2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1760 on: June 27, 2017, 18:50:43 PM »
Bine ca mi-ai amintit!!!!  :o

Noah, pai ce aveam sa completez? Am pornit-o, am mers cu ea, a fumegat aseara, dimineata, iar acum acelasi lucru, cand m-am intors de la serviciu. Singura explicatie care sa-mi convina ar fi ca la demontarea capacului drept a curs o cantitate de ulei frumusica, care acum zace prin vreun scut termic si tot sfaraie ca tigaia. Cred c-am sa fac un drum de Poiana mai tarziu, d-ala cu scancete, sa se arda tot. Explicatia care nu mi-ar putea deloc conveni, p-aia n-o mai enunt  ^-^

Nu stiu ce cautam adineauri prin sertare si am gasit-o... punga cu stickere  ???



Sunt cateva p-acolo care nu-s de la troaca, da' putine. Si stiam ca unul dintre alea chiar mi-a placut in mod deosebit, da' am zis ca astept caldura, ca sa faca priza bine adezivul. L-am lasat la presat vreo juma' de ora...



Apoi, rezultatul  ^-^



Partea cu "...unique handling and performance characteristics..." ma amuza grav.

Cat asteptam sa se lipeasca prostia aia i-am tras o poza in fata.



Pasii de ieri:
- pulverizat nu stiu ce ieftinatura de zeama de curatat jante din supermarket. Cica nu ataca, nu oxideaza, poti sa te speli si pe fata cu ea;
- lasat 5-10 min;
- apa la presiune de retea, dispersata bine, de ziceai ca ud florile.
Vad ca a iesit perfect pentru pretentiile mele, ma interesa de fapt sa plece praful.
Asta a fost un soi de celebrare a faptului ca motorul nu mai curge pe nicaieri. Doar ca inca n-am certitudinea ca-i asa  :laugh:

Edit: gata fumul, toate bune!
« Last Edit: June 27, 2017, 20:18:25 PM by Muttley »
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1761 on: June 27, 2017, 23:01:35 PM »
Pune stickere, se spune ca ar da puteri. :)
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1762 on: June 28, 2017, 03:38:42 AM »
As pune carenaje spate, da' nah...
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1763 on: June 28, 2017, 09:41:08 AM »
Vin si carenajele in stilul cunoscut, incet si sigur.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1764 on: June 28, 2017, 09:58:52 AM »
Exista carenaje spate?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1765 on: June 28, 2017, 10:02:10 AM »
Din cat am cautat eu, pentru new-age nu exista.
Insa cum vreau neaparat sa pun, am sa fac o incercare cu cele de hatch.
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1766 on: June 29, 2017, 13:46:33 PM »
Desi am vrut, nu prea am avut loc de scris in ultima perioada motiv pentru care te rog sa accepti urmatoarele comentarii:

1. Vrabiuta + pisica = minune, semn ceresc sau tamaduire ori a venit timpul sa iti inlocuiesti goarna cu un claxon ce poseda melodii din repertoriul folcloric sau trilul cintezoiului si torsul misoiului  :D

2. Referitor la abtibilduri iti recomand magnetii de vacanta atrasi de portiere, capota si aripi astfel incat fiecare element al caroseriei sa isi dezvaluie propriul univers artistic, cu decor, recuzita epica si substrat metaforic. La final, masina ta va intrupa din dihotomia materie-spirit, substanta-devenire, chiar si atunci cand "nareaza" pe sosele eforturile individuale ale personajului de la volan de a unifica aceste doua planuri ale existentei materiei intruchipata de tehnologie... :P

PS: se pare ca ai facut o obsesie pentru ingrijirea motorului. Arata ca la farmacie, adica e de bine in acceptiunea mea.  8)
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1767 on: June 29, 2017, 13:58:54 PM »
Sclipirea de geniu refulata mai sus m-a dezarmat total. Ma regasesc intru totul intr-al domniei voastre asentiment. Voi purcede fara intarziere spre a reloca magnetii de concediu de pe dispozitivul de mentinere rece al alimentelor, aflat in bucatarie, pe panoul frontal stang al autovehiculului (ala drept e pocnit).
Cu privire la claxon, indraznesc a emite teoria conform careia un sunet de ciripit de vraghie nu va impresiona pana la secretie oculara pe un eventual neinzestrat cerebral biped care ar fi tentat sa nu-mi acorde drept de trecere atunci cand acesta din urma mi s-ar cuveni. Raman cu sunetele neacordate prevazute de "inginerul lapon" (incheiat citatul din Heliotropus).

