Primul Forester, prima mașina
Subaru club Romania

Primul Forester, prima mașina

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #300 on: February 21, 2019, 23:08:48 PM »
Cele de jos le-am lăsat pe varianta ta ca sa fie puțin mai elastice in caz de obstacole mai mari, oricum mersi de informații :)

Astăzi am fost la mecanic pentru diferite teste.

Am făcut un test de leak-down cu 8BAR presiune de aer introdusă in fiecare piston cu supapele închise...p1: 100Nm, p2: 105Nm, p3: 125Nm, p4: 109Nm. Din discuții a reieșit ca pistonul 3 este cel mai uzat, a ars ulei și a format depuneri pe segmenti astfel etansand mai bine, având in vedere ca 3 pistoane au fost in jur de aceleași valori, e cam bizar ca tocmai p3 sa fie mai puțin uzat. In timpul testului nu a făcut bulbuci in vas și nici sunete pe evacuare sau admisie, deci cu o anumită marja de reținere, garniturile chiuloasa, segmentii, supapele, sunt ok, cam 15-20% uzura.

Am testat și MAF senzor, prin scoaterea diferitelor furtunoase de vacuum. Motorul a modificat imediat relantiul, deci senzorul MAF funcționează bine, simte diferențele de aer.

Am căutat și boost leak-uri/aer fals prin spreierea imbinarilor tuturor furtunelor de aer, in ideea ca dacă ar fi găuri, motorul ar trage lichidul din spray și s-ar simți oscilații in relanti. Nu au fost oscilații deci fără pierderi sau aere false.

Mâncatul de ulei ar putea fi și de la uleiul eneos, am vrut sa vedem ce culoare are fumul când arde și am ars puțin ulei, care la temperatura s-a subțiat și întins și a scos doar puțin fum, deci ar putea fi ars fără a fi vizibila arderea. La următorul schimb vreau sa trecem pe Motul.

Probleme găsite au fost următoarele:

Bujiile au fost frumos îmbrăcate in alb, deeeeeci LEAN mixture, adică amestec sărac, adică prea putina benzina fata de cât ar trebui și deci o ardere fierbinte, ceea ce ar putea produce zone de creștere brusca a temperaturii și deci ar explica puscarea diferitelor furtune de care am avut parte.

A fost micșorat gap-ul bujiilor la 0.6mm.


Pe lângă asta, am observat ca wastegate-ul a rămas blocat pe deschis.
Și blocarea wastegateului și picarea turbinelor anterioare ar putea fi explicate de amestecul sărac  și deci temperaturi crescute...

Cu ocazia asta am aflat ca totuși este model cu AVCS, doar ca oil Feed-ul nu vine din spate de la șurubul banjo, ci vine din fata de undeva.

In concluzie, urmează sa schimbam filtrul de benzina, urmând un alt control după câțiva km, iar apoi posibil regulator de benzina și apoi pompa de benzina.

Ne-am bucurat noi de consum mic, dar când a scos mecanicul bujiile a spus ca asta consuma 9 și eu i-am confirmat ca pe acolo și se pare ca la mers întins ar trebui sa consume ~11 și in oraș 15-20, in funcție de condus.
« Last Edit: February 21, 2019, 23:37:55 PM by Theophilus+Julsey »

andea79

  • *
  • 4008
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #301 on: February 22, 2019, 00:30:16 AM »
nush ce si cum ati testat voi acolo si nu vreau sa te dezamagesc dar .... degeaba

Muttley

  • 4931
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #302 on: February 22, 2019, 05:57:25 AM »
Ai omorat motorul cu ardere interna intr-o singura postare.
Leak-down ala cu Nm... Deci a pus un traductor de cuplu pe arborele cotit si a masurat cuplul la arbore cu compresorul legat la bujie? Sper macar ca era pe detenta si nu pe compresie, ca distributia atat asteapta sa sara un dinte, gen sa invarti putin motorul invers.
Sparcaind furtunurile la relanti nu verifici boost leak, verifici vacuum leak.
MAF se verifica prin OBD. Scotand furtunuri de vacuum nu faci decat sa-i dai aer fals, il doare la banana pe MAF ca alimentezi motorul din furtunul de servofrana.
Dap, mancatul de ulei e de la Eneos. Si eu, cand raman fara bere, ma dau pe Eneos. Il consum impresionant de repede.
Si wastegate-ul are banana, si p-ala-l doare fix acolo de calitatea amestecului. Pana sa se inventeze wastegate-ul cu bluetooth, al tau functioneaza cu depresiunea din galerie. Care n-are a face cu amestecul.

