XT'ul meu
Subaru club Romania

XT'ul meu

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #160 on: September 29, 2016, 00:04:48 AM »
Eu voi fi plecat pana prin ianuarie, iar sotia prefera Fiesta ptr naveta. D'aia zic, sper sa fie o iarna mai grea, sa fie nevoita sa ia Subaru :D

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #161 on: September 29, 2016, 20:02:59 PM »
Azi a sosit pompa Walbro 255 si un set de sticle pentru proiectoare. Cand le'am dezambalat am zis ca's prea mari, dar totusi cred ca sunt ceea ce trebuie. Fata de 100E/buc - proiector nou, 20$/buc doar sticla e mult mai ok

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #162 on: April 05, 2017, 12:42:40 PM »
Pana voi ajunge sa fac revizia mare la Autokino, dupa Paste, am mai luat si un set de proiectoare noi. Desi am si un set de sticle noi, pentru ca nu sunt sigur de cum as fi reusit sa le montez, daca tot s'a ivit ocazia, am luat proiectoare complete - 100$
Mi'a reaparut scartaitul curelei de accesorii la pornire, insa de data asta cureaua nu mai e slabita. O sa vad la AK care e buba ...

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Autokino Brasov
« Reply #163 on: April 28, 2017, 21:14:09 PM »
Uhm, intrebari...  :D
Pompa de benzina in ce stare era?
Ai simtit vreo diferenta dupa?
Diferentialul fata de ce l-ai schimbat?
Cati km are motorul si de ce vrei sa-i faci revizie capitala?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #164 on: April 28, 2017, 21:26:13 PM »
Am trecut de 120 000 km cu ocazia drumului la AK.

Acolo s'au schimbat ambreiaj, amortizoare/arcuri fata, rulmenti roti fata/spate, montat etriere WRX (discurile au ramas aceleasi - ATE, placute ATE), montat furtune frana fata/spate Goodridge, pompa benzina Walbro 255 si inlocuit becuri xenon Osram.
S'a gresat si trapa (am tot zis ca o fac eu, dar n'am apucat), de'acum o perioada ar trebui sa ceara doar benzina. O sa urmeze si o revizie motor (segmenti, cuzineti, supape si ce o mai fi nevoie, daca tot ma apuc de treaba), dar nu e vreo urgenta.

Dupa interventiile de mai sus masina se simte mai voinica, la turatii joase trage ceva mai bine. Imbunatatirea sesizabila e pe partea de franare. N'am testat inca frana de urgenta, dar probabil anvelopele vor fi cele care trebuiesc inlocuite in curand. Va trebui sa mai verific si un alt aspect, la franarile la viteze mari (amendabile  ), parc'as zice ca am sesizat vibratii in volan. Jantele sunt echilibrate acum 500km, geometria a fost refacuta la AK, as da vina pe discuri. Ciudat e insa ca la viteze <120kmph nu se simte nimic, ori n'am franat eu destul de mult sa apara vibratiile.

Urmeaza sa montez proiectoarele si sa vad daca le pot reface pe cele vechi si cam gata pana'n vara.
« Last Edit: April 17, 2019, 01:39:31 AM by andrei0241 »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #165 on: April 28, 2017, 21:40:14 PM »
A meritat trecerea la etriere de WRX din puncul tau de vedere?

Răspuns: Autokino Brasov
« Reply #166 on: April 28, 2017, 21:40:50 PM »
Habar n'am in ce stare era pompa de benzina, eu mi'am adus aminte abia azi ca s'a inlocuit si aia. Diferenta se simte la reprizele din ture joase, dar as zice ca mai degraba e meritul ambreiajului. Am testat si viteze spre 200, dar si inainte mergea, n'as baga mana'n foc ca pompa era necesar a fi schimbata. Mai degraba filtrul poate sa fi fost obosit.
La diferentialul fata s'au inlocuit rulmentii. Ideea e ca acu' vreo 2 ani a inceput si ulterior s'a auzit, la drum lung cu masina plina, un uruit intermitent care ulterior disparea. Cum nu am putut identifica sursa, am preferat sa inlocuiesc si rulmentii din diferential si cei de la roti.
Motorul nu cere revizie capitala, insa cum Ak nu e chiar la indemana si creste posibilitatea cedarii unei garnituri de chiulasa, am zis ca daca tot se umbla la motor, sa ii fac cam tot ce ar fi necesar sa stau linistit de'acum inainte si din acest punct de vedere. Masina am luat'o la 88k si nu stiu pana atunci cum a fost intretinuta (pana pe la 80k cred totusi ca a fost in BV, masina de firma, dar cartea de service are revizii doar pana la 52k la AK). Consider ca e mai ieftin sa fac asta decat sa ma trezesc cu motorul cedand si sa repar atunci ce e cazul.
Inca nu m'am decis ce se va face la motor, dar 90% se va face in viitorul apropiat.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #167 on: April 28, 2017, 21:44:22 PM »
Am mutat aici intrebarea și răspunsul. Loc mai bun decat pe topicul AK.

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #168 on: April 28, 2017, 21:45:16 PM »
La cat timp mi'a luat pana am gasit/reconditionat/montat etrierele astea, nici mort n'as zice ca nu a meritat :lol:

In primul rand am pedala schimbata total, inainte, chiar si dupa inlocuire lichid la un service cu sistem vacuum si ulterior aerisiri facute de mine, pedala era destul de moale. Acum incepe franarea la o apasare a pedalei de cativa mm.
Forta de franare se simte mai mare, insa va trebui dupa weekendul asta sa fac niste probe de franare de la viteze de autostrada pana aproape de oprire completa sa ma edific. Anvelopele mele's acum niste Falken cu DOT 2014, presimt ca ABS'ul va lucra din greu.

