2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4913
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1640 on: March 27, 2017, 10:17:08 AM »
Heli, daca nu intelegi, ori daca nu aprobi, schimba postul. Multumesc ;)

Scuze Heli, eram suparat pe viata si ti-am interpretat gresit mesajul. Stii si tu ca e deficitara comunicarea scrisa la transmiterea emotiei. D-acu-ncolo, cand mai vrei sa razi de troaca si proprietar, SUNA!  ;)

 :-*
« Last Edit: March 29, 2017, 22:23:24 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1641 on: March 29, 2017, 15:51:22 PM »
IN SFARSIT, ieri mi-am luat condensorul de la reparat. Reamintire, surubul de fixare al conductei de intrare rupt.
Cerusem helicoil cu adancime gaura 18mm. Am primit un filet relativ ciopartit, direct in aluminiu, fara insertia solicitata, cu adancime de 12mm. Regula spune ca adancimea unei gauri filetate trebuie sa fie minim metricul x 1.5. Deci... la limita. Si prost!



Am pus un filtru dezumidificator nou...



Si le-am montat pe toate la loc.
Conducta de intrare, cea cu probleme, din motive ce doar le pot banui, se aseaza prost, cu un mic interstitiu fata de condensor.



Diseara ma duc la umplere. Daca merge, bine, daca nu merge, imi iau un condensor nou, aftermarket. Caz in care pierd cam 200 lei pe carpeli si reparatii pe cel actual.

_________________________________

Intr-o nota mai pozitiva, au ajuns piesele pentru directie, bielete scurte OEM de Subaru Leone, furtunuri de vas servo noi (alea de pe troaca-s coapte) si un surub OEM pentru fixare parte stanga caseta pe sasiu. Asta, ultimul, il folosesc daca merge, altfel e pentru inspiratie. Detaliez cand incepe nenorocirea.



Mai lipsesc 2 piulite de sudat, da' p-alea le pot lua si in mijlocul lucrarii. Si mai vad pe parcurs.
Mda, cred ca sambata incep  ::)

Edit: mda, filmulet "before" tre' sa mai fac inainte de orice :D
« Last Edit: March 29, 2017, 16:14:10 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Răspuns: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1642 on: March 29, 2017, 19:38:22 PM »
Diseara ma duc la umplere. Daca merge, bine, daca nu merge, imi iau un condensor nou, aftermarket. Caz in care pierd cam 200 lei pe carpeli si reparatii pe cel actual.

A mers, am frig in masina! Uimitor, avand in vedere c-am refolosit oringuri  :o
Inca sunt rezervat, testul de etanseitate suprem va fi mai incolo. Daca pierde, unde pierde am sa pun oring nou.

Observatii dupa episodul asta, care a plecat de la un por intr-o conducta si a degenerat spectaculos:
- NU se desface compresorul de pe motor si se "rastoarna" mai incolo, gatuind si zapacind conductele de AC. Practic, eu am stricat conducta aia, anul trecut, cand am lucrat in jurul motorului;
- la filtrul dezumidficator, intrarea e conducta de sus, iesirea cea de jos. Cineva, ajutat de altcineva, si-a batut capu' juma' de zi cu problema, apoi a aflat ce gust are freonul. Acum, informatia exista aici.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1643 on: March 29, 2017, 21:39:25 PM »
Sa-mi continui monologul...

Tipul asta a ingustat caseta astfel:
- a taiat din capatul de bara si tija bieletei, la ochi, undeva pe la 5mm;
- a folosit o contrapiulita mai ingusta cu ceea ce par a fi alti 5mm.
______
Total: aproximativ 10mm. Cu observatia personala ca acea contrapiulita, mie unuia nu mi se pare deloc o idee buna. Deci dpmdv, doar 5mm a castigat.

Problema mare la mine abia acum incepe. El are sedan, eu am wagon. Wagonul, cum am mai zis de 1473 ori pana acum, are ecartamentul mai mic cu 20mm, ceea ce inseamna ca eu ar trebui sa scurtez bieletele cu INCA 10/15mm. Ceea ce nu se poate face, din simplul motiv ca se intra in zona dedicata cheii de mentinere a capatului de bara. Asta pe langa riscuri clare de securitate, aka "rupt ceva", ca filet prea putin.

