Visi - un SH 2009 diesel
Subaru club Romania

Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 269
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #200 on: August 25, 2025, 01:00:49 AM »
Eu ma plimb, nu ma grabesc....  ::)

Iar daca  ti se pare normal sa apara zdranganeala de etriere dupa astfel de plimbari, atunci la SX4 de ce nu am avut astfel de zgomote? Si nici la XC60? Sau la Solenza? Sau la Nova? Sau la Megane 2?

Si, ca o completare, cu SX4 am facut mult mai multi kilometri pe astfel de drumuri. Comparam 10 ani de utilizare SX4 (singura masina) cu doar 4 ani de utilizare Forester (partial in paralel cu XC60).


Presiunea o reduc doar cand sunt probleme de aderenta. Ori de pietre ascutite, periculoase pentru anvelope.
Pe drumul din filmare, pot sa spun ca nu a fost nevoie.

BTW: merg constant cu presiune 2,0 atm, in loc de 2,3 atm, ca asa m-am obisnuit, de la SX4, care mi se parea cam rigid la presiunea indicata.

PS: am retinut: ETRIERE. Chiar nu ma asteptam sa fie asa.
« Last Edit: August 25, 2025, 01:11:55 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 269
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #201 on: September 07, 2025, 16:46:56 PM »
Visi se plimba in continuare.



Vor urma cateva deplasari mai lungi, de overlanding. Sa speram ca nu ma va supara ceva pe la Visi.
Ultima provocare din partea lui, pare sa fie caseta de directie, care scoate zgomote de "oboseala" dupa ce merg mai mult.

https://imgur.com/a/orXf9bU
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Xander

  • 1352
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #202 on: September 08, 2025, 17:23:17 PM »
Eu nu am ajuns atât de departe cu ea. Când începea să vibreze pe viraje o duceam la reparat. Are kit de reparație. Eu am reparat-o de vreo 3 ori. Nu cred ca mai merge a 4 a oara.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

NicNic

  • 269
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #203 on: September 08, 2025, 21:25:46 PM »
Pai in mers, pe viraje, nu face nicio problema, nu se aude nimic.
De fapt, e si normal asa. Fiindca solicitarea cea mai mare pentru caseta este pe loc.
In mers ar merge directia si neasistata.

Oricum, caseta asta nu stiu cat a fost de reparata. Doar eu stiu ca a fost umblat in ea de vreo 3 ori, cat au incercat cei de la Tureal.
Apoi, eu am luat-o second-hand. Deci nu am habar ce rulaj si daca mai fusese intervenit la ea inainte.

Imi pare rau ca am pierdut caseta veche, a masinii. Aia avea joc, dar eram mai sigur ca nu se mai umblase in ea.
Din pacate, la inlocuirea ei, m-am bazat pe opinia altcuiva, care a zis  ca trebuie luata alta caseta, chiar veche ...

O sa vad cum se va comporta caseta asta, ca am vreo cateva sute de kilometri de overlanding, perioada urmatoare.
Si daca e sa nu reziste ... asta a fost.
« Last Edit: September 08, 2025, 21:26:53 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 269
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #204 on: September 10, 2025, 11:30:13 AM »
Am facut o constatare a problemei zgomotului, la un service specializat in casete de directie (unul pe sos. Berceni).
Concluzia lor nu a fost asa de periculoasa.
Cel mai probabil este un senzor care da comanda aiurea pe motorasul casetei. Mecanic, nu par sa fie probleme.

Asa ca pot sa merg linistit, luna asta. Dar sa fac o programare pentru remedierea zgomotului, cand ma intorc.

Au verificat si partea de articulatii pe fata: verdict, OK.
Doar preventiv, niste bucse de bara stabilizatoare pot sa schimb, cand vor umbla la caseta.

Mi-a mai venit inima la loc. Si plec cu alta incredere la drum cu Visi ...  :)
« Last Edit: September 16, 2025, 19:46:55 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 269
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #205 on: October 08, 2025, 23:51:23 PM »
Cu adanca resemnare, va anunt ca lui Visi nu ii mai bate "inima".
A "sucombat" incercand sa urce o rampa cu panta mai mare.

