The remaking of a Legacy
Subaru club Romania

The remaking of a Legacy

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #740 on: April 30, 2023, 23:07:06 PM »
Multumesc, Dragos! Vorbim de Legacy-ul tau maine  :D

Muttley

  • 4923
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #741 on: May 01, 2023, 08:00:14 AM »
Ce fain, poveste lunga!
Este-ntr-adevar o masina absolut unica, cu mesaje-n bord in japoneza.
WRX SW 2002

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #742 on: May 01, 2023, 10:02:21 AM »
Felicitări pentru drum și pentru finalizarea unei ambiții frumoase !
Spor la proiectul următor !
Drumul este mai spectaculos decβt destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

dan_b

  • 1236
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #743 on: May 01, 2023, 10:44:21 AM »
Felicitari! Arata superb masina, exterior/interior, iar experienta de condus, din ce descrii tu, senzatii tari japoneze :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #744 on: May 01, 2023, 12:49:54 PM »
Este-ntr-adevar o masina absolut unica, cu mesaje-n bord in japoneza.

Pot aborda situatia in doua moduri:
1. Este o problema ce se cere rezolvata - solutia fiind ceasuri de bord din Australia.
2. Este o provocare ce trebuie acceptata - si ma apuc sa invat japoneza  ;D

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #745 on: May 01, 2023, 12:54:05 PM »
@ xander - multumesc, o sa mai insist putin asupra masinii asteia inainte de a ma apuca de urmatoarea  :)

@dan_b - multumesc, nu stiu daca sunt autentic japoneze senzatiile avand in vedere caracterul cosmopolit al tuturor pieselor vărsate in ea dar sigur sunt tari  ;D

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #746 on: June 16, 2023, 22:55:03 PM »
Din categoria "tichie de margaritar". Desi e o piesa 100% utilitara, m-am simtit foarte satisfacut montand-o. Parca am mers in fundul gol pana acum.





Iar daca ii mai vine cuiva ideea sa comande asa ceva, sugerez utilizarea codului 56410AG003 - daca il cauti dupa codul cu 5 la final tragi un loz cu vreo 100 de lei mai scump. Ma rog, asa e la AutoTotal, poate altii au o baza de date mai logic structurata.




NicNic

  • 161
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #747 on: June 18, 2023, 00:38:41 AM »
Bun asa, cu "scutecel".

Mai ales ca e cam joasa masina.
Cel putin asa o vad eu, prin comparatie cu Visi...


Eu cred ca i-as fi pus "chiloti de tabla".  :)
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #748 on: June 18, 2023, 13:06:34 PM »
Mai ales ca e cam joasa masina.
Cel putin asa o vad eu, prin comparatie cu Visi...

Am parcat ieri jumatate pe asfalt jumatate pe tarana, ceea ce a presupus urcarea unei borduri. Tu, cu Visi, nici macar n-ai fi simtit ca e acolo. Pentru mine a fost ca escaladarea Hells' Gate din Moab  ;D

Cat despre "chiloti de tabla", a existat in carti si varianta asta - dar trebuiau adusi ori din State ori din Japonia, caci mai aproape n-am gasit un scut din duraluminu. Si, date fiind dimensiunile agabaritice ale obiectului cu pricina, costul transportului tripla costul de achizitie, deci nu avea nici un sens.

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #749 on: June 18, 2023, 13:58:23 PM »
Revenind la tichii de margaritar si cheltuieli de vanitate, am risipit o suma obscena vopsind un rand de jante si ratand cu desavarsire obiectivul propus.

Povestea e ceva mai lunga si complicata - ca orice lucru legat de masina asta - si are legatura cu caracterul disproportionat al franelor, din cauza carora singura optiune pentru roata de rezerva este una full size. Din acest motiv am 2 seturi de 5 jante iar una din jantele de rezerva, achizitionata acum vreo 4 sau 5 ani este noua, in culoarea originala Subaru - am cumparat-o in cutie si am tinut-o acolo pana saptamana trecuta.

Nu mi-a dat prin cap sa-i fac o poza iar acum este imposibil, caci incaltata cu un cauciuc 245/40/18 umple pana la ultimul milimetru compartimentul dedicat din portbagajul masinii, care n-a fost proiectat pentru aceste dimensiuni. Sa ma fereasca Cel de Sus de vreo pana caci nu stiu cum mai scot roata de rezerva de acolo.

Anyway, cam asta ar fi nuanta in care se prezinta janta (n-am gasit o poza mai acatarii):



Dat fiind ca cele 4 jante de vara erau deja julite am decis sa le reconditionez si, pentru ca mi s-a parut barbar gandul sa o sablez pe asta noua ca sa le pot vopsi pe toate 5 in aceeasi culoare, am incercat abordarea inversa - sa gasesc in universul nesfarsit al powder coating-ului o nuanta care sa coincida cu cea originala Enkei.