Ai facut o scanare OBD? Cam ce erori ai?
WRX SW 2002

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #303 on: February 22, 2019, 06:17:01 AM »
Dai cu spray 1000 de ani pe la furtune si degeaba. Nu e ca la diesel. Plus ca , mi ar face placere sa l cunosc pe mecanic. Stie sa isi vanda povestea.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #304 on: February 22, 2019, 08:52:23 AM »
Sunteți voi cârcotași  :o

Da, testul a fost făcut pe coborârea pistonului, nu pe urcare, exact cu ideea de a nu da distribuția peste cap. Mie mi se pare cât de logic posibil testul făcut așa. Pui o cheie Dinamometrica pe arborele cotit și aplici o forța pe piston ca sa vezi cât din forța aplicată se pierde și cât din ea produce lucru mecanic util. Cheia a fost pusă pe 89Nm la prima încercare, iar apoi s-a sărit la o valoare mai mare ~112Nm de unde s-a venit in jos pana la o valoare la care cheia a indicat ca pistonul a produs cuplul indicat.

Într-adevăr, testul a fost de vacuum, dacă ar fi fost de boost leak, ar fi ieșit aer și s-ar fi comportat motorul cum se comporta el, nu ar fi tras lichidul din spray ca sa își schimbe funcționarea.

Boost leak nu am mai făcut deoarece cu wastegateul deschis nu se face boostul care trebuie doar la turația la care ajunge wastegateul sa fie in poziția in care e blocat...

Nu am înțeles la ce te referi cu wastegate și ardere și nu știu ce...eu am zis ca wastegateul e blocat pe deschis (mecanic) nu se mai mișcă, poate fi el controlat de presiune de aer, dacă e blocat mecanic sta unde e indiferent de presiune. Ce ziceam eu e ca din cauza ca arderea este săracă și deci mai fierbinte se poate sa se fi gripat de la prea multă caldura.

Mașina nu are erori, nu ne-am dus cu ea deoarece avea ceva (mai special decât tot ce am scris aici ca are), ci pentru ca vorbisem de când am luat-o (aproape) de niște teste.

Eu cred ca orice mecanic care zice sa nu te arunci cu bani aiurea in mașina, ci sa schimbi anumite piese care ar putea cauza ceva, e mai de încredere decât unul care zice sa schimbi tot...am discutat și de rebuilturi și și de diferite stagii de schimbare de piese și concluzia a fost ca motorul e intr-o stare ok, sa îl facem sa meargă cum trebuie și după mai vedem dacă vrem sa imbunatatim chestii la el.
Și pe lângă astea, eu am încredere in mecanic, deoarece am văzut pe ce mașini lucrează și pe Subaru lucrează de prin 2001!
« Last Edit: February 22, 2019, 09:01:30 AM by Theophilus+Julsey »

andea79

  • *
  • 4008
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #305 on: February 22, 2019, 08:58:23 AM »
:) succes... vb peste cateva luni :)
(ca lucrz pe nu stiu ce nu inseamna ca si stie ce face)

Muttley

  • 4931
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #306 on: February 22, 2019, 09:02:02 AM »
=))))))))))))))))))))

Si la ce unghi era manetonul cand a masurat cu dinamometrica?
Frate, ce mecanici...

Am editat :D
WRX SW 2002

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #307 on: February 22, 2019, 09:50:08 AM »
Sa speram cu nu sunteti in negare  ;D
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #308 on: February 22, 2019, 10:14:47 AM »
Nu suntem, am plecat de la ideea ca e posibil sa fie necesar un rebuilt, dacă chestiile care le facem o sa ducă tot la concluzia asta, asta e, dacă nu, am scăpat de un rebuilt impus și îl putem face pe motiv ca vrem noi ;D

MihaiFlorescu

  • *
  • 13901
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #309 on: February 22, 2019, 11:12:44 AM »
Chestia cu wastegate-ul din cauza temperaturii amestecului e de pus in rama.
Ia tu frumusel un cleste cu dintii lungi si prinzi ferm tija de la wastegate, apoi o misti usor pana revine la pozitia corecta si se inchide. Si daca este blocat, de cand e blocat? Caci asta inseamna sa mergi la aspiratie si sa nu ai putere. Lucru pe care sunt sigur ca l-ai fi simtit.

Poti sa pui si ulei de foca, daca ai temperaturi anormale, e normal sa il arda. Iar uzura aia 15-20% la supape sunt curios cum a calculat-o.

Nu suntem rai. Te-a prins pe tine la inceput de drum si stia sa vorbeasca mecanicul.

