2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1740 on: June 04, 2017, 17:10:07 PM »
750km facut-am uichendul asta, Iasi, Piatra Neamt, indarat. Bai, cate gropi. Dracu le repara 3 ani. Si apoi se mai adauga 4, ca e plin de prosti cu drept si vointa de vot.
Fereasca de Harghita si Covasna. Ai limita de 50 la ora, toti merg cu 30-40. Ai limita de 100, toti cu 80.
Toata tara era inghesuita sa vada Cheile Bicazului si Lacul Rosu, am traversat zona in 2h.

Troaca ma baga in boala, mi-am dorit-o din liceu, imi amintesc reclama la bugeye wrx de pe Eurosport prin 2001, e un sedan albastru, il depaseste o motocicleta, ii da 2 si se duce. Ei, acum o am, si-s siderat de cat de bine mi se potriveste. Ergonomia, comenzile, cum trage, cum sta pe drum, cum arata, ce sunete face, confortul (hahaha) pe care-l ofera. E perfecta, n-as da-o pe aaaabsolut nicio alta masina. Ma termina nervos, e nebunie.

Detalii:
Esapamentul e cam silentios. Sanse mari sa pun la loc intermediara fara toba.
Confort... Da. Absoarbe denivelarile bine de tot, dar poate pentru ca mai toate-s noi, incepand cu anvelopele si terminand cu tampoanele de amortizor.
Stabilitate... Asa si-asa. Ruliu cam mult totusi (arcuri moi) si cam vaga la transfer de mase, fie ca-s viraje legate sau frana in plina curba luata tare. Dar n-am terminat ce voiam sa-i fac (caderi fata, ARB de 22 reglabil (2 in 1, 22 si 24), bielete, etc. Va urma... candva)...
Transmisia in 5 trepte ramane nasoala la mers normal, caderi mari intre trepte. La mers tare si turat e faina.
Motorul e la ani lumina de ce era. Trage la fel in toate treptele. Inainte de ultima resoftare, treptele 4 si 5 erau doar de croaziera. Acum, la 120 la ora, 3000rpm, o calc si se duce de rad ca bou'. Perfect! Ezitari nu mai exista. Niciuna n-am avut! Singura chestie de facut ramane revenirea la valorile de relanti vechi, ca frana de motor e ca si inexistenta. Asta cand m-oi mai intalni cu stim noi cine.
Directia nu m-a mai deranjat, inseamna ca e buna.
Zgomot... Bucsele poliuretanice de la diferentialul spate provoaca multa galagie, si uneori trosneli. Mai vad ce si daca fac ceva cu ele. Si plastice prin masina. Astia au folosit multi buretei la asamblare in 2002, si-s morti toti. Va trebui sa caut un inlocuitor, habar n-am ce, dar nu-i o prioritate.
Folia de pe geamuri! Incredibil efectul, nici nu m-am gandit! 28 de grade, soare puternic, si nicio usturime pe bratul stang. Am deschis geamul cat am stat blocat prin chei, arsura. Inchis geamul, nimic. De necrezut! Puneti-va folie de calitate, v-o recomand cu toata fiinta! La drum intins, tr1 la AC e arhisuficienta. Ah, ca veni vorba, AC-ul merge. Inca.
Portbagajul ma enerveaza, e prea mare. Daca pun ceva in el, se plimba peste tot. Ca sa nu se plimbe, trebuie umplut, si intra cam multe. Pentru mutari e perfect.
Cateva priviri lungi pe traseu si 2 thumbs up.
De data asta am mers intre normal spre tare. Consum de 9.8, cu tot cu blocajul din chei si putin frecus prin Piatra Neamt. Doar de fantezie am calculat si spun, ca nu ma intereseaza. La cat de tare-mi place, nu conteaza absolut deloc.

PS: vineri, inainte de a pleca, am facut un schimb de ulei motor, aveam cam 4600km, si deja il cam consuma. Dupa schimb, in sfarsit, am sesizat si eu o accentuata schimbare de tonalitate. Se pare ca e cam 4000km intervalul optim de schimb dupa iarna si probabil ca 5000km vara. Mai experimentez, mai verific.
« Last Edit: June 04, 2017, 17:15:29 PM by Muttley »
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1741 on: June 04, 2017, 17:42:29 PM »
Pe geamurile din fata nu se pune folie niciodata pentru ca o poti pati.  Folia nu permite spargerea geamului in caz de accident si ramai blocat ca un sobolan in masina.
Sticla filtreaza cea mai mare parte din spectrul UV si senzatia de arsura provine de la infrarosii. Ele doar te coc, nu te bronzeaza.