Solutia am gasit-o propusa doar, printre zecile de pagini pe subiect de pe nasioc. Este vorba de folosirea capetelor de bara de Subaru Leone. Asa ca, de vreme ce nimeni n-a scris vreodata undeva c-a-ncercat-o efectiv, am zis ca merita experimentul, prea suna bine.
Ca fapt divers, ma conversam cu un personaj de pe forum, unul care de regula turuie ca o moara stricata, "ia OEM, ia OEM". Eu aveam de gand sa iau niste ieftinaturi, pe motiv de experiment. Pana la urma, am zis ca e directie, riscurile-s mari... hai sa iau original. Am facut bine sau nu - urmeaza mai jos.
Ca alt fapt divers, inca n-am citit nicaieri de modificarea asta facuta pe wagon. Ori nu am sapat eu chiar pe tot internetul.

Astea sunt:





Cateva observatii:
- capatul de bara lung (cel de STI) se infileteaza pana se termina filetul din bieleta, cu contrapiulita scoasa, si bieleta tot nu ajunge in fund. Adica e inutil de lunga as zice. Probabil e piesa comuna cu alte versiuni... In schimb, in prima poza, capatul de bara scurt (Leone) e infiletat la capat. Se vede cat filet mai ramane pe bieleta!...
- filetele sunt identice, evident, altfel ar fi fost mat din start. Axul rotulei e absolut identic, tronsonul conic, lungimea, tot;
- mici diferente de forma. Cel scurt are capatul cu rotula mai inclinat si privit de deasupra, are o serpentina, al carei rol nu-l cunosc;
- ambele au logo-ul ala "D" pe ele, de l-am vazut inscriptionat peste tot pe masina asta.

Cateva masuratori (fanii in delir):
- adancime filet piesa lunga 54mm, cea scurta 44mm. Am zis deja, filetul lung oricum nu e folosit tot, deci nu pierd absolut nimic pe parte de lungime infiletata;
- diferenta de lungime totala, masurata capat filetat - rotula... 23mm. Am scris mai sus ca am nevoie de 20? Clar, WIN!!!  ;D

Ca urmare, una din cele aproximativ 2-3 ingrijorari majore legate de modificarea asta - rezolvata! Cu rezultate nesperat de bune as adauga!  ::)



« Last Edit: March 30, 2017, 09:46:39 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1644 on: March 30, 2017, 10:54:21 AM »
Varianta mai scumpa este sa iei capete de bara ajustabile. Parca Dani Gugu si-a luat pentru GC. Da, sunt cateva sute de euro parca versus cateva sute de lei presupun?

Sper sa ti se alinieze si pe masina. Vad ca cea de Leone este curbata.

Muttley

  • 4913
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1645 on: March 30, 2017, 10:59:41 AM »
Wa, mesaje!  :D

Alea n-au cu ce sa-mi ajute problema de lungime. Probabil ar trebui sa tai si din ele. Sunt facute pentru altceva, adica roll center adjustment, bump steer, d-astea.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1646 on: March 30, 2017, 17:52:58 PM »
Fost azi la geometrie. Pentru ca oricum urmeaza s-o zapacesc iar, am cerut doar masuratori, fara reglaje. Eram curios de:
- schimbari dupa arcurile joase;
- deosebiri intre ce am masurat eu cu sfoara si ce masoara un stand bun.
Serviciul fu din partea AK.

Rezultatele de dupa montajul amortizoarelor nasoale aici.
Split screen pentru comparatie.

Spatele.



- vad ca mi-a iesit convergenta la sfoara, acel "usor inchis" apare si pe stand;
- caderile, -10' stanga, -6' dreapta. Data viitoare, camber bolts. Inca nu-s hotarat ce valori voi alege, probabil c-am sa fac niste proportii cu fata, astfel incat sa respect raportul fata/spate de pe prospectul masinii.