Legat de etrierele astea, o fi si culoarea (astea's portocalii, spre deosebire de ruginiul celor originale), insa imi lasa impresia ca sub jante de 16" nu ar incapea. Poate doar sub unele foarte curbate sau iesite in afara. Sper sa nu am surprize la montarea celor de iarna de Obk.
« Last Edit: April 28, 2017, 21:51:37 PM by andrei0241 »

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #169 on: May 02, 2017, 16:22:00 PM »
In weekend am incercat si un consum de autostrada, Cta-Buc si retur: aproape 15%. Cam asta ar fi maximul pe care l'as scoate in tara, excluzand ambuteiaje.

moguai

  • 2814
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #170 on: May 02, 2017, 17:27:42 PM »
fac des a2 buc-cta si retur.. la 160km/h pe bord am intre 12.6% si 13.8% (pe CB) iar pe la 140km/h pe bord scot undeva in jur de 12%. astea asa din ce mi mai aduc aminte acum.
la pompa nu stiu, posibil sa fie mai mare. ce viteza ai avut de ai scos 15%?
« Last Edit: May 02, 2017, 17:29:17 PM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #171 on: May 02, 2017, 18:02:49 PM »
Nu uita si de diferenta de aerodinamica: Impreza 0.33 vs Forester 0.35 (asa am gasit eu). Logan 0.36!  :D :D
Mai socotim eventual si niste rapoarte si trepte la cutiile de viteza (SG are 5 trepte)... si cred ca iese.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #172 on: May 02, 2017, 18:19:23 PM »
Masini diferite, consumuri diferite. Nu suporta comparatie.

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #173 on: May 02, 2017, 21:00:41 PM »
La dus am cam tinut 140 pe GPS (150 pe ceas), la intoarcere 160-180 pe GPS (am atins si Vmax constructiva, de curiozitate, nu cred ca o va mai vedea curand). De obicei ma mentin la 140 si atunci nu sar de 12. La mine e consum la pompa.
Maine tre sa verific cum mai sta cu uleiul in baie  ;D

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #174 on: May 15, 2017, 14:40:51 PM »
M'a gasit si pe mine "Check engine + Cruis control", azi dimineata, imediat dupa pornire. Nici la intoarcere nu a disparut, tre sa vorbesc cu ea sa vad ce are ...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #175 on: May 15, 2017, 14:57:20 PM »
Catalyst Efficiency Below Threshold. Care poate insemna o multime de lucruri. Trebuie sa vezi ce anume a deranjat sonda.

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #176 on: May 15, 2017, 17:36:21 PM »
Scanarea cu Torque zice P0327 - Knock sensor.
O sa fac o scanare si cu FreeSSM si Tactrix, sper sa mearga programul. Nu mai retin ce program aveam inainte, daca ma poate ajuta cineva cu o sugestie e binevenita (eventual sa mearga si pe Win10 :D)
Caut acum cod senzor si modalitate de a'l inlocui, in weekend am un drum de ~600km si as fi vrut sa'l fac cu Forester'ul

LE:



Ar fi vorba de reperul 10 - coduri 22060AA111/ 140

ELE: m'am uitat adineauri la masina, da n'am reusit sa zaresc senzorul. De gasit il voi gasi, dar e cineva care l'a schimbat, sa imi confirme daca se poate inlocui fara a scoate IC'ul? Banuiesc ca e cam la fel pozitionarea la orice turbo
ELE2: din instructiunile din manual vad clapeta de acceleratie libera dinspre filtrul de aer/IC (in fct de motorizare), deci nu cred ca scap prea usor
« Last Edit: May 15, 2017, 18:27:10 PM by andrei0241 »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #177 on: May 15, 2017, 20:45:23 PM »
Intercoolerul se da jos foarte usor. Important este sa ai racordurile inca flexibile pentru a putea remonta intercoolerul la fel de usor.

Dar ce zicea eroare? Senzor sau circuit sau pur si simplu a detectat knock asa puternic incat sa te avertizeze?

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #178 on: May 15, 2017, 21:50:11 PM »
Torque a zis: P0327 - Powertrain; Knock sensor 1 Circuit low low input (Bank 1 or Single sensor)
FreeSSM/ LearnView/ Romraider nu le'am putut folosi, am pus Win10 si nu mai reusesc sa fac Tactrix'ul sa mearga
Merg totusi pe ce a zis Torque, am dat comanda de senzor, sper miercuri sa il primesc. Maine o sa ma apuc sa dau jos IC'ul, macar sa vad din timp daca am nevoie si de altceva ca piese ptr remontare

Eroarea a aparut de dimineata imediat dupa pornire, sigur nu a fost detonatie reala detectata. Ieri masina a mers fara probleme, iar azi de dimineata eroarea a aparut pana sa ma pun in miscare
« Last Edit: May 15, 2017, 22:00:20 PM by andrei0241 »

Muttley

  • 4923
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #179 on: May 15, 2017, 22:15:34 PM »
Deci ai curatat mufele si n-a avut efect de schimbi senzorul. Si ieri, cand a dat eroarea, era seceta, nu curgea apa prin scoop. Cool!
WRX SW 2002