Sectiunea autohtona a universului nesfarsit al powder coating-ului este, de fapt, extrem de limitata asa ca nu am gasit nimic care sa aiba o vaga asemanare cu Subaru Dark Grey. In schimb, cei din Vitan (aka La Polonezu), dupa 2 saptamani de telefoane, au cedat insistentelor si au fost de acord sa mi le vopseasca cu pulberea pusa la dispozitie de mine. Desigur, la acelasi tarif la care ar fi vopsit cu pulberea lor. 

Avand deschisa aceasta portita, m-am pus pe cautat si dupa 2 click-uri am ajuns pe vechea cunostinta numita Prismatic Powders, oprindu-ma la nuanta numita Lazer Black - care, judecand dupa toate tag-urile asociate, era fix ce-mi trebuia mie. Tinand cont si de faptul ca in e-mailul de confirmare a comenzii (culoare Lazer Black + lac Clear Vision) era mentionat la Product Order "Enkei Dark Grey 1", toate grijile mele au fost spulberate.

La 3 saptamani dupa comanda m-am prezentat la polonez cu pulberile iar dupa inca o saptamana cele 4 jante au fost gata.

Si n-au nimic in comun cu cea OE Subaru  >:D 

























In lumina potrivita si de la distanta optima e o culoare interesanta. Insa arata asa fix o zi dupa spalat si lustruit, dupa care se lasa prada invaziei prafului de frane, devenind un negru maroniu mat si banal. Motiv pentru care celelalte 5 jante, cele de iarna, vor fi vopsite direct in nuanta Ferodo DS 2500  :laugh: :laugh:

 

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #750 on: June 20, 2023, 20:59:56 PM »
Intr-o nota ceva mai tehnică decat episodul jante si pulberi, revin asupra capitolului racire ulei.



L-am cumparat intr-un acces cam paranoic, intr-o seara in care parcursesem Kiseleff-ul in jumatate de ora si vazusem cum temperatura uleiului atinge 100 de grade la 25 de grade temperatura exterioara, rationamentul fiind ca daca se repeta scenariul la peste 35 de grade s-ar putea sa se ingroase gluma si sa se subtieze maioneza.

Asa ca am profitat de un val de oferte de oil cooler pe ebay, toate de la vanzatori din Japonia, si l-am luat cu 150 de dolari cu totul (produs, transport Tokyo Bucuresti, comisioane ebay si 0 lei taxe vamale si TVA).



Iar sambata, acum 3 zile, mi-am oferit inca un motiv pentru care ar fi o idee buna - ma intorceam la Bucuresti dinspre Buzau si am luat-o pe un drumeag judetean care leaga Mizil de E85, pigmentat cu 3 sate adormite intre care circula 10 masini pe zi. Am profitat de faptul ca nu aveam pasageri si am abordat cei 20 de km ca pe o etapa speciala iar pretul distractiei a fost ca am vazut pentru prima oara 105 grade pe ceasul de temperatura a uleiului.

Asa ca la urmatorul schimb de ulei o sa inghit in sec si o sa ma apuc de montat si coolerul asta, ca nu mi se mai pare deloc exagerat sa operez cu doua racitoare.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #751 on: June 21, 2023, 14:04:03 PM »
105 grade pentru ulei de motor este mult? N-as fi zis... si vad ca unii zic ca trebuie sa depaseasca 100 de grade pentru a evapora apa si pentru a arde din reziduuri, altfel apa se amesteca cu sulf (produs tot colateral) si se pot creea acizi care pot ataca tot felul de garnituri si rulmenti.
Altii vad ca zic ca intervalul optim ar fi 110-125 de grade.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4923
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #752 on: June 21, 2023, 15:04:37 PM »
Cu schimbatorul apa-ulei original si cu un radiator de apa mai bun decat originalul, la mers normal pe canicula, nu depaseste 91-92 grade. Doar la omor pe serpentine, pe urcari, se duce-n 100, moment in care ma potolesc.
In concluzie, as zice ca de fabrica, 90 de grade e maximul la astea. Atentie, cu senzorul in chiulasa, unde e foarte caldut.

WIM, alternativa ar fi fost sa-ti pui ventilatoare pe radiatorul de ulei :D
Iar alta data, sa iei 2 schimbatoare de caldura daca le gasesti la pret bun  >:(
WRX SW 2002

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #753 on: June 21, 2023, 17:52:18 PM »
@Forester: N-as zice ca sunt foarte preocupat de degradarea uleiului prin expunere la contaminanti - il folosesc maxim 6 luni sau 5000 km, deci nu cred ca se boteaza asa repede. Insa de suprasolicitare la temperaturi ridicate vreau sa ma feresc iar senzorul meu, spre deosebire de al lui Mutley, e infipt in bloc, unde ar fi ceva mai racoare.

@Mutley: Acum vreau ventilatoare, asta iarna as fi vrut resou in fata racitorului. Si asta e al doilea motiv pentru care am luat oil cooler-ul stock, ca aveam 85 de grade la antigel si 50 la ulei in ianuarie-februarie cand ma puneam in miscare.

Cat despre 2 bucati la pret avantajos, nu cred ca socoteala de-acasa s-ar fi potrivit cu aia din vama - am vaga senzatie ca sub 150 de euro nu se obosesc sa calculeze taxe, deci daca as fi luat doua ieseam in pierdere si tu, si eu. Daca vrei, uite aici - https://www.ebay.com/itm/203817757874.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #754 on: June 23, 2023, 14:15:51 PM »
@Forester: N-as zice ca sunt foarte preocupat de degradarea uleiului prin expunere la contaminanti - il folosesc maxim 6 luni sau 5000 km, deci nu cred ca se boteaza asa repede. Insa de suprasolicitare la temperaturi ridicate vreau sa ma feresc iar senzorul meu, spre deosebire de al lui Mutley, e infipt in bloc, unde ar fi ceva mai racoare.

...

Ideea nu era despre ulei, ci faptul ca din cauza contaminantilor se creaza nu stiu ce acizi care ataca diverse componente ale motorului.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #755 on: June 23, 2023, 14:28:41 PM »
Ideea nu era despre ulei, ci faptul ca din cauza contaminantilor se creaza nu stiu ce acizi care ataca diverse componente ale motorului.

Dar oare respectivii contaminanti nu salasluiesc in ulei? Ca altceva prin zona aia care sa le ofere gazduire nu prea e, sau n-ar trebui sa fie  :)

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #756 on: June 27, 2023, 09:52:54 AM »
Fumam impreuna si ne intelegem separat  :)
Ideea era asa:
Temperatura ulei ridicata -> se ard contaminantii/byproducts de la functionarea motorului
Temperatura ulei scazuta-> contaminantii nu se mai ard/distrug, si atunci actioneaza pe nu stiu unde si fac bubu. Din ulei sau unde or sta ei  :D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #757 on: June 30, 2023, 11:28:12 AM »
Coming soon.


WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #758 on: June 30, 2023, 21:43:05 PM »
Preluand si reluand firul narativ de la Muttley, cronologia evenimentelor e urmatoarea:

Joi, 29 iunie – Baile Tusnad

- Ora 2.00 AM: trezirea (vorba vine, caci n-am apucat sa dorm vreun minut)
- Ora 2.30 AM: pornit motor (masina fiind mutata de cu seara pe un teren viran langa DN, sa nu bulverseze tot hotelul)

Joi, 29 iunie – Sfantu Gheorghe

- Ora 3.00 AM: facut plinul la Petrom

Joi, 29 iunie – Brasov

- Ora 3.30: parcat masina la capatul strazii lui Muttley

A alimentat stimabilul la Codlea, a mai urmat o pauza de tigara intr-un Rompetrol la vreo 10 minute distanta de casa lui Badea Cartan, dupa care ne-am oprit la marginea drumului, am pus camerele in bord si i-am dat drumul. Dupa cum se poate vedea mai jos.


« Last Edit: June 30, 2023, 21:43:57 PM by WIM »

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #759 on: June 30, 2023, 21:57:58 PM »
Si eu am avut aceeasi problema in materie de ulei – temperatura s-a dus la 105 grade iar presiunea nu mai trecea de 3 bari nici la 4, nici la 5 mii de turatii. Iar cand am tras pe dreapta, la ralanti, acul se lipise de zero.

Asa ca ce a urmat a fost o urcare gerontologica pe Transfagarasan, fara senzatii tari dar, din fericire, si fara drame.



Concluzii:

1. Pe Transfagarasan Yacco Galaxie 5W40 se taie ca maioneza. Ma mai gandesc daca incerc 5W50 de la ei sau ma reorientez in cu totul alta directie.
2. Nu simt nevoia sa ma intorc. Cel putin cativa ani buni, cat va mai dura pana la reasfaltare. In starea curenta, e un exercitiu de masochism augmentat.
3. Chiar si dupa asfaltare, nu prea o sa simt nevoia sa ma intorc. Nu cu Legacy – are prea multe usi in plus si prea multe kilograme excedentare pentru traseul asta. Nu e in elementul ei, lucru ce se simte la fiecare curba. Coopereaza dar nu transmite placeri senzoriale.
4. Data viitoare o sa dorm bine inainte.