______________________

Fata, vad ca tot nu-i bine  :D



- inclinare longitudinala pivot. Real e mai mare decat inainte, pentru ca urmare a coborarii garzii la sol rotula de brat s-a deplasat in sus, flansa de amortizor a ramas la locul ei, deci unghiul cu verticala s-a deschis. Aparatul nu pare a fi de acord cu mine, si n-am ce sa zic  ;D
- convergentele partiale eu le-am reglat la zero grade. Vad ca, din nou, standul ma contrazice, spune c-ar fi usor deschise. Ca fapt divers, roti deschise la o punte motoare inseamna paralelism pe acceleratie / croaziera si viraj mai eficient. Franarile violente ar fi in teorie usor mai instabile, insa eu n-am simtit nimic anormal;
- si aia care arde, caderea! Ma uit doar la stanga, acolo e surubul pe minim si comparatia e relevanta. Deci doar -9'... Jenant. Alt rand de camber bolts nu-i pun si pe fata, sa ovalizez gaurile din amortizor n-as prea vrea. Practic, cadere zero conf aparatului de geometrie. Ar fi o mica sansa ca la desfacerea buloanelor de pe amortizoare "sa se aseze", dar stiu ca am avut grija sa salt semipuntea cu cricul cand am strans, deci nu-mi pun mari sperante. Ma consolez cu uzura uniforma a anvelopelor. Asta e, si-asa ramane.

Important e ca AC-ul merge ceva de vis  ::)






« Last Edit: March 30, 2017, 22:42:07 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1647 on: April 01, 2017, 22:43:07 PM »


Conductele, nu stiu cat se intelege, da' sunt dezastru ca asezare. N-au nicio legatura.
Am incercat o chestie, inca nu stiu daca va functiona. Daca nu, conducte noi, de la zero.





12 ore de munca numai ca sa reusesc s-o inghesui pe troaca  :-\



Abia acum incepe.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1648 on: April 02, 2017, 09:51:05 AM »
Asteptam cu interes.

Muttley

  • 4913
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1649 on: April 02, 2017, 21:07:13 PM »
Recunosc c-am ras dimineata cand am vazut postarea. Gen asteptam cu interes, da' ne manifestam tacit  :P

Ok, ieri m-am trezit cu un chef de treaba monstru. Puteam sa merg sa casc gura pe vreo speciala din Raliul Brasovului, ori sa las masina functionala pentru Paste, ori sa dorm. Din cauza asta mi-am cam bagat piciorutele delicate in poze. Deci n-am. Ulterior, tot ieri, lucrurile au luat o intorsatura aproximativ tragica, deci clar n-am facut poze. Astazi insa, bucuria ajungand la cote maxime (urmeaza), am recuperat, asa ca incerc sa incropesc un tutorial...

Apropo de lasat pe alta data, ieri, prietena la un curs. Azi trebuia "prietena toata ziua", da' cred ca i s-a facut mila de mizeria mea si si-a facut de lucru  ;D
Sacrificiul sau a dat roade (la fel, urmeaza).

Ok, enumar pasii neinteresanti:
- in lipsa de elevator (  :D ), saltat botu' cat de sus posibil, altfel cred ca e distractie (poza ilustrativa in postarea anterioara);
- afara: scut motor, scut cutie (trebuie mai incolo), U-frame;
- desfacut bara antiruliu din bielete, rasturnat spre fata, cat sa nu incurce;
- afara "jack plate" (la EDM nu cred ca se aplica denumirea, o indoi de nu se vede, USDM, de unde provine porecla, e diferit);
- scos roti, desfacut capetele de bara din portfuzele, punct in care o presa de pivoti e nepretuita;
- desfacut colier de pe retur caseta, e un tronson de cauciuc acolo, tava dedesubt, improscat cu ulei in gura, lasat sa curga uleiul, volan stanga-dreapta ajuta la golire;
- desfacut cuplaj coloana jos, pe caseta, neaparat scos surubul (are canal axul canelat, iar altfel nu iese);
- adusa directia pe drept (stiu ce-o sa ziceti, dar cu rotile scoase, cuplajul nu va scapa);
- desfacut 4 fixari caseta, scos caseta veche.