Habar n-am ce-i aia dihor-tomie, ma uit acusi in dictionar.
Mersi, Heli!
« Last Edit: June 29, 2017, 13:59:50 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1768 on: July 03, 2017, 20:23:28 PM »
Incep prin a spune referitor la ce urmeaza sa scriu in postul asta si-n altele ce vor urma:
- reprezinta cea mai mare greseala pe care am facut-o la masina asta pana acum dpdv modificari. Timp pierdut, bani multi raportat la castiguri (de fapt pierderi dpmdv), am stricat unele chestii, samd. Daca ar fi sa aleg a 2-a oara nici nu m-as atinge;
- urmare a celor enumerate mai sus, n-aveti decat sa ignorati subiectul. Am sa scriu totusi de dragul jurnalului personal, pentru referinte mai tarziu, si pentru ca ploua si ma plictisesc;
- daca va mananca, faceti si voi la fel. Daca nu va puteti abtine, demontati, masurati, abia apoi alegeti noile componente. Altfel, concentrati-va atentia pe ceva mai bun!

Totul a inceput dupa cumpararea cazanului, cand, de fapt, mintea-mi era incetosata de entuziasm. Si pentru ca am facut ceva asemanator la Dacie, cu rezultate bune. Totusi, atunci eram student si cu tarate-n cap. Se pare ca n-am evoluat. Ca urmare, mi-am cumparat atunci 2 seturi de difuzoare.

Am inceput vineri seara, mi-a mancat tot uichendul, si... abia am inceput practic. Mai am de lucru zile bune.
Primul lucru a fost sa desfac 2 usi, stanga spate si dreapta fata, ca sa compar ce e pe masina cu ce am cumparat. Precizez ca ce am cumparat s-a bazat pe info de pe net.





Intr-a 2-a poza e evident si motivul ce m-a determinat sa fac miscarea, magnetii aia foarte mici, ce-mi inspirau mie faptul ca e loc de imbunatatiri. De fapt, difuzoarele originale se auzeau foarte ok in opinia mea. Da' am vrut eu perfectiune... Mi-a iesit pe nas.

Prima problema - la demontarea fetelor de usi pleznesc garantat cateva chestii. Pe spate fetele de usa, care la unul din colturile de sus au cate un clips albastru, nejustificat de puternic. Ala nu iese din cadrul usii, ca urmare cedeaza plasticul capitonajului. Mi s-a-ntamplat la ambele usi. Aici, prima greseala. In loc sa folosesc un clips mai slab, dupa lipire, l-am lasat tot pe cel albastru la stanga spate. Si doar aveam clipsuri de toate felurile... Pe fata s-a rupt rama de la manerul de deschidere. Aia n-o fi bai, e o piesa ieftina cel mai probabil, nici n-am verificat inca.

Apoi, ceea ce pe spate ma asteptam sa fie direct fit, scot difuzorul vechi din adaptor si-l inghesui pe cel nou, n-a mers. Magnetul e enorm la cel nou, nu intra. In plus, gaurile de fixare sunt pe alt cerc purtator. Asta pe langa faptul ca acel magnet imens facea sa nu intre nici in portiera pana la placare, ramaneau vreo 10mm distanta pe adancime. Se impunea adaptor.
Pe fata, la fel. Am luat difuzoare super-slim pentru a nu avea probleme cu coborarea geamului si cu contur cu mai multe variante de fixare. Ideea era sa-l montez direct si fara bataie de cap. Aiurea, Subaru are filosofia lui proprie si personala de fixare. Adaptor si aici.
Sambata am umblat prin BV pe la magazine sa caut adaptori. Unul din magazine nu s-a obosit nimeni sa-l deschida la ora afisata si nici o ora mai tarziu, iar la celalat n-aveau nimic sa se potriveasca.
Deci trebuiau adaptoare artizanale. Dar din ce material??? Am batut toate hypermarketurile in cautarea placilor de PVC. Nimic. Trecand pe langa un raion cu mopuri si galeti, am ideea sa ma uit dupa ceva lighean cu fundul gros. Nu intru bine si-mi pica fisa, vezi episodul cu stickerul de pe parasolar: tocator de zarzavat!!! Fug repede la raionul cu articole de bucatarie, gasesc ceea ce caut, grosime ~7mm. Inca 2 straturi de insonorizant bituminos si ajung la cei 10mm urmariti. Perfect, cumpar 2 tocatoare, pentru spate.
Pentru fata, din lipsa de alternativa, desi nu voiam sa apelez la varianta asta casanta... plexiglas.

Asa ca am am facut niste schite (le pun si aici, nicaieri n-am gasit vreodata cote!) si am apelat la un coleg de forum, o sa-i recunoasteti masina.





PVC - freza CNC.
Plexi - laser  :o




Distantiere/inele/adaptoare:



N-am sa ma abtin si am sa zic 2 vorbe... Omul are preocupari absolut impresionante pentru un ignorant ca mine. Lucrul cu carbon, prelucrarea asistata, acum si cu laser... Ma depaseste. Si pe parte de cunostinte, dar mai ales pe parte de spirit intreprinzator si antreprenorial, pe parte de ambitie si dorinta de a face ceva iesit din comun, de nisa, si in special de a le face bine! Unde mai pui ca e si tanar. Chapeau, 'nea, felicitari si la mai mare! Si gata, ti-ajunge pentru moment.

Adaptoarele de pe fata au necesitat ceva prelucrari odata ajuns acasa. Apoi degresare, pentru aplicarea bitumului. Am folosit alcool tehnic. Eram in casa, era liniste si auzeam sunete discrete si ciudate, le-am ignorat pentru moment. Ca apoi sa ma lamuresc, era plexiglasul, se fisura stand pe masa! Ceva incredibil... Clar, trebuiau refacute, tot din PVC. Dar alta data.
O observatie as face. Sambata, toate posturile de stiri anuntau temperaturi nemaiintalnite, de pana la +44 grade. Brasov, ca m-am fatait cu troaca +100km in ziua aia, am avut in bord maxim 32*C. Are si traiul la munte avantajele lui uneori. Iarna e jale...
Sambata am mai decupat din folia aia, mi-am mai facut un plan-doua, nu mai stiu.

Duminica dimineata m-am dus la cumparaturi. Fixari diverse si alte doua tocatoare, pentru fata.



In poza e sistemul de fixare al difuzoarelor, arhisuficient pentru difuzoarele originale. Maselute din plastic clipsate in cadrul usii si holsuruburi de 5mm, urma sa realizez, speciale. Logic, urmare a distantierelor, imi trebuiau suruburi mai lungi. Nu am gasit. Toate holsuruburile aveau pasul mult mai mare decat al suruburilor de origine, iar asta ar fi condus la o fixare slaba, pe spire putine, in conditiile in care eu urma sa fixez in consola difuzoare mult mai grele. Am cautat sa vad totusi partea buna, si anume ca trebuie sa aleg o solutie mai robusta. Si am gasit-o-n forma piulitelor sertizate. Ca o paranteza, cand lucram in productia auto, astea se foloseau relativ frecvent, insa se aplicau cu niste animale de pistoale pneumatice. Se pare ca exista si varianta domestica a acestor scule. In josul pozei, sub gramada de saibe si piulite.



Am ales (nevoit) M6 pentru sertizare, dimensiune dictata de ce lasau in urma "maselutele". La fix, deci tot raul (lipsa oferta holsuruburi) spre bine (fixare mult mai buna) in cele din urma.

O mica paranteza, pe spate, adaptoarele obligau la o suprapunere a difuzorului propriu-zis cu capul suruburilor de fixare pe usa. Cum nu voiam sa polizez din difuzor, am decis sa folosesc suruburi cu cap conic, ingropat.
Aici m-a salvat proprietarul chiriei, avea prin garaj o freza care m-a ajutat sa obtin conicitatea dorita.



Carcasa din plastic a mufelor am taiat-o, am ramas cu papucii. Varnisuri termocontractile peste papucii astfel rezultati si cam atat.



Astea sunt noile piulite sertizate, rezultatul e perfect.



Si, la gramada, ansamblul adaptor-fixari-folie-difuzor spate. Folia e fata/verso pe adaptor, fixari cu suruburi ingropate peste tot, M6 pe usa, M5 pe difuzor.





Si aici au inceput problemele si dezamagirile...  ^-^
M-am apucat sa pun fata de usa pe portiera, si... nu intra. Motivul - difuzorul mare, distantierul, faceau sa existe contact intre fata de usa si difuzor. Prima varianta - decuparea fetei de usa. Dar cum nu vreau ca masina sa arate macelarit, am recurs la solutia cealalta. Am renuntat la tweeter. Ii taiam firele si auzeam cum se duc banii pe apa sambetei si cum ma impresoara regretele ca m-a mancat undeva. Gaura astfel rezultata am astupat-o cu un dop de ghidon de bicicleta (macar e dop de firma (gizas...)). Oricum nu se vede.



Am mai pus o data fata de usa. Tot nu mergea pana la capat. Asa ca, o nervura de pe partea interioara a plasei a zburat, ajutata de flex. Arata ca dupa viol, da' din nou, nu se vede.



