2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1820 on: July 22, 2017, 23:53:43 PM »
ma bucur ca a mers ''the easy way '':D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1821 on: July 23, 2017, 17:16:31 PM »
 ;D ;D ;D ;)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1822 on: July 24, 2017, 20:20:44 PM »


Repet: simptomul e recent.
Repet: n-am luat nicio groapa remarcabil de adanca sau fara fund. Am luat una pe la 10km la ora, in coloana, absolut nimic de speriat. Cel mai probabil aia e responsabila de ce-i in film.

Am venit la Bucuresti, la Agusta, in Catzalu'. Am avut un noroc monstru sa fie acolo patronul, care a dat la o parte angajatul si s-a ocupat el de tot. Un individ mai perfectionist decat mine, eu as fi zis "gata" de 70 de ori, el nu s-a lasat pana n-au fost linie toate. Insa a repetat obsesiv si redundant "bai, dar moi sunt".
Una dintre ele, dupa indreptare la perfectie si montare anvelopa, avea bataie pe masina de echilibrat. A mai facut-o o data. Din nou, acelasi rezultat, pe aia de indreptat dreapta, pe aia de echilibrat stramba. A zis intr-un sfarsit ca anvelopa, cand sare pe janta cu "poc"-ul ala specific... o indoaie. Nu e vrajeala, am fost de fata, am vazut tot ce a facut, asta e ultima si singura explicatie plauzibila.

Pana acum, jantele astea: ele insele, indreptat una la niste escroci din BV, un tub de spray auriu, apoi o vopsire (distrugere) electrostatica, un tub de spray pentru capacele centrale, un drum la Bucuresti pentru indreptare toate 4. Total - pret de Ultralegerra noi.

Le voi folosi in continuare. N-am de ales. Daca-mi iau unele noi si apoi pica un swap la 5x114.3 m-am ars de 2 ori. Dupa swap, cand o fi sa fie, am toate datele si voi putea lua o hotarare.

In concluzie: NU vopsiti jante electrostatic. Daca vi le coace la enjpe sute de grade, sunt bune de aruncat dupa. Ori le vopsiti la cineva de hyper-incredere, ori mai bine deloc!

Mai schimb folia de parbriz pe garantie la aceiasi baieti de zahar de la Detail Protekt si ma tirez acasa. Prea frig aici, la capitala...
« Last Edit: July 24, 2017, 20:31:27 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1823 on: July 24, 2017, 20:54:11 PM »
Holy moly !#$^%#!  :o :o :blank: :blank:
N-am vazut in viata mea sa faca o janta in halul ala. Si am niste Oz-uri pe Accent cu care a dat nevasta intr-un cap de pod (tangential) de a indoit amortizorul, dar sunt de formula 1 fata de asta din film!

Parerea mea: inghite in sec, arunca-le si ia ceva nevopsit. Sau chiar si aftermarket mai de calitate, si tot cred ca e mai bine decat astea.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1824 on: July 24, 2017, 21:08:04 PM »
Inghite in sec, arunca-le...

Daca se-ndoaie iar din senin, n-am de ales  >:(
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1825 on: July 24, 2017, 22:44:46 PM »
eu cred ca esti tu foarte ghinionist sa zic asa , am avut peste 4 seturi de jante vopsite electrosatic si am mers mult cu ele si nici una nu s-a indoit sau inmuiat
« Last Edit: July 24, 2017, 22:48:56 PM by malakay »
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1826 on: July 24, 2017, 22:56:57 PM »
Asta am zis si eu. Si cu alea de STi am mai luat gropi ascunse.

Cu astea de outback am avut noroc si nu am luat nimic însemnat dar am mers cu 160 in weekend si nici o vibratie in volan nu am avut.

Posibil unde le-a facut sa fi dat temperatura mare ca sa nu iasa vopseaua texturata. 
« Last Edit: July 24, 2017, 22:59:04 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1827 on: July 25, 2017, 02:24:24 AM »
Paraie internetul de jante distruse in felul asta. Cu povesti d-alea nasoale, strangi roata si peste cateva zile e slabita, ca se taseaza aliajul. La fel cum exista retururi pozitive, ca ale voastre.
Insa cand diferenta e facuta de un buton de aragaz actionat de un strain, ma-ntreb daca merita.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1828 on: July 26, 2017, 13:13:08 PM »
Acum, dupa indreptarea jantelor, directia, modul general in care se simte ansamblul cazan... mvai, e fina toata. Trec peste liniile de tren ca melcu', pe drumuri denivelate in tr 1 la 1000 rpm... Ma astept sa se indoaie si daca las masina parcata cu plinul facut. Exagerez, evident. Sa vad cat va tine fericirea. Oricum, pe ideea ca nu merita riscuri aiurea, am vorbit deja pentru alte jante. Asteapta doar sa-si faca timp vanzatorul pentru o verificare pe masina de echilibrat, i-am spus ca le iau doar daca-s perfect drepte.

