Subaru Levorg - conceptul
Subaru club Romania

Subaru Levorg - conceptul

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #200 on: July 14, 2015, 14:04:21 PM »
toate bune si frumoase doar ca BRZ-ul din punctul meu de vedere nu este nici pe departe un "model in linie cu ceea ce place majoritatii ..."

din punctul meu de vedere majoritatea se imparte in 2: cei care vor Subaru ca o masina de familie de zi cu zi (forester, diesel, aspirat) si cei carora le place sa le chinuie un pic (sti, wrx, xt) ...

BRZ-ul din pacate nu intra niciunde, ca de familie si de zi cu zi clar nu este (doar dpdv al dimensiunilor) iar pe cealalta parte avem motor aspirat lesinat, tractiune spate .... adica fara potential daca nu investesti multe mii de euro pentru o conversie la turbo (da stiu e agila, distractiva si etc .... dar nu e destul)

Sese

  • 468
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #201 on: July 14, 2015, 14:17:31 PM »
Si multumesc Alex pentru interventie; totdeauna mai echilibrat decat mine.

Am vrut doar sa arat ca Subaru in 2015 are multe calitati de care nimeni nu pomeneste. Este singurul fabricant cu Top Safety Pick la toata gama de autoturisme. Nimeni nu are asat ceva Mihai Florescu. Renault cu 5 stele? In America nu exista Renault. Macar Subaru exista pe toate continentele, chiar daca mai rarut in unele zone.
Eye Sight-ul a fost testat in comparatie cu alte sisteme similare in Germania de Auto Motor und Sport si a luat punctajul maxim, peste VW, Mercedes, Volvo, Mini sau Nissan. Asta in numarul trecut, puteti cauta articolul in Internet. IARASI NIMENI. Ba mai mult, " astea sunt niste prostii, gadget-uri", " nimeni nu ma poate obliga sa iau asa ceva", " creste pretul masinii", " Cum sa te bati pe siguranta de 5 stele a lui Volvo si Renault"." ESP-ul nu face ce face o mana de sofer priceput ca mine". Dar sotia Victor P, dar mama sau tata?  Sa folosesc si eu un termen din engleza, ca vad ca e la moda aici. C'mon baieti.

Imi pare rau ca o spun, lumea merge intr-o directie si voi in alta.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #202 on: July 14, 2015, 14:19:01 PM »
Sese, ca tot discutam cu un prieten care s-a interesat de preluarea Subaru pe cale oficiala si ma intreba de profilul cumparatorului de Subaru, iti spun si tie ca nu e secret si poate ca stii deja.

90% dintre posesorii de Subaru, cel putin de aici de pe forum, fie au propria afacere, fie lucreaza intr-o corporatie. Cum mediul de afaceri a fost afectat dupa 2009 in special, atat afacerile mai mici, cat si multinationalele au avut de suferit pe partea de profit/salarii mergand pana la incertitudinea zilei de maine cu restructurari si asa mai departe.

Asa ca cine sa mai dea banii pe o masina noua cand cu banii astia platesti jumatate de apartament nou? Corporatistul si afaceristul fac putina analiza pe risc inainte sa se bage la o cheltuiala mare pe cativa ani, spre deosebire de posesorii de S class care stau intr-o garsoniera gata sa cada pe ei si pun benzina de 50 lei sa dea o tura in jurul blocului. Mi se pare normal ca in perioada de criza sa constitui niste rezerve si sa limitezi cheltuielile cu luxul, fiind prea putini cei care isi cumpara un Subaru in interes de munca.

Si revenind la subiectul Levorg, reactiile de pe forum sunt normale in conditiile in care vezi si tu media de varsta a masinilor pe care le conducem ca este undeva la 8-10 ani. Asta inseamna ca majoritatea cauta un Subaru mai nou si toti isi puneau speranta in acest Levorg. Speranta ca va urma trendul observat la nivel european cel putin de reducere a costurilor de achizitie si in special de utilizare (consum, intretinere, reparatii etc.), dar si ca performanta.
E drept ca nici unul dintre noi nu a condus inca masina, dar punctul numarul unu de pe lista (achizitia) clar a picat fiindca toti o vedeam in baza fisei tehnice ca incadrata in zona de inceput a 20k euro, fara prea multe variante (motoare si transmisii), adica fara nici o alta varianta mai exact.