De multe ori la accidente se blocheaza portierele si trebuie sa spargi geamurile pentru a iesi. Asta este cazul bun, in care poti iesi singur.
In cazul rau esti inconstient si te bazezi pe ceilalti soferi.
Eu cunosc situatia usoara, in care s-a bloca portiera si a inceput sa intre fum puternic in habitaclu. Cred ca am doborat un record la viteza, cu toate ca eram cu diesel.

Forumul este citit de multi oameni care se entuziasmeaza usor atunci cand pun mana pe o masina mai sportiva.
Joaca modificarilor ii poate transforma in victime pe cei neavizati.


Concluzie:  Nu montati niciodata folie pe geamurile din fata.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1742 on: June 04, 2017, 18:00:01 PM »
Ok, stai sa trag niste pantaloni pe mine, sa iau o racleta, si ma duc s-o dau jos.
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1743 on: June 04, 2017, 18:06:26 PM »
:) Eu imi amintesc si acum senzatia de usa blocata. Priceless.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1744 on: June 04, 2017, 22:26:08 PM »
Schimb de ulei dupa 4.000 Km parcursi???
Ma tem ca nu inteleg corect filosofia mecanica sau poate ca stiinta ma depaseste.

Drumuri frumoase sa ai cu portbagajul cat mai plin ca sa optimizezi costurile de proiectare ale japonezilor...:-)!!!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1745 on: June 04, 2017, 22:30:10 PM »
E al 2-lea schimb de ulei la care sesizez ca dupa 4000km il consuma.
Discutie deschisa daca vreti.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1746 on: June 04, 2017, 23:56:54 PM »
acelasi lucru si la mine - cred ca am mai zis pe undeva pe forum - dar macar stim ca nu se intampla doar cu motul 300v :)

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1747 on: June 05, 2017, 18:43:15 PM »
Pentru ca n-am mancat aiurea in postarea dinainte si pentru ca imi place cazanul de nu-mi vine sa cred, dimineata m-am trezit si...
- Lepsa? Am mai fost, primul ei drum dupa inmatriculare;
- Intorsura Buzaului? Prea riscant, nu stiu cum e drumul;
- Cluj, frana de motor? Prea departe, prea sarbatoare, nu se cadea sa-l deranjez pe Valentin;
- Tg Mures? N-am fost niciodata, tentant, dar prea departe;
- Sibiu? Hai!

Prin Fagaras deja voiam sa ma intorc, era prea aglomerat pentru un road-trip de placere. Da' am zis sa mai rabd pana la giratoriul cu Cartisoara in stanga...











Toate pozele-s cu partea stanga a masinii din motive evidente :D

Bucata Cartisoara - Balea Cascada... Mvai... Rad amintindu-mi. O urcare PER-FEC-TA pentru masina asta.
Nu mai aberez, direct concluzia: o zi mai mult decat reusita!!!
« Last Edit: June 05, 2017, 18:48:43 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1748 on: June 05, 2017, 19:38:27 PM »
Frumos!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1749 on: June 05, 2017, 21:51:15 PM »
Din tot ce am citit am inteles ca Muttley n-a avut curajul sa se suie in telecabina si ca urmare a accelerat WRX-ul pe partea stanga intrucat si-a planificat concediul in Japonia unde, coincidenta, se circula doar pe partea stanga...

Senzationale ilustratele de pe Transfagarasan si cu siguranta ai experimentat momente unice in ascensiune si nu numai pe care asteptam sa ni le impartasesti.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1750 on: June 23, 2017, 21:34:56 PM »
Ah, aici n-am zis. Ok, am sa-ncep cu asta.



De la inceputul acestei luni, troaca are un nou partener de joaca, rabla. "Nou" e un termen oarecum fortat, de vreme ce rabla a fost prima, ramane ultima si unica. Desi rabla are undeva pe la 100CP si ar trebui sa fie distractie maxima... totusi e tehnologie de la mijlocul secolului trecut, nu se compara cu un WRX care merge cum merge. In concluzie, desi rabla e cea mai importanta pentru mine, va fi menajata pe cat posibil, iar proprietarul isi va face de cap cu aia mai tanara si mai salbatica  ^-^
Ca fapt divers, Dacia a stat la conservare intr-un sopron in ultimii 5 ani, adica de cand m-am mutat (definitiv la momentul ala) cu serviciul in Bucuresti. Acum mi s-a parut o idee buna s-o scot la lumina.

