XT'ul meu
Subaru club Romania

XT'ul meu

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #120 on: February 05, 2015, 22:32:35 PM »
Inca 1300km fara probleme.
Am incercat benzina de toate felurile, am plecat cu Efix 95, apoi OMV 100 si Petrom 99. Pe Learning View s'a vazut diferenta intre cea de 95 si cea de 99, pe care o s'o folosesc in continuare, insa ezitarile in sarcina in treptele superioare (4 si 5) tot se simt uneori. O sa analizez maine datele, sper sa gasesc cate ceva
Consumul: 14.5%, minim 12% si maxim 16.5% (pe Sb - Ct 5 ore). Plus un radar pe A2, m'au salutat baietii cu girofarul ... astept plicul de'acum

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #121 on: February 05, 2015, 23:23:51 PM »
ai cumva print screen-uri de learning view ?

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #122 on: February 06, 2015, 00:30:44 AM »
Da, le am pe cele de la primele 3 plinuri, am facut un reset al ECU inainte de plecare, maine o sa fac si pentru parametrii finali si o sa revin cu toate printurile, daca ai timp si poti arunca un ochi pe ele, as aprecia

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #123 on: February 06, 2015, 09:15:44 AM »
ne uitam cum sa nu :) ... oricum si eu sunt curios cat de tare se vede dif. intre 95 si 99 pe un forester stock..

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #124 on: February 06, 2015, 12:20:29 PM »
Dupa reset cu borna deconectata vreo 10 min




Facut plinul cu Efix 95 (probabil cam 80% din rezervor, restul era OMV100), mers A2 cu 140-170, traversat Bucuresti si realimentat cu OMV 100 dupa 245 km




Buc - Sibiu (cu A1: 150-180 si Valea Oltului in limita traficului) - inca 304 km (total 549 de la reset) - realimentare cu Petrom 99




Sibiu - Balea Cascada - Sibiu - Paltinis, prin oras si intoarcere - inca 392 (total 941 km) - realimentare pe A1 cu Petrom 99




Sosire Cta - total 1270km (mers 140-170 pe A1 + A2 si traversare Buc)




Ieri am reusit sa alimentez 55 litri, se aprinsese becul pe A2 dar deja trecusem de ultima benzinarie si decat sa ies de pe autostrafa, am preferat sa reduc un pic viteza, dar pare'se ca am ajuns cam la limita

« Last Edit: October 02, 2018, 12:49:24 PM by andrei0241 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #125 on: February 06, 2015, 12:39:52 PM »
Nu am inteles 100% cum ai alimentat / amestecat benzina dar pare ca ai un pic de knock dupa ce ai alimentat cu petrom 99 -> ultimele 3 prin screen-uri.
Desi oricum nu este nimic special valori intre -0.7 si -1.4 in 3 celule .... adica valori normale pentru masina stock.

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #126 on: February 06, 2015, 14:18:50 PM »
Primul tabel e cu Efix95 in proportie de peste 80%.
Al doilea un rest de vreo 20 litri + 37 ltr OMV100
Al treilea: rest din amestecul anterior + 44.8 Petrom 99
Al patrulea: rest + 48.13 Petrom 99, deci putem aprecia un +95% Petrom 99

Ce anume ar trebui sa monitorizez cu RomRaider pentru a vedea ce se intampla cand apar ezitarile in treptele superioare?
La Fuel trims ceva observatii? Bine, doar la ralanti sare de 5, dar mersul mi se pare regulat fata de cum mergea inainte de schimbarea sondei lambda

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #127 on: February 06, 2015, 16:31:56 PM »
Fuel trims-urile arata foarte ok... valori in intervalul -10/+10 cu valori mai aproape de 0 pentru range-ul 40.00+ care este cel mai important .. cel aplicat si pe open loop.

In rest poti incerca sa monitorizezi din logger rpm, pozitia acceleratiei, FBKC, total timing, engine load, maf g/s, afr si sa urmaresti pe zonele unde apar ezitarile variatii mai mari in succesiunea valorilor. Adica teoretic valorile succesive de pe o coloana trebuie sa creasca sau sa scada relativ lin (presupunand ca si acceleratia nu este brutalizata exact in acel moment) ... daca de exemplu pe o succesiune in crestere vezi la un moment dat o "groapa" acolo este potential de "ezitare" ... stiu ca probabil nu sunt foarte coerent dar daca faci niste loguri si urmaresti un pic valorile o sa vezi ... :)
« Last Edit: February 06, 2015, 16:44:15 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #128 on: February 06, 2015, 17:39:12 PM »
si ca paranteza: vezi cum sunt setate liniile (intervalele de rpm) si coloanele (intervalele de engine load) pe tabela in care ECU invata sa-si reduca timingul ca urmare a knock-ului pe ROM-ul stock ? se merge cu intervalele de turatii pana la 12 000+ rpm si cu engine load-ul pana la 5.00+ in conditiile in care dpdv al turatiilor nu se trece de 7000rpm si dpdv al engine load-ului nu treci de 3.5 nicicum...adica vreau sa zic ca sunt setate cam aiurea si se pierde rezolutie -> ai putea sa pui intervale de rpm mai stranse pana la 7000 rpm si de asemenea intervale mai stranse de engine load astfel incat sa vezi mai exact pe ce combinatie de rpm /engine load apare knock ... cand apare ... si cand timingul vine redus va fi redus pe o zona mai restransa ...

de exemplu mai logic ar arata la rpm intervale de genul: 0-1000, 1000-2000, 2000-3000, 3000-4000, 4000-5000, 5000-6000, 6000+  :)
« Last Edit: February 06, 2015, 17:41:36 PM by andea79 »

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #129 on: February 06, 2015, 18:57:14 PM »
Peste 6000rpm nu prea ajung decat intr'a 2'a, la mine ezitarile sunt in zona 3500-5000 rpm, acolo o sa ma axez.
Am inteles in mare la ce te referi si dupa ce o sa fac 2-3 logari sigur o sa inteleg si mai bine. O sa fac o logare generala, cu intervalele setate cum spui tu si ulterior, daca observ pe anumite intervale de turatie probleme, o sa incerc sa fac "zoom" acolo, banuiesc ca se pot exclude intervale pana in 2000 rpm si peste 6000 rpm

Ai idee de ce nu mi'a scos RomRaider'ul datele logarii, ci doar capetele de tabel (parametrii setati de mine pentru acea logare)? In timp real vedeam valorile, dar in log'ul Excel nu s'a salvat nimic

LE: Multumesc de informatii! Cu siguranta nu doar mie'mi vor fi de folos!
Acum ma uit sa vad ezac cum se logheaza automat, pe card, sa nu mai stau cu laptop'ul dupa mine tot timpul

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #130 on: February 06, 2015, 20:36:22 PM »
ce ziceam eu mai sus cu intervalele alea ->era o paranteza pt. ca practic modificarea lor presupune sa citesti rom-ul, sa il modifici si apoi sa scrii noua versiune -> adica "tuning" pe scurt :) adica nu cred ca acum este momentul pt. asa ceva ci dupa ... un pic de timp ...

in rest in romraider logger daca vrei sa iti salveze in csv(excel) trebuie sa verifici unde este setat sa salveze fisierele si apoi trebuie ori sa apesi butonul din romraider sa inceapa sa salveze ori sa folosesti butonul de dezaburire..poti testa asta si stand pe loc .... ar trebui sa fie relativ simplu

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #131 on: February 06, 2015, 21:10:03 PM »
Am avut setat sa'l salveze pe desktop, am dat start sa inregistreze parametrii, fisierul l'am gasit ulterior, dar fara nimic.
Mai incerc, sigur am gresit eu la un anumit punct

Cat despre tuning, de orice fel, deocamdata nu se pune problema, lucrez "read-only" deocamdata

celalalt

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #132 on: February 06, 2015, 22:37:45 PM »
Mama ce de limba chineza...

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #133 on: February 06, 2015, 23:09:04 PM »
da care e ideea pana la urma? sincer nu inteleg de ce intrati atat de mult in detalii atat de tehnice? nu pierdeti prea mult timp? daca imi explicati si mie care e motivul pot sa inteleg... e doar o masina pana la urma... merge... bine...nu merge, o repari.
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #134 on: February 06, 2015, 23:53:17 PM »
O repari daca stii ce are...  ;D ;D
Ia du-te la orice service si spune-i ca subaru meu ezita intre 2000 si 3000 de ture cand o calc, dar parca nu intotdeauna, dar nu dupa reset, dar nu cand e luna in conjunctie cu cometa haley samd!  ::) Sa vezi ce "repede" te rezolva!  :D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #135 on: February 06, 2015, 23:58:26 PM »
Pierdere de timp clar nu e, insa e'adevarat ca e nevoie de ceva timp, mai ales daca n'ar fi cineva care sa'ti explice una'alta.

Si referitor la ce ai spui la final, a mea merge, dar nu bine si vreau sa stiu de ce. Am schimbat deja bujii si sonda lambda fara a rezolva problema, macar monitorizand valorile diversilor parametri poti vedea ceva palpabil cand aduci anumite schimbari, nu doar "mi se pare ca" sau "se simte mai ..."

Chestiile astea oricum nu se fac la reprezentanta, acolo daca ma duc sa le spun ca am oarecare ezitari in functionare, or sa vina cu propuneri de inlocuit piesa X sau Y, fara vreo garantie ca se va schimba ceva sau fara a'mi putea arata ezac ca s'a schimbat "asta" in mersul masinii dupa o anumita operatiune

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #136 on: February 07, 2015, 00:14:54 AM »
da care e ideea pana la urma? sincer nu inteleg de ce intrati atat de mult in detalii atat de tehnice? nu pierdeti prea mult timp? daca imi explicati si mie care e motivul pot sa inteleg... e doar o masina pana la urma... merge... bine...nu merge, o repari.

nu e o masina :) e un hobby si timpul nu este pierdut ci este petrecut intr-un mod placut :)

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #137 on: February 07, 2015, 23:06:43 PM »
aaaaaaa.... gata! acum inteleg... nu e masina, e hobby :):):)
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #138 on: February 07, 2015, 23:21:51 PM »
Dac'ai vedea ce am la bookmark'uri de cand am cumparat Forester'ul ... Si cred ca da, are dreptate andea79, e un hobby pana la urma

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #139 on: February 08, 2015, 22:55:33 PM »
ok...
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R