Problema nu e dambul, ci viraj strans, sa zic stanga, legat de dreapta. Balansul ala va da in tampoane gaaaarantat! Si atunci, masina se va comporta ciudat. Am sa testez pe vreun circuit ceva. Daca face urat, tai!
Revenind la povestea arcurilor, dupa schimbarea celor de pe fata arata asa, poza facuta in dimineata asta devreme. Masina parcata-n usoara rampa. In conditiile in care inainte era mai sus de bot!!!
Oribila postura...
Spatele a mers uns...
Aici eram hotarat sa tai din limitatoare, dar, surpriza mare, iar mi-a fost o lene maxima.
Candva am sa scot cate o roata, fata si spate, am sa salt semipuntea cu cricul ca sa simulez incarcarea si am sa ma uit cata cursa are pana la limitatoare.
A mers uns pentru ca aveam sculele la indemana de ieri, ceea ce vine sa demonstreze ca un garaj al tau e ce trebuie, ca n-a plouat, si pentru ca pe spate, ansamblul amortizor e gandit de aia ingineri intregi la cap.
Am evidentiat in poza chestia aia, o extensie a tamponului de jos, ca un piciorus care intra in gaura corespondenta din talerul amortizor. Sunt 3. Astfel, tamponul antizgomot se fixeaza perfect, si acolo ramane.
Sus e un guler asemanator celui cu probleme de pe fata, doar ca asta e mare, sprijinul pe talerul de sus se face pe suprafete drepte, nu curbate. Ca urmare, nici asta nu pleaca, sta pe pozitie fara stres.
De ce or fi ales solutia aia idioada pe fata nu stiu... or fi inceput conceptia cu spatele, iar la fata s-a terminat bugetul.
Deci pe spate, cauciuc si sus si jos. Pe fata, acum, n-am nimic. Neaparat va trebui sa redesfac si sa imbrac capetele in furtun
Arcul de spate e vizibil mai scurt. Spira e la fel de groasa, 13mm. Logic ar fi fost sa se lase mai mult decat fata, urmand rationamentul de ieri... detaliez mai spre final.
Asta era odata coborata pe podea! Sunt absolut incantat de rezultat.
Luata la o plimbare pana la self-wash.
Drumul bun, n-am sesizat deosebiri fata de ce era. Ba nu, mint, am auzit un suierat nou la viteza de croaziera. Dar nu vad de ce ar fi cedat un rulment de roata fix acum... Poate mi se pare, material de OCD, mai vad.
Convergenta spate e cu vaca, se vede la ochiul liber, iar caderile spate mi se par foarte mici, sunt foarte vizibile si astea, e posibil sa montez ambele camberbolts pe spate. Daca inainte imi tot tragea de volan, desi convergenta era buna, acum nu mai face. Concluzia - caderea pozitiva pe fata la Impreza e periculoasa, bine c-am retrecut pe negativ!!!
Insa cum geometria e flenduri, n-a fost rost de giratorii si ace de par.
M-am intors pe un drum pe unde stiu niste cocoase generoase, pe care le incalec zilnic in drum spre serviciu. M-am dat pe ele, si, sa mor de sesizez vreo diferenta. As indrazni sa spun chiar ca-i mai moale decat inainte fata. Spatele e cam la fel. Deci cam atat pentru "arcuri sport cu 20-30% mai dure decat stock", vrajeala. Pentru mine insa... la fix!!!
Later, un nereusit before/after.
Acasa am asezat-o pe drept si am masurat arch to hub ala.
Fata a coborat 20-25mm fata de ce aveam dupa schimbarea amortizoarelor cu cele de sedan!
Spatele vreo 15-20mm, tot fata de amortizoarele de sedan si arcuri stock.
Spatele a coborat 0-5mm fata de amortizoarele de fabrica, de wagon!!!... Pe fata n-am masurat niciodata inainte de a-mi baga ghearele-n ea.
Cu alte cuvinte:
- am inaltat-o cu amortizoare de sedan si am coborat-o la loc cu arcuri aftermarket, poate o idee sub inaltimea originala;
- e bine ca n-am taiat din limitatoare.
Urmeaza cateva deplasari scurte ca sa se aseze ce are de asezat, dat jos inca o data fata, poate sambata, ca acum sunt realmente teapan, apoi geometrie la AK. Am auzit ca s-a-ntors din pribegie mecanicul meu preferat
Poate apare si condensorul de la reparat intre timp...
_______________________
1 day later edit:
Condensorul nu e gata.
Am plimbat-o ici-colo, s-a asezat, nu-mi mai bat capul.
Prea cald, prea ca la tara, am desfacut astazi iar fata, deja m-am specializat, am terminat in sub 3h.
Bagat furtun pe capete in fata. Trebuiau 2m, am cumparat doar 1.5, ca am nimerit la un magazin de aurolaci, asa ca n-am cuprins spire complete, da' nu-i bai. 12.7 diametru interior, perete de 3.15. Spira de 13.5.
Spre bucuria mea, nu s-a inaltat mai deloc, ori nu sesizez eu.
Arcurile, in continuare mi se par moi, dovada dive-ul la franare puternica. Da' la cat fortez eu franele (dovada graitoare e faptul ca n-am termen de comparatie pentru cum era inainte), din nou, NU e bai.
Mi le-as fi dorit mai tari, recunosc, trebuiau sa fie mai tari conform tuturor informatiilor de pe lume (reviewuri, spring rate, "20-30% stiffer"), da' nu sunt! Ma consolez cu ideea confortului sporit, care la drumurile pe care le avem e totusi important. A nu se intelege ca stabilitatea e compromisa. Eu cel putin sper sa nu fie, totusi centrul de greutate e mai jos iar caderile mai bune. Aflu dupa geometrie.
Cam asta e cu dropul. Foarte multumit aici.
Si cam asta e noua troaca. O poza pe lumina.
Asta fu. Amortizoare gresite (de sedan), corectate cu arcuri reising care de fapt sunt fleasca. Un fiasco din toate pdv. Doar ca n-am ce-mi reprosa, n-a tinut de mine. Si, inca sunt sanse sa mi se para ok in cele din urma.
Pana la urmatoarea configuratie, indiferent de care va fi ea, pinks, coilovers, pedders rosii, asta-i este suspensia. Revin cu impresii dupa reglaje.