Mentiune buna de mentionat  :D : eu doream sa scot cadrul, ca sa sudez piulite pe el, ca sa am fixarea corecta pe partea soferului, cu brida cu 4 suruburi. O poza de pe net, e vorba de piesa albastra.
1) am constatat cu ocazia asta ca trebuie desfacute tampoanele motorului si suspendat motorul pana la finalul lucrului cu vreun cric, trebuie scoase bratele suspensiei fata, etc;
2) am constatat mai tarziu ca oricum, brida nu se poate folosi, cadrul de la versiunile cu fixare caseta cu semiluni e complet brida-unfriendly.
Ca urmare, cadrul, LOGIC, a ramas la locul lui, iar fixarea casetei pe masina mea se va face cu 2 suruburi pe partea soferului, cele ce fixeaza direct caseta de cadru. Celelalte doua, de ranforsare via brida, vor lipsi. Deci fara zbor prin aer pentru troaca mea, fara raliu pe macadam in general.
O fi ok, o fi rau... Nu stiu, astept pareri.

Continui.
Gaura de la axul spre coloana trebuie decupata, pentru cacaseta modelul nou are niste conducte pe lateral (poze postarea anterioara) care n-au loc.
Poza cu ce am estimat eu la inceput vs ce a iesit la final.



Chestia asta am facut-o cu flex unde si cand am avut loc, finisari si detalii cu dremel. Mi-a luat cam 5-6 ore ieri, cu zeci de probe pune-scoate caseta, pana a iesit OCD-poifect. N-am avut grund si vopsea pensulabile, sprayul e cam aiurea in zona aia, asa c-am dat cu Loctite pasivizator, creion de vopsea si nelipsita ceara.
O idee foarte buna a fost sa-mi iau acel surub OEM specific de fixare caseta, e un surub mult mai lung decat al meu. Evident ca-l voi si folosi la fixarea finala.

Revenind la brida aia de rigidizare/ranforsare, i-am taiat urechile pentru cele 2 suruburi pe care nu le pot folosi.
In poza apare si bieleta dupa scurtare. 5mm din ambele capete, am zis sa nu exagerez, si cred ca as fi scapat si daca nu taiam deloc. Cred doar.



Ok, iar acum, partea horror a instalarii - CONDUCTELE!
Poze sunt in postarea dinainte.
Turul, conducta subtire, e orientata cat de cat ok.
Returul, conducta groasa, n-are-o treaba, e cum nu se poate mai rau.

Am stat ieri si m-am uitat la ele suficient timp, fara sa ma grabesc, si am decis sa indoi returul un minim de miscari, astfel incat sa-l apropii de ce-mi trebuie. Primele coturi, mai ample si mai indepartate de capat, deja dadeau semne nasoale, conducta, foarte rigida fiind, se gatuia rapid si catastrofal. Ok, am zis ca merge, insa la ultima indoitura, aproape spre varf, nicio sansa. Nu reuseam deloc, n-aveam de ce sa apuc. Am pus 2 inelare pe conducta, sa am parghie, am tras, am strivit-o. Am reparat-o cat de cat, am "umflat-o" la loc cu un mops, cat sa treaca holenderul. Dar in continuare venea ca naiba. Dupa multe probe, calcule, estimari si bataie de cap, imi era clar: conducta de pe caseta trebuie dusa la un atelier, unde sa se incerce inlocuirea bucatii dinspre motor cu una flexibila, din cauciuc. Daca nu exista fittinguri - si mai si, conducta directa din carterul casetei pana in vas, o bucata. Scenariu in care devenea atragatoare varianta inlocuirii totale a ambelor conducte, retur dar si tur, din caseta pana-n pompa, cu flexibil. Custom ftw!
Eram impacat total, ofticat, dar impacat. Si in calmul ala inexplicabil, ma loveste! Ideea, nu altceva. Oare, totusi, nu pot folosi ceva de pe caseta veche???
Intro:
- returul de pe caseta 2002 e cu metal / cauciuc / metal. Furtunul din cauciuc, fixat cu coliere (priceless!!!  ;D );
- returul de pe caseta 2015 e la fel, dar cu furtunul sertizat (booooo!!!!  >:( ).

Am desfacut colierul de pe 2002, scos bucata de teava metalica, asezat deasupra pe 2015. Arata incurajator, asa ca, oricum fiind compromisa conducta 2015, am luat cutterul si am taiat-o langa sertizarea dinspre motor. Am bagat conducta 2015 peste furtunul astfel obtinut... pfuaaaaaaaa... arata promitator de-a binelea! Flex, colier, mici artificii, si gata! Aveam o configuratie de conducte pe care urma s-o-ncerc direct pe masina.



Revenind putin la imaginea de ansamblu, cadrul era pregatit si vopsit, conductele pe caseta pregatite, bieletele scurtate... puteam incerca un montaj final. Daca avea sa iasa ceva!
Pregatitor - conductele din CMo (compartiment motor), la capatul dinspre caseta, au o brida metalica ce le solidarizeaza, ca un 8 cu surub in mijloc. Am desfacut 8-ul, pentru mai multa libertate de miscare a conductelor.

Am pus caseta pentru a jdemia oara pe masina, iar din niste pozitii inimaginabile am strans conductele. Si a mers!!!!!!!!
Asta era momentul in care am iesit de sub cazan, m-am asezat undeva si m-am bucurat de viata fumand o tigara si mangaind o matza proasta. Reusisem!

Toate conductele au fixari robuste, nu freaca, nu misca, stau cum trebuie.
La fixarea comuna 2015, am taiat bucata de retur, apare in poza de mai jos. Pe returul de 2002 am (sau cred ca era deja) un manson. Mai in urma, spre pinionul cremalierei, am folosit 2 bride albe de la 2015, le-a reasezat astfel incat sa rigidizeze manunchiul (apar in poza de mai sus). Iar 8-ul de sus, odata fixate si stranse toate, l-am asezat mai sus, unde paralelismul conductelor a permis-o (poza a 2-a).
A iesit perfect!





Poate nu pare mare rahatel, dar:
- toti, dar TOTI de pe nasioc isi fac conducte custom la miscarea asta. Doar unul nu si le-a facut, insa a folosit tot ce era pe caseta 2015. Ori e geniu, ori a iesit o porcarie, ca n-a explicat ce-a facut. Ba mint, a zis c-a renuntat la mai toate fixarile, a pus furtun si soricei din plastic. Cine-i cerea alte informatii si detalii ramanea cu ochii-n soare;
- ieri, pana azi, ma gandeam cum sa fac sa-mi iau liber de la serviciu ca sa merg cu masina cealalta sa-mi fac conducte. Si de unde scot bani pentru asa ceva... Si ce nenorocire ar iesi.
Deci fericire maxima!

Pe Nasioc, cineva si-a cumparat caseta si a renuntat pana la urma. Zicea el ca nu se potriveste pe cuplaj, ori ca orientarea e dubioasa. Am incercat, e la fix. Ce probleme o fi avut ala, inca nu mi-e clar...  :-\

Pentru ca e caseta noua, cuplajul trebuia centrat astfel incat volanul sa fie drept, pe roti in pozitie dreapta.
La geometrie pe stand e simplu, aici a trebuit sa-mi bat putin capul.
In prima faza am masurat cu sublerul lungimile burdufurilor de bieleta, insa nu fu ok, burdufurile difera ca lungime stg/dr.
Apoi mi-a picat fisa. M-am bagat in cotet, bracaj maxim stanga (deja legasem capetele de bara de portfuzete). Pus semn pe volan, sus, ora 12. Numarat ture pana la bracaj maxim dreapta. Pus semn pe volan, sus, ora 12. Cele 2 semne erau aproximativ apropiate, asa ca am adaugat un al 3-lea semn intre cele doua, la mijloc. Acest al 3-lea semn corespundea mijlocului casetei. Cum am fix 2.5 ture intre capete, am rotit volanul 1.25 ture. Asta era pozitia volan pentru mers drept. Confirmarea - semnul 3 era sus, ora 12.



