A Quattro fara Quattro
Subaru club Romania

A Quattro fara Quattro

MihaiFlorescu

  • *
  • 14034
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #20 on: March 23, 2024, 20:58:58 PM »
Azi am schimbat filtrul de aer. Are aproximativ 10.000km si arata asa:



Fluturi, frunze, un muc de tigara si multe altele. Meniu complet:





Si cand ma gandesc ca producatorul recomanda schimbarea la 60.000km. Astia chiar vor sa se strice masinile astea dupa ce ies din garantie. Am pus Bosch. Vad ca pe OEM vine MANN. O sa tin minte. Oricum sunt identice.

Filtrul de polen il schimbasem imediat ce am luat masina si nu l-am mai schimbat la revizie ca era prea devreme. Are cam 13.000km. Dupa ce am citit aici la cineva ca recomanda filtrele cu polifenol, am zis sa incerc si eu, desi era cel mai scump filtru din lista. Fiind cu alergii si eu si sotia si trecand prin zone cu praf si stiind ca vara de la condens se pot dezvolta bacterii in sistemul de ventilatie, am zis ca merita.




Filtrul de polen vechi




Eram pregatit si pentru ulei, prin metoda golirii pe la buson, dar dupa ce am vazut ca am de desfacut 30 de suruburi autofiletante bagate in plastic moale, am zis ca sunt ok si cu extrasul pe la joja, chiar daca raman 100ml in baie. Astept pompa acum.
O sa ii fac de acum inainte reviziile acasa pe la 7.500 si la 15.000 km la reprezentanta intrucat acolo tot asa il scot, prin extractie. Deci practic nici ei nu il schimba pe tot. Aici intervalul cerut este de 20.000km...  :-X

Consumul de ulei in cei ~10.000km de la revizie este in jur de 500ml. Deci e ok. Cam asa era si la Hyundai.
« Last Edit: March 23, 2024, 21:11:24 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14034
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #21 on: April 11, 2024, 15:23:39 PM »
Gata si uleiul cu filtru. Am mers pe acelasi ulei folosit in reprezentanta iar la filtru am ales Mahle, desi vad ca pe original vine MANN, ca si la resul filtrelor.

10.650km de la ultimul schimb. Tableta zice ca as mai avea 12.000 si ceva pana la urmatoarea revizie. Deci, e bine venit. Motorul este mai silentios si se tureaza mai usor.








Am folosit o pompa de extractie de pe emag:   Pompa de scos ulei 9L YT-07087 Yato. A venit dupa 3 saptamani din Polonia, in conditiile in care orice comanzi de la Subarak sau 4turbo ajunge in 5-7zile lucratoare. O mizerie de produs ca majoritatea celor de la Yato din ultima vreme. Sondele sunt foarte scurte si abia ies din motor. Ar fi trebuit sa stau cu pompa in brate, inclinata si sa si pompez, dar sa nu ajunga uleiul la supapa.
Rezolvat rapid cu furtun de nivel transparent de 6mm folosit pe post de prelungitor pentru sonda de 4mm. Si bonus, intra pe niplul de pe pompa la fix, etans, fara sa mai fie nevoie de mansonul dat de ei care nu etansa.


Am fost inspirat sa umplu pompa de extras ulei cu apa inainte de utilizare, cu o cana gradata si mi-am tras linie cu markerul, sa stiu cat de cat ce cantitate scot din motor. Are si pompa niste cantitati scrise, niste pseudomarcaje mari aruncate pe lateral fara linie. Alta pompa mai buna nu am gasit pentru hobby. Erau niste chestii interesante la peste 2000 lei si am zis ca nu...

In fine, am scos aproximativ 4.8-4.9l din motor si am pus la loc 5l pentru ca nivelul nu era la maxim inainte de schimb. Acum nivelul este la full. Capacitatea ar fi de 5.2l, deci eu zic ca e ok. Oricum nu cred ca mai aveam cum sa scot 200ml din motor.

« Last Edit: April 11, 2024, 18:16:50 PM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3113
  • The other right!
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #22 on: April 11, 2024, 16:58:20 PM »
For the love of God, de ce mama lu' proces verbal au disparut busoanele de golire de la unele masini??
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5119
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #23 on: April 11, 2024, 17:22:35 PM »
Poluare cica. Unii care voteaza AUR deverseaza uleiul direct pe sol. Colectarea-ntr-un recipient, cred ei, le activeaza anvirontalismu'.
Sau ii obliga sa se duca direct in servis.
« Last Edit: April 11, 2024, 17:23:45 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14034
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #24 on: April 11, 2024, 18:01:48 PM »
Nici joja nu are dar o sa comand. Dupa o tura de 11km a scazut putin nivelul. Am mai pus 100ml si e ok. Deci au ramas 100ml din uleiul vechi in motor si filtrul vechi.