Si a intrat. Si nu atinge. Chiar si-asa, regretele raman.
Asta era aseara, tarziu, cand se inganau ziua cu noaptea si ploaia cu fericirea. Apoi m-am dus sa refac adaptoarele fata, a inceput ploaia, si nu s-a oprit nici pana acum.

Cat am mers cu masina ieri si azi, impresii:
- prima, si cea mai importanta, m-a mancat unde nu trebuia!
- claritate mai buna - nu. D-aia am zis, difuzoarele de fabrica, mici si urate sunt foarte bune;
- volum mai mare fara distorsiuni - da;
- o vibratie idioata si exasperanta la anumite frecvente - DA!!! Cel mai probabil vibreaza nenorocirea aia de folie de plastic din fabrica, va trebui sa mai desfac o data, sa rup la loc fata de usa, ca sa caut solutii;
- ultima, si ramanand cea mai importanta, m-a mancat unde nu trebuia!!!

Repet, imi pare rau ca bat campii p-aici cu rahaturi, dar asta e situatia. Mai si derapam, mai si facem modificari fara rost. Nu faceti ca mine!
Continuarea dupa ce se opreste ploaia. Poate termin vara asta cu difuzoarele vietii.
« Last Edit: July 03, 2017, 20:30:35 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1769 on: July 03, 2017, 20:43:14 PM »
Ești sigur că ai procedat corect la demontarea fetei de usi? Coltul de sus nu se rupe. Se trage in lateral intai.. spre balama si apoi spre tine (se departeaza de usa).

Inel de la incuietoare? Acolo e un capacel si doar desfaci șurubul din cate tin minte.

Ce ma oftic ca nu mai am pozele de cand am refacut inchiderea centralizata...

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1770 on: July 03, 2017, 20:46:53 PM »
Perfect logic ce zici cu trasul in lateral spre stalp. Acum mi-e si mai ciuda.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1771 on: July 03, 2017, 21:13:54 PM »
Am observat ca ai ales gama Energy de la Hertz, se aud bine daca sunt amplificate. Folosesti amplificator sau direct in HeadUnit?
Legacy 3.0R

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1772 on: July 03, 2017, 21:16:22 PM »
Doar HU momentan. Amplificarea era o varianta, dar cred ca e degeaba fara cablaje adecvate pe difuzoare. Sau nu?
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1773 on: July 03, 2017, 21:29:38 PM »
Imi cer scuze, am confundat gamele, sunt doar un pic mai puternice decat gama Dieci. Eu le am legate direct pe HU cu firele originale si este o diferenta enorma fata de stock. Mie mi se pare ca ai nevoie de inele de MDF pt adaptarea difuzoarelor si de o antifonare a usilor.

« Last Edit: July 03, 2017, 21:37:13 PM by ucosmin »
Legacy 3.0R

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1774 on: July 03, 2017, 21:44:19 PM »
Imi dai speranta.
Deci n-o las asa, am sa insist putin cu insonorizarea si izolarea, am cateva idei. MDF n-am sa folosesc, se umfla cu timpul din cauza umezelii, ma rezum la flancarea distantierelor in folie insonorizanta.
Da, difuzoarele sunt cam overkill pentru HU, m-am gandit ca le-as putea amplifica mai tarziu, dar asta as face impreuna cu cablaje mai mari, si e mult de munca, multe plastice rupte. Momentan raman doar cu HU, nu vreau sa-mi mai bat capul cu asta acum.
« Last Edit: July 03, 2017, 21:44:53 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1775 on: July 03, 2017, 21:49:55 PM »
Sa stii ca HU pe care l-am pus eu a schimbat foarte tare modul in care se auzeau difuzoarele originale..

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1776 on: July 03, 2017, 21:51:06 PM »
Checked. Si din nefericire, nu m-am oprit ;)
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1777 on: July 03, 2017, 21:53:49 PM »
Inelele de MDF pt difuzoare auto sunt tratate cu o rasina ce formeaza o suprafata plastificata si nu se umfla.
Legacy 3.0R

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1778 on: July 03, 2017, 21:57:17 PM »
N-am de unde sa iau inele care sa satisfaca amestecatura Subaru-Hertz. Doar sa iau MDF brut, grosime fff mica, sa-l vopsesc, sa se rupa... PVC ftw, promit.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1779 on: July 03, 2017, 22:06:31 PM »
Sper sa nu ai vibratii cu PVC-ul. Toti profesionistii in audio auto folosesc MDF-ul impregnat cu rasina, nu are rost sa reinventezi roata.
Daca reusim sa venim amandoi la o intalnire a clubului putem asculta ambele masini schimband impresii constructive.
Legacy 3.0R