2019 Swift Sport
Subaru club Romania

2019 Swift Sport

Muttley

  • 5376
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #140 on: June 11, 2025, 21:12:19 PM »


Groaznic!
Aia e, atat s-a putut.
Macar alea de iarna-s frumi. Ceea ce n-am mai patit niciodata, e pe dos.

Culmea, sunt si mai dezamagit de anvelope. Aderenta e meh, franarea e meh, confortul e praf. Ah, si-s grele rau, mai grele decat olsizanurile care-s mai mari.
Din nou, atat s-a putut. Nu stiu de ce, 16 inchi e un fel de paria in tabelul de dimensiuni, e tot ce am gasit.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5376
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #141 on: June 16, 2025, 09:56:32 AM »
Vineri, 13 iunie, dimineata devreme, ii faceam o poza cu lumina buna, undeva pe deneu, nestiind la momentul ala ca avea sa fie ultima ei poza cu geamuri in stare de fabrica.



Cristi si Ionut s-au apucat imediat de treaba.



...si asa au tinut-o aproape toata ziua, intens si sustinut. Eu m-am plimbat pe jos prin Bucuresti, de plictiseala si ca sa nu-i bruiez.

Reamintesc, e a 4-a masina pe care le-o duc. Si le-am zis ca sper sa fie ultima. Nu ca nu mi-e drag sa apelez la serviciile lor, dar daca toate bune, alta masina nu-mi mai trebuie.

Au fost:
- folie de protectie faruri. Farurile au fost polisate cu microfibra, inteleg de la ei, "s-a inlaturat maxim 2% din grosimea lacului".
- folie antipietre parbriz.
- folie solara parbriz si geamuri fata, ceramica nu stiu cum, cu tenta albastra, transparenta maxima. Geamurile fata s-au scos.
- folie solara geamuri spate si luneta, fumurie nush de care. Am insistat cam mult sa-mi puna mai transparenta decat voiau ei, vreo 2 niveluri chiar. Si tot s-au innegrit groaznic geamurile spate.

Proiectoarele nu le-am facut, ar fi trebuit demontate si e foarte greu. Oricum ies cand fac masina bucati in iulie, le fac local p-alea.
Las cateva poze utile mie aici, daca-mi crapa si telefonul asta, sa am de unde le lua.

Fata pe nori, spatele pe soare.





Ah, am uitat, le-am cerut sa-mi ascunda emblema cu Superman din grila fata, daca au ceva negru mat. Dupa cum se vede, au avut. Nu-s convins ca-mi place, probabil va zbura la spalare.

Ca sa ii dau o sansa la viata foliei antipietre, am pus stergatoare noi. Originale. N-am mai facut asa ceva niciodata. Recunosc, arata bine de tot. Si in pozele astea se vede tenta albastra mai bine.



Urmeaza sa modific maneta de stergatoare, sa nu mai stearga la actionarea spalatorului, doar stropire. Gen Logan 1 pentru cine a avut placerea.

Iar o urmare neanticipata a foliei solare de parbriz e ca nu mai pot ventuza telefonul pe el. Momentan suportul de telefon e pe bord, ingrijorator de aproape, daca nu chiar suprapus (nu disting clar zona) pe airbag pasager. Va trebui sa caut o alta solutie, HU de fabrica e o gluma urata, nu pot folosi Android Auto pe chestia aia.

______________________

M-am intors de la Bucuresti prin Cheia, ca retin ca asa am facut si dupa folierea Ignisului. Daca Ignisul, atunci, m-a fermecat pe serpentine iar Babarunca devenea al 2-lea drum preferat al meu, aici n-a fost chiar asa. Motivul e simplu, Ignisul la ai lui 109 cai cu 140Nm, era fix cat trebuie. Asta e prea puternica, brutala si, astfel, obositoare.

Tinuta de drum e cum era de asteptat, ireprosabila, suspensia mi-a iesit cum o doream.
Aderenta nu are, teapa mare cu anvelopele astea. La WOT in 2 invarte in gol, pe drept, uscat, cald afara, anvelope extra-calde si ele, rodate. Iar confortul e inexistent.
Si am constatat ca scaunele, desi mai profilate si mai rigide decat la Ignis, totusi lasa de dorit la suport lateral. Patesti cand ai scaune Recaro de WRX din 2002 si te referentiezi la ele.

In rest, in masina e racoare la AC la viteza mica, deci folia a meritat dpadv. De pret nu stiu ce sa zic, 3x fata de masina anterioara, in ciuda reducerii consistente.
Iar eu am ajuns acasa fara nicio durere de oase, desi plecat de la 4 dimineata, intors la 9 seara. Un GT perfect pentru un nepretentios ca mine. Doar ca trebuie sa fiu mai atent la anvelope.
« Last Edit: June 16, 2025, 10:28:29 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14176
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #142 on: June 16, 2025, 14:04:13 PM »
Ce presiune ai in anvelope. Poate imcerci 0.2 bar mai putin si o sa ajute si aderenta si confortul. De fabrica stiu ca recomanda 2.4--2.5 pe acolo..

