2019 Swift Sport
Subaru club Romania

2019 Swift Sport

Muttley

  • 5361
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #140 on: June 11, 2025, 21:12:19 PM »


Groaznic!
Aia e, atat s-a putut.
Macar alea de iarna-s frumi. Ceea ce n-am mai patit niciodata, e pe dos.

Culmea, sunt si mai dezamagit de anvelope. Aderenta e meh, franarea e meh, confortul e praf. Ah, si-s grele rau, mai grele decat olsizanurile care-s mai mari.
Din nou, atat s-a putut. Nu stiu de ce, 16 inchi e un fel de paria in tabelul de dimensiuni, e tot ce am gasit.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5361
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #141 on: June 16, 2025, 09:56:32 AM »
Vineri, 13 iunie, dimineata devreme, ii faceam o poza cu lumina buna, undeva pe deneu, nestiind la momentul ala ca avea sa fie ultima ei poza cu geamuri in stare de fabrica.



Cristi si Ionut s-au apucat imediat de treaba.



...si asa au tinut-o aproape toata ziua, intens si sustinut. Eu m-am plimbat pe jos prin Bucuresti, de plictiseala si ca sa nu-i bruiez.

Reamintesc, e a 4-a masina pe care le-o duc. Si le-am zis ca sper sa fie ultima. Nu ca nu mi-e drag sa apelez la serviciile lor, dar daca toate bune, alta masina nu-mi mai trebuie.

Au fost:
- folie de protectie faruri. Farurile au fost polisate cu microfibra, inteleg de la ei, "s-a inlaturat maxim 2% din grosimea lacului".
- folie antipietre parbriz.
- folie solara parbriz si geamuri fata, ceramica nu stiu cum, cu tenta albastra, transparenta maxima. Geamurile fata s-au scos.
- folie solara geamuri spate si luneta, fumurie nush de care. Am insistat cam mult sa-mi puna mai transparenta decat voiau ei, vreo 2 niveluri chiar. Si tot s-au innegrit groaznic geamurile spate.

Proiectoarele nu le-am facut, ar fi trebuit demontate si e foarte greu. Oricum ies cand fac masina bucati in iulie, le fac local p-alea.
Las cateva poze utile mie aici, daca-mi crapa si telefonul asta, sa am de unde le lua.

Fata pe nori, spatele pe soare.





Ah, am uitat, le-am cerut sa-mi ascunda emblema cu Superman din grila fata, daca au ceva negru mat. Dupa cum se vede, au avut. Nu-s convins ca-mi place, probabil va zbura la spalare.

Ca sa ii dau o sansa la viata foliei antipietre, am pus stergatoare noi. Originale. N-am mai facut asa ceva niciodata. Recunosc, arata bine de tot. Si in pozele astea se vede tenta albastra mai bine.



Urmeaza sa modific maneta de stergatoare, sa nu mai stearga la actionarea spalatorului, doar stropire. Gen Logan 1 pentru cine a avut placerea.

Iar o urmare neanticipata a foliei solare de parbriz e ca nu mai pot ventuza telefonul pe el. Momentan suportul de telefon e pe bord, ingrijorator de aproape, daca nu chiar suprapus (nu disting clar zona) pe airbag pasager. Va trebui sa caut o alta solutie, HU de fabrica e o gluma urata, nu pot folosi Android Auto pe chestia aia.

______________________

M-am intors de la Bucuresti prin Cheia, ca retin ca asa am facut si dupa folierea Ignisului. Daca Ignisul, atunci, m-a fermecat pe serpentine iar Babarunca devenea al 2-lea drum preferat al meu, aici n-a fost chiar asa. Motivul e simplu, Ignisul la ai lui 109 cai cu 140Nm, era fix cat trebuie. Asta e prea puternica, brutala si, astfel, obositoare.

Tinuta de drum e cum era de asteptat, ireprosabila, suspensia mi-a iesit cum o doream.
Aderenta nu are, teapa mare cu anvelopele astea. La WOT in 2 invarte in gol, pe drept, uscat, cald afara, anvelope extra-calde si ele, rodate. Iar confortul e inexistent.
Si am constatat ca scaunele, desi mai profilate si mai rigide decat la Ignis, totusi lasa de dorit la suport lateral. Patesti cand ai scaune Recaro de WRX din 2002 si te referentiezi la ele.

In rest, in masina e racoare la AC la viteza mica, deci folia a meritat dpadv. De pret nu stiu ce sa zic, 3x fata de masina anterioara, in ciuda reducerii consistente.
Iar eu am ajuns acasa fara nicio durere de oase, desi plecat de la 4 dimineata, intors la 9 seara. Un GT perfect pentru un nepretentios ca mine. Doar ca trebuie sa fiu mai atent la anvelope.
« Last Edit: June 16, 2025, 10:28:29 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14162
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #142 on: June 16, 2025, 14:04:13 PM »
Ce presiune ai in anvelope. Poate imcerci 0.2 bar mai putin si o sa ajute si aderenta si confortul. De fabrica stiu ca recomanda 2.4--2.5 pe acolo..

Muttley

  • 5361
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #143 on: June 16, 2025, 14:32:05 PM »
2.3 cu 2.1 pentru 3 persoane.
I-am dat in uichen 2.2 cu 2.0, aceeasi treaba, nicio schimbare.

O varianta ar fi sa le pun pe olx si sa iau 205/50 (astea-s cele omologate, 195/50) si gata. Dar mi-e aiurea rau...

Au 3 chestii naspa astea.
- rezistenta la rulare imensa cica (parca am observat si eu ceva consum marit);
- aderenta zero pe ud (n-am aflat inca, dar oricum, eu incurc traficul pe ud, deci n-o fi bai mare);
- zgomot (confirm);
- lipsa confort;
- grele RAU!
Vad ca-s 5.

Iar unde sunt laudate, adica la aderenta pe uscat, sunt profund neimpresionat.
« Last Edit: June 16, 2025, 14:39:24 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Forester

  • 3167
  • The other right!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #144 on: June 16, 2025, 16:04:58 PM »
...
... daca-mi crapa si telefonul asta, sa am de unde le lua.
...

Sunt convins ca stii ca poti sa-ti salvezi pozele in contul de goagăl, asa incat sa nu conteze cat de suicidar e telefonul.

...
Doar ca trebuie sa fiu mai atent la anvelope.
Nu mai retin, ce anvelope? M-ai facut curios.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5361
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #145 on: June 16, 2025, 16:12:34 PM »
Stiu dinaintea erei noastre ca pot fi salvate acolo, dar imi schimba interfata pe telefon. Insa da, dupa ce am pierdut 7000 de poze, am facut pasul.

Anvelopele care nu-mi plac sunt astea: https://www.tyrereviews.com/Tyre/yokohama/advan-sport-v105.htm
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14162
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #146 on: June 16, 2025, 16:43:04 PM »
 First On Market:   November 2010

Sunt generatie veche si par facute sa fie "sport" pe OEM, adica sa tina un numar minim de KM estimat ca se vor face pe durata garantiei si sa nu coste o avere. Din pacate, pe 16 nu ai optiuni prea multe. Pentru ce asteptari ai tu, cred ca doar Bridgestone Potenza Sport, Pirelli P Zero si Michelin PS sa livreze performantele despre care vorbesti.
Nu iti recomand Vredestein pe care le am eu intrucat si astea sunt mid-range, insa la mine a fost diferenta mare din dimensiuni. Ca idee, nu a fost nevoie sa dezactivez ESP si nici nu mi-a intrat ABS-ul la final de linie dreapta la ATA. Poate ca ar trebui sa treci la 205.

Muttley

  • 5361
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #147 on: June 16, 2025, 16:53:45 PM »
Erau fix singurele pe dimensiunea asta si cu indice de sarcina mic, adica pentru confort. Bine, pe langa tot felul de panarame.
Probabil ca n-am de ales, 205...
WRX SW 2002

Muttley

  • 5361
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #148 on: July 04, 2025, 10:53:35 AM »
A, ok, eu credeam c-am fost si la Iasi data trecuta, dar nu.




Deci am facut Brasov - Piatra Neamt - Brasov cu 30l de Petrom 99. Sunt curios cum se schimba cantitatea asta cu roti mai mici in diametru, ar trebui sa scada.

Anywayz, ieri a fost Brasov - Iasi - Piatra Neamt - Gheorgheni - Brasov.

Consumul a crescut spectaculos as zice.



As pune-o pe seama:
- AC on la drumul de intoarcere, desi a fost pe minim, folia pe geamuri e data naibii. Cu google vad pana la 10% crestere consum la AC on.
- anvelopele mai mici totusi inseamna distanta mai mica la acelasi numar de rotatii. Doar ca masina nu stie asta, deci ar trebui sa ajute.
- portiune de viteza ridicata Bacau - Iasi.
- zi lucratoare, deci festivalul TIR-urilor si dubelor.
- anvelope cu rezistenta la rulare mai mare.

Nu ma deranjeaza nimic la consum, in continuare ramane nesimtit de mic, dar ma distrez cu analize.

Ca fapt divers, unde am nenorocit-o pe urcare in Cheile Bicazului, a vazut si 15l/100km consum, ceea ce, in continuare, ramane un consum anormal de mic.



Anvelopele au treadwear cam redus, adica sunt moi, se duc spre semislick. Stiu ca o anvelopa domestica de vara e pe la 350-400 treadwear rating.



Or asta a scos la iveala un efect super enervant ieri, cand m-am intors pe la ~30*C spre casa. Sunt extra-lipicioase si culeg toate pietricelele de pe drum, apoi le arunca in masina. Poc-poc-poc constant. Am o mare problema cu chestia asta, cum pietrele in aripi inseamna vopsea ciobita. Dar incerc s-o dreg in curand.

Iar pentru ca se pare ca s-au rodat si asezat pe geometria masinii, a iesit la iveala o alta chestie enervanta. Sunt zgomotoase grav, dar grav de tot. Am avut semislickuri pe Subaru (Nankang NS2R) si erau insuportabile. Asta-s o idee mai decente, dar in continuare, sa aud sunet de rulare care acopera evacuarea nu e deloc combinatie.

Au si o parte buna in toata pleiada asta de neajunsuri. La temperaturile astea da, recunosc, aderenta e peste medie. Am mai zis-o, detaliul asta e util in prea putine situatii.

Altfel, am un greiere exasperant undeva in dreapta masinii, la frana de motor in jur de 3000rpm. Nu am reusit sa-l localizez, ma tem ca e pe sub bord pe undeva.
Iar ceva mecanic, n-as sti sa zic ce, rontaie grav de tot la frana de motor, indiferent de regim, cand toate-s calde si fierbinti. Pe grupul posesorilor, unii au schimbat fie rulmenti de cutie, fie cutii cu totul in garantie, fara niciun rezultat. Eu, desi predispus la eroare, as zice ca e pompa de injectie sau valvetrain. Adica cica e normal, dar tot e deranjant. Facea si Ignisul, insa mai discret, tot asa, la cald.

Partile bune acum - in continuare, cea mai misto si peste orice asteptare masina ever. Or asta ar trebui sa ajute cu greieri, rontaieli, anvelope nasoale si alte alea.
Urmeaza un schimb de ulei, probabil zilele astea, cum ma apropii de 5kkm, iar viata usoara n-a avut. Chiar deloc.

Poze din Harghita, ce a devenit, urmare a scrutinului de vot recent, judetul meu preferat.



_________________________

Si-ntr-o nota particulara forumului astuia.
Eu am facut drumul asta ieri dupa o cumpana relativ grea: sa ma duc cu Swiftul sau cu Impreza.
Ca punere in context, pana sa cumpar Swiftul, Impreza era GT-ul, masina de drumuri lungi in sezonul cald. Aia confortabila, cu suficienta putere, sigura.
Totusi am mers cu asta mica, pentru ca cheltuiala de cel putin 2 ori mai mica cu carburantul m-a atras, iar io-s lefter mort. Ori confortul care, in noua configuratie, e (muuuuuult) sporit in dreptul Swiftului. Nu mai zic de lipsa de toane, cum de exemplu, am prins foarte multe blocaje ori zone de santier rutier, unde m-a durut in paijpe de IAT-uri ori incendii sub capota fata.

Mai mult, pachetul general al Swiftului e cel putin perfect. Insist pe "cel putin". Asta include putere, acceleratie, tinuta de drum si, mai ales, confort.
Ideea fiind ca Impreza, cumva, a cazut in spate pe parte de atractivitate. Ramane in continuare cea mai spectaculoasa masina pentru unul ca mine, dar, pragmatic vorbind, e vai curutu' ei. Adica  :( :( :'(
WRX SW 2002