Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Subaru club Romania

Forester SH 2011, FB20B + 4EAT

MyKe

  • 210
Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« on: May 04, 2022, 01:13:35 AM »
Sătul fiind de hibele unei mașini cumpărate de nouă prin 2020 și cu dor de a șurubări, mi-a încolțit ideea unei mașini Second Hand ("SH", ce chestie). Știam doar că vreau să schimb registrul, să trec pe automată. Am cântărit toate opțiunile, de la hibrid (Prius, Auris etc.) la SUV mare (Touareg, XC90 etc.). Extremele nu mă atrăgeau, hibridele sunt prea lente și fragile (deși fiabile și economice), iar SUV-urile mari - prea opulente și costisitoare.

Voiam ceva mai echilibrat. Mi-ar fi plăcut un XT (SG/SH), dar mă speria ideea de rugină la SG și nici nu găseam ceva să merite atenția. Eram deja resemnat când mi-a arătat un prieten anunțul cu Forester-ul din titlu. Preț decent, rulaj mic, aspect OK, prea frumos ca să fie adevărat. L-am sunat pe vânzător (numit în continuare "moș"), un fost profesor universitar ce îl avea de nou, mi-a spus că l-a îngrijit, mi-a zis ce hibe mai are, așa că n-am mai făcut decât să-mi iau bilet de tren în timp ce el încă îl lăuda. După un somn învolburat într-o cușetă de pe vremea monarhiei, am ajuns la Târgu Mureș la cântatul cocoșului. Am fost un turist responsabil și l-am vizitat la pas, însă n-am apucat să fac prea multe poze fiindcă s-a trezit moșul și m-a sunat să vadă unde sunt.

Ajung la mașină, bateria moartă. Avea puțin peste 6V în ea. Am văzut că avea multe consumabile schimbate recent, printre care și bateria. Zic, e chestie de garanție.
https://imgur.com/zz4XxVw
Nu mi-a trecut prin cap că ar fi putut să uite o plafonieră aprinsă, lucru care mi s-a confirmat ulterior, după ce am încercat un mini redresor și 3 seturi de cabluri să îl pornim. Numai "lițe" aducea moșul... Până n-a sosit cu niște cabluri sănătoase, nu dădea semne să învârtă.  Bine, și mașina "donatoare" era o Corsa 1.2, ce să mai, scene de Stan și Bran.

Cât a fost moșul plecat după cabluri, am verificat mașina la lumina lanternei telefonului. Lonjeroanele fără urme de îndoituri/suduri, caroseria dreaptă, ceva elemente revopsite așa și așa, dar adevăratele surprize aveau să se arate sub "fustă".

Pornim spre un service, încercam să mă țin după moș, dar eram atent și la mașină. Mă miram ce sensibilă e pedala de accelerație, o apăsai un centimetru și ziceai că e în WOT. Ștergătoare varză, pe parbriz nu ajungea lichid, mă și gândeam că e pompa moartă, trăgeam de manetă degeaba... Apăs pe butonul de pe manetă și mă așteptam să deruleze CB-ul, dar de fapt a început să spele parbrizul. Ce ușurare! Am mai zis că e primul Subaru cu care am de-a face?!
Ajungem la service, îl ridic pe elevator, constat că e într-o stare relativ bună mecanic, fără scurgeri majore (doar pe la capacele motorului - tacheți și distribuție), niște bucșe uzate, the usual suspects. Dar, ce m-a frapat - avea rugină. Moșul nu înțelegea de ce îi bat obrazul, deși îmi spusese (și scrisese în anunț) că e în stare foarte bună. Mă și gândeam că mă întorc acasă tot cu trenul. Ne-am mai contrat la preț și l-am luat cu gândul că nu o fi dracul atât de negru.

În drum spre casă am mers încet, de acomodare. CC pus pe 100, ușor peste în depășiri, nimic spectaculos. Consum pe CB la sosire: 7.6, confirmat la pompă. Bineînțeles că nu l-am mai văzut așa mic după, ne-am acomodat rapid.
https://imgur.com/JP9vkEq

Imediat ce am ajuns acasă, am pus bateria pe redresor. După 24h de la deconectare, încă avea 13.1V, deci e OK.
Apoi i-am schimbat ștergătoarele universale cu unele dedicate - Denso, pentru parbriz și lunetă.
https://imgur.com/AEYaKiF

Prima oprire - la un detailing interior. Mașina era destul de murdară și mirosea a azil înăuntru. Am fost la OvidiuH, însă nu-l (mai) recomand. La predare a fost nevoie să îl rog să mai revină prin unele zone. Ulterior am mai găsit și alte zone neatinse. Asta e, mi-am învățat lecția. Sunt atâția detaileri care lucrează mai ieftin și mai atent.
https://imgur.com/a/e6HBYke

Cum mirosul din interior nu dispăruse, i-am făcut un tratament cu ozon. Tatăl unui prieten produce generatoare de ozon și mereu mă surprinde cum reușește să "reseteze" ambianța.

Am mers apoi la SMT, la "pomul lăudat", că doar sunt la prima mașină de acest fel și e mai bine să las specialiștii să se ocupe de ea, wink! I-au schimbat aproape toate fluidele (antigel, lichid de frână, ambele diferențiale, cutie automată), mai puțin uleiul de motor, și bucșele basculelor față. Nu intru în detalii și aici, dar nu am fost mulțumit de cum s-a lucrat, am povestit pe topicul dedicat lor.

Nu a scăpat fără folii. Geamurile sunt mari și interiorul e foarte luminos (nu mă plâng!) așa că orice plus de protecție de binevenit. Nu m-a interesat neapărat intimitatea și am vrut un aspect cât mai "de fabrică", așa că am ales CTX35 pentru laterale spate și lunetă, și AirBlue80 pentru laterale față. Plus Oracal pe faruri.
https://imgur.com/YyklkTG

Nu găseam un filtru de polen adecvat. Eram obișnuit cu Mann FP, dar nu produc pentru Forester. Așa că singura echivalență a fost un filtru Kamoka:
https://imgur.com/k5CFY68
A urmat o revizie cu ulei și restul de filtre. Alesesem filtru de ulei original, filtru de aer Mahle și bușon de scurgere original. Motorul a mers cu ulei Motul 5W30, și are acum Fuchs 5W30. Nu a primit filtrul de ulei la care mă așteptam, AA130, ci AA160, asta s-a găsit pe stoc. Pare doar puțin mai lung, sper să nu-mi fie fondate grijile. Mi-ar mai fi plăcut ca bușonul de scurgere să fie înlocuit cu unul original, dar a fost Metzger. Oh well.

La capitolul defecțiuni/deficiențe:
- rabatarea electrică a oglinzii din dreapta nu funcționează. A zis moșul la telefon că i-a fost dată peste cap în parcare, deci mă așteptam la ce era mai rău. Am desfăcut-o și am găsit un pinion spart, soluția: un kit de reparație de la chinezi. Mi-aș fi dorit o oglindă sehaș, dar găseam doar de UK și destul de scumpă.
https://imgur.com/ci5yX29
- în Vinerea Mare eram pe E85 și la viteze mari începuse să vibreze urât când frânam. Roata stânga față mai caldă decât restul. M-a prins în offside, aveam sculele la țară. Am mai mers puțin și am avut norocul să găsesc o vulcanizare deschisă. Am găsit la ei o cheie de 14, am dat jos etrierul și am curățat port-etrierul. Culisele și pistonașele alunecau ușor. Deși a primit recent discuri și plăcuțe noi, curățarea zonelor adiacente a lăsat de dorit, așa că am în plan să repet treaba asta și la celelalte roți.
- am mai avut ceva emoții cu martorul de nivel al farurilor. M-am pregătit cu un cântar nou, original, dar pare că nu e nevoie de el, fiindcă nu a mai revenit martorul. Între timp am avut un drum de făcut noaptea și am observat că farurile bat foarte jos. Am tras pe dreapta, am căutat și am observat că există o procedură de reinițializare a farurilor, am urmat-o și pare totul OK momentan. La alte mașini aș fi avut nevoie de diagnoză pentru treaba asta, well done Subaru!
 
Am zis că nu îl prezint prea curând, dar e plictisitor fără el în parcare. E acum la AutoKino, în așteptarea tratamentului pentru ultimele bube - scurgerile de ulei și rugină. Se vor demonta punțile, rezervorul - tot ce e pe dedesubt, iar motorul va fi dat jos. Abia aștept să-l conduc.

Îmi plac:
- tracțiunea integrală (nu am apucat să ies în offroad, dar am simțit din plin pe serpentine cum "împinge" și aveam un zâmbet tâmp pe față);
- suprafețele vitrate, implicit vizibilitatea;
- spațiul, trapa, interiorul luminos, portbagajul;
- bancheta cu spătar reglabil (deși nu sunt beneficiarul direct).

Ce nu-mi place:
- că e un pic cam zgomotos (deja am studiat ce-mi trebuie și mi-am făcut un plan de insonorizare);
- parbrizul aproape vertical ce se umple de insecte;
- spălătoarele de faruri ce se "activează" cam des (deși le apreciez maxim!);
- că nu pot închide grila de ventilație din mijloc și că plafonierele din spate nu se sting singure dacă le uiți pe On;
- poate ruliul, dar îl pot ierta pentru ce poate în offroad.

Alte planuri nu prea am, vreau să îl întrețin cât pot de bine și să îl păstrez cât mai original.

În sfârșit, poze cu pădurarul. Am doar unele făcute pentru CASCO, înainte de montarea foliilor:
https://imgur.com/a/YvGyOty

:)
« Last Edit: May 04, 2022, 01:21:32 AM by MyKe »
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #1 on: May 04, 2022, 08:00:20 AM »
Știu mașina, adică anunțul, acum că văd poze. Baleam puțin la ea când eram în căutări și sunt surprins să aud de ce ai găsit. Chiar părea impecabilă din descriere și poze.

Să înțeleg că ne-am mai întâlnit în postări și pe detailing club? :) OvidiuH are poze bune cu exterioare. La interior probabil că nu e la fel de pasionat. Pe interioare sunt alții mai pasionați.

Filtrul de polen eu am găsit Bosch care pare să fie exact pe dimensiunile originale. Încă nu l-am pus. Însă verific așezarea și îți spun codul dacă ești interesat. Plus că a fost la preț rezonabil, adică în jur de 80lei dacă țin minte bine.

Gălăgia vine in mare parte de la oglinzi. Apoi de la anvelope, urmate de trapă și hood scoop unde există.


De acord cu toate plusurile și minusurile prezentate de tine.

Spor și să te bucuri de ea mult timp de acum inainte.

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #2 on: May 04, 2022, 09:59:47 AM »
Felicitări pentru ca ai luat microbul!
Sa te bucure și succes cu remedierile!
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

marr

  • 2205
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #3 on: May 04, 2022, 14:12:44 PM »
Felicitari pentru achizitie - sau ”microb” !
Masina arata bine, si dupa ce tremini cu ce mai e de faut, va arata si mai bine !
Muuulti km fara incidente !

PS: Nu-ti urez sa te bucuri de ea - stiu ca o vei face !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dan_b

  • 1236
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #4 on: May 04, 2022, 14:49:16 PM »
La cat mai multi km de distractie!
Sigur va fi ca noua dupa spa-ul de la AutoKino :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MyKe

  • 210
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #5 on: May 04, 2022, 15:25:19 PM »
Mulțam tuturor!

@Mihai, chiar ar fi util un cod, și ăsta polonez (Kamoka) a fost tot pe-acolo ca preț, dar e destul de șubred și nu filtrează cum mă așteptam. E cod de Mazda?
Nu cred că am postat ceva pe detailing-club.
E zgomotoasă de cum o pornești... :) conserva cealaltă, de care sper să scap cât mai repede, e mult mai silențioasă. E și mai mică, e drept, dar sunt sigur că e loc de îmbunătățiri la pădurar - în uși, sub mochetă și în portbagaj.
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #6 on: May 04, 2022, 15:56:25 PM »
@Mihai, chiar ar fi util un cod, și ăsta polonez (Kamoka) a fost tot pe-acolo ca preț, dar e destul de șubred și nu filtrează cum mă așteptam. E cod de Mazda?




E zgomotoasă de cum o pornești... :) conserva cealaltă, de care sper să scap cât mai repede, e mult mai silențioasă. E și mai mică, e drept, dar sunt sigur că e loc de îmbunătățiri la pădurar - în uși, sub mochetă și în portbagaj.

Am uitat ca nu ai experienta cu alte modele Subaru mai vechi. La SH este muuult mai multa antifonare in mult mai multe locuri decat la generatiile anterioare de Impreza si Forester si un alt sasiu mai moale si confortabil.
Dar da, in usi se mai poate baga. Sunt destul de usoare si tabla subtire rau, sticla subtire.. asta comparand chiar si cu Outback 2008.
Eu in schimb am un greiere la trapa cand e deschisa. Ceva nu e strans bine prin plafon, poate chiar plafoniera undeva in spate. Si acolo mi se pare multa tabla subtire si goala. 