Poate voi incerca o resuscitare, daca nu va fi cu un pret prohibitiv.
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Forester

  • 3184
  • The other right!
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #206 on: October 09, 2025, 08:19:20 AM »
 :-[ :-[
Auci! Asa de brusc? Nici un semn?
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

dan_b

  • 1443
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #207 on: October 09, 2025, 11:11:23 AM »
Delicat. Probabil cel mai ieftin este un motor second, dar tot loterie ar fi...
Dieselul Subaru stiu ca a functionat mai bine sau fara probleme doar in conditiile in care a avut schimburi de ulei la maxim 10.000 si nu a fost fortat prea mult in turatii... Deci oricum sensibil.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5398
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #208 on: October 09, 2025, 11:13:55 AM »
Motor nou daca pastrezi masina. Cel mai sigur, posibil si ieftin.
Altfel, tichetut.
WRX SW 2002

Xander

  • 1352
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #209 on: October 09, 2025, 14:38:12 PM »
Imi pare rau sa citesc aceasta veste. Ciudat ca nu a dat semne inainte de eveniment. Poate nu e vibrochenul.
« Last Edit: October 09, 2025, 14:39:21 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

NicNic

  • 269
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #210 on: October 09, 2025, 14:38:53 PM »
:-[ :-[
Auci! Asa de brusc? Nici un semn?

Ba a dat semne. Bataie specifice, ce se auzeau mai bine cand apasam ambreiajul. Spre final, se auzeau si cu ambreiajul neapasat.
Eu le simt de cateva mii de km (2-3 mii).
Recunosc ca am facut si drumuri neindicate pentru situatia respectiva (excursie de 3 zile prin munti, de unde l-ar fi luat pe Visi doar cu elicopterul, ori demontat, in caz de ceva).

Delicat. Probabil cel mai ieftin este un motor second, dar tot loterie ar fi...
Dieselul Subaru stiu ca a functionat mai bine sau fara probleme doar in conditiile in care a avut schimburi de ulei la maxim 10.000 si nu a fost fortat prea mult in turatii... Deci oricum sensibil.
Cedarea s-a produs la o turatie mai mare, intr-adevar. Cred ca eram deja pe la 90-110, intr-a 3-a, in rampa cu panta. Deci si vreo 4000 rpm.
In plus, regim de 3-4000 rpm era destul de des aplicat, pentru ca suna tare bine boxerul ....

Motor nou daca pastrezi masina. Cel mai sigur, posibil si ieftin.
Altfel, tichetut.

Evident, nu am de gand sa cumpar un "loz" second-hand, care deja are uzuri incompatibile cu o fiabilitate buna.
Ma interesez de un motor refacut. Stiu ca Marian (Bragadiru) este inca in activitate. Am vorbit de principiu cu el, am si un pret, estimativ, care depinde de ce mai gaseste dupa verificarea detaliata.
Ma gandesc ca si injectoare, volanta, ambreiaj, pompa vacuum, accesorii diverse sunt pasibile de inlocuire pentru a avea ceva temeinic refacut. Deci costurile vor fi ceva.

Daca nu ma atasam asa de mult de masina asta, deja as fi cautat alta, ceva cu reductor, mai adecvat pentru ce folosesc eu masina.
Si ajung la alta dilema ... fiindca masina o folosesc atat la drum lung de autostrada, cat si pe coclauri de pietre sau noroi.
Iar o combinatie de mers confortabil atat pe A1, cat si pe Strategica, inseamna sa fie o masina cam speciala ...

Visi le-a satisfacut pe amandoua, totusi cu ceva in plus pentru autostrada.
« Last Edit: October 09, 2025, 14:39:55 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Xander

  • 1352
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #211 on: October 09, 2025, 14:42:10 PM »
Pentru ca avea sunet de bătaie, aia e.
Parcă mai bine îl desfăceai fără să se rupă. Era mai mic impactul.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

NicNic

  • 269
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #212 on: October 09, 2025, 14:44:55 PM »
Pentru ca avea sunet de bătaie, aia e.
Parcă mai bine îl desfăceai fără să se rupă. Era mai mic impactul.

Nu cred ca era mai economic.
Tot bloc defect aveam, arbore fisurat si restul pieselor cu uzura. Deci reparatia ar fi fost tot pe acolo.
Singurele economii ar fi fost cele pentru deplasarile pe platforma.
« Last Edit: October 09, 2025, 14:54:39 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel