
Auci! Asa de brusc? Nici un semn?
Ba a dat semne. Bataie specifice, ce se auzeau mai bine cand apasam ambreiajul. Spre final, se auzeau si cu ambreiajul neapasat.
Eu le simt de cateva mii de km (2-3 mii).
Recunosc ca am facut si drumuri neindicate pentru situatia respectiva (excursie de 3 zile prin munti, de unde l-ar fi luat pe Visi doar cu elicopterul, ori demontat, in caz de ceva).
Delicat. Probabil cel mai ieftin este un motor second, dar tot loterie ar fi...
Dieselul Subaru stiu ca a functionat mai bine sau fara probleme doar in conditiile in care a avut schimburi de ulei la maxim 10.000 si nu a fost fortat prea mult in turatii... Deci oricum sensibil.
Cedarea s-a produs la o turatie mai mare, intr-adevar. Cred ca eram deja pe la 90-110, intr-a 3-a, in rampa cu panta. Deci si vreo 4000 rpm.
In plus, regim de 3-4000 rpm era destul de des aplicat, pentru ca suna tare bine boxerul ....
Motor nou daca pastrezi masina. Cel mai sigur, posibil si ieftin.
Altfel, tichetut.
Evident, nu am de gand sa cumpar un "loz" second-hand, care deja are uzuri incompatibile cu o fiabilitate buna.
Ma interesez de un motor refacut. Stiu ca Marian (Bragadiru) este inca in activitate. Am vorbit de principiu cu el, am si un pret, estimativ, care depinde de ce mai gaseste dupa verificarea detaliata.
Ma gandesc ca si injectoare, volanta, ambreiaj, pompa vacuum, accesorii diverse sunt pasibile de inlocuire pentru a avea ceva temeinic refacut. Deci costurile vor fi ceva.
Daca nu ma atasam asa de mult de masina asta, deja as fi cautat alta, ceva cu reductor, mai adecvat pentru ce folosesc eu masina.
Si ajung la alta dilema ... fiindca masina o folosesc atat la drum lung de autostrada, cat si pe coclauri de pietre sau noroi.
Iar o combinatie de mers confortabil atat pe A1, cat si pe Strategica, inseamna sa fie o masina cam speciala ...
Visi le-a satisfacut pe amandoua, totusi cu ceva in plus pentru autostrada.