Desfacut cuplaj, adus volan la orizontala, reasezat cuplaj. Done! Sunt increzator ca la geometrie va fi ok ce am facut. Daca nu, nu.

Am pus la loc U-frame-ul. Si am adaugat o mica piesa, o rigidizare care sa-mi indulceasca amarul provocat de imposibilitatea montarii unui strut-bar, ca nu-mi da voie AOS-ul. Sunt convins ca acest "Cusco brace" nu face nimic, da' nah... Fixuri, OCD.
Pun aici cuplurile de strangere U-frame, pentru referinte ulterioare.





Si am incheiat ziua cu un refresh pe furtunurile joasa presiune de pe vasul de directie asistata. Restanta de anul trecut, cand le-am vazut ca-s coapte. De fantezie, pe cele vechi le-am indoit fortat. S-au fisurat in jdemii de locuri.



____________________________________________

Imi lipsesc:
- splinturi de 2.5mm latime pentru blocare piulite crenelate capete de bara;
- distantier pentru fixare caseta (caseta 2015 are o geometrie dubioasa pe partea soferului, nu insist);
- surub mai lung pentru fixarea cu distantier;
- ulei de servo (sunt mu, stiam ca am, da' n-am nici 50ml).

Daca le adun pe toate maine, e gata-n 30 minute. Altfel nu  ;D
« Last Edit: April 02, 2017, 21:31:09 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1650 on: April 02, 2017, 21:22:39 PM »
foarte fain...veri cul :)

Muttley

  • 4913
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1651 on: April 02, 2017, 21:25:07 PM »
Mersi!

Si sa-ti fie rusine! La +2008 e plug and play, nu stiu ce astepti!
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1652 on: April 02, 2017, 22:09:07 PM »
aaa...nu mi-am pus niciodata problema  :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1653 on: April 03, 2017, 10:04:06 AM »
Bravo! Eu nu as fi rezistat si probabil ma duceam cu doua bucati la atelier si le spuneam ca vreau conducta pentru ulei servo de x cm lungime.

Muttley

  • 4913
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1654 on: April 03, 2017, 22:53:28 PM »
Imi lipsesc:
- splinturi de 2.5mm latime pentru blocare piulite crenelate capete de bara;
- distantier pentru fixare caseta (caseta 2015 are o geometrie dubioasa pe partea soferului, nu insist);
- surub mai lung pentru fixarea cu distantier;
- ulei de servo (sunt mu, stiam ca am, da' n-am nici 50ml).

Daca le adun pe toate maine, e gata-n 30 minute.




Printr-o desfasurare deosebita de forte:
- un prieten mecanic mi-a dat adineauri, la 10 seara, splinturi, sa-mi ajunga si data viitoare;
- un strungar m-a ajutat in regim de urgenta cu o bucsa din alama (sa nu rugineasca  ;D );
- un kkkkennnnnyyyyy s-a dus la magazinul de suruburi in timpul zilei si mi-a luat un M10x60 cu pas de 1.25 clasa de duritate 10.9;
- un distribuitor de uleiuri n-a-nchis poarta pana la ora 18:00 urmare a rugamintilor mele...

... am adunat toate cele lipsa. Doar c-a durat mai mult de 30 minute sa le arunc pe troaca.