PS: Din cate stiam Eye Sight nu este disponibil in Europa inca. ??? Sau poate de anul acesta?
« Last Edit: July 14, 2015, 14:23:59 PM by MihaiFlorescu »

Sese

  • 468
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #203 on: July 14, 2015, 14:25:32 PM »
Invers.
Masina mea are Eye Sight. E varianta de Europa.

N-am spus ca de ce nu cumparati sau ca de ce suntem saraci. Am zis doar sa recunoastem acest lucru nu sa spunem ca nu ne ( mai ) place Subaru din nu-stiu-ce-motive.

Am intrebat mai devreme cate masini stii tu care sa coste putin peste 20 000 si sa fie integrale. Noi vindem si Kia si cel mai ieftin Sportage 4x4 e 23000.


MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #204 on: July 14, 2015, 14:35:27 PM »
Bun, deci vorbim acelasi lucru dar ne intelegem pe dos :D Macar asta am lamurit-o :D ;D

Nu am stat sa caut alte masini cu 4x4 fiindca imi place asezarea boxer + AWD si inca nu m-am plictisit de baba mea de 14 ani care bate la acceleratie si pe curbe masini de multe zeci de mii de euro, dar stiu sigur ca exista Suzuki (OK sunt de acord cu tine ca e brand low cost) dar exista si Seat Leon break cu tractiune integrala incepand cu 20.600 euro pret de lista in varianta diesel mai economica. 

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #205 on: July 14, 2015, 15:08:30 PM »
nu stiu de ce am impresia ca si in alte tari europene , procentual vorbind, Subaru nu sta foarte diferit fata de Romania ... adica vreau sa zic ca povestea cu saracia nu este principalul motiv al vanzarilor spectaculoase ...
(asta asa ochiometric numarand masinile Subaru de pe strazile din europa)

si masinile or fi mai bune ca in 2007-2008 dar nici concurenta nu a dormit in timpul asta si perceptia tuturor este ca sunt masini foarte scumpe vs ce ofera vs concurenta iar eye sight si altele de genul nu pot suplini singure diferenta de pret

si inteleg directia in care se indreapta Subaru si probabil cand vor fi cotit mai bine in directia respectiva vor creste si vanzarile dar pana atunci nu poti sa vii cu struto-camile care nu sunt cum trebuie nici pentru toata lumea (dpdv cost si features) nici pentru o anumita nisa si sa te astepti la vanzari  ...


KET

  • 3921
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #206 on: July 14, 2015, 15:29:47 PM »
...
BRZ-ul este un model in linie cu ceea ce place majoritatii de aici si totusi nimeni nu-l cumpara.
...

Sese, eu sunt de acord cu ce a zis MihaiFlorescu. BRZ-ul nu este in linie cu ce place celor de aici. Daca BRZ-ul ar fi fost turbo si ar fi avut AWD, eu as fi avut unul in parcare acum. La fel, anul viitor Tribeca sotiei va fi schimbata, si cel mai probabil ma voi orienta spre ceva german, desi sunt fan japoneze, pentru ca Subaru nu are nimic pe acel segment. A iesit Tribeca din productie si au incercat cu alte modele sa acopere golul, dar nu au reusit...
« Last Edit: July 14, 2015, 15:31:58 PM by KET »

Sese

  • 468
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #207 on: July 14, 2015, 15:30:25 PM »
Am un Subaru Outback cu un "bidon" de boxer diesel si un " bidon" de Lineartronic. Ce bine ca unii pot emite judecati de valoare...

Nu e ceea ce s-ar putea numi miracolul dinamicii insa prefer sa-mi arat muschii in alt fel decat pe calea volanului.

Mihai Florescu, intotdeauna va exista o masina mai ieftina la concurenta. Mi-ai zis de Seat Leon. Ce ar trebui sa-ti raspund? Cineva mai devreme a zis de Octavia. Si? Trebuie sa fim cei mai ieftini? Doar atunci iubim marca asta? Pana la urma este un model de nisa, cu toate bunele si relele.

Da, recunosc, cresterea cea mai importanta este in America insa si in Europa vinde Subaru masini. Adica vinde tot cam ca si pana acum. 0,3-0-5 cota de piata. In Germania sunt aproximativ 10 mii de bucati pe an.

Problema e ca in Romania am scazut de la 1000 de masini la 100. Niciunde nu s-a mai intamplat asta. Cum explicati asta si mai ales cum puteti da vina exclusiv pe fabricant?

M-am transformat in avocatul lui Subaru impotriva detractorilor lui? Pe forumul fan clubului. Va dati seama?

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #208 on: July 14, 2015, 15:39:20 PM »
M-am transformat in avocatul lui Subaru impotriva detractorilor lui? Pe forumul fan clubului. Va dati seama?

pai asta este tocmai toata distractia discutiei :)

iar motive in Romania sunt gramada, care toate se combina si reduc putin cate putin vanzarile, cateva asa aleator:

1. lipsa awareness , marketing si promovare la nivel national 0 cu Z mare :)
2. problemele avute de Subaru Motors trading (se gasesc usor pe net, se gasesc mai greu explicatii cum ca totusi treaba merge inainte )
3. problemele avute cu motoarele diesel si alte motoare (la fel se gasesc usor pe net, mai greu explicatii si detalii)
4. pret evident
5. timpii de asteptare in cazul unor livrari -> trebuie sa fi fan de fan sa ai rabdare multe multe luni
6. aspect estetic / design -> oricat de mare fan sunt adevarul este ca marea majoritate a modelelor sunt in cel mai bun caz "fade" sa nu zic urate :)
7. lipsa service-uri / specialisti pentru aceasta marca

.. si daca stau sama gandesc se mai gasesc inca pe atatea ...

deci cine cumpara ? fanii inraiti care trec peste toate cele de mai sus pentru jucaria lor sau cei care gasesc modele second la pret bun si cred ca au facut marea afacere (se trezesc la realitate dupa cateva luni :) )
« Last Edit: July 14, 2015, 15:42:12 PM by andea79 »

Sese

  • 468
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #209 on: July 14, 2015, 15:52:09 PM »
Lipsa awarness vad si aici, pe forum. Din pacate. Mi-a placut aia cu primesti motor euro 6 daca ti se sparge cel din 2008.
Problemele SMT si Diesel-ul - total de acord.
Timp de asteptare- poate doar la piese si nici acolo. La masini- in nici un caz.
Esteticul de acum fata de cel din 2007- no comment. Diferenta de la cer la pamant. Toata lumea este de acord ca cele noi sunt mai placute la privit.

Si KET, nevasta-mea conduce BRZ-ul. E mic, e inghesuit, atentie la borduri. Dar e FUN. Si daca si o femeie vede asta...

moguai

  • 2814
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #210 on: July 14, 2015, 17:38:54 PM »

M-am transformat in avocatul lui Subaru impotriva detractorilor lui? Pe forumul fan clubului. Va dati seama?


nu spurca nimeni aici marca, te duci prea departe acum. esti cam dur.
insa ne putem spune of-urile si motivele pentru care nu putem cumpara un Levorg nou, desi poate n il dorim. si eu am asteptat, ca si inca 2 3 de pe aici noul model, insa ne sperie pretul.
tu pe de o parte insa ne spui ca suntem zgarciti si nemultumiti de ce ofera noua masina.
« Last Edit: July 14, 2015, 17:43:54 PM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

celalalt

Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #211 on: July 14, 2015, 20:58:13 PM »
Ca si forumist,parerea mea e ca aveti prea multe ofuri.Poate nu aveti altele si le faceti aici.Si sunt convins ca discutiile se complica inutil.Se schimba ceva daca va ofuiti atat?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #212 on: July 15, 2015, 15:43:09 PM »
Cred ca e primul post in care @celalalt indeamna la calm :D

Colac peste pupaza noul Outback are pret de lista 34.500 in Germania varianta trend. Pret minim cerut pe net pe care l-am gasit astazi la o cautare rapida pentru acelasi model nou, neinmatriculat incepand de la 29.000 euro.

Daca aplicam aceeasi regula si la Levorg, iata ca e posibil sa avem la 22-23.000 varianta Trend.

Ce am gasit eu era Trend, dar avea si eyesight si evident unitatea multimedia noua si camera spate, 2.0D CVT, tapiserie material textil, vopsea metalizata.

Sese

  • 468
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #213 on: July 15, 2015, 15:59:12 PM »
Diferenta intre Trend si Comfort este destul de mare si ar fi trebuit s-o mentionezi aici.
Mai mult de atat, macar intr-o prima faza, nu se va aduce Trend-ul pentru ca nu se va cere la fel de mult ca celelalte specificatii. Crede-ma, stiu de la Forester.