Schimbul de filtru de benzina si pompa nu au cum sa faca rau, dar nu cred ca e de acolo. Iti trebuie o diagnoza completa, nu teste cu dinamometrica.
« Last Edit: February 22, 2019, 11:20:29 AM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4008
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #310 on: February 22, 2019, 11:54:17 AM »
Hai ca mi-am baut cafeaua, pot scrie si eu mai multe :)
Deci cateva observatii asa pe rand si pe sarite :

- presiunea in camera de ardere dupa aprindere este de ordinul zecilor de bari (50-60 sau chiar mai mult) adica un test cu cativa bari nu poate fi relevant dpdv al garniturilor de chiuloasa. Si daca scapa, scapa foarte putin - daca ai ajunge sa faca bulbuci in vas la un test ca al tau motorul ala nu ar merge mai mult de 10 minute la relanti - ar trebui sa fie varza totala cu v mare :)
dar daca aveti senzori si timp liber puteti testa altfel: pui un senzor de presiune pe sistemul de racire, in mod normal ar trebui sa vei presiune (la cald) in jur la 1-1,2 bar si daca in mers pe boost vezi spike-uri/cresteri de presiune e oabla treaba - nu are de unde sa creasca decat daca garniturile incep sa nu mai tina

- legat de MAF si prima sonda lambda (o bag si pe ea ca de obicei ea se oboseste prima si f**e amestecul) - nu merge diagnosticare cu scos/bagat - in majoritatea cazurilor senzorii functioneaza adica nu crapa/mor de tot (de fapt cand crapa de tot vei avea si check engine) dar functioneaza prost adica returneaza valori aiurea sau cu delay mare - si in acest caz ai nevoie de un tester cu care sa monitorizezi valorile de pe senzori si sa le poti compara cu valorile normale plus cu un tester cat de cat poti verifica si fuel trims-urile (adica cat a invatat ECU sa adauge sau sa scoata benzina) si acestea din nou iti pot da cateva indicii despre cauza problemelor daca sunt

- uleiul poate fi consumat prin mai multe "parti" -> eu as scoate de exemplu furtunele de carter din admisie intr-un vas si as monitoriza daca se aduna ulei in vas in timp ce consuma ulei -> astfel as putea intelege macar daca consumul de ulei este de la turbo sau de la motor plus iti faci o idee legat de gazele de carter - daca vezi ca sunt gramada inseamna ca segmentii mai dau cu virgula

- faza cu amestec lean nu explica puscarea furtunelor daca ne referim la furtune de apa ... stii tu cine explica asta :) - si amestecul again poate fi monitorizat cu tester intre anumite limite

- wastegate-ul daca ramane blocat deschis (desi sincer nu imi explic cum, poate ramane blocat inchis dar deschis mai greu) inseamna ca nu face presiune cum se zicea si mai sus deci nu pusca nici o turbina - dimpotriva tin forever ca nu fac nimic :) - but again si asta se poate verifica super lejer cu un tester, se monitorizeaza presiunea realizata vs target

- partea de alimentare din nou poate fi verificata cu un senzor de presiune, trebuie sa ai tot timpul 3 bar peste presiunea din galerie  - chestia asta iti poate zice daca problema de amestec este cauzata de pe partea de alimentare sau de pe partea de aer / control injectie inainte sa schimbi diverse piese

una peste alta sincer si fara suparare mecanicul respectivul ori nu prea are treaba cu subaru ori tu nu ai stiut sa scrii foarte bine ce a facut/zis si nu m-as baza prea mult pe el ....
« Last Edit: February 22, 2019, 11:56:22 AM by andea79 »

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #311 on: February 22, 2019, 12:05:45 PM »
Chestia cu wastegateul e ca prefer sa stea blocat pe deschis și sa nu facă boost și sa nu am putere de cât sa se blocheze pe închis și sa îmi dea in cap. Oricum trebuie sa schimb turboul ca am mers mai mult de cât ne-am propus cu el, fiind de pe eBay ca sa vedem dacă merge mașina.
In legătura cu mecanicul, eu zic ca e ușor sa vorbiți de cineva cu scepticism pana nu îl cunoasteti...tipul oferă și garanție pe munca care o face. Pentru voi e mai simplu, aveți mai multe surse de ajutor pe acolo, dar in zona de vest a țării încă nu am găsit pe altcineva care sa îmi dovedească ca este de încredere.
Andrea ce ai zis acolo is informații care chiar ajuta, mersi, și in legătura cu explicatul, aproape sigur scăpările sunt la mine, chiar dacă am fost prezent la toată lucrarea. De montat niște senzori la diferite chestii chiar Mi-ar plăcea, dar Mi-ar plăcea sa fie subtili încorporați in bord O0

Muttley

  • 4931
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #312 on: February 22, 2019, 12:16:18 PM »
As pune stichi ce a zis Andrea.


WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4008
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #313 on: February 22, 2019, 12:19:06 PM »
:)

Muttley

  • 4931
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #314 on: February 22, 2019, 12:20:54 PM »
Iar masurarea compresiilor cu dinamometrica ar trebui naibii brevetata.

Ma scuzaț pentru greselile de esprimare, da' nu mai pot de ras... :(
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #315 on: February 22, 2019, 23:59:24 PM »
Eu cred ca orice mecanic care zice sa nu te arunci cu bani aiurea in mașina, ci sa schimbi anumite piese care ar putea cauza ceva, e mai de încredere decât unul care zice sa schimbi tot...am discutat și de rebuilturi și și de diferite stagii de schimbare de piese și concluzia a fost ca motorul e intr-o stare ok, sa îl facem sa meargă cum trebuie și după mai vedem dacă vrem sa imbunatatim chestii la el.

Stai mai mult timp in ateliere service si vei observa ca mecanicii se lauda cu arta de identifica si schimba doar o anumita  piesa vinovata pentru problema.
Cei mai multi dintre clienti vor sa auda aceste vorbe pentru ca suna bine.
In realitate este o metoda de a castiga clientii amatori de economii cu orice pret.

La motoarele complexe problemele sunt si ele complexe si nu se rezolva cu abordari aplicate pentru masini europene comune.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #316 on: March 03, 2019, 09:52:07 AM »
Săptămâna asta am schimbat filtru polen, ulei, filtru de ulei și filtru de benzina.
Filtrul de polen este Mann, ce am scos din mașina era ceva ciudățenie cu o rama de plastic și suprafața filtrantă foarte mică, adică acordeonul ăla de material era cam 1/4 in grosime din grosimeatotala a filtrului, cel pe care l-am pus e complet...


De data asta am mers cu Motul 10w-40 6100 Synergie și filtru original negru. Când am scos șurubul din baie am văzut ca era foarte curat și m-am mirat deoarece credeam ca e magnetic...l-am pus pe câteva alte obiecte și nu avea nicio atracție fata de ele, așa ca am băgat un deget in baie sa văd ce e pe fundul ei. Din păcate am simțit tot felul de prostii acolo așa ca am pus un îmbia L mic in capătul unei șurubelnițe cu magnet și am început sa o mișc pe fundul băii.
Rezultatele căutărilor... :-\




Mi-ar plăcea foarte mult sa va dați cu părerea ce piese ar putea fi alea??

Filtrul de benzina e japanparts deoarece cel de la Mann nu se mai fabrica, cică, chiar dacă am făcut doua comenzi pentru ca era pe stick și după le-au anulat ca defapt nu le aveau...

Știu ca ați tot dat in sus și in jos cu rebuiltul și după câte am mai zis și eu, nu sunt împotriva la așa ceva și când am luat mașina ne-am gândit și am fost ok cu gândul ca s-ar putea sa fie necesar. Deci cel mai probabil urmează sa desfacem motorul și sa vedem ce și cum și dacă tot îl desfacem probabil ca o sa schimbam mai multe chestii.
Mai am o întrebare...știu ca @Andrei80 are pe Forester turbo-ul TF035. Pe net am văzut ca se poate ajunge pana pe la 230hp cu el, eu nu am așa planuri, dar merita dpdv al spoolului? (eu oricum nu o turez prea mult).
Când am luat mașina avea TF035 pe ea, eu am pus TD04, exista Forester SG care a venit din fabrica cu TF035?

andea79

  • *
  • 4008
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #317 on: March 03, 2019, 16:43:38 PM »
doar niste bucati de metal ... astea par a fi mai mari si mai grele deci au ajuns pe fundul baii, restul sunt prin sorbul de ulei si pompa ... do not worry .... asa face toate inainte de rebuild :)
mai ai filtrul vechi de ulei ? il poti taia sa vezi ce ai in el ? :)

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #318 on: March 03, 2019, 17:46:01 PM »
Aia e o idee buna, dar totuși, oare ce piese ar putea fi? Par oțel destul de tare și chiar dacă sunt puțin contorsionate, cel mic pare un C cu capetele întregi, deci m-as gândi ca e piesa întreaga, cel mare are un capăt rupt, dar celălalt pare întreg, chiar sunt curios ce piese ar putea fi...

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Primul Forester, prima mașina
« Reply #319 on: March 03, 2019, 18:46:06 PM »
pare siguranta de la bolt ( ce tine pistonu de biela )
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae