2019 Swift Sport
Subaru club Romania

2019 Swift Sport

Muttley

  • 5400
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #160 on: September 28, 2025, 11:17:29 AM »
P-astea le-am schimbat la mijloc de septembrie, pe relativa canicula.



Nu mai suportam. Diminetile erau reci, asta facand mizeriile alea de anvelope de vara sa se intareasca peste limita suportabilitatii mele. Acum e vis cu allseason.
As fi super dispus smf in ei bani si sa le arunc, sa iau altceva. Dar intervine bataia de cap cu demontarea, nezgarierea jantelor, echilibrarea.
Pe de alta parte, trei luni le-am tinut. Fara ceva track day care sa stoarca viata din ele, astea ma tin 10 ani...
Nu stiu.
Nu le port pica japonezilor aia de lucreaza pe minimul pe economie la Yokohama, cum pentru ei, probabil ca conceptul de GROPI le este strain. Aia e.

Apropo de trackday, consumul mediu e in jur de 9l/100km. In teorie, probabil ar trebui sa fie-n jur de 6. Dar n-am cum, efectiv cere.

Apropo de cerut.
Am mai avut un episod de boost-cut si limp mode. O calcasem 2 secunde in treapta 6, si asta pe la 3500rpm. Nu vrea, nu suporta, nu-i place. Desi am mai zis, desi uit, interzis total WOT in 6.

Iar pe grupul posesorilor au inceput sa curga valuri chiulasele fisurate. Brusc, modelul s-a transformat dintr-un monument de fiabilitate intr-un dezastru.
Deci ma paste si pe mine.
Pe de alta parte, am 3 motoare refacute in palmares, un Renault 5 Alpine, un Dacia 1310 si un Subaru. Nu zic ca nu e fun, dar mi-e lene, dureaza mult prea mult. Asa ca ma gandesc serios ca dupa ce-mi revin cu banii, sa-mi iau un longblock complet. Sa fie, sa rezolv in 2-3 zile cand crapa.
De ce sa cumpar motor nou? Simplu, am mai zis: e cea mai misto masina din istorie. Pentru mine cel putin.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5400
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #161 on: October 11, 2025, 11:56:28 AM »
Pentru ca printre altele, s-a aproape dublat pretul apei plate imbuteliate, astazi am facut o plimbare la izvor, ocazie cu care am incarcat-o cu vreo 75kg.

La intoarcere m-opresc la carfuru' din cartier, o parchez ca de obicei in panta cu frana de mana trasa, manevra care indreapta puntea spate si comprima suspensia.
Cumpar ce-mi trebuie, ma-ntorc la tigaita si ma loveste vizual schimbarea. Asa ca-i trag poza.



Ajung acasa, ii trag alte poze.



Deci arata atat de extraordinar de bine lasata de ciur, incat incep s-o dau in detalii.
Masor center to arch pe ambele parti, imi iese cam ~20 si ~30mm diferenta, ca pavajul e valuri. Nu stiu cat era inainte, am sa masor in garaj, unde e drept.
Verific uniformitatea garzii la sol, si mi se pare ca pragul e destul de paralel cu solul.
O si mut, ca sa ma uit de la distanta.



Eu am mai avut o tentativa in trecut s-o cobor de fund, cand am tensionat bucsele puntii in sensul asta desfacandu-le si restangandu-le sub sarcina cu niste roti in portbagaj. Dar efectul a fost minim/nul. Ma mai gandeam la kit roata de rezerva si carlig de remorcare, numai s-o trag in jos. Pe de alta parte, blasfemie pe o masina atat de usoara.

Deci, in concluzie si pe scurt, cand o fi sa ma mai eliberez de ocupatiile curente si apoi sa ma plictisesc, eu mai iau un set de arcuri lowering. Ceva european, sa fie transportul digerabil, Eibach, H&R sau KW, cu drop mare, de 35 probabil. Actualele Monster Sport au 20, probabil doar 15 pe spate. Si schimb doar spatele.
N-am cum altfel, mi se pare perfectiune pura cu ciuru' lasat.
WRX SW 2002