Tănculețul meu
Subaru club Romania

Tănculețul meu

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Tănculețul meu
« Reply #440 on: November 12, 2020, 12:45:39 PM »
Poftim: http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_50/brake_system/front_brake/illustration_3/

Spor!

Reper 1 kit garnituri cu vaselina
Reperele 8 si 12 culisele sus si jos
Reper 9 piston

Kitul de garnituri include si garniturile de la piston pe care le vezi in dreapta, deci sa nu le comanzi separat ca ramai cu ele. La fel si in cazul cauciucurilor de la culise.
« Last Edit: November 12, 2020, 12:48:05 PM by MihaiFlorescu »

PTR

  • 570
Re: Tănculețul meu
« Reply #441 on: November 12, 2020, 13:24:57 PM »
 Mai trebuie precizat ca acel kit pe original contine garniturile pentru 2 etrieri, deci trebuie sa comanzi 1 bucata.

Re: Tănculețul meu
« Reply #442 on: November 12, 2020, 16:46:47 PM »
Multumesc!

Re: Tănculețul meu
« Reply #443 on: November 12, 2020, 17:53:46 PM »
Eu pt culise folosesc vaselina siliconica de la ATE  , iar pentru zonelele de port etrier / placute , vaselina cu cupru la tub sau spray.

Oricum mi se pare ca in general la japoneze culisele si tot ansamblul se blocheaza imediat si este foarte sensibil la praf / nisip. La nemtesti n- are nici pe dracu , am mers 100.000 si nu am umblat la culise , doar placute , impins pistonasele cu mana si aia era.

La astea e cu rugaciuni cu suflat in jigler, curatat cu pansament steril , dat cu aghiazma  ...
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Tănculețul meu
« Reply #444 on: November 17, 2020, 12:09:10 PM »
Iar a aparut tremuratul. Dupa 130-140. Si nu mereu. Placutele sunt noi. Am facut 150-200 km. Sa se fi blocat iar culisele? Rotile le-as scoate din ecuatie tinand cont ca ba face ba nu. Ba face de la 120, ba de la 140...   >:(

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Tănculețul meu
« Reply #445 on: November 17, 2020, 19:48:28 PM »
ai scut metalic aftermaket pe masina ?
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Re: Tănculețul meu
« Reply #446 on: November 17, 2020, 20:17:02 PM »
Nu, nu. Nici ala de plastic nu -l mai am. Zace prin curte.

Am accelerat azi, pe la 135-140 a inceput sa tremure vizibil, in schimb, dupa ce am luat piciorul de pe pedala, s-a simtit tremuratul pana dupa 120. Chiar spre 110.
Am tinut constant viteza la 135 si-am pus frane usoare cu stangul. Nu exista nicio schimbare. Tremura identic indiferent de franare sau nu. E un tremurat destul de mic si des.
Discurile le-am verificat cu un comparator de chiulasa, sau nu stiu ce draq zicea ca e. Si daca te baseai la 1m tremura acul. Nu sunt ovale. Daca era fuzeta, ar fi dat in discuri... ma gandesc.

Ma mai duc la 1-2 vulcanizari, desi nu pare a fi de la roti. Problema e ca p-aici n-am incredere in masinariile lor. Sa plec din oras ca sa-i fac motorul unei astfel de masini, nu mi se pare ceva iesit din comun. Da sa plec ca sa-i echilibrez rotile sau sa-i fac esapamentul... comuna primitiva.


MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Tănculețul meu
« Reply #447 on: November 17, 2020, 21:20:53 PM »
Posibil din anvelope? Să se fi ovalizat puțin? Încearcă și cu presiune mai mare gen 2.4 în anvelope.

Re: Tănculețul meu
« Reply #448 on: November 18, 2020, 07:57:10 AM »
E posibil. O fi fost una pe spate mai nasoala si-am nimerit-o sezonu' asta pe fata... Mi se pare ca-s din 2015. La anu' voiam sa le schimb, ca nu mai arata chiar bine. I-am zis lu' trepadusu' ala sa bage 2,3, da vad ca trage nitel dreapta.
Ma omoara. Pana sa inceapa trepidatu' merge atat de frumos incat te iau toate nebunelile.

Daca e sa le chimb, ce marca mai e in trend acum?

« Last Edit: November 18, 2020, 08:14:50 AM by danielalexandru »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Tănculețul meu
« Reply #449 on: November 18, 2020, 12:56:12 PM »
Tot alea. Au fost excelente in primii doi ani si bune ca pret. Mai departe tu stii cum s-au comportat.

