Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
Subaru club Romania

Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #540 on: February 14, 2017, 08:20:26 AM »
Dubiile mele sunt la mecanismul de inchidere. Fiind considerabil mai usor, degeaba il voi tranti ca pe cel de tabla, ca nu se va inchide. Lucrul asta se intampla la capota, unde trebuie s-o mangai.
Ma gandeam sa intervin aupra mecanismului broastei, poate reusesc sa schimb vreun arc sau ceva.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

puiu

  • 786
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #541 on: February 14, 2017, 22:12:31 PM »
Arcul de la broasca este moale. Cred. Se va inchide.

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #542 on: February 14, 2017, 23:13:05 PM »
Daca nu se inchide, bag niste plumbi in hayon, ca important e aspectul si sa se inchida nu kg in minus  ;D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4940
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #543 on: February 14, 2017, 23:18:54 PM »
Rezistenta la inchidere e data in primul rand de telescoape. Alea au 2 parametri, lungime si forta de comprimare. Apoi, la capat, de tampoanele de cauciuc de pe hayon, sunt 2, pe laterale si sunt reglabile, au un filet grosolan.
Eu as zice ca-ti trebuie telescoape mai moi in primul rand, sau o pereche de telescoape uzate.
Broasca n-are-o treaba.
WRX SW 2002

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #544 on: February 14, 2017, 23:26:41 PM »
O sa vezi ca si fara telescoape e problema.
La capota nu exista telescoape si se simte pana si frecarea din balamale, care sunt concepute pentru greutate dubla.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #545 on: February 14, 2017, 23:30:31 PM »
Telescoapele nu mai au niciun rol in zona de apropiere de broasca, cinematica mecanismului reducand la maxim forta din telescoape (nu se mai creaza momentul fortei deoarece amortizorul se aliniaza cu hayonul).
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4940
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #546 on: February 15, 2017, 05:42:11 AM »
Dap, cam ai dreptate.
Na, fa o proba de inchidere cu tampoanele alea 2 infiletate la maxim. Atentie, incearca sa retii pozitia de plecare, sa le pui fix la fel dupa :D
WRX SW 2002

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #547 on: February 15, 2017, 19:01:07 PM »
As vrea sa "delete" barele de pe plafon.
Am vazut ca existau acum 10 ani niste seturi cu care sa acoperi gaurile, dar pe la americani.
Cu ce-as putea substitui acel kit?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #548 on: February 15, 2017, 19:05:48 PM »
Exista acel kit si acum. Facusem eu calcul si te duce pe la 300 USD fara transport... din SUA evident.


Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #549 on: February 15, 2017, 19:10:46 PM »
Exagerat...
Poate se potriveste ceva de pe la Volkswagen, ca am vazut ca pe Hawk 1.5 merge sistemul de racire  :) :D ;D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #550 on: February 18, 2017, 10:56:13 AM »
Referitor la Stock vs. Tuning. In mine e o lupta asidua intre cele doua stari partea rationala imi spune "las-o asa ca merge perfect la cei 200k km si nu vei avea buget de schimbat motoare" iar copilul din mine, sau mai bine zis din noi toti imi spune "o viata ai, cheia stii sa o tii in mana, piese se gasesc, umfla-o!"

Saptamana trecuta cumparasem un turbo-back de pe ebay care s-a dovedit a fi cu flansa posterioara de pe downpipe resudata, asa ca l-am dat inapoi si mi-am zis ca pana nu am bani de ceva de calitate o las cu peticele pe ea ca merge foarte bine. Asa ca renuntasem si la soft si la tot.

Acum doua zile a pus andea79 tabelele cu avansuri si timpi de injectie si se pare ca mi-a creat mancarimi  :D Asa ca de ieri ma tot scarpin!  ;D
M-am sfatuit cu el, si avand in vedere ca trebuie sa dau atentie si eului rational, am hotarat sa o iau cu pasi marunti, abia dupa ce voi stapani partea de log-uri si masina va fi perfecta in varianta stock, sa incep reglajele.

Ca si interfata am un Vag-com cu Romraider. Exista oameni pe nasioc care au modificat vag-com-ul si au putut scrie. Voi incerca si eu si va voi tine la curent cu rezultatul si etapele necesare.

