Frosty XT - Mambo no. 5
Subaru club Romania

Frosty XT - Mambo no. 5

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #220 on: June 15, 2022, 00:19:19 AM »
Subiectul asta e a can of worms si nici unii cu zeci de ani de experienta nu i-au dat complet de cap.



Dar pare ca regula ar fi invers decat le-ai pus tu, Ilie - capacul cu presiune mai mare merge pe vasul de expansiune langa turbo, capacul cu presiune mai mica pe radiator.

Dan, multumesc frumos ca ai re'aprins flacara asta. Cu ocazia asta poate elucidam misterul asta. Din ce am tot citit in trecut pe ici colo, eu am tras concluzia ca la radiator este capacul cu presiune mai mare decat la rezervorul de langa turbo.

"STIs come with a higher pressure cap on the radiator than the expansion tank for proper venting. Many people use the same pressure caps for both the radiator and expansion tanks and we have not had any issues reported, but Subaru does put a higher pressure cap on the radiator from the factory."

"The lower pressure cap on the turbo reservoir allows the the coolant to return from the overflow after the car has cooled down."

"You are suppose to run the higher pressure on the radiator. And only if you have an aftermarket. For example you would run a 1.3 bar cap on the radiator and a 1.1 bar cap on the turbo tank. The turbo tank needs the lower pressure cap since its job is to overflow the coolant into the overflow tank, then after shutdown it will suck it back in. If it is not correct you will have full overflow tanks and very possible overheating problems."

« Last Edit: June 15, 2022, 00:23:32 AM by Ilie »

WIM

  • 670
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #221 on: June 15, 2022, 00:31:54 AM »
Textul la care fac ei referire in video, adica cel de mai jos, spune ca se muta capacul care vine cu radiatorul pe vasul de expansiune. Capacul care vine cu radiatorul este unul de 1,4 daca-mi aduc bine aminte.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #222 on: June 15, 2022, 00:32:41 AM »
nu e nici un mister si nimic special 

pe masinile cu 2 capace :
- pe radiator capac care deschide la presiune mai mare si care nu trage apa inapoi (oem are forma rotunjita)
- pe vas langa turbo capac care deschide la o presiune mai mica (comparativ cu celalalt capac) si care stie sa traga inapoi apa din vas expansiune (oem are forma cu urechi)

pe masini cu 1 capac: este capac care deschide la presiunea X si stie sa traga apa inapoi

andea79

  • *
  • 4007
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #223 on: June 15, 2022, 00:34:22 AM »
si daca cumperi alte capace trebuie sa respecti regulile de aranjare de mai sus .... atata tot

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #224 on: June 15, 2022, 09:16:09 AM »
Oricum aveam să folosesc capacele OEM tocmai pentru a elimina orice posibilă problema. Și sunt în configurația menționată de andea.
Am mai pățit la Impreza neagra unde din neatenție am cumpărat și capac la schimbarea radiatorului și deși nu se supraincalzea, făcea în vacuum de se sugruma furtunul de sus.

De atunci știu, aripioarele la turbo.

WIM... Ideea bune rea cu radiatorul acela dar îmi e frica de doua lucruri. Acele fitinguri mereu pun probleme de etanșeitate. Și doamne ferește de cross-contamination să ajungă antigel in cutie sau ulei de cutie in antigel. Dar poate sunt circuite bine delimitate. Mai trebuie să studiez, dar la prima vedere mă sperie.
« Last Edit: June 15, 2022, 09:18:10 AM by MihaiFlorescu »

dan_b

  • 1236
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #225 on: June 15, 2022, 10:35:01 AM »
Vreti o poza cu capacele aferente de la Isuzu? :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #226 on: June 15, 2022, 14:58:26 PM »
Puțin trecut de 112.000km, 4703km de la ultimul schimb de ulei. Am efectuat azi schimbul, cu filtru original și crush ring. Am trecut la AMSOIL Euro improved formula 5w-40 față de classic, de care am avut până acum. Are un HTHS neglijabil mai mare și ceva vâscozitate mai mare și rezistența la temperaturi mai înalte, dar TBN mai mic.

In cei 4700km am completat aproximativ 750ml să fiu mereu pe full. Probabil că 50 i-am luat eu de pe joja la cât de des am verificat uleiul.
Schimburile o să le fac oricum in 4-5000km deci vedem cum merge și dacă tot așa merg lucrurile poate incerc signature series 5w-50.

Momentan am cam 5500-6000km de la rebuild și merge și se aude super smooth motorul. O sa ii schimb și filtrele de aer&polen zilele astea.

Buget sa fie și benzina ieftina, că planuri și calatorii de făcut sunt destule.
Mașina îmi place din ce in ce mai mult și cu îngrijire și mici modificări este din ce in ce mai buna pentru mine.
« Last Edit: June 15, 2022, 16:05:19 PM by MihaiFlorescu »

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #227 on: June 16, 2022, 18:12:00 PM »
[...]
Buget sa fie și benzina ieftina, că planuri și calatorii de făcut sunt destule.
Mașina îmi place din ce in ce mai mult și cu îngrijire și mici modificări este din ce in ce mai buna pentru mine.



"Consum" si "benzina ieftina" sunt tabu la XT. Dupa ce m-am incordat sa obtin sub 7% la drum lung si am postat vreo doo poze, zicea Lorian din propria experienta de ceva gen 17% in oras. La mine aia pare sa fie media, nu varful. Oricum sub 14 se pare ca nu se poate. :)

700ml ulei @ 5k o fi normal pentru generatia SH, desi nu mi se pare de speriat. Schimbul de ulei la 5k e cam ... des, as zice.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #228 on: June 16, 2022, 23:59:33 PM »
700ml ulei @ 5k o fi normal pentru generatia SH, desi nu mi se pare de speriat. Schimbul de ulei la 5k e cam ... des, as zice.

Pistoane forjate. Or fi ele la "cote de fabrica" dar tot forjate sunt si la rece tot se contamineaza uleiul mai usor pana se dilata ele la "cote de fabrica". Consumul in primii 1000km a fost zero, apoi cel mai mare consum a fost dupa drumuri zilnice si scurte prin oras unde a fost nevoie de incalzit motorul de mai multe ori decat la un drum lung.

Plusuri si minusuri cu interne forjate. Asta sa fie cea mai mare problema. Cred ca posesorii de VW ma invidiaza oricum.
« Last Edit: June 17, 2022, 00:02:21 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #229 on: June 28, 2022, 22:52:20 PM »





Gata și filtrele. Era nevoie, mai ales la cel de habitaclu (poza 2). Am făcut și o ozonare.
Ambele filtre erau pline de insecte și cel de la motor avea și ceva praf, de așteptat având în vedere că intrarea in cartier presupune traversarea unui drum neasfaltat de câteva sute de metri.
Am făcut stoc să le schimb la maxim 5k, odată cu uleiul de acum înainte.
Astea aveau cam 6k km, ambele man. Am pus mahle la motor și Bosch la interior, fiind pe dimensiunea corectă.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #230 on: July 22, 2022, 18:28:55 PM »









Pasul 1: 250ml din solutia asta si adus la termperatura normala de operare apoi golit sistemul https://automobilus.ro/solutie-curatare-radiatoare-pro-line-liqui-moly-1l

Pasul 2: Clatit sistemul cu apa de la retea, demontat ce s-a putut demonta usor, cele doua vase de presiune si supraplin pentru o curatare mai in detaliu

Pasul 3: O umplere cu apa distilata si incalzit motorul pana ce pleaca ventilatorul, macar de 2 ori apoi golit iar

Pasul 4: Umplere sistem cu apa distilata si Hepu G12+ si aerisit cu palnia minune care face toti banii. A durat ceva dar deja la ralanti cu AC la maxim apa statea la 88 grade fata de 92-94. Sa vedem in mers. La noapte/maine dimineata plec in Grecia.

Cu ocazia asta am montat pentru prima data scutul de motor si asa imi dau seama ce mult din garda la sol ii fura. Intram sub masina fara probleme pe platforma cu rotile si acum abia mai intru tarat pe jos.


Si mai reparam si cate ceva sa nu raman in urma.




Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #231 on: July 22, 2022, 19:37:38 PM »
Ce palnie minune e aia, de fapt?
La prima drenare a lichidului de racire se vedea vreo diferenta in antigel (sedimente, de ex), pe care ai putea'o atribui aditivului de curatare folosit?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #232 on: July 22, 2022, 22:28:23 PM »


E foarte buna. Pare să fi scos tot aerul. Vedem mine la drum și căldură.

Nu am văzut mare lucru de la curățitorul ăla. Multă spumă. Mult de clătit. Sper că sub spumă mai era și ceva ce a adunat de prin circuit.

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #233 on: July 22, 2022, 23:07:32 PM »
A, cântarele de la faruri. Unul nou și unul cârpit.
Buna treaba cu schimbarea lichidului de răcire.
Filtrele așa se fac și la diesel in aceeași km. De la 4000km in sus cu mers mult in oraș se simte și la accelerari. Cum îl schimbi accelerează mai frumos.
Drum bun in Grecia și vacanța plăcută!
Sa ne spui cum a fost drumul și vama. Feribotul dacă e cazul.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #234 on: July 24, 2022, 12:38:42 PM »
Prin vame nu prea am stat. Erau cozi dar se înainta. Cam 40 minute maxim mi-a luat să trec  prin fiecare vamă. Pe sensul opus era crimă. Să văd ce prind la întoarcere.

Drumul bun, liber la bulgari, foarte aglomerat la greci.




Dintr-o eroare umană am plecat târziu din București, pe la 7 dimineața în loc de 4-5 cum plănuisem. Asta înseamnă că până la 11 am avut temperaturi decente și nu am avut nici unde sa alerg, deci nu au fost probleme. Maxim 110km/h mersesem dar vedeam pe OBD cum incepe sa urce temperatura motorului pe măsură ce afară tot urcam de la 19 la 28 grade până la ora 11-12.


Apoi a zis soția să conducă și ea o bucată că era liber și să revin eu pe ultima parte, împărțind drumul în secțiuni de 4-5 ore.

Ii spun să nu ii dea tare că se face cald și trec în dreapta. Jur că 10 secunde am închis ochii și aud "Ce e becul asta roșu de clipocește in bord?"
 Arunc ochii pe telefonul cu aplicația deschisă și văd, viteză 135, intake temp 42, ext temp 32, water temp 113.

Redus viteza la 110-100 pe pante, agonizant, dar nu am mai avut nici un bec in bord. Am mers și cu 80 pe autostrada și pe drumuri naționale când afară s-au făcut 39 de grade. Accelerația abia mângâiată, mers pe pilot că ăla nu ii da gaz prea mult, pur și simplu la înclinație, deci load mare sarea de 100 apa și stătea în 105-108. Cum venea cate o coborâre, cum ajungea iar la 94, culminând dimineață cu o scădere până la 83 la o coborâre mai lungă.

Incep sa cred că e ceva cu termostatul. Nivelul antigelului nu s-a schimbat nici pe drum, nici la destinație.

Incep sa fiu dezamăgit. Fugeau yarisuri și citroenuri pe lângă mine și eu opream și porneam AC mereu.
Apropo de AC, a băgat super bine. A făcut față cu brio.

Sper să mă întorc cu ea pe roți. Incep să fiu dezamăgit de situație având în vedere că eu încă nu m-am dat tare cu mașina nici acum. Daca totul e ok, curat, proaspăt, de calitate și nu poate să ruleze la viteze normale, atunci clar e o problemă de proiectare și înțeleg de ce nu găsești pe piață  Forester XT 2008-2012.
O să ii comand și radiator de curse ca să poată să circule la viteză de autostradă, facem și soft că o fi și din AFR și mai vedem atunci. Dar nu e normal sa modifici o mașină ca să facă ce orice Opel Corsa sau Hyundai i20 face fără efort. Vara trecută am mers în plin soare la 36 grade cu i20-ul cu 160, 4000+ rpm și nu a zis nimic. Cu Foresterul am mers stresat la 2300 rpm fără să fac depășiri. Cred că fac alegeri proaste sau pur și simplu Subaru nu are ce caut eu. M-am nimerit de doua ori cu un i30N pe la bulgari în benzinărie. Îi dădea omul cu plăcere și tot cât mine a băgat și el benzină. Am bălit puțin... Asta înseamnă să te bucuri de road trip.

Consum la dus 10.8 cu OMV 100 și cu Shell v-power 100. Speram să fie mai mic, dar vămile au stricat planurile.
« Last Edit: July 24, 2022, 12:54:44 PM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4007
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #235 on: July 24, 2022, 13:10:22 PM »
pai ... e subaru .... normal ca o modifici ca sa mearga cum ar trebui nemodificata :)

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #236 on: July 24, 2022, 13:51:12 PM »
Nu ești primul cu XT care de plânge de temperatura pe autostrada vara. Ventilatoarele poate au probleme de la vârsta. Poate le convingi sa pornească mai devreme.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

andea79

  • *
  • 4007
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #237 on: July 24, 2022, 14:27:12 PM »
ventilatoarele nu merg la viteza, nu ar face decat sa incurce flow-ul natural .... crezi ca pot genera flow de aer si cat este cel natural la doar 60km/h ?
cel mai simplu si cu rezultate este un radiator aluminiu cum trebuie ...

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #238 on: July 24, 2022, 15:49:07 PM »
pai ... e subaru .... normal ca o modifici ca sa mearga cum ar trebui nemodificata :)

Asta ar trebui pus quote cand intri pe forum. Ca sa stie si cei neinitiati.

Si la mine sistemul de racire este la limita. Cand e cald afara , 35 grade, si ii dau blana pe urcare, urca apa la 105. La coborare coboara inapoi la 85 chiar

Si da , si eu merg  cu OBD UL  ca sa vad temperatura reala. Si la mine totul e curat, antigel bun, radiator nou ...
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #239 on: July 24, 2022, 17:25:38 PM »
Mihai, ce aplicatie folosesti de poti monitoriza si temperatura pe admisie? Eu am Torque'ul Pro si ori mi'a scapat acest parametru, ori nu e (din aplicatie sau la SG)
Clar e ca, pentru motor revizuit recent, nu e normal sa ai problemele astea la racire.