla in pozitia sa-si permita sa blocheze 100.000 Euro in 10 motoare si sa-si recupereze banii dupa 1 an !

Asa ca, s-a adoptat politica pasilor marunti: cumparam doua - trei motoare, le montam, trimitem actele spre decontare .... apoi iar mai cumparam 2-3 motoare ....

PS: @Foreste - stiu si eu de site-ul ala.
Problema e ca - in ipoteza ca este "pe bune" ca nici eu, ca si Wrangler, nu am auzit pe cineva sa-si fi cumparat motor de-acolo - daca punem $ 5000 motorul + $ 1500 shipping = 6500 $
La care mai adaugam 10 % taxe vamale si 24 % TVA ajungem la cca. 9000 dolari.
Si daca ne gandim ca nici dealerii nu fac munca voluntara ( ca doar nu-s serviciu public in folosul comunitatii)  - iaca 10k Euro !
Deci economia nu prea mai e !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #154 on: July 27, 2015, 16:28:47 PM »
Salut,

Am vazut ca acum un an ti-ai cumparat discuri si placute EBC.
Exact in aceasi combiatie vreau si eu sa imi pun pe masina si ma intereseaza daca ai fost multumit de ele. Avand in vedere ca ai apucat ceva vreme sa le testezi.

Multumesc.
B.

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #155 on: July 27, 2015, 16:38:03 PM »
Salut !

Da, am fost multumit dar .... nu "foarte multumit" !

Se comporta bine, placutele vin cu un strat abraziv ce ajuta la o "asezare" rapida a placutei pe disc.
Totusi, sincer sa fiu, nu am simtit diferente fenomenale fata de franele stock ( poate aveam si eu asteptari prea mari), in schimb de cand cu EBC-urile am inceput sa curat mai des jantele !
Si parca-s si mai "moi" fata de cele originale - la discuri ma refer.  Sigur-sigur nu sa sa mai tina cat alea din fabrica !

Una peste alta, nu sunt sigur ca la urmatorul schimb voi merge tot pe EBC sau voi incerca altceva. Mai vedem !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #156 on: July 27, 2015, 17:02:47 PM »
Merci de raspuns. :D

Problema cu praful de pe jante o am si in prezent cu cele stock.

Ma interesa mai mult cum tin ele la franare si cat de eficiente sunt. Apoi daca nu ai fost foarte multumit de ele, ma voi reorienta si eu.

Acum masina are 97000, deci probabil discurile mai tin o vreme, drept urmare voi cumpara doar placutele (Ate sau Ferodo) pana mai fac sapaturi despre discuri.

Thanx again ;)

marr

  • 2208
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #157 on: July 27, 2015, 17:13:53 PM »
...

Ma interesa mai mult cum tin ele la franare si cat de eficiente sunt. Apoi daca nu ai fost foarte multumit de ele, ...

....

Nu am spus ca nu am fost multumit.
Ce am spus este ca nu am simtit imbunatatirea la care ma asteptam !

Oricum, daca e vorba doar despre placute, mergi linistit pe ATE / Ferodo. Sau, de ce nu, poti da o sansa si EBC-urilor - macar vezi cum sunt din experienta directa.
In opinia mea, nu vor fi diferente spectaculoase intre ele.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #158 on: July 27, 2015, 17:45:21 PM »
Ar mai trebui mentionat faptul ca daca discutati la modul general EBC/Ferodo/ATE nu are nici o relevanta. Fiecare au diverse compound-uri (si placute si discuri) cu diferente majore intre ele precum si variantele  similare OEM cu care este absolut normal sa nu prea simti nici o diferenta fata de OEM.

Răspuns:
« Reply #159 on: July 28, 2015, 12:16:55 PM »
Vineri am programare la Autokino. Sa vedem ce imi recomanda si ei. In primul rand sa imi spuna daca trebuie schimbate si discurile sau doar placutele.

Trimis de pe al meu LG-D802 folosind Tapatalk