Ieri am facut vreo 5 log-uri in treapta 2, 2000rpm-redline, urmarind o serie de parametri indicati de catre Vali.
Pana sa le studieze si el eu am tras concluzii superficiale gen e totul OK ca nu am Knock si trage bine ca am 204g/s valoare maxima inregistrata de MAF. Concluziile mele nu erau gresite, dar dupa cum am spus, superficiale!
Asa ca omul m-a luminat:
-e ok ca nu ai knock;
-duty cycle-ul la injector depaseste 100%, asta inseamna ca injectoarele stau deschise tot timpul disponibil, si le-ar mai trebui ceva timp poate  :D; dupa experienta cu alte masini ca a mea, andea79 a conchis ca pompa de benzina e obosita ---->OK Walbro GSS 255l/h
-de la problema de mai sus, AFR-ul masurat la acele turatii unde duty cycle depaseste 100% este cam cu doua unitati mai mare ca cel necesar (ex. la 5350rpm AFR e 11,14 in loc de 9,23 cerut, duty cycle fiind 100,14%); e nevoie de benzina, pe care nu o primeste;
-in ceea ce priveste boost-ul, ai 16psi max; aici eu am zis: "bai, nu e cam nasol?!?!!?  ??? ", raspunsul fiind ca uitandu-ne pe tabel la temperatura aerului aspirat e in jur de 10 grade, deci mult aer, plus ca comanda turbinei nu e atat de precisa incat sa faca chirurgical 13,17psi cum da target boost-ul;

Bun. Ramane de studiat problema cu duty cycle, eventual sa iau o pompa si sa mai primesc pareri de la cei care au schimbat pompa.
Dupa ce voi fi impacat cu starea ei stock, o sa mai povestim despre caluti, pana atunci studiu.
Referitor la caluti, eu nu vreau cifre mari, eu vreau cuplu la turatii joase...da, carcotasii vor spun "ia-ti dizzzel!"  :D :D
« Last Edit: February 18, 2017, 11:00:21 AM by Pfaizzzer »
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #551 on: February 18, 2017, 11:38:57 AM »
Referitor la caluti, eu nu vreau cifre mari, eu vreau cuplu la turatii joase...da, carcotasii vor spun "ia-ti dizzzel!"  :D :D

Domnu', domnu' nu va suparati ca va-ntreb da' v-ati cumparat rulota intre timp, doriti sa va atasati plug si grapa cu discuri la WRX sau nu aveti cu ce sa va remorcati iahtul pan' la Monte Carlo si va bate gandul sa imbunatatiti cuplul ca sa puteti performa eficient?  :D
Eu unul n-am inteles ideea de a mari cuplul dpdv al avantajelor si beneficiilor vs riscuri da' citesc cu pasiune ce scrieti voi. Succes!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #552 on: February 18, 2017, 11:42:38 AM »
Acum imi dau seama cum suna fraza aia a mea: "Eu nu vreau ca merele sa fie mari, ci ca perele sa fie dulci!".
E vorba de placerea de a conduce cat mai neeficient, Heli!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #553 on: February 18, 2017, 12:06:01 PM »
Acum imi dau seama cum suna fraza aia a mea: "Eu nu vreau ca merele sa fie mari, ci ca perele sa fie dulci!".
E vorba de placerea de a conduce cat mai neeficient, Heli!

Si, cu permisiunea ta, as reformula: "E vorba de placerea de a conduce cat mai neeficient si de a deveni foarte intim cu motorul, cutia, turbina si grupul intrucat le voi cunoaste la nivel de atom, molecule, suruburi, piulite si saibe."  

Pana la urma este de dorit a avea o inclinatie vie, insotita de placere pentru obiectul studiat, sa vizualizezi, sa interpretezi si apoi sa-ti creezi propriul tau mecanism de care sa nu te poti plictisi atata vreme cat pasiunea aceea mentine focul din tine.

