Tănculețul meu
Subaru club Romania

Tănculețul meu

Re: Tănculețul meu
« Reply #420 on: October 25, 2020, 13:01:44 PM »
Nu ma mai joc toata viata mea cu becurile. Am becuri de 5500K in faruri. Asa au fost, asa au ramas, da nu e bune. Scrie pe cutie ca la 5500K lumineaza cu 20% mai mult. Sa-i spuna asta lui Adi Mutu.
O plafoniera cu telecomanda mi-a aratat ce inseamna lumina de zi. Intre 3000K si 6500K (zice producatorul), la intensitate maxima, fix la mijloc, e lumina cea mai puternica, nicidecum alba-rece ca-n faruri. Adica pe undeva peste 4000K, exact cat lumina naturala. La ochi pare pur si simplu dubla ca putere. Cu cat te duci spre 5000K, cu atat se albastreste mai mult si-i scade puterea.
« Last Edit: October 25, 2020, 13:07:41 PM by danielalexandru »

dan_b

  • 1236
Re: Tănculețul meu
« Reply #421 on: October 25, 2020, 13:16:56 PM »
K masoara temperatura/culoarea luminii. Nu are legatura cu puterea.
Si as deduce ca de fapt te deranjeaza pe ploaie lumina aia de 5500K. Pt ca pe asfalt ud, noaptea, lumina rece e ca si cum n-ar fi.
Acolo intr-adevar lumina alba de 4000K este mai buna.
D-aia, pe vremuri, proiectoarele erau cu bec galben, ca sa vezi si sa fii vizibil pe ceata, pe asfalt ud etc. Pe ploaie, cele mai bune sunt farurile cu lumina alba sau galbena.
Dar, oricum, e vorba de nuanta, nu de putere. De temperatura luminii: cald/rece.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Tănculețul meu
« Reply #422 on: October 25, 2020, 14:25:31 PM »
Pai asta incercam sa spun. Temperatura pe la 4300K categoric imi ofera cea mai buna lumina. Asta in camera. Dar banuiesc ca nu se schimba lucrurile nici la exterior.
Stiam ca spre 2000K e lumina foarte calda si am pus-o-n dormitor, in baie si bucatarie am folosit pe la 5000K, sa vada chioru, iar in sufragerie 4300K.

In casa-i clar. Ai un loc mai intim, mai comod, il vrei mai cald, ai loc de zi pe care-l vrei ca atare, si ai baia si bucataria pe care le vrei luminoase.
La masina insa, am sa schimb becurile de 5500K cu unele de 4300K. Daca am sa le gasesc. Si cum, ca sa ajung acasa trebuie sa traversez o jungla, am sa postez diferentele. Printr-un coridor de padure, in noapte, n-are cum sa nu se vada diferenta.

Re: Tănculețul meu
« Reply #423 on: November 02, 2020, 21:46:41 PM »
Cu ce prind protectia asta sub aripa, sa nu mai iasa de acolo?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Tănculețul meu
« Reply #424 on: November 02, 2020, 23:51:10 PM »
Renunta la ea. Lumea zice ca tine apa si mizeria si asa ruginesc mai repede aripile. La mine e prea devreme sa imi dau cu parerea. Abia ce le-am scos si eu.

Re: Tănculețul meu
« Reply #425 on: November 03, 2020, 20:44:35 PM »
Am incaltat-o pe Fucinica de iarna.
PS. E cu ciubotele de vara in portbagaj.
« Last Edit: November 03, 2020, 20:47:32 PM by danielalexandru »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Tănculețul meu
« Reply #426 on: November 03, 2020, 20:46:33 PM »
Frumoasa a fost si asa a ramas. Observ ca inca sta cu fundul pe sus, nebuna!! :D Si stiu ca a adunat si ceva km, deci alegerea suspensie spate a fost buna.
« Last Edit: November 03, 2020, 20:47:21 PM by MihaiFlorescu »

Re: Tănculețul meu
« Reply #427 on: November 03, 2020, 20:49:35 PM »
Nu i-am dat jos rotile de vara din portbagaj. Nu stiu daca s-ar fi sesizat diferenta.

Iti ofera satisfactie pe linie, asta e realitatea. Da sa te porti si tu frumos cu ea.

