XT'ul meu
Subaru club Romania

XT'ul meu

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #100 on: January 15, 2015, 23:29:38 PM »
Am lasat deoparte upgrade'ul de frane, poate'n vara o sa vad ezac care'ar fi variantele cele mai bune.
Deocamdata am cumparat sonda lambda (A/F sensor), o sa incerc sa fac o inregistrare a parametrilor de functionare inainte si dupa inlocuire, sper ca aceasta inlocuire sa ma scape de trepidatiile la ralanti si ezitari in sarcina.

101.5k km (ca sa pastrez aici o evolutie a kilometrajului)

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #101 on: January 27, 2015, 14:27:14 PM »
Azi am fost si'am inlocuit lichidul de frana cu un DOT4 de la ATE.

Dupa prima incercare, pedala de frana era si mai moale decat inainte, am iesit pe A2 la teste si la 100km/h orice franare mai serioasa incepea cu o tragere sanatoasa spre dreapta, ulterior am observat ca si la 607-km/h se simtea fenomenul, dar mai putin, de aceea nu l'am sesizat in oras.

Am revenit la service, cei de'acolo incercau sa ma convinga ca problema e din sistemul de franare, nicidecum rezultat in urma schimbului de lichid, insa au mai bagat masina o data pentru inca o aerisire.

Probabil la una din roti nu se desfacea usor niplul de aerisire si le'a fost lene sa insiste, poate'l rupeau si au sarit peste acea roata.

Pana la urma, dupa a doua intrare in service, cand am luat'o pedala era ferma, frana prinde mult mai sus decat inainte, iar la franari de la 120-0 sau 140-40 masina de tine aproape drept (pe jos era un pic umed, nu pot aprecia corect franarea)

 

Cost: 150ron

La franarile de la 120-140 parca totusi se simte nevoie de ceva frane mai puternice

sco

  • 736
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #102 on: January 27, 2015, 14:53:46 PM »
La 607 km/h nu mai merg franele, trebuie sa bagi eleroanele si sa dai reverse la palele de la turbina Rolls Royce :)

KET

  • 3921
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #103 on: January 27, 2015, 16:36:35 PM »
Andrei, unde ai schimbat lichidul?
Si are dreptate sco, ce te asteptai sa se intample la viteza aia?  :D

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #104 on: January 27, 2015, 16:50:53 PM »
La 607km/h l-a schimbat in zbor, deasupra Marii Negre.


ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #105 on: January 27, 2015, 16:55:40 PM »
Nu mai editez, ca s'a sesizat lumea deja, ar fi trebuit sa fie 60-70 :D

@Ket: l'am schimbat la Autorol, pe Atelierelor. Au instalatie cu vid, nu ar fi trebuit sa fie probleme, dar probabil ca un niplu nu s'a dat desfacut prea usor si l'au sarit. As fi preferat sa pot sta langa masina, cum e la ACS (maine o sa incerc la ei sa schimb sonda lambda, la Autorol nu ofera doar manopera), poate nu era cazul sa revin

KET

  • 3921
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #106 on: January 27, 2015, 17:21:35 PM »
La Autorol am schimbat si eu bateria anul trecut si le-am zis de la inceput ca nu fac nimic la ei daca nu stau langa masina. Si bine am facut pentru ca vroiau sa-mi puna o baterie cu bornele invers, ca "fac ei o magarie si trag cumva firele". La ACS poti sta langa masina, daca ai timp. Daca vrei o "pila", vorbesc cu seful de service. Na, ca in Romania...  :(

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #107 on: January 27, 2015, 18:57:23 PM »
La ACS am stat fara probleme langa masina data trecuta, cand s'au schimbat fluidele si bujiile
La Autorol ma intrebasera si pe mine, cand am luat a doua baterie, daca nu cumva bornele permit sa fie inversate, ptr a folosi baterie normala, dar le'am refuzat oferta ... chiar n'am inteles ce rost ar fi avut

celalalt

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #108 on: January 27, 2015, 19:01:49 PM »
Exista baterii cu bornele invers?Eu am schimbat 3 baterii la doua masini si nu m-am lovit de problema asta.Am luat ce mi-a picat in mana...

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #109 on: January 27, 2015, 19:18:33 PM »
Da, sunt si cu plusul in stanga, dar si in dreapta. Si nu prea merge doar sa intorci bateria, majoritatea avand lacasele sub "fata" bateriei pentru borne sau nu ajung cablurile la borne daca o intorci.
La noi, totusi, nu stiu cat de "invers" sunt bornele, eu la un moment dat am montat o baterie de pe o Dacia 1310 fara vreo problema si, din cate m'am uitat, la fel sunt dispuse si la Fiesta
Cand am schimbat'o prima oara, insa, cel de la magazinul de baterii asa s'a exprimat, ca e cu bornele invers si ca nu are decat o varianta care s'a potrivi in tot magazinul

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #110 on: January 28, 2015, 18:22:26 PM »
S'a reusit schimbarea primei sondei lambda, insa evident ca a fost gasita intepenita, la fel ca si suruburile scutului acelei portiuni de evacuare.
Solutia a fost indepartarea acelui scut, incalzirea cu autogen a galeriei si apoi cateva puncte de sudura pentru a fixa inapoi scutul.
Din ce'am putut vedea, cea de'a doua sonda nu parea atat de ruginita, probabil pana acolo scad sensibil temperaturile gazelor de evacuare.
Pentru moment ralantiul e sensibil mai linistit, o sa fac si o resetare de ECU (nu cred ca s'a deconectat vreo borna cand s'a lucrat la masina) si saptamana viitoare o sa am ocazia sa o testez la drum lung, o sa pot sa aflu cu siguranta cat de mare e imbunatatirea in functionare

celalalt

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #111 on: January 28, 2015, 19:09:22 PM »
O sa se simta.Macar placebo si tot se simte.Mai dispare din galgaitul de la ralanti in primul rand.Plus raspunsul la accelerare.

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #112 on: January 28, 2015, 21:50:37 PM »
Ma mananca acum sa'ncerc cu benzina de 95, pana acum incercasem o singura data Efix si nu mi'a placut, i'am dat doar OMV100

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #113 on: January 28, 2015, 21:57:47 PM »
poti incerca :) benzina de 95 inseamna benzina cu rezistenta la detonatie mai scazuta decat cea de 98 respectiv 100 si daca aspiratele sunt mai "intelegatoare" la turbo stii cum e: poti avea o multime de detonatii si motorul sa reziste sau poti avea una si buna :)

celalalt

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #114 on: January 28, 2015, 22:14:55 PM »
Ce scrie pe busonul de benzina?

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #115 on: January 28, 2015, 22:25:14 PM »
Din cate tin minte, la XT trebuie de 95, altfel nici n'as fi luat in calcul varianta asta

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #116 on: January 28, 2015, 23:07:36 PM »
sau :), poti sa folosesti cablul ala de tip VAG/ELM327 pe care ziceai pe ceva thread ca il ai si impreuna cu romraider logger sa iti verifici learning view-ul dupa un plin cu 100 si apoi dupa un plin cu 95 .... la mers normal probabil vor fi ok ambele, la tras de masina eu zic ca vei vedea timingul dat inapoi ca urmare a knock-ului ....


KET

  • 3921
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #117 on: January 28, 2015, 23:09:16 PM »
De Vineri va verifica cu Tactrix  ;)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #118 on: January 28, 2015, 23:11:43 PM »
deci oabla treaba ca covrigu' :)
baga ce vrei si monitorizeaza knock-ul ... o sa vezi singur ce-i place si ce nu ...

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #119 on: January 28, 2015, 23:45:11 PM »
In weekend sper sa intru in posesia Tactrix'ului (multumesc Catalin!). Acum inca am OMV100, luni plec in concediu, o sa incerc si un plin de 95 sa compar datele, sper sa ma lamuresc!