Si eu sunt adeptul proactivitatii insa mecanica auto este prea mult pentru mine dar iti impartasesc pasiunea si consider ca multi dintre colegii de forum ar trebui sa adopte ca si motto picassiana sintagma: "Prefer sa mor de pasiune decat de plictiseala."
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #554 on: February 18, 2017, 12:12:18 PM »
Sau "De ce sa mearga bine, cand poate sa mearga si mai bine!"
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #555 on: February 18, 2017, 12:17:59 PM »
Ai facut o alegere inteleapta. Sa faci o masina sa mearga bine cu totul este primul pas si cel mai greu.

Pe langa asta am auzit mult prea des afirmatii de genul "Masina aia avea putere si atat. In rest caruta!".
Eu sunt printre ciudatii care cred ca masina se construieste de jos in sus, pe principiul "From the ground you build your way up." Sa scoti putere e cel mai usor lucru la Subaru. Sa il opresti si manevrezi este ceva mai dificil.
Sa nu mai spun ca poate vrei sa pleci intr-un concediu fara sa stai cu grija ca nu te tine masina.

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #556 on: February 18, 2017, 12:43:41 PM »
E simplu, e frumos, e spectaculos sa cresti puterea fara sa te gandesti la alte consecinte. La mine e simplu, nu vreau s-o fac praf!
In ceea ce priveste siguranta, sunt convins ca franele tin cat poate duce motorul asta (fara a schimba turbina). Plus ca aici o sa vin cu ceva kg in minus in primavara-vara.
La suspensii e mai delicat pentru ca sunt multe articulatii si timpul nu iarta!

Masina asta nu va beneficia de niciun concediu, cum spui tu, Mihai (candva va zbura tot interiorul)! Doar de atentie si ingrijiri speciale!
« Last Edit: February 18, 2017, 12:46:30 PM by Pfaizzzer »
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #557 on: February 18, 2017, 16:38:09 PM »
o data ce bagi mufa in ea ... mai devreme sau mai tarziu ... tot vei trece on the dark side :)
dar asta nu inseamna ca forta nu poate fi cu tine :)

Muttley

  • 4940
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #558 on: February 18, 2017, 16:43:30 PM »
Heli a punctat bine in felul lui. Ce face masina asta, adica abia se taraie pana-n 3000rpm, apoi se umfla si incepe sa traga ca vaca, nu mai face nicio masina. Asta e tot farmecu!!!
Vrei cuplu? Na idee: swap cu H6. Le gasesti foarte ieftine, si exista si precedent:


Eu unu', cand o fi sa fac mai al dracu' cazanul, chiar intentionat am sa-i mut turatia de boost mai sus, ca mi se pare nebunie chestia asta.

Vezi ca logurile se fac in trepte superioare. Probabil in 4, ca 5 e prea periculos. A mea, cu boost target de 15.5, nu face 16psi cat ai avut tu nici s-o rog. Ca idee. Poate ai totusi o problema, boost controller lent, nu stiu, nu ma pricep.

Andea, daca-i pune o pompa mai acatarii, ii reduce timpii de injectie?
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #559 on: February 18, 2017, 17:13:23 PM »
asta cu timpii de injectie si pompa de benzina e tricky question :)
teoretic nu ii reduce pt. ca nu au o legatura directa
practic daca masina are fuel trims-uri mari pozitive (pt. ca a invatat sa adauge benzina) - dupa inlocuire pompa si ajuns la fuel trims-uri mai aproape de zero s-ar reduce si timpii de injectie dar nesemnificativ probabil
din punctul meu de vedere insa problema principala este faptul ca la un target afr de 9.5-10 prima sonda citeste 11.6-11.7 ceea ce inseamna ca nu este clar in zona lui 10 cu toata lipsa de acuratete a sondei lambda oem in aceasta zona
daca macar ar realiza target-ul de afr cu aceeiasi timpi de injectie (si cu o alta pompa) ar insemna ca in momentul unei setari de tip "stage 1" in care oricum se merge cu target afr de 11-11.2 ar scadea timpii de injectie pt. aceeasi cantitate de aer si ar ramane probabil in zona lui 90% injector duty cycle cu tot aerul intrat in plus ca urmare a presiunii mai mari aferente ...

deci raspuns scurt s-ar reduce timpii de injectie prin combinatia pompa de benzina capabila si target afr de 11-11.2 nu de 9.5-10
« Last Edit: February 18, 2017, 17:23:00 PM by andea79 »