Acum, de la 28000 la 22000 este extrem de mult si cei care se gandesc ca va exista cineva din Germania care sa renunte la suma asta intr-o mie de km se inseala.

Si ar fi bine sa clarificam aici daca vorbim de modele noi sau second. Si noi avem masini mai ieftine decat cele de lista, foste test-drive-uri, luate in niste conditii ceva mai avantajoase. Insa nimeni nu ne da un Vorfuhrauto cu 5000 de euro discount. Cel putin, nu la lansarea unui model nou.

Uite, am Forester 2,0 XT Turbo, Platinum, complet echipat cu 34000 euro cu TVA inclus. 9000 de euro discount fata de lista. Ce ziceti?

moguai

  • 2814
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #214 on: July 15, 2015, 16:53:37 PM »

Uite, am Forester 2,0 XT Turbo, Platinum, complet echipat cu 34000 euro cu TVA inclus. 9000 de euro discount fata de lista. Ce ziceti?


primesti alba mea ca avans ? :D
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Sese

  • 468
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #215 on: July 15, 2015, 17:35:41 PM »
La un pret mic, da.
Daca pretul masinii noi este mic atunci si second-ul e pe masura.


moguai

  • 2814
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #216 on: July 15, 2015, 17:57:51 PM »
o sa sun eu la voi macar asa informativ...
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

celalalt

Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #217 on: July 15, 2015, 18:55:29 PM »
Pai ind3mn la calm Mihai.Ca sa nu ma mai doara ochii.E destul de greu de citit de pe telefon si dupa ce fac o fortare de genul asta si constăt ca defapt nu e nimic constructiv , ma enervez si imi da o lacrima pe obraz

marr

  • 2208
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #218 on: July 15, 2015, 19:32:11 PM »
Revenind, dupa doua pagni de divagatii, la subiectul topicului: SUBARU LEVORG !

Da, eu am vazut preturile din Germania ( si le-am si postat aici). Da, la prima vedere mi se pare scump !
Pe de alta parte, mi-a placut prea mult masinuta asta atunci cand a aparut "oficial" si am asteptat prea mult sa o vad in Europa ca sa-i intorc pur si simplu spatele !
Da, e mai scumpa cu 3-4000 Euro fata de ce estimam eu in urma cu vre-o 3-4 luni, cand am vazut preturile din Japonia.
Dar totusi, eu unul vreau sa-i dau o sansa.
Inainte sa crape inima-n Forester, cochetam cu ideea unei noi achiztii prin toamana asta - ainceputul anului viitor.
Si m-am jucat putin cu niste configuratoare, am dat niste ture pe la diversi dealeri .... si totusi, desi nu-s mici, preturile de la Subaru se situeaza undeva intre Skoda si Audi ( la motorizari oarecum similare, tractiune integrala si dotari aproximativ la fel).
Ca sa va dau un exemplu, am prins la un moment dat o oefrta la Audi A4 sedan 1.8 TFSI ( 160 CP) quattro la 35k Euro. Si nu avea decat dotari de bun simt.
O Skoda Octavia Scout, 1.8 TSI 4WD, pleaca de la 27-28.000 Euro. Si mai poti pune pe ea niste dotari de bun simt de minim 2000 Euro ( gen xenon - de exemplu).
Deci daca ne uitam aici, Levorgul la 32k Euro .... nu-i chiar rau !
Da, poate fi derutanta pozitionarea modelului pe piata !

In septembrie, cand va ajunge primul Levorg la Autokino, am sa ma prezint cu mare elan sa o vad si ( poate_) sa dam si o tura cu agregatu' !
E foarte posibl ca - tipic Subaru - in realitate sa arate dar mai ales sa se simta, muuult mai bine decat pe hartie !
Dupa ce reuseste "transplantul de inima" la al meu Forester, ma gandesc sa-l mai tin un an-doi si, daca feed-back-ul Levorgului va fi unul pozitiv, sa dau Foresterul pentru un avans !
Sincer sa fiu, mai mult decat pretul - dupa experienta cu dieselul - ma stresseaza fiabilitatea acestui nou motor.
Oricum mi-am jurat sa nu mai cumpar o masina cu un motor nou, mai devreme de 1-2 ani de la lansare.