Folie anticriblura noua, de data asta si cu protectie solara, fix ce-mi doream. Ar avea o usoara tenta albastruie, da' eu nu prea o sesizez.



Si mi-am finalizat colectia de materiale pentru aripa de UK si aripa dreapta spate care a inflorit pe muchie.



Nu e deloc domeniul meu preferat, da' daca trebuie...
- curatitor de rugina;
- pasivizator de rugina;
- grund epoxidic bicomponent;
- primer plastic (pentru bara);
- vopsea la nuanta (pensulabil (aripi) + spray (bara));
- lac;
- ceara, un producator nou. De data asta si cu furtun lung si diuza metalica cu multe orificii laterale;
- undeva mai sunt multe folii de smirghel de diverse granulatii, si cateva perii de sarma rotative.

Cei cu folia mi-au atras atentia ca undeva in partea superioara, aripa dreapta spate a fost vopsita pierdut. Deh, ochi de detaileri... Am verificat cat m-a dus capul, insa sudurile par originale, masticul la fel, aripa interioara pare de fabrica... Totusi, in portbagaj stiu ca gagisem cioburi. Poate geam rang 3 atins in ceva remorca? Am sa compar zona cu masina lui Pfaizzzzzzzzzer sau Musiu cand mai am ocazia, sper sa fi fost ceva minor la vechii proprietari, fara aripa inlocuita. Recunosc insa, destul de neplacut sa aflu dupa 2 ani  :)
« Last Edit: July 26, 2017, 13:15:01 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1829 on: July 26, 2017, 13:47:23 PM »
...
Si mi-am finalizat colectia de materiale pentru aripa de UK si aripa dreapta spate care a inflorit pe muchie.


Ahaaaa, trecem la comunicarea extazului prin arta...plagiind sau convietuind in simbioza cu creatia Divina intr-o reductie metaforica a realitatii tehnologiei japoneze stationate langa pitorescul Brasov  >:D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1830 on: July 26, 2017, 13:50:22 PM »
Rugina si aripa trosnita-n stalp nu-s extaz. Iti dau eu arta...  >:(
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1831 on: July 27, 2017, 21:24:50 PM »
Din frageda-mi pruncie l-am idolatrizat pe Muttley (colegul nemtean, desigur) si daca pana acum nu am comentat interventiile sale tehnice se datoreaza faptului ca viziunea muttleyana despre tehnologie imi este intangibila. Cumulul negativismului sau caduc, tot ce reprezinta spaima in lumea tehnicii auto, eu in el o regasesc. Nimic nu ma paralizeaza in asa masura pe cat afinitatea mea intemeiata pe admiratia simbiozei dintre Muttley si “cazanul” sau   :P :P :P

Hai La Multi Ani inca odata si descrie-ne cum ai impartit tortul aniversar cu WRX-ul & Co... :D!!!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1832 on: July 27, 2017, 21:27:42 PM »
A plouat mai toata ziua, deci fara cazan astazi.
Mersi inc-o data pentru gandurile bune! ;)
WRX SW 2002

Muttley

  • 4922
Re: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1833 on: July 28, 2017, 23:03:02 PM »
Postul e lung, ingramadesc in el munca din mai multe zile.
Pentru ca n-am nicio afinitate pentru tinichigerie si vopsitorie, adica nu ma pricep, sfaturi am primit de la baietii de pe forumul Dacia.

Inceputul a constat in curatarea mecanica a ruginii de pe aripa SH. Am folosit perie rotativa mare pe bormasina si perie mica pe dremel, pentru zonele inguste. Apoi smirghel, functie de zone.





Metalul gol l-am tratat cu... nici nu stiu cum sa-i zic. Curatitor de rugina cred. Ii zice Nigrin rust converter. Apoi am dat cu altu', Nigrin rust stop. Habar n-am care-i ordinea corecta, e foarte posibil sa fi trebuit inversati pasii, prea tarziu sa-mi mai pese. Dupa al 2-lea strat, metalul s-a innegrit puternic.



Necesitatea acestor tratamente anti-rugina e data de faptul ca indiferent de rigurozitatea curatarii mecanice, in porii materialului vor ramane mici puncte de rugina, iar alea vor creste in timp, ceea ce ar fi nasol. Explicatia am primit-o de la un baiat destept de pe forumul celalalt si mi se pare valabila. Ca eu unu' nu-i vedeam rostul.

Primul strat a stat la uscat o zi, al 2-lea juma' de zi. Al 3-lea strat a constat in grund epoxidic bicomponent, cica-i zice 2K. Facut la un laborator, m-au intrebat aia ce pigment doresc, le-am spus ca alb. Ideea mea ar fi ca rugina pe alb se vede mai bine.
Asa arata aripa in dimineata asta, la jumatate de zi de la aplicarea grundului.



Troaca are cod de culoare G01. Am avut un spray cu nuanta asta, mi-l cumparasem pentru bara. L-am consumat pe aripa. Pe tot...  :-\



Reusita mare a fost sa pot scoate aripa fara a da jos bara. Carenajul de roata deja suspectam c-ar putea ramane cat de cat la locul lui. Au trebuit inlaturate doar farul, impreuna cu ornamentele aferente si ornamentul de prag, pentru acces la surubul de jos al aripii. De data asta la prag n-a mai crapat nimic (in toamna tarzie 2015 a pleznit tot). Temperatura de afara chiar conteaza.
Aripa a iesit super usor, e prinsa-n cateva suruburi de 6, ceva clipsuri, ma rog. Nimic deosebit.



Bara am slefuit-o tot astazi, devreme, asteptand soarele. Consumandu-i vopseaua dedicata cu altceva, va mai ramane asa o vreme.

O veste buna pentru mine, desi la prima vedere nu pare a fi, e ca aripa originala, jos la prag, avea o urma discreta de rugina. Vestea e buna in ideea ca n-am muncit atat la aripa de schimb de pomana. Gen nu se-ntampla doar in UK, ci si in 2 ierni in Brasov.
Am mai gasit rugina discreta si pe masina totusi. La clasicele puncte de sudura de fabrica, la niste cordoane de sudura si, cum era de asteptat, jos la prag.
Le-am luat la zeama d-aia anti-rugina si am lasat sa se usuce cat m-am ocupat de alte maruntisuri.

Pentru a 2-a oara de cand am masina, suport de bara fata dreapta nou (piesa neagra si lunga). Am folosit popnituri de 4, a fost nevoie sa largesc gaurile din suport extrem de putin.



Si am constatat ca temerile mele au fost degeaba, rezonatorul de aer n-a crapat la incident. M-asteptam sa aiba probleme din simplul motiv ca aripa se cam mulase pe el. L-am verificat, e intreg.
Si totusi, o mica problema, cu sau fara legatura, nu stiu.



Rezonatorul se fixeaza pe contraaripa printr-un tampon flexibil, in genul alora de esapament de la unele masini.
Tamponul are o fisura si e usor incovoit. Insa gratie unor antirotatii are pozitie de montaj unica.
Am taiat antirotatiile si l-am montat rotit 180 grade, ca sa scot de sub tensiune fisura si sa apara alta  ;D
Ce-i mai nasol e ca nu se poate schimba usor piesa asta, gen s-o comand acum si s-o inlocuiesc mai incolo, e cam foarte ascunsa. Aia e, ramane.
Rezultatul interventiei - in sfarsit, pentru prima oara de cand am masina, palnia de admisie din dreptul capotei se fixeaza corect si etans pe rezonator. Win!  ^-^

In pragul drept am bagat ceara cu ce apare-n poza, adica o chestie super-smechera, ascunsa in capacul acestui nou spray pe care l-am descoperit. Reiau la toamna si cu alte zone  ^-^



Am imbacsit interiorul aripii cu aceeasi ceara de cavitati si am pus-o pe troaca.
La final, side markerul de pe ebay si cam asta fu tot.



Un mic reminder mai jos, de la ce a plecat tot.



Si cateva comentarii...
Am pocnit-o din prostie si neatentie crase. Am permis din iulie 2000, iar eu dude dintr-astea n-am facut niciodata. Anul asta insa... trei! Doua cu troaca (magazia cu maturi din OMV si asta) si una cu Stiftul (m-am urcat pe o roata insirata intr-o vulcanizare si la coborare am spart ornamentul de prag).
Pentru ca OCD si pentru ca aripi second gri de Impreza bug Wagon nu prea sunt la noi pe toate drumurile, am fost nevoit s-o iau din Anglia, dupa ce am gasit-o cu mare greu si acolo. Acum vine partea frustranta. Aripa m-a costat 50 de lire, transportul pana aici 100!!!
Apoi, pentru ca "starea" unui bun oarecare e o chestie relativa si subiectiva, in ciuda declaratiilor vanzatorului, aripa avea putina rugina ici-colo. In momentul ala ma gandeam ca o aripa nou-nouta, vopsita in servis ar fi fost o idee al naibii de buna. Acum totusi, dupa ce am tratat-o pe interior de am zapacit-o, impreuna cu vopseaua aia vintage, coapta de soare si zgariata-n toti boschetii in ultimii 15 ani, as spune ca a fost varianta ideala de a readuce masina in starea dinaintea incidentului. Ca asta voiam de fapt, sa sterg cu buretele tot. Consider c-am reusit, episod incheiat! Sper sa nu existe vreo continuare...  :laugh:

Aripa indoita, daca face trebuinta cuiva, o gaseste la mine, nu costa nimic, desigur.

__________________________

Aripa dreapta spate acum...
Am curatat rugina care aparuse pe marginea aripii in zona rotii ca sa descopar chit si suduri neoriginale. Deci ceva s-a-ntamplat acolo, posibil portiune de aripa inlocuita. Zic portiune pentru ca o treime din arcul aripii e cu suduri de atelier, doua treimi cu sudurile de fabrica. Totusi, reparatia a fost facuta, zic eu, bine. La interior nu se cunoaste mai nimic. A iesit rugina pentru ca nah... ce nu-i de fabrica e naspa. Sau poate e de fapt o catastrofa, masina a fost dauna totala si eu nu-mi dau seama  ;D

Adineauri am incheiat cu grundul.





La exterior vopsesc, la interior nu. Mai ramane ca acel membru al forumului cu doua viteze sa faca ce ma amageste ca face de vreo juma' de an  >:( >:( >:(
Wrangler, tocmai am peticit-o, e pacat s-o sablez cu pietre!!!

In concluzie, ce am facut aici e o carpeala, facuta cu umiditate mare in atmosfera si cu ce am avut la dispozitie. Daca materialele-s bune si reusesc sa adaptez carenaje de roata, poate mai duce 5 ani pe drumuri cu saramura pana sa iasa iar rugina. Altfel nici pana la primavara.
Partea buna - daca-mi pun vreodata aripi spate de sedan n-are de ce sa-mi para rau, tai o aripa reparata, nu una de fabrica. Iar asta chiar ma motiveaza sa fac miscarea. Daca nu mi-o permit, macar aripi de Delta HF sa am  :)
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1834 on: July 28, 2017, 23:34:20 PM »
Incet si foarte incet, astea sunt vitezele mele sigure.
Cand ajung in BV trec si pe la tine sa iti las carenajele.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1835 on: July 28, 2017, 23:37:47 PM »
Maine-s acasa!!!   ^-^
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1836 on: July 29, 2017, 10:42:56 AM »
Despre carenaje de hatch este vorba?
Dupa reauscitarea pasajelor si pe mine m-ar interesa.
Odata cu noile carenaje, dispare plasticul de la gatul de alimentare al rezervorului?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1837 on: July 29, 2017, 10:51:01 AM »
Ecrane de hatch necracanat, da, insa habar n-am de s-or potrivi. Sanse mari sunt sa nu mearga. Nu stiu de protectia gatului. Am vazut ca i-ai rupt si tu fixarile :p
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1838 on: July 29, 2017, 12:20:08 PM »
Zob le-am facut.
Rolul protectiei eate sa nu-ti fure benzina si sa nu avariezi zonductele, iar efectul negativ este strangerea noroiului. Eu cred ca voi pune izolatie de instalatii sanitare pe tevi ca sa le protejeze mecanic si atat. Asta in caz ca nu merge incropit un carenaj.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1839 on: July 29, 2017, 12:22:42 PM »
Daca te apuci sa le faci din fibra, de sticla preferabil, sa mai faci un set ;)
WRX SW 2002