MyKe

  • 210
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #7 on: May 04, 2022, 16:10:51 PM »
Mulțumesc! E simplu filtrul acela (similar cu MANN CU 22 004). :)
Mai există cu carbon activ (s-ar fi numit CUK 22 004) și cu polifenoli (aka FP 22 004).


De cel din urmă vorbeam. CUK și FP nu există pentru Forester SH.
FP m-ar fi interesat cel mai mult, iar singurul echivalent este Kamoka 6080166, care nu e chiar strălucit...
« Last Edit: May 04, 2022, 16:15:27 PM by MyKe »
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #8 on: May 04, 2022, 16:14:59 PM »
Dai banii degeaba pe carbon activ. Nu reinventez roata. Verifica in jurnalul lui Foreste. De la el am invatat ca la SH cel putin filtrul de polen trebuie schimbat la 5000km. Este mult prea expus si se umple repede. Am tot testat in trecut filtre cu carbon activ si tot mirosea cand treceam prin Ploiesti. Prefer sa fac ca Foreste, il schimb des si pun filtru normal. Ies la bani de filtru scump, dar il schimb de doua ori mai des si am eficienta mai buna pe ventilatie si aer mai curat.

Nu gasesc explicatia logica dar fiecare masina cu fixurile ei. La unele masini puteam schimba filtrul de polen la 15.000km asa ca mi se parea ca a trecut mult, nu ca ar fi fost macar jumatate din cat se umple la alte modele in 5000km.

Cat despre igiena, tot ziceai ca ai pe cineva cu ozonare. Ma rog, au si la OMV acum, sau cumperi un spray de igienizare si cureti si tot traseul de eventuali fungi.
« Last Edit: May 04, 2022, 16:21:23 PM by MihaiFlorescu »

MyKe

  • 210
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #9 on: May 04, 2022, 16:19:48 PM »
Am modificat postul de mai sus pentru extra clarificări.
Îi invidiez pe cei care nu simt diferența între ele, dar pe mine chiar mă ajută. Și nu mă refer la cel cu carbon activ, ci la cel cu polifenoli.

Nu mă deranjează să-l schimb chiar și la 3 luni, mă interesează ce am de respirat în cele 3 luni.
« Last Edit: May 04, 2022, 16:21:27 PM by MyKe »
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #10 on: May 04, 2022, 21:16:44 PM »
Să fiu sincer nu am auzit de polifenoli, deci nu pot să îmi dau cu părerea. Mergi mult în oraș sau ești alergic la polen sau ce mai exact urmărești să oprești?

MyKe

  • 210
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #11 on: May 04, 2022, 21:55:42 PM »
Merg rar în oraș și nici alergic nu sunt, dar mă deranjează orice miros urât.
La câtă poluare e în jur, un strat cvasi-restrictiv e binevenit.
Normal că nu absoarbe 100%, dar e mai bun decât celelalte două.
Asta am folosit din 2017, de când l-am descoperit. Era doar Mann atunci, acum sunt și Mahle, Bosch, Hengst, Purflux etc. Dar nu pentru Forester, din păcate...
« Last Edit: May 04, 2022, 22:05:31 PM by MyKe »
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

paniq

Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #12 on: May 12, 2022, 12:17:18 PM »
E zgomotoasă de cum o pornești... :) conserva cealaltă, de care sper să scap cât mai repede, e mult mai silențioasă. E și mai mică, e drept, dar sunt sigur că e loc de îmbunătățiri la pădurar - în uși, sub mochetă și în portbagaj.

Sa o stapanesti sanatosi! (adica si tu si ea  :) )
Zi-ne si noua ce e conserva cealalta, ca sa stim cu ce o compari (daca nu e cu suparare).
Si sper ca ne vei tine la curent cu partea de insonorizare (ma bate si pe mine gandul de un SH - deocamdata am microbul, astept sa am si banii)

MyKe

  • 210
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MyKe

  • 210
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #14 on: June 17, 2022, 20:08:50 PM »
Am mai rezolvat din probleme:
- a sosit kitul de reparație pentru rabatarea oglinzii, piesele sunt identice cu cele originale (în poză doar PCB-ul); acum pot rabata ambele oglinzi;
- nu mai reușeam să inițializez ”bătaia” farurilor, așa că am dat jos senzorul de nivel (are doar unul) și am constatat că era blocat; nu au putut lipsi degripantul și spray-ul de contacte. După montarea celui nou, am reușit să scap de "licăritul" martorului.

Am curățat clapeta de accelerație și i-am montat o garnitură nouă, pe care o cumpărasem preventiv. Am fost surprins să constat că garnitura veche era într-o stare foarte bună (obișnuit cu alte mărci, unde majoritatea garniturilor erau deja tasate/casante la vârsta asta).

I-am tras și o spălare pe exterior (în prealabil cu Sonax FE pe jante și un Nextzett Bug&Tar Remover) pe repede înainte, cât să aplic geamurilor un tratament hidrofob și să gresez trapa, că venea ploaia.

Nu mai sunt supărat pe grila de ventilație centrală după ce i-am ”înfipt” un suport și am pus telefonul drept paravan.

A, și i-am schimbat becurile, i-am pus “leji” în interior și la numărul de înmatriculare. Cele din urmă erau arse, am apucat să cumpăr două W5W, dar în kitul cu “leji” pentru interior erau și astea...

Poze random:
https://imgur.com/a/d4WlFDE
« Last Edit: June 23, 2022, 10:48:19 AM by MyKe »
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #15 on: June 18, 2022, 01:42:39 AM »
Esti primul pe care il aud cu kitul de reparatie pentru oglinzi. De unde l'ai luat? La tine era PCB'ul de vina sau se rupsese vreun plastic?

MyKe

  • 210
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #16 on: June 18, 2022, 09:56:41 AM »
De pe aliexpress l-am luat. Cu juma’ de inimă, dar s-a dovedit a fi ce trebuie. La mine a fost de vină roata dințată, era spartă.

https://a.aliexpress.com/_m0TNcii
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MyKe

  • 210
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #17 on: July 19, 2022, 22:37:20 PM »
Weekendul trecut m-am înarmat cu 8 bidoane de ulei pentru cutie (Fuchs ATF 4400), bușon și șaibă originale (807020010 și 11126AA000), o pâlnie lungă, dinamometricele care-mi lipseau (de 2.5-20, respectiv 10-60 Nm), în speranța că voi da jos baia de ulei a cutiei.
Nu știu dacă doar mi s-a pus pata pe acel Motul MultiATF sau mai mult am vrut să văd cum se prezintă cutia pe interior, dar... n-am biruit - baia n-a vrut să se dezlipească.
N-am vrut să folosesc șurubelnițe sau alte obiecte mici și ascuțite, așa că mi-am comandat un set de leviere pentru data viitoare... la anu'!
Am curățat șuruburile mici și le-am pus înapoi, le-am strâns la 5 Nm, bușonul nou la 42 Nm, i-am făcut nivelul și aia a fost.
Bidonul cu ulei uzat a ajuns la primul OMV care mi-a ieșit în cale. Bineînțeles că am făcut ceva mizerie când am făcut transferul, cine știe cum scot petele de ulei din pavele?!

În drum spre casă am sesizat unele vibrații, mi-era clar că necesită aerisită cutia, așa că am apelat la WIM pentru aceeași procedură magică. După ce și-a acordat instrumentul, mașina rula din nou schnurr. Mulțumesc, WIM!

La Brașov i-au pus Motul 0W20 fără să mă întrebe, pentru că "așa zice cartea". Voi da jos uleiul fiindcă pare că-i cam place. Am luat deja 6 litri de ulei Fuchs 5W30, l-aș schimba în weekend dacă sosesc bușoanele și șaibele între timp (deși cred că mai am niște șaibe pentru baia motorului - 803916010). Tot atunci voi monta (în sfârșit) și filtrul de ulei potrivit - 15208AA130.

Trebuie să-mi mai fac timp să înlocuiesc tachetul împingător al casetei de direcție (îmi lipsesc niște rampe/capre solide, în rest cred că am tot ce-mi trebuie), și să-i fac o verificare a geometriei. Apoi e pregătită de o plimbare pe plaiuri elene.

ODO 75.000
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #18 on: July 19, 2022, 23:06:29 PM »


Bidonul cu ulei uzat a ajuns la primul OMV care mi-a ieșit în cale. Bineînțeles că am făcut ceva mizerie când am făcut transferul, cine știe cum scot petele de ulei din pavele?!



https://www.emag.ro/solutie-indepartare-pete-ulei-din-pavaj-beton-piatra-naturala-750ml-10178/pd/DYKHXDBBM/

sau chestii asemanatoare. Am folosit ceva de la Dedeman parca si a functionat de minune pe dale de beton.

MyKe

  • 210
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #19 on: July 19, 2022, 23:23:54 PM »
Mulțumesc! Mai citisem ceva de Econit V, dar nu pare să se mai găsească.
Liber la schimbat uleiuri în curte. O0
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic