Teoretic vorbind
pana prin 2008 Subaru folosea/recomanda antigel anorganic care continea fosfati dar nu continea amini, borati, nitriti si silicati. Un soi de echivalent G11 al grupului VAG dar cu diferenta ca G11 VAG clasic contine silicati si nu contine fosfati
De fapt toti constructorii japonezi recomandau antigelul cu fosfati (si fara amini, borati, nitriti si silicati) deoarece ei ziceau ca pentru garniturile lor acesta este mai ok decat G11-le clasic european.
Acum se recomanda/foloseste antigel de tip HOAT (hybrid organic acid technology - acel super long life) care contine un amestec de aditivi organici si anorganici , de asemenea fara amini, borati, nitriti si silicati dar poate contine fosfati. Este un soi de echivalent al standardului european G12+ (atentie la G12 simplu care este doar cu aditivi organici si care teoretic nu este ok - poate genera un soi de precipitatii mai ales daca este amestecat cu antigel G11).
Si eu am cautat acum o luna antigel - si nu este deloc usor avand in veder ca pe 99% din ambalaje nu scrie tot ce contine si nu am vrut nici sa comand din state. Pana la urma am gasit aici
http://www.antigel-auto.ro/red_line , unde se lauda ca este un antigel HOAT si nu contine amini, borati, nitriti , silicati si nici fosfati
Oricum, eu nu am de gand sa il tin foarte mult (adica cu sutele de mii de km si ani cum zic ei ca rezista) ... desi mi-ar place sa nu mai fie necesar de desfacut motorul sute de mii de km si multi ani de acum inainte