Subaru Legacy 2.5i AT
Subaru club Romania

Subaru Legacy 2.5i AT

Subaru Legacy 2.5i AT
« on: February 16, 2015, 15:56:20 PM »
Salut,

Numele meu este Razvan, sunt un membru nou al acestiu forum. Incep prin a saluta toti membrii forumului. Zilele acestea am pus ochii pe un Subaru Legacy 2.5i AT. Masina este din 2008 si are aproximativ 54000km. Poze si cateva informatii despre masina puteti gasi aici: http://www.autovit.ro/subaru-legacy-C35670354.html

Nu stiu nimic despre Subaru, nu am avut, dar imi plac si cred ca sunt niste masini super fiabile. In cursul aceste saptamani ma voi duce sa fac un test drive  si as vrea sa imi dati niste sfaturi:

1. ce anume sa urmaresc in ceea ce priveste partea estetica/tehnica
2. intretinerea unui asemenea motor cum este (filtre, ulei, distributie)
3. intretinerea cutiei de viteze cum este (cat este de fiabila, cam cat ar costa schimbul de ulei+consumabile)
4. Am citit pe unele forum-uri ca pe subaru s-au pus la un moment dat cutii de viteze automate in 4 trepte? Stiti cumva daca si pe acest model au fost puse asemenea cutii? (Recunosc ca acest lucru nu l-am intrebat atunci cand am discutat cu persoana care intermediaza vanzarea masinii)
5. Am inteles ca subaru are amortizoare self leveling? Ce anume ar tb sa urmaresc la test drive ca sa imi dau seama daca sunt ok din punct de vedere tehnic, sau au probleme si pe viitor ar tb sa le schimb? Care ar fi pretul lor pe original ?
6. Imi puteti recomanda un service unde as putea sa ma duc sa-i faca o verificare completa: elevator+diagnoza motor si eventual si un pret?

Orice sfat este binevenit.

Am cautat pe forum , dar nu am gasit nici un topic despre legacy cu motor de 2.5i AT. Am gasit numai despre outback 2.5i AT.  Motorul si cutia sunt la fel?

Va multumesc mult pentru orice sfat si va doresc o zi cat mai frumoasa si multa liniste pe drumurile patriei.

Razvan  

MihaiFlorescu

  • *
  • 13913
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Legacy 2.5i AT
« Reply #1 on: February 16, 2015, 16:45:55 PM »
Salut. Aici e de prezentare zona, dar te mai las putin ca poate devine jurnal de bord, nu loc de intrebat despre masina.
Si ca sa iti raspund la intrebari:

1. vezi la sectiunea targul auto ca este un subiect cu ce verificari se recomanda sa faci la o cumparare seond hand
2. este aspirat, deci costurile sunt micute. cel mai simplu este sa vezi sectiunea cu discutii despre modele si sa vezi ca sunt subiecte cu revizii si au scris toti cat i-a costat si ce au facut. sau mai poti intra pe orice site de piese auto si cauti pentru modelul respectiv preturi pentru piesele uzuale.
3. cutia respectiva este rezistenta si uleiul e cam greu de gasit. La orice cutie uleiul e scump (4-600 lei) dar macar se face la 60k km. eu recomand mai des.
4. a avut, dat nu pe ce ne-ai dat tu.
5. Legacy nu are amortizoale SL dar oricum e bine sa faci un test de amortizoare ca sa scapi de o posibila mare cheltuiala pe viitor.
6. la Subaru Motors Trading este cel mai indicat. O sa o verifice ca la carte si iti vor spune cel mai corect sau aproape de adevar situatia pentru un Subaru. Parca era 240 lei sau 100 euro??? Sa ma corecteze cei care au fost mai curand

La motor si cutie sunt mici diferente de la o generatie la alta, dar 2.5 aspirat este cel mai fiabil motor de pe subaru. Ar trebui sa ajunga la 300k fara sa il desfaci.
« Last Edit: February 16, 2015, 18:34:28 PM by MihaiFlorescu »