M-a scos la pensie fixarea din poza, cumva statea caseta inclinata in toate partile, iar surubul lui kkkkennnnyyyy nu voia sa intre. Dupa ceva nervi, blesteme, dureri de brate si emotii ca stric filetul din cadru, a mers. Strans la cuplu caseta, reasezat cuplajul, era gata.
Prietena a pornit motorul, a dat de volan, in timp ce eu turnam ATF. Am pus-o pe roti, am mutat-o undeva unde cat de cat sa ma pot baga sub ea (afurisite de arcuri joase, stiam c-au sa-mi dauneze la faze de genul), unde am strans bara antiruliu si am reglat putin, la ochi, convergenta.
Pana aici, mers drept. Cand am plecat spre benzinarie (bec aprins de vreo 5km, deci mergeam pe vapori), la prima manevra, scotand-o din curte, numai la caseta nu-mi statea gandul. Si am avut un moment inconstient de "ceva e gresit!!!". De fapt nu era gresit, inainte era. Eu dadeam de volan din reflex, iar troaca vira prea mult!!!  :D :D :D
Deci, mai zic o data, diferenta a fost sesizabila de la PRIMA rotire de volan! Fantastic...
Apoi am plecat spre OMV. Curbe largi, localitate, din nou, reflex, si fie ma duceam spre contrasens, fie spre bordura. Absolut superb...
Apoi m-am dus sa ma intalnesc cu amicul cu splinturile, caterinca totala prin oras, viraje fara sa mut mainile pe volan, capat de cremaliera din 2 miscari, samd. Bine, acum nu intelegeti ca e kart, intelegeti va rog ca inainte era basculanta, acum e masina. Atat. Nu vreun Catheram sau F40, e doar o directie normala si decenta si atat!
Merge mai greu? Da, posibil, pentru ca e totul nou si inchegat. Deranjant? Nu, deloc, volanul Swiftului Sport se actioneaza cu acelasi efort. De fapt, cred ca se apropie de feelingul asteia, iar Swiftul are o directie normala, nimic mai mult.
Aud oaresice vibratii totusi la manevre de parcare. Ori nu s-a eliminat tot aerul de pe circuit, ori fixarile alea "robuste" nu-s chiar rigide :D Asta e, o mai las sa se aeriseasca, daca dispar vibratiile bine, daca nu, pseudo-race-wagon-car si gata.

Concluzie: directia e mult mai rapida. Si da senzatia de directie noua, logic, dar asta-i efect secundar. Nimic in plus. Asta urmaream, deci scop atins!

Maine ii pun splinturile, mai trag putin de tot de bielete, slabesc amortizoarele si pun camber bolts pe spate. Miercuri am alte chestii de facut, iar joi ma duc iar la AK pentru geometrie.

Experiment "2015 STI steering rack" reusit!

 ;D ;D ;D
« Last Edit: April 03, 2017, 23:17:19 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1655 on: April 03, 2017, 23:32:51 PM »
Ole! Pareri si la viteza mai mare neaparat. Eventual mers pe autostrada sau ceva similar.

Muttley

  • 4913
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1656 on: April 03, 2017, 23:36:28 PM »
Ce crezi c-ar fi schimbat? Zi 'mericans zic de grija sporita la schimbarea benzilor, insa mi se pare ca exagereaza.
WRX SW 2002

Răspuns:
« Reply #1657 on: April 03, 2017, 23:55:37 PM »
La viteza mare nu prea contează,  decât dacă trage de volan ca un descreierat......in general la viteze mari mergi, oarecum, în linie dreapta... și dacă ar trage ca un nebun de volan la viteze mari tot nu e asa grav în cazul lui, suspensia lui e reglata pt handling. ......amu de s-o apuca sa tragă tare de volan la vreo 250 km/h....

Sent from my SM-G890A using Tapatalk


Muttley

  • 4913
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1658 on: April 04, 2017, 00:03:24 AM »
Repet, inainte era naspa de tot directia, ca una neasistata. Acum e doar normala.

Dragos, de unde 250 la ora, de unde descreierati? Pe autostrada merg cu 130 -140, iar descreierat as zice ca nu sunt. Suspensia mea nu e de hendling, mai are mult pana acolo, nu mai detaliez ce lipseste, ca scriu romane.

Mihai, dupa ce fac geometria am sa-i dau un 150, daca nu se uita nimeni. Adineauri, la 120, mergea doar normal. Repet... NORMAL!  :D
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1659 on: April 04, 2017, 07:36:26 AM »
Știu ca nu ești nebun....cred  ;D

Doar am exagerat un pic pt a evidenția ca nu e asa grav cu o direcție mai scurta.