Re: Tănculețul meu
« Reply #450 on: November 18, 2020, 16:03:03 PM »
Am rezolvat problema. Asadar am timp o vara intreaga sa-mi gasesc cauciucuri MS bune la un pret ok.

Io nu conduc ca voi. Pe circuit n-am fost niciodata. Nu stiu cu ce se mananca. Nici masina nu ma ajuta, da nici n-o duc la limita. Plus ca nu pot nici daca vreau. Ori e in limitare, ori are alt soft, ori ambele. Iar acum nici nu vreau sa trag de ea pana nu vad ce-i cu softul.  Asta inseamna ca e greu sa ma prind de diferenta dintre anvelope. Toate-s ok la 100. Problema e la vreun viraj, la vreo frana, vreo sicana...

Acum detalii despre tremuratul volanului la outback.

Deblocat culise (fara autogen nici sa nu va apucati), unse, schimbat placute de frana pline de carne dar uzate stramb (1 an, 13 000 km)
Problema rezolvata 75%.
Umflat cauciucuri (in doua saptamani un cauciuc avea de la 2,3 - 1,9, iar celalalt 2,1). Bagat 2,4.   Daca prima vulcanizare si-a facut treaba, nu stiu. Eu am vazut 0 pe aparate la echilibrat, la presiune nu m-am uitat, am cerut doar 2,3.
Problema rezolvata 90%.
Reechilibrat roti. Dupa doua saptamani de la asa zisa echilibrare, ambele roti au cerut plumbi. Si cam multicel. Au primit.
Problema rezolvata 100%.

Asta e povestea unor draci facuti pentru ca nu aveam destui, nu de alta...

Pe astia cu vulcanizarile lor ii verifica cineva? Au cursuri, au patalamale, au aparatele verificate constant? Mi se rupe mie ca-i obligi sa foloseasca dinamometrica daca ma duc cu roata echilibrata si plec cu ea dezechilibrata de la ei.

PS Jos Iliescu!
« Last Edit: November 18, 2020, 16:11:11 PM by danielalexandru »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Tănculețul meu
« Reply #451 on: November 18, 2020, 16:36:17 PM »
Pai nu am folosit nici eu Outback-ul pe circuit dar contează aderenta pentru frânări de urgență sau viraje. Cu acel outback și cu acele anvelope conducea nevasta in BG 150 pe autostrada 4 adulți și doi copii de 3 ani plus bagaje de o săptămână și îi spun că trebuia să ieșim de pe autostrada dar e târziu și ea a pus frana și a luat de volan și am ieșit cu 120 pe prima ieșire fara nici o panică din partea masinii. Deci anvelopele alea sunt super bune, cel puțin când sunt noi.

Mă bucur că ai rezolvat. Cu venirea frigului
așa treptat este ușor să uităm de presiune. La i20 îmi scăzuse de la 2.4 la 1.9. Ultima verificare o făcusem in vara la 30 grade.
« Last Edit: November 18, 2020, 16:39:33 PM by MihaiFlorescu »

Re: Tănculețul meu
« Reply #452 on: November 18, 2020, 17:36:03 PM »
Facem un mic pariu? Echilibrează o roata. Scoate-o de pe aparat și pune-o înapoi. Fac pariu ca cere plumb
În alta dezordine de idei teoretic aparatele lor trebuie sa aibă verificari. Acu cum is făcute verificările alea...

Re: Tănculețul meu
« Reply #453 on: November 18, 2020, 19:06:41 PM »
Pe astia cu vulcanizarile lor ii verifica cineva? Au cursuri, au patalamale, au aparatele verificate constant? Mi se rupe mie ca-i obligi sa foloseasca dinamometrica daca ma duc cu roata echilibrata si plec cu ea dezechilibrata de la ei.

Trebuie să te duci la unii mai spălați un pic.

Daca mergi la unii vai de ei, pun prezoanele / piulitele cu pistolul pneumatic și după aceea pun si cheia dinamometrică ...  :o  adică total inutil ca daca pistolul e reglat la 200nm cand pui dinamometrica face click și aia e . Eu le spun tot timpul să le stranga la mana, sau daca le strang cu pistolul să le si desfaca manual si sa le stranga la loc  să fiu sigur că în caz de pană le pot desface
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Tănculețul meu
« Reply #454 on: November 18, 2020, 19:07:54 PM »
Sunt convins. As putea s-o fac cu spatele, ca p-alea le-am lasat asa. Da m-am saturat. Vreau sa ma mai si bucur de ea.
Atata timp cat au rezolvat problema... Zicea ala sa fac o tura si daca mai face, sa ma duc sa-mi schimbe anvelopele intre ele. Da n-a mai facut.

Sunt atat de multe variabile in ecuatia asta ca te doare mintea.
Nimeni nu-mi garanteaza ca:
 -mai au calitatea necesara anvelopele.
 -calificarea vulcanizatorilor.
 -ca aparatura e verificata, constant, metrologic.
 -ca franele functioneaza corect dupa ce au fost scoase doua culise cu autogenul, iar vaselina dracu stie daca nu e deja tare.
Nu cred sub nicio forma ca placutele si discurile sunt brembo dupa cum se prezentau si dupa cat au costat.

Despre anvelope, ca acum am timp sa-mi fac car si la vara sanie, ce sa zic? Mihai stie. Sunt Falken de iarna (215/60/16) si Toyo de vara (215/55/17). Numai ca ma uit pe Compari si constat ca Toyo de vara sunt, la ora asta, la pret de Goodyear de iarna, iar falken sunt cu 100 ron mai jos. 

Nu prea-mi mai place cum arata alea de vara, desi n-am avut treaba cu ele pana acum.



Re: Tănculețul meu
« Reply #455 on: November 18, 2020, 19:12:54 PM »
Trebuie să te duci la unii mai spălați un pic.

Daca mergi la unii vai de ei, pun prezoanele / piulitele cu pistolul pneumatic și după aceea pun si cheia dinamometrică ...  :o  adică total inutil ca daca pistolul e reglat la 200nm cand pui dinamometrica face click și aia e .
Stii cu cata importanta iti explica ca n-ai dreptate? Deja sunt plin de scarba. Exact asta am patit azi. Zic, ba, tu nu vezi ca dinamometrica merge in gol peste pistol? Nu sefu, stiu eu. Daca stie el...
O vulcanizare spalata? Poate s-o gasesc langa vreo spalatorie, sa pun vapu pe ea.

Re: Tănculețul meu
« Reply #456 on: November 18, 2020, 20:56:21 PM »
La autosoft stiu sa foloseasca dinamometrica dar e coada tot timpul in perioada de schimbat anvelope.

Cand mi-a facut unu asa i-am dat cheia originala a masinii sa desfaca prezoanele. Alea trebuie naibii stranse la 100 nm nu la 2-300 .

Trebuie sa faci pe "Karen" cand dai peste unu incapatanat, virbit cu sefu de atelier , cu el lider maximo , .... daca si ala o tine langa , plangere la RAR . E o chestie simpla asta cu dinamometrica ... nu e o chestiune de finete
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Tănculețul meu
« Reply #457 on: November 18, 2020, 23:11:28 PM »
Nu mai am nevoie la varsta mea si nici rabdarea necesara sa vorbesc in amanunt cu tot felul de cercopiteci. 
Era simplu sa regleze pistolul astfel incat sa mai lase loc si pentru dinamometrica. Simplu, elegant.

Apropo. Piulitele alea au ajuns de toata jena. Sunt rupte-n gura, abia le mai brodesc aia. Chiar mi-e sa n-o comita vreunu, sa puna pistolul si sa faca filetul praf.
De unde le cumpar, cum aflu ce marime sunt si care sunt mai bune pentru jantele mele? Astora am impresia ca le mai lipseste un guler, ceva. Parca nu-s de acolo. Plus ca-s praf. Cer piulite de 19 si atat?
« Last Edit: November 18, 2020, 23:12:26 PM by danielalexandru »

Re: Tănculețul meu
« Reply #458 on: November 19, 2020, 11:10:30 AM »
cred ca asta e codu (stiu ca si eu trebuie sa le schimb deoarece am ramas cu unele mai lungi de la jantele vechi aftermarket)
28171AJ000

dar trebuie verificat
11 lei/buc la prima vedere
http://www.al-padrino.ro/produs/121009/subaru-28171-aj000-wheel-nut.html
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Tănculețul meu
« Reply #459 on: November 19, 2020, 11:14:19 AM »
Muiiiicaaa, astea costa cat jantele de tabla de passat.  ;D ;D ;D