Acum observ ca daca e capota ridicata si doar contactul pus imi face verificare si imi arata si intre ceasuri, fara sa mai umblu prin tableta.
« Last Edit: April 11, 2024, 18:03:56 PM by MihaiFlorescu »

Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #25 on: April 23, 2024, 14:56:19 PM »
Asta nu are buson deloc? Sau trebuie date jos 20 de plastice?
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

MihaiFlorescu

  • *
  • 14034
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #26 on: April 23, 2024, 15:56:27 PM »
E buson de plastic cu oring, de unica folosinta. Il am. Eram pregatit sa il schimb cu uleiul.
Dar ca sa ajungi la baie trebuie sa dai jos scuturi prinse cu 3 tipuri de suruburi autofiletante bagate in plastic si asezate dupa nu stiu ce logica incat e usor sa uiti care vine unde. Si sunt vreo 20-30 la numar daca nu ma insel. In toate filmulete se face misto ca sunt milioane si nimeni nu da numarul exact. Iar daca faci asta des, or sa mai prinda autofiletantele alea fix nimic. Si parca nu as vrea sa imi zboare scutul la viteza pe autostrada.
Dupa ce am dat jos vreo 9 inca nu se misca nimic, asa ca am renuntat si am trecut la varianta cu aspirat uleiul.
« Last Edit: April 23, 2024, 15:58:20 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14034
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #27 on: July 03, 2024, 22:37:54 PM »
Pentru ca XT-ul nu era apt de drum pentru concediu, am plecat iar cu A4. In jur de 2500km pana in partea ailalta a greciei si inapoi, plus plimbari de 30-40km zilnice pe acolo.

Anvelopele sunt extraordinar de confortabile, chiar si pe asfaltul ala aspru de la greci, doar ca te penalizeaza la viraje luate la viteza mare, avand lateralele moi.

Despre masina nimic de spus, a facut exact ce i s-a cerut si a fost in mediul ei. Aici exceleaza. Drumuri lungi, confortabile si fara costuri mari.

Aici eram la o ora distanta de Salonic si am surprins cea mai inalta temperatura vazuta de mine la masina. A fost si de 41 pentru cateva secunde dar nu am mai facut poza. Da, consum de 5.8...benzina, cu tot cu vami si stat in coada la taxa de pod peste Dunare. Lefkada-Salonic am avut chiar 5.5 (4 ocupanti cu portbagajul plin de abia se inchidea). Cu un plin imi arata range de 830km si nu e departe de adevar.




Si poate va ganditi ca la asa temperaturi si fiind 2.0 din grupul vag, si cu ulei 0w-20 sigur am plecat cu mai mult ulei de motor de acasa decat cu ulei de masline din Grecia. Ei bine, nu am luat ulei de motor cu mine. La 3000km dupa schimbul facut in regie proprie:



Ideea e ca totul a fost gandit de la inceput pentru asa ceva. Motorul turbo de cilindree medie spre mare (in zilele astea) are suficienta forta la turatii joase, iar cutia in 7 trepte tine motorul turat la doar 2000rpm la 125km/h  si 2200 la 140. Nu mai zic de turatii la 70-90. Deci nu e solicitat, nu are ce sa se incalzeasca, ce sa se arda si ce sa consume.
Urmeaza in mai putin de 3000km schimb ulei cutie si iar unul de motor.
« Last Edit: July 03, 2024, 22:46:24 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14034
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #28 on: October 02, 2024, 15:58:45 PM »
60.475km

Revizie cutie viteze + schimb bujii. Am apelat la reprezentanta pentru ca sunt la 5 minute de mine si am incredere ca stiu ce e de facut. Chiar daca masina a iesit din garantie, prefer sa tin un istoric in retea, cel putin pentru reviziile obligatorii sau interventii mai mari. Ca mai fac eu un schimb de ulei si filtre intre reviziile obligatorii, asta e ca vreau eu si nu afecteaza cu nimic in rau, ba chiar ii face foarte bine.

Cost total 2.935 lei dintre care 200 lei au fost pentru update de soft dupa ce mi-au spus ca au gasit o eroare memorata la clapeta de aceleratie si producatorul da rezolvarea cu un update de soft.
Interesant ca dupa ce iese din garantie actualizarile de soft nu mai sunt gratuite. Practic, producatorul descopera si repara greselile sale si daca vrei sa beneficiezi de eliminarea erorilor din fabrica trebuie sa platesti pentru asta. 200 de lei nu e un cost mare, dar abordarea mi se pare urata. Si Subaru schimba motoare diesel si la 200k km si iesite de mult din garantie...

In rest, oamenii de acolo super ok, mai ca le era rusine sa imi spuna ca trebuie sa imi ceara bani pentru asa ceva dar au spus ca asta este procedura cu actualizarile de soft dupa iesirea din cei 3 ani de garantie. Comunicarea buna cu cei de la PBN, cafeluta din partea casei ca de fiecare data.

Masina merge foarte bine. Transmisia chiar nu se mai simte deloc, nici la opriri in trafic atunci cand trece din treapta 2 in treapta 1. E ca un norisor pufos masina.
« Last Edit: October 02, 2024, 23:49:32 PM by MihaiFlorescu »

dan_b

  • 1314
Re: A Quattro fara Quattro
« Reply #29 on: October 02, 2024, 18:22:18 PM »
Stupida, necomerciala si imorala practica cu banii pe update-ul de soft pentru erorile de fabrica/fabricare/asamblare.
Este viciu de fabricatie, nu expira cu garantia.


ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.