VeNoM836

  • 252
  • https://www.hranitor-animale.ro/
    • Hranitor Animale
Răspuns: Subaru Legacy 2.5i AT
« Reply #2 on: February 16, 2015, 17:45:14 PM »
O verificare completa e 170-180 lei la Subaru Motors Trading. Am facut eu in decembrie pentru Outback.
2011 Subaru Outback 2.5i CVT
2017 Subaru Outback 2.5i CVT Sport

https://www.hranitor-animale.ro/

Răspuns: Subaru Legacy 2.5i AT
« Reply #3 on: February 16, 2015, 17:52:39 PM »
Salut,

Multumesc mult pentru raspunsul rapid. Imi cer scuze pentru greseala. Iti voi urma sfatul si voi "rasfoi" mai atent forumul . Din punctul vostru de vedere pretul este corect? Sau este putin ridicat?

Va doresc o seara buna,
Razvan

Răspuns: Subaru Legacy 2.5i AT
« Reply #4 on: February 16, 2015, 18:20:17 PM »
Evident ca pretul merita negociat, indiferent care'ar fi acela, insa 9000 euro ptr masina asta, daca nu are probleme serioase, e un pret corect, dupa parerea mea

MihaiFlorescu

  • *
  • 13913
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Legacy 2.5i AT
« Reply #5 on: February 16, 2015, 18:35:12 PM »
Mie chiar mi se pare un pret mic avand in vedere nr mic de km. Asta daca nu ascunde alte probleme.

PS: posibil sa nu aiba taxa platita. Vad ca e inceput de 2008.

Forester

  • 3071
  • The other right!
Răspuns: Subaru Legacy 2.5i AT
« Reply #6 on: February 16, 2015, 18:49:05 PM »
Pai si ce are inceputul de 2008? Eu am luat aspirata in martie 2008 si am platat TPI. Parca finalul de 2008 a avut niste scutiri de taxe.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: Subaru Legacy 2.5i AT
« Reply #7 on: February 16, 2015, 19:22:33 PM »
Salutare tuturor,

Persoana care se ocupa de masina mi-a confirmat ca taxa auto a fost platita si nerecuperata. Din cate am vazut "proprietarul masinii" este Garanti Leasing, deci presupun ca masina a fost cumparata prin leasing si nu s-a mai platit rata sau poate valoarea reziduala. Nu am cerut prea multe informatii la telefon, am zis ca mai bine ma duc sa vad masina si atunci cer toate informatiile.

La modul acesta nu am vazut maneta aceea de high/low langa schimbator, cum este la Impreza. Legacy-ul are reglare electronica a tractiunii?

Multumesc,
Razvan

Răspuns: Subaru Legacy 2.5i AT
« Reply #8 on: February 16, 2015, 19:26:29 PM »
Orice sfat este binevenit.
Am cautat pe forum , dar nu am gasit nici un topic despre legacy cu motor de 2.5i AT. Am gasit numai despre outback 2.5i AT.  Motorul si cutia sunt la fel?
Razvan 

Salut Razvan.  Uite aici un topic despre un Legacy 2009 (fabricat probabil la sfarsitul anului 2008)  2,5 L, AT:  http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=854.0
Nu stiu daca o sa gasesti prea multe informatii utile , dar cine stie ,.................. .  Macar ca sa stii ca nu esti singur.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Răspuns: Subaru Legacy 2.5i AT
« Reply #9 on: February 16, 2015, 21:05:34 PM »
Salut Adi,

Multumesc mult pentru link. Zilele urmatoare voi merge sa vad masina si sa o testez. Daca se prezinta in conditii bune cred ca o voi achizitiona.

Multumesc tuturor pentru sfaturi.

Va doresc o seara buna,
Razvan

Forester

  • 3071
  • The other right!
Răspuns: Subaru Legacy 2.5i AT
« Reply #10 on: February 16, 2015, 21:43:44 PM »
Hi-Low gasesti numai la cutii manuale, nu la automate.
Succes!
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: Subaru Legacy 2.5i AT
« Reply #11 on: February 17, 2015, 09:25:15 AM »
Salutare si bine ai venit razvan82!

Cutia automata are 4 trepte. Dupa nr de km trebuie sa schimbi uleiul in cutie + diferetial fata/spate. Asta e prima cheltuiala pe care o vei avea daca o achizitionezi. Poti face testul la SMT dar nu te astepta sa o testeze la sange. Masina arata foarte bine interior/exterior.

Parerea mea este ca masinile Subaru cu motoare aspirate sunt destul de fiabile dar.....service-urile se uita ca la avion cand aud de marca asta. Foarte putine service-uri stiu sa diagnosticheze aceste masini, vei fi taxat ca si cum ai avea masina premium.
Alege ceva mai european si vei avea mai putine dureri de cap.

Succes in continuare.
Legacy 3.0R

MihaiFlorescu

  • *
  • 13913
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Legacy 2.5i AT
« Reply #12 on: February 17, 2015, 10:01:05 AM »
Eu stiam ca aceasta cutie cu schimbatorul negru (unele au si padele in spatele volanului) sunt cu 5 trepte ??? sau un fel de simulare de a 5-a ceva. Era o discutie pe forum la un moment dat...

Răspuns: Subaru Legacy 2.5i AT
« Reply #13 on: February 17, 2015, 12:04:47 PM »
Cu 5 trepte au motoarele 2.5 turbo si 3.0.
Legacy 3.0R

Răspuns: Subaru Legacy 2.5i AT
« Reply #14 on: February 17, 2015, 22:43:05 PM »
Salutare,

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri si pentru sfaturi.

Va doresc o seara buna si multa bafta in continuare

moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #15 on: February 18, 2015, 09:22:43 AM »
Nu e asa grav la un cvt ca are 4 trepte. Nu e o cutie gen dsg unde, cu cat mai multe, cu atat mai bine...
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Subaru Legacy 2.5i AT
« Reply #16 on: February 18, 2015, 09:37:43 AM »
E o cutie cu convertizor de cuplu nu e cvt. Cred ca modelul de dupa 2010 are cvt.
Legacy 3.0R

moguai

  • 2814
Răspuns: Subaru Legacy 2.5i AT
« Reply #17 on: February 18, 2015, 12:16:40 PM »
ah, my bad atunci. nu prea as fi entuziasmat in acest caz de cele doar 4 trepte.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13913
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Legacy 2.5i AT
« Reply #18 on: February 18, 2015, 12:27:33 PM »
Aveam o parere mai proasta sincer, dar dupa ce am mers cu celalalt in GC si apoi am vazut saptamana trecuta cum s-a intors malakay cu automata in scartait de roti, nu cred ca sunt asa rele. De fapt in afara sunt apreciate aceste automate de la Subaru, spre deosebire de noile CVT.

Problemele incep sa apara pe zapada daca depasesti niste limite sau daca vrei sa mergi mai sportiv.

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: Subaru Legacy 2.5i AT
« Reply #19 on: February 18, 2015, 13:47:38 PM »
Un sfat important (zic eu) de la mine:
Combinatia motor aspirat relativ mic + transmisie 4x4 + masa proprie mare + cutie automata = consum mare si performante dinamice scazute.

Un motor cu doar 165 CP si ca. 226 Nm n-are cum sa propulseze prea dinamic aceasta masina.
Insa chiar daca nu ai pretentii sportive, tot te va afecta la buzunar consumul, care in oras va fi probabil in jur de 13-14% dar nici afara nu prea scoti sub 9%.

Deci atentie la consum, unii vor zice ca si in oras te incadrezi in 10%, dar acestia ori se plimba doar noaptea in oras, ori mint.

Mere cu pere nu se compara, dar de ex. masina mea (Outback 3.0) consuma intre 15-17% in Bucuresti si 9-11% afara.