Ce ma omoara pur si simplu, ma face sa plang, e modul in care se plimba prin portbagaj absolut orice obiect. Stingatorul, o sticla cu apa, sticla cu dezinfectant, geanta, umbrela, orice. Deci nu e voie halul in care se plimba si se lovesc de toti peretii. Nici nu vreau sa spun cum fac una/doua butelii scapate din pripon.
« Last Edit: November 03, 2020, 21:10:25 PM by danielalexandru »

Re: Tănculețul meu
« Reply #428 on: November 06, 2020, 23:20:48 PM »
Cred ca m-a auzit blestematul de stingator. Dupa ce-a iesit din legatura si s-a dat peste cap de vreo 9 ori, a pierdut si cui si tot, mi-a tras un fas in masina, sa stiu cine-i seful. Nu vreti sa stiti de ce-i in stare o pulbere galbena prin masina, tu conducand. O sa renunt la tava aia, cu orice risc. Mi-a mancat sufletul.

Problema nasoala e ca iar tremura volanul pe la 120. Tremura cu rotile de vara, acum tremura si cu astea de iarna.  Ba tremura tare, ba mai putin sesizabil. Nu mai stiu ce sa-i mai fac. Ba pare c-a tremurat si la franare, iar discurile sunt noi.
« Last Edit: November 06, 2020, 23:24:38 PM by danielalexandru »

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Tănculețul meu
« Reply #429 on: November 06, 2020, 23:52:29 PM »
Eu dau 90% sanse ca sursa tremuratului sa fie sistemul de franare. Pe mine m-a chinuit 3 ani asa, pana cand la sfatul unui prieten coforumist am schimbat kit-ul de frane (garnituri, culise, aveam pregatiti si cilindri daca era vreunul atins dar n-a fost), treaba facuta la un om minutios si serios. Se manifesta ca la tine, ba deloc, si ii dadeam si 160 pe autostrada, si la un moment dat incepea sa tremure si nu mai puteam trece de 110.
Dupa ce am schimbat, inclusiv discuri si placute, a fost o poezie, dar dupa un an jumate o culisa era din nou busita, de data asta complet blocata!!
In concluzie, trebuie multa atentie la frane, fac multe figuri.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Tănculețul meu
« Reply #430 on: November 07, 2020, 07:13:42 AM »
Tare mi-e groaza ca ai dreptate. De fapt asa a si inceput circul. Am schimbat discurile si placutele anul trecut, prin noiembrie. Am curatat culisele, am schimbat lichidul, tot. Sa tot fie vreo 13 max 14 000Km.
Erau rotile echilibrate, parfum. Deodata, la o frana normala, peste suta/h, mi-a sarit volanul din mana. Sa mor, nu alta. Apoi am tot incercat-o. Ba tremura mai tare la frana, ba mai incet, ba aproape insesizabil, de m-am dus la doctor sa ma caut, ca am zis ca-s cu capu'. Apoi a inceput sa tremure si fara frana. Ba mai tare, ba mai incet, ba aproape deloc. Am zis sa nu mai dau banii pe echilibrare ca si asa trebuie sa pun rotile de iarna. Le-am pus, arata aparatul 0 la ambele roti si iata ca tremura de pe la 110 pana la 130.
Cateodata-ti vine sa dai dracu tot si sa te lasi pagubas cand vezi cat suflet pui si cati bani bagi si tot nu-i bine...  :(

andea79

  • *
  • 4007
Re: Tănculețul meu
« Reply #431 on: November 07, 2020, 11:14:16 AM »
eu am mai vazut si placute de "buna calitate" care genereaza depuneri la greu pe disc si il incarca/dezechilibreaza si care mai si intra prin restul cotloanelor din sistemul de franare :)  si repari/cureti/inlocuiestisi dar dupa o vreme same s**t ... dar din cauza placutelor

Re: Tănculețul meu
« Reply #432 on: November 07, 2020, 16:08:42 PM »
Mda. Ma duc sa-i schimb uleiul si-o sa iau la puricat franele, sa vad daca gasesc ceva. A dreq, daca treci de momentul ala n-are nimic. Nu mai bine merg io tare si am rezolvat problema?  ::)

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Tănculețul meu
« Reply #433 on: November 07, 2020, 18:45:34 PM »
eu am mai vazut si placute de "buna calitate" care genereaza depuneri la greu pe disc si il incarca/dezechilibreaza si care mai si intra prin restul cotloanelor din sistemul de franare :)  si repari/cureti/inlocuiestisi dar dupa o vreme same s**t ... dar din cauza placutelor
Nu este exclus! Din cauza asta am  inceput sa ocolesc ATE, desi eram happy de performante (pentru normal user).
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Tănculețul meu
« Reply #434 on: November 11, 2020, 21:16:05 PM »
Discuri noi, placute noi, o culisa desfacuta cu autogenul, cealalta cu clesti si vorba buna. Curatate, unse, remontate. Frane brici, volanul teapan.