Abia astazi, rabla (adica Dacia) a promovat un ITP, ca urmare, mi-am permis sa ma apuc de demontat cazanul (reamintire, Impreza).
Planul mi-l facusem de ceva vreme: spal motorul vineri seara, sambata, de incalzire, ma ocup de capacul chiulasei drepte, duminica de cel din stanga.

Am inceput adineauri cu eliberarea zonelor.
Repet din ce a zis Pfaizzzer in topicul lui, adaug ce m-a sfatuit la telefon, ce am mai vazut si prin filme de pe yt: se elibereaza cat mai mult posibil! Asta include chestiile mari, gen baterie, vas spalator geamuri, cutie filtru. Apoi, maruntisuri, in general cablaje - ramura alternator si compresor clima, mufele mari din contraaripa stanga, ramuri bobine. P-astea le-am agatat cu coliere din plastic pe unde am apucat.



Mufe, bobine, admisie, bagate-n plastic. In gaurile eliberate de catre bobine, adica peste bujii, am indesat carpe.
Apoi, diverse solutii de curatare, lasat la inmuiat, repetat, la final clatit bine cu apa.



Normal, grosul jegului provocat de pierderile de ulei nu s-a dus. Ideea a fost sa curat mizeria care s-ar putea dizloca usor la demontarea capacelor si care ar putea ajunge direct in motor.

Continuarea maine seara, cum am spus, cu partea dreapta, adica aia usoara.
« Last Edit: June 23, 2017, 21:38:10 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1751 on: June 24, 2017, 20:20:08 PM »
Dpmdv se pot face ambele chiulase intr-o zi, lejer.
Doar ca eu n-am terminat, sunt blocat cateva zile. Urmeaza.

Am inceput cu partea dreapta, cea care am concluzionat din tutoriale ca merge mai usor.
Stiam ca va curge putin ulei din capac. De dragul curateniei, o carpa asezata sub capac, in punctul cel mai de jos, aduna cam tot.



Dupa scoaterea celor 8 suruburi, la mine s-a dezlipit apucand de capacul de ventilatie al gazelor si tragand.
Capacul asta iese o idee cam greu, freaca putin. Nimic deosebit. Nu stiu cat e de problematic la remontare. NU am saltat motorul, nici nu aveam in plan. Dar sa vad ce se intampla cand o fi sa-l bag la loc.

Asa arata capacul drept. Eu ma asteptam sa gasesc depuneri serioase, data fiind intretinerea precara pe care a avut-o la fostul proprietar.
Se pare totusi ca uleiul asta prost schimbat la 4000 - 4500 km impreuna cu separatorul lasa urme. Cam putine.



Saibele flexibile ies usor cu un dorn de diametru potrivit si ciocan. Am folosit parghia de la cheia de bujii de Dacie.



Pentru curatare am folosit lighean din plastic, Decarbusolv, pensula, 3-4 curatari pana in lighean n-au mai fost suspensii si limpezire cu spray de curatat frane, o doza pentru fiecare capac. Sprayul e foarte util pentru incinta aia de separare a gazelor, e nituita, iar jetul sprayului e ce trebuie.
Durata curatarii unui capac e mare, poate 2h. Pute (cred, eu nu simt nimic), e mizerabil, etc. Dar e bine sa se faca perfect, cu insistente pe canalele si suprafetele de imbinare.



Urmeaza partea cu adevarat grea: curatarea chiulasei.

Primul pas, scoaterea semilunilor vechi.
Accesul e nasol, sunt 4 de toate pe tot motorul, fiecare cu accesul ei tampit. Se scot functie de imaginatia fiecaruia si de ce scule exista la indemana. Eu am folosit patent mic, pensa chirurgicala, degete... Sunt lipite bine cu siliconul vechi, solidificat.



La curatare trebuie grija mare pentru a nu scapa mizerii inauntru, trebuie carpe la discretie, solvent, si trebuie rabdare multa pentru a se curata orice urma din vechiul silicon. O oglinda ajuta. Iar pe mine m-a ajutat sa constat ca dupa ce curat, jos se manjeste la loc cu ulei. Solutia mea - cric.



In poza de deasupra, pentru chiulasa dreapta:
- pasul 1 - masina se inclina astfel incat uleiul ce are de curs sa curga;
- pasul 2 - masina se inclina invers ca sa nu mai curga.