Muttley

  • 5376
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #143 on: June 16, 2025, 14:32:05 PM »
2.3 cu 2.1 pentru 3 persoane.
I-am dat in uichen 2.2 cu 2.0, aceeasi treaba, nicio schimbare.

O varianta ar fi sa le pun pe olx si sa iau 205/50 (astea-s cele omologate, 195/50) si gata. Dar mi-e aiurea rau...

Au 3 chestii naspa astea.
- rezistenta la rulare imensa cica (parca am observat si eu ceva consum marit);
- aderenta zero pe ud (n-am aflat inca, dar oricum, eu incurc traficul pe ud, deci n-o fi bai mare);
- zgomot (confirm);
- lipsa confort;
- grele RAU!
Vad ca-s 5.

Iar unde sunt laudate, adica la aderenta pe uscat, sunt profund neimpresionat.
« Last Edit: June 16, 2025, 14:39:24 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Forester

  • 3171
  • The other right!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #144 on: June 16, 2025, 16:04:58 PM »
...
... daca-mi crapa si telefonul asta, sa am de unde le lua.
...

Sunt convins ca stii ca poti sa-ti salvezi pozele in contul de goagăl, asa incat sa nu conteze cat de suicidar e telefonul.

...
Doar ca trebuie sa fiu mai atent la anvelope.
Nu mai retin, ce anvelope? M-ai facut curios.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5376
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #145 on: June 16, 2025, 16:12:34 PM »
Stiu dinaintea erei noastre ca pot fi salvate acolo, dar imi schimba interfata pe telefon. Insa da, dupa ce am pierdut 7000 de poze, am facut pasul.

Anvelopele care nu-mi plac sunt astea: https://www.tyrereviews.com/Tyre/yokohama/advan-sport-v105.htm
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14176
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #146 on: June 16, 2025, 16:43:04 PM »
 First On Market:   November 2010

Sunt generatie veche si par facute sa fie "sport" pe OEM, adica sa tina un numar minim de KM estimat ca se vor face pe durata garantiei si sa nu coste o avere. Din pacate, pe 16 nu ai optiuni prea multe. Pentru ce asteptari ai tu, cred ca doar Bridgestone Potenza Sport, Pirelli P Zero si Michelin PS sa livreze performantele despre care vorbesti.
Nu iti recomand Vredestein pe care le am eu intrucat si astea sunt mid-range, insa la mine a fost diferenta mare din dimensiuni. Ca idee, nu a fost nevoie sa dezactivez ESP si nici nu mi-a intrat ABS-ul la final de linie dreapta la ATA. Poate ca ar trebui sa treci la 205.

Muttley

  • 5376
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #147 on: June 16, 2025, 16:53:45 PM »
Erau fix singurele pe dimensiunea asta si cu indice de sarcina mic, adica pentru confort. Bine, pe langa tot felul de panarame.
Probabil ca n-am de ales, 205...
WRX SW 2002

Muttley

  • 5376
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #148 on: July 04, 2025, 10:53:35 AM »
A, ok, eu credeam c-am fost si la Iasi data trecuta, dar nu.




Deci am facut Brasov - Piatra Neamt - Brasov cu 30l de Petrom 99. Sunt curios cum se schimba cantitatea asta cu roti mai mici in diametru, ar trebui sa scada.

Anywayz, ieri a fost Brasov - Iasi - Piatra Neamt - Gheorgheni - Brasov.

Consumul a crescut spectaculos as zice.



As pune-o pe seama:
- AC on la drumul de intoarcere, desi a fost pe minim, folia pe geamuri e data naibii. Cu google vad pana la 10% crestere consum la AC on.
- anvelopele mai mici totusi inseamna distanta mai mica la acelasi numar de rotatii. Doar ca masina nu stie asta, deci ar trebui sa ajute.
- portiune de viteza ridicata Bacau - Iasi.
- zi lucratoare, deci festivalul TIR-urilor si dubelor.
- anvelope cu rezistenta la rulare mai mare.

Nu ma deranjeaza nimic la consum, in continuare ramane nesimtit de mic, dar ma distrez cu analize.

Ca fapt divers, unde am nenorocit-o pe urcare in Cheile Bicazului, a vazut si 15l/100km consum, ceea ce, in continuare, ramane un consum anormal de mic.



Anvelopele au treadwear cam redus, adica sunt moi, se duc spre semislick. Stiu ca o anvelopa domestica de vara e pe la 350-400 treadwear rating.



Or asta a scos la iveala un efect super enervant ieri, cand m-am intors pe la ~30*C spre casa. Sunt extra-lipicioase si culeg toate pietricelele de pe drum, apoi le arunca in masina. Poc-poc-poc constant. Am o mare problema cu chestia asta, cum pietrele in aripi inseamna vopsea ciobita. Dar incerc s-o dreg in curand.

Iar pentru ca se pare ca s-au rodat si asezat pe geometria masinii, a iesit la iveala o alta chestie enervanta. Sunt zgomotoase grav, dar grav de tot. Am avut semislickuri pe Subaru (Nankang NS2R) si erau insuportabile. Asta-s o idee mai decente, dar in continuare, sa aud sunet de rulare care acopera evacuarea nu e deloc combinatie.

Au si o parte buna in toata pleiada asta de neajunsuri. La temperaturile astea da, recunosc, aderenta e peste medie. Am mai zis-o, detaliul asta e util in prea putine situatii.

Altfel, am un greiere exasperant undeva in dreapta masinii, la frana de motor in jur de 3000rpm. Nu am reusit sa-l localizez, ma tem ca e pe sub bord pe undeva.
Iar ceva mecanic, n-as sti sa zic ce, rontaie grav de tot la frana de motor, indiferent de regim, cand toate-s calde si fierbinti. Pe grupul posesorilor, unii au schimbat fie rulmenti de cutie, fie cutii cu totul in garantie, fara niciun rezultat. Eu, desi predispus la eroare, as zice ca e pompa de injectie sau valvetrain. Adica cica e normal, dar tot e deranjant. Facea si Ignisul, insa mai discret, tot asa, la cald.

Partile bune acum - in continuare, cea mai misto si peste orice asteptare masina ever. Or asta ar trebui sa ajute cu greieri, rontaieli, anvelope nasoale si alte alea.
Urmeaza un schimb de ulei, probabil zilele astea, cum ma apropii de 5kkm, iar viata usoara n-a avut. Chiar deloc.

Poze din Harghita, ce a devenit, urmare a scrutinului de vot recent, judetul meu preferat.



_________________________

Si-ntr-o nota particulara forumului astuia.
Eu am facut drumul asta ieri dupa o cumpana relativ grea: sa ma duc cu Swiftul sau cu Impreza.
Ca punere in context, pana sa cumpar Swiftul, Impreza era GT-ul, masina de drumuri lungi in sezonul cald. Aia confortabila, cu suficienta putere, sigura.
Totusi am mers cu asta mica, pentru ca cheltuiala de cel putin 2 ori mai mica cu carburantul m-a atras, iar io-s lefter mort. Ori confortul care, in noua configuratie, e (muuuuuult) sporit in dreptul Swiftului. Nu mai zic de lipsa de toane, cum de exemplu, am prins foarte multe blocaje ori zone de santier rutier, unde m-a durut in paijpe de IAT-uri ori incendii sub capota fata.

Mai mult, pachetul general al Swiftului e cel putin perfect. Insist pe "cel putin". Asta include putere, acceleratie, tinuta de drum si, mai ales, confort.
Ideea fiind ca Impreza, cumva, a cazut in spate pe parte de atractivitate. Ramane in continuare cea mai spectaculoasa masina pentru unul ca mine, dar, pragmatic vorbind, e vai curutu' ei. Adica  :( :( :'(
WRX SW 2002

Muttley

  • 5376
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #149 on: August 01, 2025, 10:23:59 AM »
Undeva prin iunie ma pregateam. Si astfel, invatam sa frezez plan la unghi.



N-are rost sa zic ca eram peste masura de incantat de rezultat. Niste pucuri de hochei din Decathlon, deveneau tampoane de capre usoare.
Pentru caprele fata de 6t, exista de cumparat. Absolut excelente, facute-n Germania.



Bine, le-am folosit in prima faza la Impreza, ca am demontat turbo de doua ori.
Insa venea randul Swiftului, in urma cu 2 saptamani fix.



________________________

Este vorba despre ultima operatie majora adusa masinii, parte a pachetului de inceput, de dupa achizitie.
Pachet care la Ignis mi-a luat cativa ani, sa nu zic toti.
Care la Impreza mi-a luat 10. Bine, acolo a fost mult mai ampla treaba.
Oricum, aici stiam ce am de facut, asa c-am condensat toate operatiile in sub un an.

________________________

Primul episod - franele.
Nu sufar sa vad rugina, oxidare si patare pe etriere.
Mai mult, sunt componentele cele mai mizerabile de pe orice masina, de departe. Iar eu nu pot...

Au fost poze mai multe, am taiat din ele.

Iata evolutia zonei butuc si splash guard spate.
Curatare rugina grosiera, spalare, vopsire cu vopsea Hammerite la spray, ce permite aplicarea peste rugina.
La final am dat si cu spray de cupru, dar n-am mai incarcat colajul.



Imi cumparasem kit de clesti obturare conducte frana.



Anterior desfacerii conductelor/racordurilor flexibile, am blocat pompa de frana in pozitie apasata, unde internetul spune ca lichidul nu curge.



Si-ntr-adevar, nu curgea nimic.
Astfel, clestii deveneau asa, cumva in plus. Desi, mai ales pe spate, inca mai era lichid mult pe conducte.



Etrierele le-am curatat manual cu perie de sarma, spalat, respalat, protejat cu capace de instalatii ajustate la dimensiune si apoi vopsite.



Pistoanele la fel, cum zonele exterioare erau ruginite bine.



Vad ca am si ceva poza cu suportii.
Apropo, nu am inlocuit nicio garnitura, banuiam ca n-ar avea cum sa fie uzate.
Din pacate, pe spate am inlocuit tablele de culisare ale placutelor cu cele din kit. Am zis sa fie noi.
Pe fata erau jalnice, le-am refolosit pe cele vechi.
Cand si daca mai desfac, remontez tablele originale si pe spate.



Am niste franturi de manual de service, si am reusit sa gasesc toate cuplurile de strangere, le las aici.



Before/after spate.
Pentru ca spatele isi ia cel mai mare omor cu pietre si sare.
Si una fata, ca exista poza.





Deci placutele erau cele originale, cu uzura minima. Tot nu inteleg cum s-a mers cu masina asta...
Discurile evident ca n-aveau uzura. Iar fiind originale, le-am slefuit cu flex, in 3 granulatii, cu masina pornita si in treapta 3 si cu diferential autoblocant. Mai ales pe cele spate, care din lipsa de franare si inactivitate aratau dubios tare.
Le-am masurat dupa "masinare", au pierdut doar 1mm din grosime fata de starea noua, mai au 1mm pana la limita de grosime.

De ce nu discuri noi?
Pentru ca-s proaste. La Ignis am aruncat un set de Brembo fata dupa cateva saptamani, bani si energie irosite.
Pentru ca astea-s de prim montaj si sunt cele mai calitative. Discuri OEM costa pe la 1000 lei, n-ar fi vreo problema, dar efectiv nu avea sens.

Aerisirea prin cadere stiam ca avea sa dureze o vesnicie pe spate. A mai fost un episod cu multe bidoane si zeci de ore in urma.
Spre imensa-mi uimire insa, dupa cateva bule la inceput, doar aia fu.



Am iesit la o proba si o mini-finisare a discurilor. Pedala uuuusor lunga, asa c-am mai aerisit o data. Astfel, franele erau finalizate.

Revin cu restul povestii.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5376
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #150 on: August 01, 2025, 22:45:53 PM »
In continuare vor fi poze relativ putine raportat la cele 2 saptamani de munca sustinuta. Aia pentru ca nu ma pasioneaza nicidecum sa curat rugina si s-o acopar, nu e genul meu de distractie. Deci n-am avut tragere de poze.
Sunt putine, dar tot sunt multe. Le iau cronologic.
Iazvidem...

Incep prin a spune ca in masina asta, Suzuki a investit enorm in dezvoltare. Am oaresice repere in materie, si vad unde chiar s-au cautat insistent variantele optime. Au fost cazuri in care pur si simplu am fost uimit de solutia tehnica aleasa. Toate-s simple, facute cu cap, optimizate ca masa, dar totodata si ca rigiditate, amplasare, acces si montabilitate.
P-undeva-i explicabil, cum am prins din varii surse ca e ceva platforma comuna mai multor modele, deci are sens.
Pe de alta parte, caroseria e facuta-n bataie de joc. Alinieri (desi mie personal nu-mi pasa), protectia anticoroziva (d-asta-mi pasa enorm). Pe scurt - i-a durut in ciur. Europa, probabil ca pentru ei e nice to have. Ei vand de rup prin alte parti, unde nu se sifoneaza bani cu pietre si sare.
Si am ajuns la parerea ca daca japonezii, in general, ar face caroserii bune, ar falimenta ceilalti, ca mecanic sunt clase multe peste (ex: bai de ulei de aluminiu in loc de plastic la europene). Asta e defectul masinilor japoneze, coroziunea. Renault si Audi nu ruginesc, deci se vand in Europa.
Treaba lor.

Un exemplu de durere-n ciur.



De unde am incercuit, am scos un pumn de pamant. Dar asta nu e tot. Am spalat bine, ca dupa cateva ore bune sa be like... "Ce-ar fi sa suflu cu aer comprimat, ca poate mai e umed...?!?". Si m-am improscat tot cu apa.
Deci nici macar scurgere nu au cavitatile astea. Sunt perfect etanse, niste recipiente de jeg umed.

O poza care m-a ajutat mult la remontare.



O alta problema de coroziune, la orice masina, o reprezinta radiatoarele. Mai ales daca departamentul de design decide ca fagurii din bara trebuie sa fie maaaaari si aaaaaampli, ca sa inspire nevoie de racire, de bestie ce-i motorul.
Radiatoarele-si iau in mecla pietre ca la balamuc. Iar aripioarele de racire sunt buretei de solutie salina.
Ca urmare, intercoolerul si condensorul de clima, la masina asta, plimbata (foarte incet) prin Germania timp de 5-6 ani, erau destul de afectate. Barele de racire pocnite, aripioarele vai de ele.

Deci compromis. Sunt prea lenes ca sa schimb prostiile astea, eu nu vreau sa mai desfac niciodata. Il dau incolo transfer termic, vreau protectie la coroziune.
Asa c-am scos IC si radiator de racire. Condensorul a ramas, din motive evidente.
Incercuita-n prima poza e masina inlocuitoare. Pe care am parcat-o prin vecinii plecati in vacanta.



Condensorul l-am rezolvat pe masina.

Am continuat cu dezechiparea, nu insist ca n-am ce, sfarseam prin a muta masina in garaj.



Ce n-am scos, ca sa nu risc zgarieturi, au fost aripile fata. Adica imi era clar ca nu prea ma ajuta cine stie ce demontarea lor.
Si n-am reusit sa demufez farurile, ca p-alea le-as fi dat jos. Dar era atat de aerisit in jurul lor, cu acces atat de bun, incat n-a avut de ce sa-mi para rau.

Asta ramanea afara:



Iar colierului asta i-am facut poza dupa ce l-am vopsit.
E colierul de jos, de pe radiator, era ruginit.



Buzele aripilor, foarte expuse de felul lor agresiunii mecanice, am vrut sa le protejez suplimentar. Cat de cat, macar sa zic ca am incercat.
Bine, eu le-am mai protejat o data, cand mi-am luat jante de iarna pe comanda, cu offset de fabrica. Dar mai era loc.
Le-am mascat...



Si le-am sparcait cu negru mat, ca sa nu se vada c-a m-am bagat. Mie-mi place mult cum au iesit.
Ulterior aveam sa protejez si vopseaua asta, cu (inca) alt strat, de alt fel. Urmeaza.



Desigur ca avand masina relativ dezmembrata, am profitat de ocazie ca sa ma ocup de diverse.
De exemplu, am scos bucsele rigide de pe brida de cabluri timonerie de pe cutie. Am pus la loc bucsele flexibile, de fabrica.
Nu zic ca erau naspa sau ceva, dar parca prea rigida si precisa timoneria. Sunt de parere ca putina flexibilitate e buna acolo.



...sau daca aveam acces, de ce sa nu mai aerisesc o data ambreiajul. Chestie de sub 5 minute in imprejurarile alea, tampit sa fiu sa nu.



Si astfel incheiam cu dezechiparea. Desigur ca am curatat si rugina, in pozele de mai sus, e mult prea vizibila pe puntea spate cred.
Masticul de etansare de la imbinarile de table (seam sealant), mai mult face rau la masina asta. Pe mare parte din el l-am dat jos, fiind plin de rugina sub el. Bataie de joc cat cuprinde.
Desigur ca nu-s poze, eram mizerabil in toate modurile posibile. Si era si cald rau...

De fapt, ca veni vorba. Potriveala cu prognoza a fost la fix.



Pe poza, vineri terminam de dezechipat masina.
Sambata avea sa fie ceea ce canalele media au numit "cea mai calda zi din an". Pentru ca a si fost.
Iar eu aveam mare nevoie de canicula crunta in pasul urmator.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5376
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #151 on: August 01, 2025, 22:46:55 PM »
Fraierik asta, un baiat decent, logic si coerent de altfel, zicea ca pentru o masina gen Honda Civic ajung 2-3 quarts.
Am vazut filmul de 2-3 ori, pregatindu-ma de operatiune. Pe alocuri nu-s de acord cu el, dar aia e.

https://youtu.be/EbIvELAXWmc?si=yQg9ZzIWWXFEblTj

Aveam insa sa fiu in grav dezacord cu el la cantitate. Dar dezvolt mai incolo.
Ca urmare, ma pregatisem cu 3 litri de ceara. 1 de cavitati, 2 de suprafete expuse.



Pistolul, pe cine ar putea interesa, e asta: https://www.sealey.co.uk/product/5637198526/air-operated-wax-injector-kit
Am folosit doar extensia cotita. La tot.

In dimineata zilei fierbinti am pregatit terenul.



Ceara Novol am aplicat-o-n capote, usi, praguri si aripile spate. Cele din urma cu acces pe la "cremaliera" de usa de pe stalpii spate. Am scos un surub si a fost de ajuns. N-am vrut sa desfac portbagajul, ca oricum, ajunsesem la concluzia ca oricum n-as avea acces.

Oricum, foarte-foarte economica ceara asta, am inecat toate cavitatile enumerate si inca mai aveam o treime din continutul flaconului.
Desigur ca a ajutat si canicula, dar asa e ea, subtire si se pulverizeaza la presiune de aer redusa.

In schimb, Terosonul... Mvai, dezastru. Daca Novol mergea la 3 bar, cu asta, fara 5 bar, pulverizam aer si atat.
Iar lucrand la 5 bar, debitul era semnificativ mai mare, asa ca m-am trezit imediat ca... S-a terminat.

Deci era sambata seara, ora 17:30. Sun p-un prieten sa-l intreb daca are 2-3 flacoane. Nu. Sun p-altul, sa-l rog sa-mi comande urgent 3 flacoane. Cica abia luni ajung.
Insa luni era tarziu, eu aveam nevoie sa aplic mizeria asta pe canicula, ca sa se infiltreze unde am nevoie de ea........
Asa ca iau google, caut, sun, nu raspunde nimeni. Logic, era sambata seara.
Ofticat, strang catrafusele, ma bag in dus, apoi la somn.

Si undeva dupa 7 seara, suna telefonul. "M-ati sunat". Ma asigur ca e din Brasov, confirma, apoi ii zic ca Teroson, 3 flacoane as dori.
La 8 seara eram undeva relativ aproape de unde locuiesc, in curtea unui imens service de camioane, si plecam cu ce apare in poza.



Un pic incredibila faza. N-are rost sa mai zic c-am bazait compresorul pana la 10 noaptea.
Are rost sa zic ca-s atat de cretin incat n-am purtat masca deloc, desi o aveam pregatita, alaturi. Nu faceti vreodata ca mine.
Si astfel s-au mai dus 3l de Teroson, pentru un total de 6.
Honda Civic 3l o lae.

Pozele le-am facut ziua urmatoare. Practic, asta era rezultatul.











Si daca tot sunt la capitolul asta, cateva poze cu un mastic care, dupa aplicarea din fabrica, s-a strans/contractat/micsorat/mortiilui.
Jalnic.
In a 3-a poza se vad zonele in care l-am raschetat.



WRX SW 2002

Muttley

  • 5376
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #152 on: August 01, 2025, 22:48:40 PM »
A urmat echiparea.

Manualul utilizatorului prevede inlocuirea filtrului de benzina la fiecare 105mii km.
In mod total neconvenabil insa, nu se gaseste de cumparat filtrul. Nici macar pompa cu filtrul. Ci tot ansamblul "sender", cum ii zice internetul, la un pret plecand de la 600 euro.

Eram cu rezervorul pe podea, asa c-am zis sa scot filtrul si sa-l spal de la interior spre afara.



Ma asteptam sa-l fac praf, dar eram optimist ca nu. Insa l-am facut praf. Pentru ca e fixat cum credeam, cu o saiba crenelata unisens. Si s-au rupt chestii p-acolo.
L-am spalat, doar ca n-aveam ce, era curat.
Apoi l-am carpit, l-am remontat, parea sa tina, insa naiba stie in mers, poate cedeaza. N-am poze, ca aveam benzina de 99 si-n suflet.
Daca cedeaza, tor circuitul va primi benzina nefiltrata.
Pe de alta parte, eu nu dau 600e pe un ansamblu nou si anemic (se pare ca e acelasi cod pe toata gama, inclusiv motorul mic si aspirat) din principiu. Inca sper sa aflu de o solutie aftermarket, plug and play, cum la Subaru exista sute de optiuni.

Sa fie si o poza.



La demontarea masinii s-au rupt cateva clipsuri, era inevitabil. Cand sunt pline de nisip, cedeaza, n-ai ce le face.
Ramasesera cateva de la Ignis (daca citesti, multumesc, Fratzica!), pareau identice. Si aveam droaie.



Manualul spune ca antigelul de fabrica se tine 8 ani parca, nu stiu din ce considerente. Eu aveam sa-l inlocuiesc mai devreme cu 2.
Mai mult, busonul de radiator era mizerabil la interior.
Asa ca...



Pentru clatire am folosit apa dedurizata (nu distilata), cum un chimist smart mi-a explicat ca e mai pura or smth. De fapt era ceva cu potentialul electric sau cum i-o zice, ca ma bate. In fine...
Au fost cinci clatiri, ca tot iesea apa spumata de la detergentul ala. Am facut si un drum la benzinarie sa mai cumpar apa.
Ultimele 3 clatiri in poza, se vede degradeul de nuanta.



Pentru antigel, recomandare de subaristi. Desi la Subaru am folosit antigel Dacia/Renault.
L-am turnat pe tot, pentru o proportie de 55/45, circuitul avand... Am uitat. 5.4l parca.



Am aerisit in draci, ingrozit fiind de niste povesti cu chiulase fisurate pe grupul posesorilor. Spre bucuria vecinilor, ca nu aveam catback.
Termostatul pare sa deschida in jur de 90 grade, ventilatoarele pleaca la 101. Motorul asta chiar merge fff cald, pentru eficienta.

Si o poza frumi, 27 iulie 2025, 9 seara. Se anunta ploaie, dar eu terminasem greul.



___________________

Luni aveam o lista lunga de chestii de rezolvat, de fatait Subaru in toate partile.

Proiectoarele Valeo, matuite in ultimul hal.



Am fost la baiatul recomandat pe forumul Suzuki sa mi le slefuiasca si folieze.
Slefuirea nu a reusit, fiind din sticla, detaliu de care habar n-aveam. Evident, o sticla proasta. Au iesit laptoase.
Iar fiind foarte convexe, nici n-a reusit sa aplice folia.

Apoi m-am dus sa caut becuri mai puternice, ca astea originale nu fac nimic. Dupa vreo 2 magazine (Domo si Auchan) am renuntat sa ma duc la Altex si Carrefour. Ma hotarasem sa le schimb cu altceva.
Singura varianta parea a fi Kina. Am rasfoit aliexpress, numai vome.
In ultima clipa insa, google m-a dus la grupul posesorilor, unde aflam ca proiectoarele de fabrica pentru piata japoneza sunt altfel. Si cu led.
Japonezii au obiceiul asta cam non-fairplay. Pentru pietele lor folosesc chestii misto. Pe restul da-i incolo.
Costa o avere, dar sunt comandate.

Finala evacuarii era cu imbinare cu colier pentru ramura stanga. Nu-s fan deloc.
I-am facut o ultima poza, inainte de marea schimbare.



Acum e cum trebuie.



Mai mult... Am folosit o garnitura noua la montaj, careia nu i-am mai ovalizat gaurile de suruburi, ca sa treaca alea usor. Am fortat pana au intrat. Si astfel, nu mai puteam roti relativ tevile, ca sa reglez pozitia si alinierea terminatiilor cu bara. Dar s-au asezat perfect. Weird...

Bun, radiatoarele erau spalate, vopsite si ceruite. Ar trebui sa faca fata mai bine sarii.
Dar ce sa fac cu pietrele...
Hornbach vinde o plasa de aluminiu eloxata care costa de vreo 500 de ori mai mult decat ar trebui. N-aveam incotro, am luat-o. Am vopsit-o cu gri pe spate si negru pe fata.
Dupa muuuuulte ore de munca, si multe intepaturi in palme, asta iesea.





Sub bara fata, n-are rost sa mai zic, e infinit mai complicat si incalcita treaba decat la Ignis sau Impreza. Chiar a fost bataie de cap sa pozez cablajele si agrafele tuturor senzorilor prin toti convergentii aia si ce mai era pe acolo.
Dar recunosc, a fost un puzzle agreabil.



Seara tarziu, fugarit de ploaie, du-te-n casa, hai afara c-am glumit, ia apa-n cap si tot asa, cu chiu si vai, am schimbat curelele de accesorii.



Prea isi batuse joc de mine vremea, asa ca spre miezul noptii i-am pus roti, am coborat-o pe sol si am inghesuit-o-n casa.
Poza e din ziua urmatoare, si se vad proiectoarele albicioase.



Nu mai stiu in ce moment, ori daca de draci sau de efort, reuseam, in sfarsit, sa desfac cu mana nuca de schimbator. E lipita cu adeziv din fabrica, iar unii folosesc leviere speciale, gen de filtru de ulei, ca s-o desfaca.
Si puteam, in sfarsit, s-o pun drept. Ca japonezul de la schimbul 3 o infiletase stramb rau.



Insa imi statea pe creier ceea ce parea a fi o scama sub geamul de pe H-pattern. Asa ca m-am apucat sa desfac chestia aia, numai ca sa descopar ca de fapt e prinsa cu un surub la care nu am acces, asa c-a trebuit sa tai surubul si s-o lipesc cu super goo si, cumva, nu stiu cum, s-a facut praf si asta.
Scama responsabila pentru toata situatia (nu, nu eu, n-am nicio vina) e fix in mijloc.



S-a adaugat o nuca noua la comanda proiectoarelor. Numai tampenii fac. Dar si astea-s facute si asamblate ieftin.

Ca sa protejez ceara de pe podea si praguri, dar si usile si aripile fata, am zis sa-i fac aparatori.
Cu mare drag as fi luat ceva 3D, insa nu exista nimic pentru modelul asta. Desi nu-mi face placere... plate.
In ordine, sablonul din carton si Ikea ramase de la Ignis, pe care le-am gasit aruncate prin curte.



Pentru discretie maxima le-am bagat cat mai la interior, incat depasesc janta cu vreo 2mm doar.
Si le-am lasat relativ ridicate de sol. Dar parca le-as mai cobori 5-10mm.
Deci Ikea sunt de proba si aclimatizare.
Cele finale sunt deja pe drum incoa'.
https://www.rallysportdirect.com/products/ral-mf12-ur-blk-gry-rally-armor-universal-ur-mudflaps-black-urethane-grey-logo
Am incercat Ikea, Sparco si OMP. Toate se curbeaza in timp. Cica uret(r)anul asta, nu. Ar face bine, ca sunt abject de scumpe.

Ah, tot in ultima poza se vad terminatiile de finala, pozitie de vis. Ciudata faza aia...
Iar alaltaieri si ieri, cu ajutor din Noua Zeelanda, am facut diagnosticare pe electronica. Nu-mi mai mergeau butoanele de incuiere/descuiere de pe usi, doar cele de pe telecomenzi erau functionale.
Am verificat mufe, resetat meniu de bord, scos/remontat borna, schimbat bateria dintr-o telecomanda, nimic.
"take out the trunk trim, I guarantee you've forgot, etc, etc".
Da, intr-adevar.
Desfacusem ornamentul interior de sub cheder, desfacusem mufa de pe ceea ce pare a fi o mini-antena atasata ornamentului, dar n-am mai vazut-o la remontare. Eu, plasticele si electronicele...
________________

Revin si insist - urasc genul asta de operatiuni, dar muuuult mai tare urasc rugina.

Parti nasoale ceara:
- dupa ce a curs, evaporat, lipit de plamanii mei, am adaugat 5kg masinii.
- pute, PUTE si iar pute. La inceput eram meh, dar dupa atatea zile in care curtea pute daca bate vantul dinspre masina, iar inauntru duhneste, nu mai suport. E miros de oaie (lanolina) inecata in petrol. Cica dispare intr-o saptamana. La cum mi-e norocul, la mine o sa dispara-n 3 ani. Am lasat Subaru parcat la vecini zilele trecute, iar astazi l-am bagat in garaj, sa nu se imputa si ala. Bine, ala miroase a altele, in special a incins si a paguba.

Partile bune:
- nu e lipicioasa. Ma mir! Eu nu vreau sa mai adaug si 5kg de praf masinii.
- e extraordinar de aderenta. Evident ca masina s-a gazat toata, geamurile incluse. Am frecat 2 zile la ele, cu greu am reusit sa le curat. Asta e foarte imbucurator. Vopseaua o las gazata, nici nu ma obosesc, protectie la pietre.

Ar mai fi o mie de lucruri de zis, dau cu edit cand mi-oi aminti.
« Last Edit: August 01, 2025, 22:49:58 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5376
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #153 on: August 02, 2025, 18:21:36 PM »
Important RAU.
Daca vreodata vopsiti butucii, discurile, si dati si cu smacolina de cupru, strangeti rotile la 100Nm, apoi iesiti la rodaj de frane, reverificati strangerea la intoarcere. Ca nu mai e  :angel:
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14176
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #154 on: August 03, 2025, 11:37:06 AM »
Variaza de la producator la producator cuplul de strangere. La mazda, oricat sub 120, se slabeau si la mers normal. La Subaru 100-104 a fost mereu suficient pentru strada. La Audi sunt prezoane si se strang mai tare, la 120 (+5 daca e cazul) si asa raman.

Muttley

  • 5376
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #155 on: August 03, 2025, 11:38:50 AM »
Nu bre, s-au incalzit si evacuat straturile de Cu.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14176
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #156 on: August 03, 2025, 11:42:47 AM »
Aia e clara. Ziceam doar sa nu stranga la 100 daca minimul e 120 pentru masina lor.

Minunat ce ai reusit sa faci la masina asta intr-un timp atat de scurt.
« Last Edit: August 03, 2025, 21:42:07 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5376
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #157 on: August 03, 2025, 13:25:37 PM »
Dap, fu un maraton de juma' de an bine planificat. Nu de alta, dar sunt satul de harburi, voiam sa se termine repede si bine.

Live de la resedinta rablelor finalizate: am descoperit o baltoaca de ceara in portbagaj, in oala rotii de rezerva ce nu exista.
Abia cu nitrodiluant, si frecat insistent, am reusit sa curat doar parte din ea.
Din pacate nu ma prind daca e Novol sau Teroson.

Serios ca daca va bate gandul, is date naibii de bune astea.
WRX SW 2002