13 000 km mai tarziu.
Culise blocate , placute tocite inegal. Tremura volanul si cu frana si fara frana.
Culisa desfacuta cu autogenul.

Desi a fost eliminat complet tremuratul volanului la prima impresie, se pare ca nu e chiar asa. A fost eliminat in proportie de 90%
De unde provine acel 10% nu ma duce capul.
Am desfacut discurile, le-am suflat cu aer , am curatat tot in amanunt, le-am verificat cu nu stiu ce masurometru,  chiar nu inteleg.
Am plecat de la mecanic, am mers cu 120, totul perfect. Dupa o portiune iar batea usor volanul. Fix la 120. Nici n-am putut s-o testez prea mult c-a fost un accident groaznic chiar in drumul spre casa si-am luat-o pe camp. Distrusii ma trimeteau sa ocolesc vreo 30km. Mi-am permis.  8)




PTR

  • 570
Re: Tănculețul meu
« Reply #435 on: November 11, 2020, 22:23:53 PM »
 Culisa de jos mai are burduful mic de cauciuc pe ea?
 Ce vaselina a fost pusa la culise?

Re: Tănculețul meu
« Reply #436 on: November 11, 2020, 23:26:19 PM »
Au burduf toate. Una nu mai are cauciucul de pe varf.
Nu stiu ce vaselina a pus. Parca era albastra.
« Last Edit: November 11, 2020, 23:27:01 PM by danielalexandru »

PTR

  • 570
Re: Tănculețul meu
« Reply #437 on: November 12, 2020, 09:49:41 AM »
 Unele tipuri de vaselina produc o usoara unflare a cauciucului, in cazul acestui tip de culisa cauciucul ala mic de pe varf se umfla si blocheaza culisa... Ar fi bine sa iei un set de garnituri etrier si sa pui bucsa aia mica de pe varf la loc. Poti sa ridici un pic si de burduful de la pistonul de etrier sa vezi daca a ruginit.
 Eu am folosit vaselina febi 31942 pentru uns culise si pus pe pistonasele de etrier. Nici o problema de 2-3 ani...
 

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Tănculețul meu
« Reply #438 on: November 12, 2020, 10:02:17 AM »
Pe spate am desfăcut eu tot și schimbat cu piese originale Subaru, inclusiv vaselina de la ei de doua tipuri... Și parcă am schimbat și pistonasele deși erau ok cele vechi.

După o vreme (1-2 ani) aceleași probleme văd că au aparut deși era de așteptat să țină macar 5 ani zic eu..

Pe fata nu m-am atins de ele atunci, dar merita același tratament incercat.


Īnainte ziceam că este platforma de legacy/outback cu probleme dar același lucru īl īntālnesc și la actuala impreza...
« Last Edit: November 12, 2020, 10:05:53 AM by MihaiFlorescu »

Re: Tănculețul meu
« Reply #439 on: November 12, 2020, 12:12:09 PM »
Pai daca-mi dai coduri cu ce trebuie sa cumpar, o fac. Eu nu-s in stare sa explic cu lux de amanunte, la magazin, ce-mi trebuie.
Oricum am luat decizia sa fac o revizie a franelor la fiecare schimb de ulei. Adica in jur de 6 000 km.
E clar ca nu mai sunt ok culisele mele.

Azi a mers impecabil, indiferent de viteza. Ori eram eu ieri prea nervos, ori era drumul naspa, ori am prins vreo piatra... Acum vad ca e ok. Dar e clar ca trebuie revizuit sistemul de franare. Atata timp cat am scos culisa cu autogenul, nema cauciuc pe ea. Am sa cumpar si vaselina speciala. Numai sa stiu de unde.

N-am umblat pe spate, ca il luase capu' p-ala ca pierde toata ziua si avea alte masini programate.
In viitor am de gand sa fac o programare la WIM. Adica te duci la cineva care stie cu ce se mananca astea, stie ce piese sa ceara... Acum n-am timp sa ajung la Bucuresti. Momentan stau in Monteoru.
« Last Edit: November 12, 2020, 12:15:48 PM by danielalexandru »