Din nefericire insa, tot efortul a fost degeaba, cel putin fara finalitate astazi.



Garnitura noua nu stiu ce-i cu ea, n-are-o treaba.
Am comandat 13270AA162, mi-a fost propus 13270AA160, care ar fi cod echivalent, si asta am primit se pare, insa punga cu eticheta e aruncata de mult. M-am mutat la calculator, unde opposed zicea ca e bine. Si totusi nu era. Am cautat codul cu google, toate pozele erau coerente cu ce scosesem din capac.
Explicatia mea - greseala la producator, gen eroare de etichetare. Sau altceva, da' eu nu ma prind ce.
Am comandat o garnitura 13270AA162, tot OEM, aici, in BV, la un magazin recomandat de Pfaizzzzer, au zis c-o am luni. Sper sa fie asa.

Am iesit iar la masina, am impachetat chiulasa in carpe curate sa nu intre vrabii si praf pana luni si aia fu cu partea dreapta.
Extrem de frustrant, dar n-aveam ce face, am incercat sa depasesc momentul.

Cum era inca devreme, gen amiaza, m-am mutat pe stanga.
Aici ar trebui sa fie mai greu din cel putin 2 motive: o data, semiblocul asta e mai in spate, deci mai inghesuit, apoi mai e si gatul de umplere cu ulei. Totusi, capacul asta a iesit mai usor.
Celor care vor sa faca asta acasa, atentie mare, repet avertismentul lui Pfaizzzer - capacul se remonteaza cu surubul de jos cel mai din spate montat! La mine a iesit surubul fara sa scot capacul, poate pentru ca erau garniturile vechi strivite, insa cu garniturile noi s-ar putea sa nu mearga bagat!

Asta era si mai curat, l-am rezolvat repede, aveam si experienta.



Inclinat masina, curatat chiulasa. Din nou, paradoxal si nu prea, acces mult mai bun. Cred ca multumita anexelor mai putine de pe partea asta.
De data asta am putut sa remontez.

Cordon extrem de subtire de silicon pe halfmoons. Apoi se aseaza si se centreaza apasand pe colturi, astfel incat sa fie cat mai la nivel cu peretele chiulasei.



Asta-i momentul cand trebuie a se misca repede, siliconul are timp de prelucrare cam mic, vreo 10 min.
Spre deosebire de Pfaizzzzer, care a pus silicon peste tot, inclusiv IN canalele de pe capac, eu am folosit foarte putin.
Halfmoons (acolo n-ai cum altfel) si zonele indicate intr-o poza de pe nasioc, cu ceva manual de service.



Am mazgalit cu rosu in dreptul siliconului dat de mine, ca nu prea se vedea altfel.



De garniturile de bujii si de cele de la ventilatie nu m-am atins cu siliconul. Urasc din toata inima siliconul, am pus doar ca asa zicea manualul. Daca o sa curga pe undeva, sa fie sanatoasa, nu-i mai fac nimic.

Bun, capacul a intrat nesperat de bine, am nimerit pozitia din prima, fara sa ating nimic. Strans, in cruce, in X, in pasi, etc.
A, reprecizez, am pus surubul din colt inainte!

Un capac din 2 montat.



Mda, uitandu-ma la poza cu siliconul, constat ca-s bou' baltii si am omis sa siliconez garnitura in dreptul semilunii de sus. Fingers crossed!  :laugh:

Pe stanga am remontat tot. Note to self - mufele mari, una neagra si una maro din contraaripa, au garniturile de etansare rupte. Mai ai hibe la mufele de injectoare. Ia-ti un cablaj de motor nou!

Va urma, sper eu, luni.
Ma duc sa fac plinul Daciei  ^-^
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1752 on: June 25, 2017, 00:34:09 AM »
Ma bucur ca baietii aia iti aduc garnitura in timp record!
Arata foarte bine depunerile de pe capace...tind sa cred ca ai folosit photoshop :))))
Si eu urasc siliconul, dar am pus pe peste tot tocmai ca sa nu omit vreo zona importanta!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1753 on: June 26, 2017, 14:59:32 PM »
In toata istoria mecanicilor Subaru, o fi uitat cineva, vreodata, sa puna halfmoons-urile inainte de a fixa capacul?
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1754 on: June 26, 2017, 16:32:54 PM »
Ba, eji nebun?!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1755 on: June 26, 2017, 17:02:55 PM »
Hahaha. Nu eu mai. De data asta n-am facut prostii. Doar ma gandeam ca e perfect plauzibil si probabil sa se intample.

Cat naiba sa astept sa se usuce Victor ala? Vreau s-o pornesc.
« Last Edit: June 26, 2017, 17:07:16 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1756 on: June 26, 2017, 17:46:10 PM »
2-3 ore
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1757 on: June 26, 2017, 18:07:24 PM »
Ok, mersi!

Faza asta cu garnitura gresita fu din categoria "una rece una calda". Rece ca am avut ghinionul asta incredibil, calda pentru ca am sunat sambata la amiaza, iar luni dimineata garnitura era in magazin asteptand sa fie ridicata. OEM! Adica reper d-ala de ajunge in minim 5 zile lucratoare! Pretul ceva mai "altfel" comparat cu sursa obisnuita, dar ce conteaza, m-au salvat anormal de rapid!

Bun, dimineata la 04:30, buimac total, porneam Dacia ca sa merg la serviciu mai devreme si sa plec tot la fel. Ziua... caldut... asa, pe la vreo +30 de grade. Dacia stata-n soare toata ziua, AC-ul defect... incerc marea cu degetul si-l intreb pe kkkkennnnyyyy daca n-are drum prin oras. Si avea. Sau si-a facut, ca e baiat de zahar, doar el stie. La 13:35 eram acasa, iar la 13:40 aveam un kkkkennnnnyyyy la poarta, imbracat cu o geaca neagra de piele, o casca pe cap, manusi, ghete... Si eu ma speriam la perspectiva plimbarii prin canicula cu Dacia.
In fine, ideea-i ca aveam o garnitura BUNA!!!

Pfaizzzzzzzzzzer, a fost ok accesul si aici  ;)
Hint: inainte de a va apropia de motor cu un capac imaculat, echipat cu garnituri manjite de silicon, faceti niste simulari inainte, de proba, sa identificati traiectoria ideala.

Fix cand umblam cu siliconul, gen cand trebuia sa fiu eficient, vad idioata de matza ca se joaca cu ceva. Ma uit mai bine si ma lamuresc pe deplin, se juca cu un pui de vrabie. Iau pasarea, o ascund undeva sus, rog proprietarul s-o ia si s-o bage-n cuptor, ala n-o mai gaseste, imi vad de masina...

Done!



Aici am pus silicon peste tot unde era nevoie, si cativa cm in plus.
Era ora 15:00, un prieten mi-a zis la telefon ca 3h ii trebuie siliconului.
Dar aveam ocupatie, ceva ce tanjeam sa fac inca de cand am luat masina, carcasa de filtru de aer noua, cu urechile intregi!!!  ^-^



Impreuna cu asta, un filtru de aer OEM, codul cred ca e pe la inceputul topicului.



Wrangler imi zicea candva ca filtrul Subaru e fie umed, fie uscat, e la noroc. Eu, dupa experienta cu Mahle-ul umed dinainte, dpmdv un filtru bun la urma urmei, as fi preferat tot asa. Si da, codul asta e filtru imbibat in ulei. Mai mult, unde Mahle se aseza singur, asta intra extrem de fest, chestie care-mi convine.
O problema aveam... In capacul carcasei, ala cu debitmetrul, aveam mici si fine si insesizabile firicele de praf. Poate de la carcasa rupta si peticita, de la filtre nu foarte etanse, poate din cauza varstei, samd,  poate din cauze multiple. Sper sa fie bine acum.

Termin treaba, ma apuc de strans chestii p-acolo, matza iar se joaca cu ceva.
Logic...



De data asta pun piuitoarea-n bratele proprietarilor personal, nu mai eram presat de nimic.
Imi mai omor timpul spaland motorul, fix cand incepe o ploaie de vara cu soare. Fac un dus, scriu un post nejustificat de lung pe subarufanclub.ro cu vrabii si matze... Si asa s-a facut ora 18:00 si au trecut 3 ore. Ma duc s-o pornesc!   ^-^ ^-^ ^-^
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1758 on: June 26, 2017, 18:11:21 PM »
Hai ca m-am distrat.. ai grija la evacuare...sa nu fie vreo matza pe acolo :)

bafta!

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1759 on: June 27, 2017, 18:07:41 PM »
... Si asa s-a facut ora 18:00 si au trecut 3 ore. Ma duc s-o pornesc!   ^-^ ^-^ ^-^

Si pornita a ramas de atunci?  :police:
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008