Altfel, strict pe puncte, pentru mine Levorgul puncteaza la urmatoarele:
1. Motor benzina - check !
2. Tractiune integrala - double check !
3. Siguranta - iarasi check ! Daca e disponibil cu Eye Sigth - double check !
4. Spatiu interior - ramane de analiza "alive", dar nu cred sa dezamageasca.
5. Dotari de confort - aici nu-s pretentios: clima automata, scaune incalzite, oglinzi electrice si incalzite, xenon, senzori parcare - astea le are din dotarea de baza. Orice altceva e un plus !

Ramane doar sa-l vad "alive", sa primim niste feed-back-uri de la utilizatori si, poate sa sper ca intr-un an va fi disponibil si cu o transmisie manuala.
Caci nu vreau sa supar zeii si sa cer si un motor de 2.0 !

Chestia cu service-urile - este adevarata in functie de locatia fiecaruia !
In Bucuresti inca exista SMT. In Cluj - Tubman. Parca si la Constanta mai este un service/ dealer Subaru
La mine, in Sibiu, inca mai e Trakia ( sa schimbe un ulei, un filtru si o placuta de frana s-or mai pricepe si ei).
Si-apoi, pentru o chestie mai serioasa, din Sibiu pana-n Brasov fac doua ore !
Nici din Bucuresti nu-i tare departe.
Nu stiu care-i situatia prin vest ( Timisoara / Arad) sau prin Moldova ( Suceava, Iasi) - pentru zonele astea ar putea fi intr-adevar o problema cu service-ul !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Sese

  • 468
Răspuns: Subaru Levorg - conceptul
« Reply #219 on: July 15, 2015, 22:51:24 PM »

Deci daca ne uitam aici, Levorgul la 32k Euro .... nu-i chiar rau !
Da, poate fi derutanta pozitionarea modelului pe piata !


Multumesc Marr, asta incercam sa spun si eu.

MAsina este pozitionata in segment in prima jumatate de preturi ceea ce, trebuie sa recunoastem, pentru un model al unui fabricant de nisa este deja o performanta. Exista cateva modele mai ieftine dar cu siguranta exista multe mai scumpe.

Desi ar trebui sa ne gandim ca daca dorim o masina din asta, putin in afara main stream-ului, cu o tehnologie diferita, cu motor boxer, etc. ar trebui sa ne pregatim sa platim putin mai mult, eu zic ca am aratat aici ca nu e intotdeauna asa.

M-a deranjat abordarea de tip " scump dom'ne, scump, dincolo era mai ieftin " si comparatii din astea fara sens, adica masini noi cu masini vechi sau dotari/ performante diferite. Nici eu n-am venit sa spun ca e mai ieftina decat Audi S4 Break, n-avea nici o relevanta.

Inca o data spun, daca se compara la rece nivelul de performanta si dotarile Levorg-ului cu concurenta imediata veti vedea ca stam bine de tot. Sigur, nu exista posibilitatea de a selecta optionalele, de a scoate sau adauga dotari, dar cand a fost asta posibil la Subaru?

Avem un WRX break, ca asta e masina, cu motor mai mic ce-i drept, pe care putini il ofera in piata si pe care il vindem la un pret bun spre foarte bun. Plus ca arata teribil de bine, lucru cu care eu personal m-am obisnuit de la STI incoace.

Si Marr, motoarele din seria FB, cele turnate in aliaj de aluminiu, cele cu filtrul de ulei sus- ca sa ma exprim ca un mecanic-, exista la Subaru din 2011. S-a facut o fabrica noua pentru asta. Evident, in toate configuratiile, 1,6, 2,0 si 2,5.
Turbo s-a pus pe 2,0 din 2012. Er normal si firesc sa ajunga si pe 1,6. Nu e nimic nou la motorul asta. Sunt trei blocuri motor, cu sau fara turbo, cu injectie directa sau semi ( BRZ ).

Nimic care sa te faca sa te sperii. Cum ti-am spus si cand ne-am vazut, singurul lucru pe care l-a ratat Fuji a fost furnizorul de cuzineti pentru primii ani de EE20. Macar daca se stricau mai repede, poate ar fi avut timp sa corecteze mai devreme. Asa insa...
Cu toate astea, cu corectitudine, FHi a recunoscut problema si ofera aceasta culanta aproape tuturor clientilor pana la niste perioade si kilometrii pe care nu le ofera nimeni altcineva. Sa vorbim aici de 2,0 TDi sau TFSI-uri? Sau poate de motoarele diesel de BMW? HAi sa fim seriosi!

Ar fi atat de multe lucruri de vorbit despre toate astea... Insa cand dai de hateri pe forum devine dificil.